Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 17:42 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Is exploding kittens leuk als kado voor een 12 jarige, die van katten en cartoons houdt? Vind het best duur nl voor het feit dat het alleen kaarten zijn...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 18:20 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
NatashaBart schreef:
Is exploding kittens leuk als kado voor een 12 jarige, die van katten en cartoons houdt? Vind het best duur nl voor het feit dat het alleen kaarten zijn...

Het is alleen een hebbeding voor fans van de desbetreffende cartoonist. De kaarten in het doosje zijn namelijk geen spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 18:24 
Avatar gebruiker
Tuurlijk is het wel een spel, het is Russische roulette met kaarten en een heel klein beetje extra. Het is dus tijdverdrijf waarmee velen zich kunnen amuseren (sommigen duidelijk niet), dus in die zin een spel.
Vormt het spel een uitdaging? Nee.
Is het een goed cadeau? Nee (tenzij, zoals al gezegd, je van The Oatmeal houdt).
Voor een twaalfjarige niet doen dus.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 19:24 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Filosoof schreef:
Tuurlijk is het wel een spel, het is Russische roulette met kaarten en een heel klein beetje extra.

Dat weet ik ook, maar zonder hyperbool werd het zo'n saai antwoord. :roll:

Maar bijster veel spel zit er niet in en je moet maar net weten of diegene van The Oatmeal houdt. Die kans acht ik klein. Maar je advies sta ik achter.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 21:32 
1. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 60
Woonplaats: Eindhoven
Voor een 12 jarige niet aan te raden.

Misschien 'Cat Lady'.
Lijkt mij een betere keus.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2018, 17:32 
schaakleraar
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Cat lady inderdaad. Lijkt qua spel op Sushi go. Verkrijgbaar bij de betere spellenwinkel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2018, 01:58 
Grote Dienaar

Berichten: 124
Woonplaats: Helmond
Mijn dochters van 11 en 12 jaar zijn gek op Cat Lady. Ik heb ook 2 x Exploding Kittens geprobeerd maar ze vinden er echt niets aan.
Overigens hebben beide spellen, behalve het thema, niets met elkaar gemeen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2018, 07:34 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Je hebt ook nog

Minoes of Filou ff de naam kwijt. Kat in de zak is de titel. Ook een kaartspelletje.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 11:23 
Meeple

Berichten: 18
Als je een spel zoekt met diepgang en strategie, dan zeker niet Exploding kittens kopen. Dat zit er namelijk niet in. Maar dat hoeft ook niet altijd.

Exploding kittens is een super simpel spel dat best leuk tijdverdrijf is. Het is mega snel te leren, iedereen kan meedoen en je lacht gegarandeerd veel.

Ik hou vooral van strategische spellen, maar niet elk gezelschap is daar geschikt voor. Voor gezelschappen die niet van ingewikkelde, lange spellen houden is het een top spel!

Doet me ook denken aan Vlotte Geesten. Slaat ook nergens op, maar is hartstikke grappig om te doen. En is iets goedkoper, zie ik zo snel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 12:58 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
Kan me niet helemaal vinden in de negatieve reacties hier.

Heb zelf Exploding Kittens een avondje gespeeld bij wat vrienden die normaal weinig spelletjes spelen, en daarbij zaten ook hun 2 kinderen (10 en 11 jaar oud). En die vonden het geweldig leuk.

Het is misschien niet zo'n diepgaand spel, maar net zoals Joannenova zegt, is het heel snel te leren en vaak wel lachen om elkaar dwars te zitten.
En mijnsinziens is het wel iets meer dan russisch roulette, aangezien je bijvoorbeeld kaarten kan sparen en omwisselen voor andere kaarten, elkaars kaarten kan afpakken etc.

Er zijn wellicht wel leukere spelen voor 10-12 jarigen, ongetwijfeld.
Maar zou het niet afschieten omdat het "alleen maar kaarten" zijn. Iets als Arkham Horror The Card Game is ook (bijna) alleen maar kaarten, of Dominion is ook alleen maar kaarten.
Wellicht leuk(er) om langs een locale gamewinkel te gaan en je daar te laten informeren over wat voor soort spellen er zijn cq wat zij aanraden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 13:44 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
skarnl schreef:
Kan me niet helemaal vinden in de negatieve reacties hier.

Heb zelf Exploding Kittens een avondje gespeeld bij wat vrienden die normaal weinig spelletjes spelen, en daarbij zaten ook hun 2 kinderen (10 en 11 jaar oud). En die vonden het geweldig leuk.

Het is misschien niet zo'n diepgaand spel, maar net zoals Joannenova zegt, is het heel snel te leren en vaak wel lachen om elkaar dwars te zitten.
En mijnsinziens is het wel iets meer dan russisch roulette, aangezien je bijvoorbeeld kaarten kan sparen en omwisselen voor andere kaarten, elkaars kaarten kan afpakken etc.

Er zijn wellicht wel leukere spelen voor 10-12 jarigen, ongetwijfeld.
Maar zou het niet afschieten omdat het "alleen maar kaarten" zijn. Iets als Arkham Horror The Card Game is ook (bijna) alleen maar kaarten, of Dominion is ook alleen maar kaarten.
Wellicht leuk(er) om langs een locale gamewinkel te gaan en je daar te laten informeren over wat voor soort spellen er zijn cq wat zij aanraden.

Twee keer heb ik Exploding Kittens meegenomen naar verschillende gezelschappen die niet uit echte gamers bestonden. Maar het sloeg niet aan. Ja, glimlachen om een aantal kaartjes, want het is een grappige setting, maar het spel kwam in beide gevallen niet van de grond. Het bleek gewoon té simpel.

Ook wel eens Fluxx meegenomen, wat ook een nonsens kaartspel is dat zichzelf speelt, en dat sloeg veel beter aan. Die zou ik dus eerder aanraden dan Exploding Kittens. Het leverde in mijn geval meer lol op in de groep.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 13:58 
Meeple

Berichten: 16
Woonplaats: Hoogland
Beginnende pubers vinden het vaak wel leuk. Daarvoor is de 'humor' op de kaarten dan weer grappig. Als spel zeer matig. Kun je beter Fabeldieren gaan spelen. ook leuk voor kinderen, maar wel weer geheel andere tekenstijl.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2018, 11:42 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 128
Woonplaats: Zoetermeer
skarnl schreef:
Kan me niet helemaal vinden in de negatieve reacties hier.

Heb zelf Exploding Kittens een avondje gespeeld bij wat vrienden die normaal weinig spelletjes spelen, en daarbij zaten ook hun 2 kinderen (10 en 11 jaar oud). En die vonden het geweldig leuk.


Helemaal eens... mijn kinderen zijn 9 en 10 en spelen het af en toe samen. Zeker goed te doen voor die leeftijdsklasse. Maar goed... smaken verschillen heh :)

Overigens op de vraag of je het als cadeau zou geven? Mwoah... tenzij de kinderen veel bordspellen spelen en veel van de meer standaard spellen al hebben zou ik het niet doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 dec 2018, 12:11 
1. 7 Wonders Duel (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Ik heb de kaarten bekeken.. Lijkt mij geen artwork voor kinderen.. Niet eens in de buurt trouwens..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 aug 2019, 10:58 
PIONier

Berichten: 2
mijn 12 jarige vind het spel erg leuk en het is niet zo moeilijk om te leren


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Exploding kittens voor 12 jarige?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Ghuda

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten


Tags

Exploding kittens



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®