Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9973 berichten | Pagina 607 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 606, 607, 608 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 23:54 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Even wat eerste impressies van de spiel aankopen.

Gugong
Deluxe versie is schitterend! Gespeeld met twee. Leuke medium euro, maar ik werd ook niet weggeblazen. Misschien te hoge verwachtingen? Ik maak me vooral zorgen over de herspeelbaarheid na een paar potjes. Solide, maar op basis van het eerste potje heeft het nog geen permanente plek in de collectie veroverd. Maar eens testen met meer spelers.

Arraial
Tetris het bordspel. Werkte aardig. Ik speelde het met twee wat betekent dat je vooral probeert de ander op te zadelen met stukken waar hij niks mee kan. Ik vond de laatste fase het leuks dan begint het in de soep te lopen namelijk. Ik hou van tetris, maar het spel is in feiteniet veel meer dan dat.

Fuji
Gespeeld met twee en vier. Beide potjes vrij makkelijk gewonnen op lvl 1 en lvl 2. Artwork is schitterend. Het principe van communiceren in vaagheden (zoals bij the game) zit ook in fuji. Op een of andere manier ga je dan toch net zo lang overleggen totdat je wel een redelijk idee hebt wat de ander heeft. Daardoor is het te makkelijk en het haalt de spanning uit het spel. Als je het niet doet wordt het vrij random. The mind is veel beter naar mijn mening. Ik denk dat ik het nog 1 keer probeer op de hoogste moeilijkheidsgraad, hopelijk zorgt dit voor wat spanning die ik miste in de eers t e twee potjes. Met 2 vond ik het niet zo geslaagd trouwens.

Blackout Hong Kong
Vrij complexe pfister ala mombasa en great western. Ik wilde deze eigenlijk niet kopen, maar toch gedaan uit nieuwsgierigheid. Ik heb het gespeeld met vier en er echt van genoten. Het is weer een complex spel met verschillende mechanismen die echt schitterend zijn gecombineerd. Het is anders dan mombasa al zitten er wel weer de rijen kaarten in. Het was een lange eerste pot, uurtje of drie incl uitleg. Ik heb echt zin in het volgende potje (al gepland deze week). Er zijn zeker verschillende strategien die ik wil gaan testen. Artwork spreekt mij niet, components niet echt denderend (ook niet slecht). Het is wel echt super functioneel, zowel het bord als de spelersborden. Dikke aanrader als je van wat zwaardere euros houdt. Ik schat in dat het met twee prima werkt, maar dat ga ik snel testen.

Ik zou zeggen deel ook je eerste impressies, altijd leuk om te lezen (en ook nuttige info).

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2018, 10:12 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
Mr Jummy schreef:
Blackout Hong Kong
Vrij complexe pfister ala mombasa en great western. Ik wilde deze eigenlijk niet kopen, maar toch gedaan uit nieuwsgierigheid. Ik heb het gespeeld met vier en er echt van genoten. Het is weer een complex spel met verschillende mechanismen die echt schitterend zijn gecombineerd. Het is anders dan mombasa al zitten er wel weer de rijen kaarten in. Het was een lange eerste pot, uurtje of drie incl uitleg. Ik heb echt zin in het volgende potje (al gepland deze week). Er zijn zeker verschillende strategien die ik wil gaan testen. Artwork spreekt mij niet, components niet echt denderend (ook niet slecht). Het is wel echt super functioneel, zowel het bord als de spelersborden. Dikke aanrader als je van wat zwaardere euros houdt. Ik schat in dat het met twee prima werkt, maar dat ga ik snel testen.

Hoe groot is de spelerinteractie in Blackout: Hong Kong? De spelregels schetsten een beeld van een droge, abstracte euro met hooguit wat wedijver om grenslocaties.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2018, 20:01 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Sunnyfield schreef:
Mr Jummy schreef:
Blackout Hong Kong
Vrij complexe pfister ala mombasa en great western. Ik wilde deze eigenlijk niet kopen, maar toch gedaan uit nieuwsgierigheid. Ik heb het gespeeld met vier en er echt van genoten. Het is weer een complex spel met verschillende mechanismen die echt schitterend zijn gecombineerd. Het is anders dan mombasa al zitten er wel weer de rijen kaarten in. Het was een lange eerste pot, uurtje of drie incl uitleg. Ik heb echt zin in het volgende potje (al gepland deze week). Er zijn zeker verschillende strategien die ik wil gaan testen. Artwork spreekt mij niet, components niet echt denderend (ook niet slecht). Het is wel echt super functioneel, zowel het bord als de spelersborden. Dikke aanrader als je van wat zwaardere euros houdt. Ik schat in dat het met twee prima werkt, maar dat ga ik snel testen.

