Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




47 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2018, 16:14 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (0)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Erwin schreef:
EEMBC schreef:
Vrienden van me die wel eens naar PSV gaan (ze houden niet van voetbal :wave: ) parkeren altijd bij het belastingkantoor. Is gratis maar wel een kwartier lopen.
Ikzelf parkeer toch t liefste in een parkeergarage (Fellenoord is mijn eerste keus). Dichtbij en een dag parkeren is volgens mij betaalbaar.

Krijg nou wat, we kunnen het wel leuker maken. :lol:

Je kunt ook zeggen dat daar t parkeren al lang van te voren betaald is :twisted:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 11:58 
kooiker

Berichten: 706
Ik lees net dat het spsp ruim 11.000 bezoekers heeft getrokken!! Wij (man en ik) hebben een heerlijke dag gehad. Met goedkope treinkaartjes van de AH naar Eindhoven (een paar minuten lopen van het station en geen gedoe met parkeren) en van die zelfde grootgrutter het tweede intreekaartje gratis gekregen (regeren is vooruitzien! ). We moesten buiten aansluiten achter een flinke rij wachtenden maar we waren toch heel snel binnen, goed geregeld! Eenmaal binnen eerst mijn prijsvraagprijs Berenpark opgehaald bij de BSM-stand, dat was nog eens een leuk begin van een beurs :D. We hebben lekker veel kunnen spelen, de temperatuur was aangenaam, er waren genoeg kansen om iets uit te proberen en voldoende verkooppunten. 4yourgames had een mooie grote verkoopstand maar ook White Goblin Games had flink uitgepakt. En verder nog veel andere verkopers waar we onze spaarpot konden legen. Prima opzet, van ons mag dit zo blijven! Er waren verspreid over de vloer ook flink wat beursaanbiedingen te vinden. We hebben ons een lange dag, van opening tot laat in de middag uitstekend vermaakt. Waren er dan helemaal geen minpunten? : Ach als je zoekt zijn die er altijd wel te vinden natuurlijk. De tweedehands-stand vond ik zoals alle andere jaren weer veel te duur, dus daar verder niet veel energie ingestoken. Maar de pluspunten (en die waren er ruim voldoende) maakt me veel blijer :) :) Op naar volgend jaar!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 12:19 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Voor het eerst sinds 2007 was ik weer op het Spellenspektakel. Op allebei de dagen heb ik gewerkt voor respectievelijk Game Brewer en Quined. Daar heb ik veel leuke en enthousiaste mensen ontmoet en ik hoop iets van mijn enthousiasme voor de spellen die ik uitlegde over heb kunnen brengen.
Verder heb ik een paar forumleden ontmoet om spellen af te geven of ontvangen en het is leuk om een gezicht bij de naam te zien. Aangenaam kennis gemaakt te hebben Piet, Erwin, Geert en Sander!

Veel tijd om rond te neuzen had ik niet maar zo vermeed ik het risico opnieuw met teveel spellen thuis te komen. Een vriend vond Vinhos Deluxe voor €30 (met een deukje in de doos) en had ik die stapel gezien dan was er zeker eentje mee naar huis gegaan.

Toch nog een ergernis ervaren, namelijk de rij voor de horeca. Ik wilde een koffie en moest een kwartier wachten voor ik aan de beurt was. Een eerdere poging bij de andere bar had ik na tien minuten gestaakt. Zonder koffie neig ik naar enig chagrijn dus voor de algehele sfeer op de beursvloer zou het goed zijn als er volgend jaar meer koffiebarretjes zijn. Koppel die ook los van alle worsten en ander bewerkelijk voedsel, en ik vermoed dat ook de omzet opweegt tegen de extra ruimte en personeel.

Het is me zo goed bevallen dat ik volgend jaar waarschijnlijk weer ga.
Slechts twee weken na Spiel voelt het bijna als een afterparty.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 12:56 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
Ik was vrijdag al bij het opbouwen van 999games aanwezig. Pfoe wat is er nog veel te doen op zo'n moment voor zo'n stand klaar is! Het opruimen op zondag was in iets meer dan een uur gedaan met alle handjes bij elkaar maar het neerzetten allemaal is een veeeeel grotere klus (los van t feit dat we maar met 3 waren).

