Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2018, 11:20 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik vond het eigenlijk wel een heel goed jaar :think:
Maar bij nader inzien misschien meer voor familiespellen dan voor expertspellen. Ik heb enkele erg goede spellen gespeeld en wat ik tot nu toe van mijn buit gespeeld heb, was allemaal erg leuk (Outback, Underwater Cities (toekomstig top 100 spel denk ik!), Nemeton, Fertility). Maar afgezien van Undderwater Cities wel meer familiespellen. Nemeton zit er wat tussenin.
Pandoria en Taïwan (spel met de Japanse karakters) moet ik nog spelen.

Afbeelding

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2018, 11:43 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
The Iced One schreef:
Ik vond het eigenlijk wel een heel goed jaar :think:
Maar bij nader inzien misschien meer voor familiespellen dan voor expertspellen. Ik heb enkele erg goede spellen gespeeld en wat ik tot nu toe van mijn buit gespeeld heb, was allemaal erg leuk (Outback, Underwater Cities (toekomstig top 100 spel denk ik!), Nemeton, Fertility). Maar afgezien van Undderwater Cities wel meer familiespellen. Nemeton zit er wat tussenin.
Pandoria en Taïwan (spel met de Japanse karakters) moet ik nog spelen.

Afbeelding


Ah Taiwan, dat zag ik al een outsider, ben benieuwd hoe goed het is.
Fertility hebben we gespeeld en vond ik maar erg matig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2018, 13:52 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Helden
Wij hebben ons weer prima vermaakt tijdens onze drie dagen op Spiel. De grondige voorbereiding die eraan voorafging betaalde zich weer uit: De meeste spellen die we speelden bevielen ons, wat ertoe leidde dat de collectie weer flink is uitgebreid:

Bijlage:
De bijlage IMG_20181029_190353.jpg is niet langer beschikbaar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 11:45 
4. Stenen Tijdperk (2008)

Berichten: 51
Woonplaats: De Lier
AlliantieAJ schreef:
Verder was ik te laat voor Food Chain Magnate.
Ik zag er hier op zondag nog een stuk of 6 van liggen bij een verkoper in hal 5.


Zelf 14 nieuwe spellen en 5 uitbreiding aangeschaft, plus overlays voor terra forming mars.
Het lijkt toch een trend te worden met die flinter dunne player board, een waar ik niet heel blij van wordt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 13:16 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
montagne14 schreef:
Het lijkt toch een trend te worden met die flinter dunne player board, een waar ik niet heel blij van wordt.


Ik zie dat juist andersom. Het wordt een trend om maar alles te deluxify-en.
Ik vond het heerlijk om underwater cities "gewoon" nog voor € 45,- aan te schaffen in plaats van € 55 of nog meer neer te leggen voor allerlei toevoegingen die zelf niets aan de gameplay toevoegen.

Ik had bij vertrek naar Spiel eigenlijk maar één spel in gedachten die ik zeker wou kopen. Dat was City of Gears. Vond de gevraagde prijs al erg aan de hoge kant met € 55,- maar dat wou ik er mogelijk nog wel net voor neertellen. Bleek dat de prijs van € 55,- gold voor de standaard editie en dat de KS editie (met jammer genoeg wel veel gameplay toevoegingen) € 70,- bedroeg. Daarnaas was de uitbreiding met € 15,- ook erg duur (1 miniatuur + 1 tegel!!). Heb deze dus lekker laten liggen. Wacht nog wel wat jaartjes voordat deze überhaupt in onze kast komt te liggen.

Prijzen gaan tegenwoordig nergens meer over, maar helaas wil iedereen tegenwoordig de meest luxe onderdelen hebben en is het onderliggende spelconcept blijkbaar bijzaak geworden. Dat is nou een trend waar ik niet heel blij van wordt.
Spellen worden alsmaar mooier (en dus duurder) maar dat neemt niet weg dat Spiel '18 volgens velen weinig leuks heeft voortgebracht.

En om ontopic te blijven:
Wij namen mee:
- Welcome to;
- Athens (inclusief promo = gigantische playermat)
- Underwater Cities
- Micropolis
- Hokkaido
- Swordcrafters (meer voor de kids)

En nog twee promo's van crisis welke eigenlijk ook veel te duur zijn voor wat je krijgt maar we hadden nog een kortingsbon die eigenlijk niet meer geldig was maar we nog wel mochten gebruiken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 14:25 
8. Piraten & Kooplui (2010)

Berichten: 51
Woonplaats: De Lier
Ik snap wat je bedoelt, een trend die vooral op Kickstarters van toepassing is. Ik koop echter geen kickstarters, maar alles retail (of in dit geval op Spiel). Als ik dan >40 euro betaal voor een spel (Terraforming Mars, Great Western Trail, Underwater Cities) waarbij er ook echt daadwerkelijk cruciale informatie bijgehouden wordt op de player boards, dan verwacht ik dat hier minstens een kartonnen bordje voor gemaakt wordt zodat het bordje en de stukken blijven liggen. Dit zou naar mijn inziens niet meteen het spel 10 euro duurder hoeven maken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 17:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 385
Woonplaats: Putten
montagne14 schreef:
AlliantieAJ schreef:
plus overlays voor terra forming mars.
Het lijkt toch een trend te worden met die flinter dunne player board, een waar ik niet heel blij van wordt.