Hoe groot is de spelerinteractie in Blackout: Hong Kong? De spelregels schetsten een beeld van een droge, abstracte euro met hooguit wat wedijver om grenslocaties.


Er zit niet veel speler interactie in. Het is niet echt area control in de zin dat je andere uit gebieden schopt. Je probeert sneller dan anderen districten te voltooien door deze te omringen met blokjes en mee te liften met anderen voor wat extra punten. Er is ook nog wat interactie in de markt waar je kaarten koopt. Ik zou niet zeggen dat het droog en abstract is, maar het druipt ook niet van thema. Het is een echte euro waar optimalisatie en strategische planning de hoofdmoot hebben. Als dat niet je ding is zou ik deze skippen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 00:04 
3. The Gallerist (2015)

Berichten: 749
Woonplaats: Mechelen
Arboretum

Wat een leuk spelletje. Speelt vlot en ziet er mooi uit. Ik ben vooral fan van de puntentelling. Je moet er echt over nadenken.

Greedy kingdoms

Voor mij de ontdekking van Essen.

Nippon

Vrij heavy economie spel. Zit enorm goed in elkaar, elke fout die je maakt wordt door een sterke tegenstander meedogenloos afgestraft...

Railroad revolution

Ook een whats your game. Ook weer een hele leuke. Ik vind het iets lichter dan Nippon, maar ook voldoende stof tot nadenken

A thiefs fortune

Card drafting. Maar met een kleine twist. In plaats van je hele hand geef je slechts 2 kaarten door uit je hand. Alles draait hier om timing. Top spel!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 09:05 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik heb het Legendary Encounters: Alien virus weer te pakken. Gisteren twee spelletjes gespeeld, beide verloren. Ik speel met de uitbreiding en ben bezig de Hard Mode zodanig te tweaken dat hij niet zo moeilijk is, maar nog steeds een uitdaging.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 15:04 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Ik heb de week na Spiel vooral spelregels aan het lezen geweest.
Van oa Zura, Emporion, City Explorer Kyoto & Tainan, Horticulture Master, Hounds & Veracruz 1631.

Nog niets van kunnen spelen, maar hoop dat dit in de nabije toekomst zal veranderen.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 17:52 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wij speelden weer Folklore: the Affliction. Echt we blijven genieten van de avonturen die we beleven!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 18:30 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
wennepen schreef:
Wij speelden weer Folklore: the Affliction. Echt we blijven genieten van de avonturen die we beleven!

Deze stond ook op mijn radar, maar is het verhaal boeiend genoeg om je niet te storen aan een d100 die maar minimaal te beïnvloeden is?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 nov 2018, 12:43 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Vorige week was het herfstvakantie, ideaal dus om (een deel van de) Essenbuit te spelen. Veel kinderspellen op tafel maar ook enkele spellen voor volwassenen. Een overzichtje:

ICECOOL2

Opvolger van het heerlijke ICECOOL, speelbaar op zichzelf of in combinatie met de voorganger. Voorlopig alleen nog maar op zichzelf gespeeld maar de kinderen vinden het natuurlijk zo ook al geweldig.

Concept Kids: Animals

Dit is meteen de favoriet van mijn bijna 4-jarige dochter. Ik heb het basisspel niet maar dit spel is een ideaal spel en is tijdens de herfstvakantie al elke dag op tafel gekomen. Je moet 12 dieren proberen raden door tips als kleur, aantal poten, snavel, tanden etc.

Magic Maze Kids

We hebben het gewone spel ook maar dat bezorgt te veel stress bij mijn oudste zoon (7). Deze kinderversie behoudt het concept uit het origineel maar is thematischer en gemoedelijker waarbij je toveringredienten moet verzamelen voor de toverdrank die de kikker terug omtovert. Ik heb ook de extra grote speelmat gekocht zodat we heerlijk lang kunnen spelen. De kinderen spelen het liefst zonder de zandloper :-)

Mole Rats in Space

Nog een cooperatief kinderspel van de maker van Pandemie. Heel leuk en eenvoudige regels maar niet zo gemakkelijk: probeer samen 4 voorwerpen te verzamelen voordat de slangen het ruimteschip in geraken of je een tweede keer gebeten wordt. Nog 1x winnen en we kunnen de enveloppe openmaken waardoor het spel ongetwijfeld nog dynamischer wordt.

Outfoxed

Ook dit is een cooperatief kinderspel waarbij je samen op zoek moet gaan naar de dief. Door middel van tips die je verzamelt, kan je cluedo-gewijs de dader uitsluiten vooraleer de vos ontsnapt. Voorlopig aan de gemakkelijke kant maar je kan het een beetje aanpassen zodat het toch wat uitdagender wordt. De kinderen vonden het heel leuk om te spelen.