Zaterdag en zondag beide dagen gedemo'd bij vooral Kwakzalvers en Ganges en daarnaast een beetje chronicles of crime. Veel verder dan dat ben ik niet gekomen op het plein want hier was ik al de hele tijd mee kwijt.

Op zaterdag toen het net open was kwam er een gezin met 2 kinderen bijna afrennen op Kwakzalvers om een plekje te bemachtigen en dat was geen gek idee. Want de hele dag door en zondag ook was dit spel super populair en stonden er altijd wel mensen te wachten om aan te schuiven als er weer een tafel vrij was. Ook toen we ;s avonds in de Holiday Inn een paar exemplaren hadden meegenomen waren deze steeds bezet.
Erg gezellig ook daar met een hele zaal vol met mensen die gezellig hun meegebrachte spellen aan het spelen waren of bij een van de onze aanschoven!

Wat mij betreft een super geslaagde editie van het spellenspektal (al heb ik behalve onze stand er niet heel veel van meegekregen :) ).

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 13:00 
Locomotief

Berichten: 35
Ik ga nu al drie jaar op rij naar Spellenspektakel en het is elk jaar weer een feest(je). Wel zie je duidelijke veranderingen.

Het was dit jaar voller dan ooit. Niet eens zozeer qua bezoekers, maar wel qua invulling. Dat is grotendeels positief, maar het maakte wel een vollere indruk. Ik had drie spellen op mijn lijst 'MOET spelen' staan. Daarvan was alleen Festo gelukt. Van Reef zag ik maar één exemplaar liggen (met veel wachtenden eromheen) en The River kwam ik zelfs helemaal nergens tegen. Ach we hebben ons prima met andere spellen vermaakt.

Nieuwkomer 4yourgames (uitstekende winkels in Dordt en Gorinchem overigens) deed het prima, maar het was toch opvallend minder druk dan bij De Rode Pion. Nu was de rij mensen om de stand één rij dik, terwijl dat vorig jaar en het jaar ervoor zeker twee tot drie rijen dik was.

Ik vind dat niet vreemd. In tegenstelling tot voorgaande jaren waren er (veel) meer partijen die spullen verkochten. Eerder had je de tweedehands, de rode pion en fantasy encounter. Vorig jaar kwam daar al een van de uitgevers bij die spellen verkochten en nu verkocht alles en iedereen spellen. Het verbaasde me dat de toiletjuffrouwen geen spellen verkochten, misschien is dat volgend jaar ook weer anders.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prettig om rond te neuzen, maar ik kan me voorstellen dat 4yourgames op iets meer afzet had gehoopt.

Aangeschaft: Festo (was het eerste spel op de beurs dat wel speelden. Stond op het lijstje 'moet spelen' en stelde absoluut niet teleur) en de uitbreiding voor Droomhuis.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 13:18 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
The River lag zondag wel op tafel bij Asmodee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 13:30 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Zowel zaterdag als zondag heb ik op de stand van Asmode spellen uitgelegd.

Zaterdag Pandemie met oa de jubileumeditie. Ik had hiervoor zelfs een labjas meegenomen.
Zondag een paar kinderspelletjes.

Met name bij Azul was het constant druk op de stand. Zaterdag stonden daar zelfs rijen voor.
Drie tafels waren dus niet eens genoeg.

The River lag inderdaad bij Asmode op de stand. Links achter de tafels met Ticket to Ride (was het Days of Wonder gedeelte van de stand).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 14:34 
6. Trains (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Zondag geweest gezellig druk veel kunnen spelen. Ik vond het een fijne beurs.
Tot mijn verrassing verkocht Hot games Rise of tribes met Ned. spelregels, deze meteen meegenomen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 15:21 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 132
Woonplaats: Den Bosch
Ik heb me het hele weekend uitstekend vermaakt. Dit jaar ben ik voor het eerst ook eens naar de Holiday Inn avond gegaan, en dat was een aangename verrassing. Mooie zaal met gezellige mensen.
Het verkoop aanbod op de beurs was zeker goed, maar ik miste toch wel wat spellen. Helaas heb ik bijna niets kunnen vinden van mijn wensenlijstje, maar toch een paar andere leuke games gekocht.
De drukte was te merken, maar gelukkig kon je overal nog makkelijk langs lopen. Een plekje bij een demo spel vinden was wel een uitdaging.
Enige echte minpuntje was op zondag: iemand die voorbij liep die schijnbaar al maanden de douche niet meer had gezien en een misselijkmakende lucht verspreidde die zeker een minuut lang bleef hangen.