Ik heb dit maar meegenomen bij de Broken Token:

Terraforming Mars: Organizer Set with First Player Token and Acrylic Markers


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 17:48 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik stond ervan versteld hoe dramatisch de productiekwaliteit van een hit als TM was. Nul insert, slechte player boards... had meer verwacht. Multi-layer boards bijvoorbeeld, daar wil ik dan best extra voor betalen zelfs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 17:55 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
De kwaliteit van de playerboards bij Underwater Cities is inderdaad ondermaats. Het hoeft voor mij ook geen cardboard te zijn, maar deze zijn wel erg dun en kreuken snel. Ik ben ook meer voorstander van wat minder kwalitatief materiaal voor een lagere prijs, maar de spelersborden zijn nu wel érg dun. Of een token nu 4mm dik is of 2mm, maakt voor het gebruik geen verschil.
Ik denk wel dat Underwater Cities zijn plastic components zoals de steden en de fabrieken enz moest compenseren, want dat lijken me geen standaardcomponenten te zijn. Ook de grote variatie aan artwork op de kaarten maakt een spel veel duurder. Wat wel fijn was geweest, was als de farms en plants stapelbaar waren geweest. Zodra je nu tegen je spelersbord stoot vallen je geüpgrade gebouwen uit elkaar...
De trend van deluxe-components voor een belachelijke prijs, hoeft voor mij echt niet verder te gaan.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 00:23 
Meeple

Berichten: 13
The Iced One schreef:
Ik vond het eigenlijk wel een heel goed jaar :think:
Maar bij nader inzien misschien meer voor familiespellen dan voor expertspellen. Ik heb enkele erg goede spellen gespeeld en wat ik tot nu toe van mijn buit gespeeld heb, was allemaal erg leuk (Outback, Underwater Cities (toekomstig top 100 spel denk ik!), Nemeton, Fertility). Maar afgezien van Undderwater Cities wel meer familiespellen. Nemeton zit er wat tussenin.
Pandoria en Taïwan (spel met de Japanse karakters) moet ik nog spelen.

Afbeelding


Is Nemeton leuk met 2? Ben aan het twijfelen om hem te bestellen :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 16:51 
Jakkiebak!

Berichten: 61
Ik vond Spiel dit jaar zowel tegen- als meevallen :shifty:

Meevallen, omdat alle spellen die ik heb kunnen spelen tot nu toe 'redelijk' Waren. Ik heb wel eens jaren gehad waar ik echt veel 'slechte' spellen heb gespeeld.

Tegenvallen, omdat 'redelijk' voor mij niet genoeg is om iets aan te schaffen.

Het was een goedkope Spiel dit jaar. Ik heb alleen meegenomen:
- Raidroad Ink
- Fortune City (ook 'redelijk', maar we hebben er met z'n tweeen lol mee)
Verder denk ik dat ik Now Boarding nog ga bestellen. Op Essen was hij uitverkocht.

Verder heb ik na Essen nog een oudje gekocht: Sherlock Holmes Consulting Detective, om te spelen met de Kerstdagen. Op de bank, kaarsjes aan, hapje en drankje erbij...Ik zie het zitten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 14:15 
Veenboer

Berichten: 153
De oogst was beperkt dit jaar, maar dat was ook het idee :) :

- Arraial
- Lighthouse Run
- Sunflower Valley
- Carcassonne Safari
- Magic Maze
- Uitbreidingen voor Whistle Stop en New York Slice

Majolica had ik ook graag meegenomen, maar die was uitverkocht op zaterdag. Er zou wel een Europese release komen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 18:43 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Ik heb me wel vermaakt, en een redelijke stapel spellen gekocht. Met de komst van mijn zoon is m'n smaak wel wat verschoven van medium heavy euro naar meer party categorie:

Match Me! Een cooperatief spel waarbij alle spelers dezelfde kleuren moeten spelen, op basis van hints
Rebel Nox Een slagenspel met heel mooie art :oops:
Hokkaido Vervolg op Honshu: map-patching met kaarten, maar nu door kaarten te draften.
Black Skull Island Een simpel en snel kaartspel tot 9 spelers, met leuke art. Nog zien of dit ook echt leuk is.
Detective Club Insider / Fake Artist in New York meets Dixit, van de bedenker van Mysterium.
Just One Party game waarbij je om de beurt een woord moet raden op basis van hints van de groep. Maar de groep moet de hints tegelijk opschrijven, en dubbelen worden geschrapt.
Pictomania Chaos Pictionary.
Shadows Amsterdam Realtime Mysterium. Gespeeld en bevalt goed!
Trapwords Taboo maar met een fantasy setting.
Orbis Tile laying spel waarin iedere speler een eigen wereld bouwt. Light euro fun.

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2018, 09:49 
6. Scythe (2016)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Aangezien ik ook 8 spellen heb verkocht en 3 spellen geruild, viel de netto-toevoeging aan de toch al overvolle spellenkasten mee :P

Wel een aantal zware jongens overwogen, maar toch vooral gekeken naar wat lichtere titels die ik met mijn gezin, buren en vrienden kan spelen.

Dit ging mee naar huis:
Nieuw:
-Railroad Ink;
-Orbis;
-Prehistory (KS pick up);
-Reef;
-Azul: Stained Glass of Sintra;
-Ganz Schon Clever;
-Rattle, Battle, Grab the Loot;
-Morgenland.

Voor een prikkie bij Heidelberger:
-Histrio;
-Broom Service;
-Elysium;
-Shadows over Normandy.

Geruild:
-Airlines Europe;
-Mission: Red Planet;
-Escape;

Gekocht via de Spiel Auction:
-X-Wing Miniatures Game.

Gemuled voor de buren resp. een vriend:
-Augustus;
-La Isla;
-Sagrada.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2018, 23:32 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Mijn Spiel-oogst was dit jaar wel erg beperkt:



Voor onze club


_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - Wat nam je mee naar huis van Spiel 2018  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Spiel 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®