Pyramid of Pengqueen

Remake van het origineel in een moderne icecool setting. Ik heb het originele spel nooit gespeeld maar dit asymmetrische spel waarbij iemand de mummy speelt en de andere spelers pinguins die schatten moeten verzamelen in de tombe, hebben we meerdere keren gespeeld. Heel leuk met de spelers aan beide zijden van het bord. Voorlopig heeft de mummy al iets vaker gewonnen. Tof!

Scarabya

Ik ben een grote fan van Bruno Cathala. Dit is een snelle variant op tetris waarbij je zoveel mogelijk waardevolle scarabeeen moet verzamelen op een terrein. Iedereen speelt tegelijk met eenzelfde bord en stukken. Geen topper maar wel leuk voor af en toe.

Carcassonne: Safari

Voor de oudste zoon die graag Carcassonne speelt, een nieuwe variant in de 'around the world' reeks. De waterpoeltegels en de baobabs geven een leuke twist aan deze variant. Geen must-have maar wel entertainend.

Exit: The Game – The Mysterious Museum

Was weer even geleden dat we nog eens tijd hadden om een EXIT-spel te spelen (met 2). We hadden deze uitgekozen omdat die het gemakkelijkste was. Viel toch wel wat tegen. 2 raadsels konden we zonder tip niet oplossen. Uiteindelijk een bedroevende score van 3 sterren maar we hebben ons wel weer geamuseerd.

Planet

Voor mij een van de originelere spellen van Spiel 2018. Met behulp van magnetische 5-hoeken maak je in de loop van het spel je optimale planeet om zo veel mogelijk dieren aan te trekken. Prachtige vormgeving, snel gespeeld en leuk concept. Aanrader in het lichtere genre.

Jurrasic Snack

Inderdaad een korte snack van Bruno Cathala met superschattige diplodocussen en T-rexen. Vooral mijn 6-jarige zoon beleeft er plezier aan. Behoorlijk grote portie geluk maar voor een spel van 15 minuten, stoort me dat niet enorm.

Game of Trains

Hier had ik ietsje meer van verwacht op basis van de reviews die ik gelezen had. Je probeert je treinwagons op volgorde te zetten door middel van kaarten die je blind trekt of door de acties te gebruiken van openliggende kaarten. Voorlopig nog geen strategie gevonden in dit spel.

Spy Club

Hier hadden we nog niet genoeg tijd gehad om het spel volledig uit te spelen maar het was wel al veelbelovend en ook niet zo gemakkelijk als het er op het eerste zicht uitziet. Na enkele rondjes was het al duidelijk dat we het niet gingen halen om alle onderdelen van de 'case' te ontcijferen. Wat verwarrende regels in het begin maar gaandeweg vallen de puzzelstukjes op zijn plaats. Smaakt naar meer.

Reef

Reef is een spel met prachtig spelmateriaal. Het spel speelt ook heel vlot weg met snelle beurten. Ga je voor de snelle punten of bouw je toch een beetje combinaties op van kaarten? Het is wel minder diep dan Azul of Century Spice Road maar past gerust in het rijtje toppers van deze uitgeverij.

Funkelschatz

De Kinderspiel des Jahres 2018 heeft hier al zijn fans weten te winnen. Heel snel en vermakelijk spel met toch een beetje diepgang en de nodige portie geluk zodat de kinderen ook eens kunnen winnen en de ouders het toch ook wel leuk blijven vinden. Topper.

Railroad Ink

Leuke roll-and-write. Niets wereldschokkends maar wel al veel plezier aan beleefd en het leuke is dat iedereen tegelijk speelt.

Welcome To...

Nadat ik de eerste maal kansloos was ingemaakt, had ik het ditmaal anders aangepakt en heb ik dit draw-and-write spel voor de eerste keer kunnen winnen. Origineel en leuk spel dat wel vaker op tafel gaat komen.

De Kwakzalvers van Kakelenburg

Nog tweemaal deze Kennerspiel des Jahres 2018 gespeeld en weeral 2x verloren. Blijkbaar ontploft mijn brouwketel elke keer. Grappige en leuke bagbuilder waarbij je toch de nodige portie geluk moet hebben. Deze speel ik met veel plezier en ik ben toch wel blij dat ik de nederlandstalige versie heb omdat er toch wel redelijk wat tekst op de kaarten staat. Tof!

Chronicles of Crime

Voor mij voorlopig het beste spel dat ik in Essen gekocht heb. Een heerlijke whodunit waarbij je door middel van de prachtige app op zoek gaat naar de oplossing van diverse criminele zaken. Voorlopig al 2 scenario's gespeeld en het smaakt naar meer! Lijkt me wel het beste met 2 spelers.

