Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 00:33 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
De eerste dag van Spel 2018 zit er alweer op, wij horen als organisatie heel graag wat jullie ervaringen zijn.

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 02:37 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Omdat ik quasi de ganse dag bij Bordspelmania actief ben, ervaar ik de beurs uiteraard anders dan een bezoeker. Toch hieronder enkele dingen die ik zelf opmerkte of hoorde van anderen.

De aangepaste ingang is zeker een verbetering. Veel bezoekers die voor beurstijd al aankwamen hoefden niet meer buiten te wachten omdat binnen een groter stuk wachtruimte voorzien was.
Voormiddag was er op verschillende plaatsen nog speelruimte over. Nadien raakten de tafels steeds sneller vol. Desondanks vernam ik van enkele bezoekers dat ze meer hebben kunnen spelen dan op andere beurzen.
Een andere bezoeker was tevreden over de reorganisatie van de 2de-handsstand. Inleveren en afrekenen gingen vlotter. Dat net de duurdere spellen in de hoek stonden werd minder praktisch ervaren. Persoonlijk vond ik het afsluituur van de inschrijvingen te vroeg (uiterlijk 18u 's avonds op een werkdag), dat had enkele uren later mogen zijn.
Wat me altijd opvalt zijn het enthousiaste team van medewerkers en vrijwilligers!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 10:08 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Bart schreef:
Omdat ik quasi de ganse dag bij Bordspelmania actief ben, ervaar ik de beurs uiteraard anders dan een bezoeker. Toch hieronder enkele dingen die ik zelf opmerkte of hoorde van anderen.

De aangepaste ingang is zeker een verbetering. Veel bezoekers die voor beurstijd al aankwamen hoefden niet meer buiten te wachten omdat binnen een groter stuk wachtruimte voorzien was.
Voormiddag was er op verschillende plaatsen nog speelruimte over. Nadien raakten de tafels steeds sneller vol. Desondanks vernam ik van enkele bezoekers dat ze meer hebben kunnen spelen dan op andere beurzen.
Een andere bezoeker was tevreden over de reorganisatie van de 2de-handsstand. Inleveren en afrekenen gingen vlotter. Dat net de duurdere spellen in de hoek stonden werd minder praktisch ervaren. Persoonlijk vond ik het afsluituur van de inschrijvingen te vroeg (uiterlijk 18u 's avonds op een werkdag), dat had enkele uren later mogen zijn.
Wat me altijd opvalt zijn het enthousiaste team van medewerkers en vrijwilligers!


Kan ik me helemaal bij aansluiten.
Een aantal beurskoopjes zoals enkele jaren geleden er steeds waren zouden terug fijn zijn.

Zeker fijn dat er veel speelgelegenheid was! Blijft toch een supertoffe beurs.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 11:55 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik vond de praktische organisatie van de catering en 2de hands veel slechter dan andere jaren. De indeling van de zaal was nu veranderd en in mijn ogen niet in de juiste richting.
De indeling van de tweedehands was inderdaad niet interessant aangezien de populairste prijscategorie in een hoek stond waardoor niemand eigenlijk goed kon zijn. De lange rechte stand van vorige jaren was veel handiger.
Ook stonden de spellen precies nog verder weg dan andere jaren waardoor je soms echt goede ogen moest hebben om te kunnen zien om welke spellen het ging.

Bij de catering waren er dit jaar geen duidelijk aanschuifrijen voorzien waar dat vorig jaar wel met linten was afgebakend. Het gevolg was dat er nu één lange rij was voor zowel taart, pizzabaguetten en hamburgers. Als je dus een hamburger wilde stond je soms nodeloos lang in de rij omdat er voor jou nog mensen stonden voor pizzabaguetten.... en eigenlijk niemand voor hamburgers waardoor je gemakkelijk 10 man verder had kunnen staan. Vreemde keuze.
Zoals bij veel beurzen vond ik ook hier verse lucht naarmate de dag vorderde een probleem worden, maar daar is waarschijnlijk niet veel aan te doen, net als de akoestiek...

Het eten was wel lekker en goedgeprijsd. Weer veel en goede spellen te spelen en de open ruimte van de beurs is voor de akoestiek mss niet zo interessant, maar creëert wel een fijn gevoel en biedt overzicht. Dus ondanks de puntjes van kritiek was het wel weer een topbeurs. En de kritiek is volgens mij gemakkelijk weg te werken.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 13:22 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Enkele impressies van zaterdag





Meer foto's op onze fb-pagina


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 13:45 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
De BSM-uitgeversrally op zaterdag.



Meer foto's op onze fb-pagina


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 20:11 
4. Crystal Palace (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Wij hebben een geweldig weekend gehad (met hotel).
Zaterdag middag was het erg druk en moest je echt speuren naar een vrije speeltafel, maar desondanks leuke spellen kunnen proberen.