_________________
http://brokenmillgames.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 15:35 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
BrokenMill schreef:
Enige echte minpuntje was op zondag: iemand die voorbij liep die schijnbaar al maanden de douche niet meer had gezien en een misselijkmakende lucht verspreidde die zeker een minuut lang bleef hangen.

:lolno: Dat is wel het meest opmerkelijke feedbackpuntje dat ik tot zover heb gelezen
Ik wilde jou nog even in het echt spreken maar dat is er niet meer van gekomen, ik zag je wel een keer voorbij onze stand lopen maar toen was ik zoals gewoonlijk weer eens druk bezig.
En dat geldt wel voor meer mensen. Ach, over 2 weken in Antwerpen weer een kans. Als jullie hier verder nog feedback hebben waar wij als uitgevers wat mee kunnen lees ik dit altijd graag. PIN hebben wij al sinds ons begin in 2016 standaard op elke beurs, dat is inderdaad heel makkelijk te regelen tegenwoordig.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 15:53 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 132
Woonplaats: Den Bosch
Duiker schreef:
:lolno: Dat is wel het meest opmerkelijke feedbackpuntje dat ik tot zover heb gelezen
Ik wilde jou nog even in het echt spreken maar dat is er niet meer van gekomen, ik zag je wel een keer voorbij onze stand lopen maar toen was ik zoals gewoonlijk weer eens druk bezig.
En dat geldt wel voor meer mensen.

De geur was ook zeer opmerkelijk :sick:
Jammer! Ik heb wel met Mathias een tijdje staan praten over Hydra Games, en Tour Operator nog in mijn handen gehad, maar jou heb ik niet gezien (of niet herkend) Volgende keer!

_________________
http://brokenmillgames.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 17:05 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik was er zaterdag. Het was erg druk! Mag er een hal bij? :lol: Je moest vaak 10-15 minuten wachten naast een tafeltje om wat te kunnen spelen. De zware jongens leken mij wel leuk, maar die hebben we laten liggen. Ik heb the river ook niet zien liggen. Jammer! Bij 999 kwam er steeds geen tafel vrij helaas. Verder goed vermaakt. Wel wennen, voor het eerst maar 1 dag op spsp. Niks gekocht, want ik het nog wat duur vond en liever de kas van mijn plaatselijke winkelier spek.

Gespeeld:
Mountains (haba) wel een aardig geheugen spelletje
Festo (gamebrewer) de feestelijke kleurtjes nodig je uit tot een gezellig spelletje, maar schijn bedriegt, want bij het hamsteren van de ingrediënten grijp je er soms net naast. Erg leuk!
Flamme Rouge, wat een deceptie, beetje kaartjes uitspelen en vooruit schuiven van een poppetje op een fiets. Dan speel ik liever ave caesar of k2.
In dezelfde stand een spelletje met muizen en een bibliotheek. Mwah. En Qango. Die kende ik vorg jaar van essen.
Reef. Azul kon mij niet bekoren, maar deze zeker wel! Het ziet er mooi uit. Korte speelduur met veel diepgang/gepuzzel. Ik vond deze het leukst en het mooist!
Orbis. Leuk tussendoortje.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018, 19:26 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Overigens lag The River mogelijk niet alleen op de stand van Asmode maar ook bij Roll the Dice (boven op het balkon). Veel mensen vergeten daar naar toe te gaan, maar daar zijn juist de nieuwste spellen te vinden oa van spiel een paar weken eerder.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2018, 00:44 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Het Algemeen Dagblad titelt:
"10.000 bezoekers op jubileumeditie spellenspektakel in Eindhoven: bordspellen blijven booming"

      origineel bericht: AD

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2018, 09:53 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Bart schreef:
Het Algemeen Dagblad titelt:
"10.000 bezoekers op jubileumeditie spellenspektakel in Eindhoven: bordspellen blijven booming"

      origineel bericht: AD

Leuk! :thumbup:

Btw, het treinenspel 1864 zal waarschijnlijk 1846 moeten zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
47 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - Spellenspektakel 2018  

Gebruikers die deze topic waarderen

Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

SpSp 2018, SpellenSpektakel 2018, spellenbeurs, spellenbeurzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®