Ghost Fightin' Treasure Hunters: Creepy Cellar Expansion

Blij dat ik deze uitbreiding heb kunnen kopen. Het al behoorlijk moeilijke basisspel wordt hier nog moeilijker door omdat je nu de kristallen in de kelder op volgorde moet afleggen vooraleer je kan ontsnappen. Voorlopig alleen nog maar op het eenvoudigste niveau gespeeld maar de andere levels gaan zeker nog volgen!

Twenty One

Hiervan heb ik nog 2 extra blokjes gekocht omdat de vorige blokjes op waren. Zegt genoeg over hoe vaak het spel al op tafel kwam. Vooral de kinderen zijn hier dol op. Eenvoudige roll-and-write in het genre van Qwixx.

Fauna

Eentje die niet van Essen meekwam maar mijn oudste zoon herontdekt heeft met het opnieuw ordenen van de spellenkasten. Ondertussen nog maar 6x op tafel gekomen. Dit triviaspel over dieren speel ik met heel veel plezier en je leert allerlei leuke weetjes over dieren. Topper!

Colt Express

Hier had ik de speelmat in Essen gekocht voor dat beetje extra spelgevoel samen met de vervloekte items. Deze laatste verschillen spijtig genoeg wel een beetje van kleur waardoor je wel min of meer een idee hebt van wat je gaat trekken.

Kingdomino: Age of Giants

Ook deze uitbreiding van Kingdomino ging mee naar huis. Ik ben voorlopig nog niet helemaal overtuigd van deze uitbreiding. Het geeft wel een beetje extra pit maar voegt ook niet super veel toe aan het spel. De end-of-game bonussen zijn wel een interessante toevoeging.

Terra

Omdat Fauna de laatste dagen elke dag op tafel komt, toch nog maar eens Terra uit de kast gehaald. Deze is toch wel een stukje moeilijker voor de kinderen en mezelf want vaak moet je echt wel gokken. Gelukkig krijg je wel een indicatie van het juiste kwadrant maar zelfs naar het bouwjaar is het vaak gissen. Leuk maar persoonlijk vind ik Fauna nog leuker voorlopig.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 nov 2018, 20:35 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
maxitaxi777 schreef:
wennepen schreef:
Wij speelden weer Folklore: the Affliction. Echt we blijven genieten van de avonturen die we beleven!

Deze stond ook op mijn radar, maar is het verhaal boeiend genoeg om je niet te storen aan een d100 die maar minimaal te beïnvloeden is?


Ik snap je bezwaar en tuurlijk is er de mazzel (of het gebrek eraan) van de dobbelsteen, maar het stoort ons niet genoeg om ons af te leiden van het verhaal. Voor jou denk ik try before you buy want de balans ligt voor iedereen weer anders.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2018, 11:13 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Niet gespeeld maar wel bezig geweest met het lezen van de spelregels van ...

Veracruz 1631 (GDM Games)
A pleasant journey to Neko (The Wood Games)
Emporion (The Wood Games)


_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2018, 12:06 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
A pleasant journey to Neko stond erg hoog op mijn lijstje, maar uiteindelijk niet aan toegekomen. Laat het weten als je hem eens gespeeld hebt hé!

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2018, 09:22 
Jakkiebak!

Berichten: 74
Woonplaats: Haldenstein CH
Gisteren voor het eerst Die Quacksalber von Quedlinburg gespeeld…. Halverwege bezoek gekregen en uiteindelijk ook met zijn drietjes nog een keer gespeeld! Leuk spel, grappig, spannend, blij met deze aankoop!

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2018, 11:39 
Regenmaker

Berichten: 274
Woonplaats: Groningen
Gisteravond voor het eerst Fury of Dracula (4th Edition) gespeeld. Heel goed spel. Vooral als Dracula waarin je zolang mogelijk de jagers probeert te vertragen. Dit spel komt zeker weer op tafel in tegenstelling tot Letters From Whitechapel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2018, 12:16 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Ancient Terrible Things :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Zalig spelletje waar het geluk van de dobbelstenen roet in het eten kan gooien, maar toch amuseer ik me er geweldig mee. Want ondanks tegenslag heb je wel een aantal andere opties om punten te verdienen.

Grand Austria Hotel
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Jaren geleden gespeeld en toen kon ie me niet bekoren omdat het allemaal wat veel was, het ging niet in het koppeke (zoals ze bij ons zeggen). Ondertussen zoveel jaren later nog eens op tafel laten leggen, en ja hoor het speelde veel beter. Mits wat tips van mijn medespeler zag ik door het bos de bomen veel beter. Dank daarvoor Dirk.

Ik heb dus gisteren een geweldige avond gehad!!! :thumbup:

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 607 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 606, 607, 608 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®