Pixie Queen: erg goed spel, veel uitdaging
Daxu, leuk tussendoortje
Toren van tijd, super coop meteen gekocht
Claim 2, geen spelletje voor ons

Zondag was het gelukkig wat rustiger en hadden we keus waar te spelen.
Cusco: leuk tactisch spel, komt misschien op de wensenlijst
Theodinges (?) Gaaf spel met heel veel opties, komt zeker op de wensenlijst.
Ganges: niet echt ons spel
En de klapper van het weekend: Robinson Crusoe!!! Best coop die ik ooit gespeeld heb, super uitdaging, heel thematisch ik had echt het gevoel dat we op het eiland zaten. Deze staat bovenaan ons wensenlijstje!

Verder nog gekocht: Lord Hellas, Exit, en uitbreiding regenwormen.

Kortom een voor ons een super geslaagd weekend. Dank aan de goede organisatie. Ook de horeca was goed geregeld, lekker en schoon; iedere keer werden de tafels schoongemaakt. Top!

De rolstoel toegankelijkheid verdient nog wel een puntje van aandacht. Maar verder top!
Bedankt!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 20:42 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Was zeer te spreken over de beurs.

2e hands hoek was het een grote verbetering voor verkopers. Ging een heel stuk sneller.

Idd de 30 tot 50 euro spellen hoek was lastig. Deze was precies achter de kassa.

Ik probeerde te kijken wat er op onderste schap lag maar moest weg naar de hoek van de stand (vanwaar onderste schap niet zichtbaar was) omdat ik anders in de weg van de kassa stond.

Wat ik raar vond overigens is dat driekwart van alle spellen in de laagste prijs categorie viel. Is er zoveel meer aanbod van kleinere spellen of van oude en versleten spellen? Tot 20 euro max bedoel ik dan.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 21:18 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
2 dagen geweest.
Dag 1 als bezoeker met mijn partner, dag 2 demo"en voro Asmodee.

Dag 1. lekker op tijd aangekomen (veel te vroeg wakker geworden) en gewoon kunnen parkeren. Verder wel druk bij de parkeerpaal, maar daar stond ook dat je moet betalen voro je uitrijdt. Dus gewoon doorgelopen en laat op de middag, toen er niemand stond, betaald. Fijn. Ingang zat nu om de hoek, dus net wat verder lopen door de kou. Maar nu een grote, ruime, warme plek waar je werd ontvangen. Betalen en daar binnen. Rondje lopen. Her en der stoppen om hoi te zeggen en een praatje te doen. Dit zo de gehele dag gedaan. Tussendoor allerlei spelletjes gespeeld. spellen overgenomen of geruild. Van kort naar lang. Sommigen bevielen geweldig, verrasten en waren te gek. Anderen waren wat minder

Uiteindelijk het volgende gedaan (in willekeurige volgorde);
- Sacrada. Leuk, snel opgepikt en dan blijkt het tegen het einde toch lastig te zijn en heb je jezelf klem gezet. Dat valt tegen. Leuke uitdaging, mooie onderdelen. Die willen we hebben (afijn, maar bleek al om 11.00 te zijn uitverkocht, dus dan de volgende dag maar.
- Keyforge. Er is een hype en ik moest hem zondag demo"en. Dus maar een keer geprobeerd. Vond hem eerst niks, dus niet te lang gespeeld. Als ik hem maar kan itleggen.
- Reef. leek leuk, pakte niet. teveel met jezelf bezig.
- Een valsemunterspel. ben de naam kwijt. Was leuk, geweldige onderdelen en een killerprijs. 13,50 euro en dat was ongelijk voor wat je kreeg. Echt bang for bucks.
- Nonsense. Ook bekeken omdat ik die moet demo"en. Heb de fantasie niet om dit actief te spelen, we houden ons aan Dixit.
- Adventures on Neverland. Prototype. Kwamen aan, zag er geweldig uit. Eenmaal aan uitleg begonnen wat geschrokken, leek toch erg veel aan onderdelen die er bij zaten voor de onderdelen. Tot we echt begonnen. geweldig. Een soort competatieve DnD met make your own adventure aelementen. Kneiterleuk. eea moet nog worden getuned, is ze mee bezig, maar deze houden we in de gaten voor de KS. Op zondag tegen veel mensen gezegd dat ze minstens moesten gaan kijken.
- Claim. We stonden te wachten voor Claim kinhdoms, begonnen met Claim en waren acuut verkocht. V1 en v2 aangeschaft.
- Hammered. Leuk concept, prototype. gebasseerd op dat hameren spel voor in de kroeg. Aardige gast, wist ons later een leuke plek te wijzen om te gaan eten.
- Refugio. Leuk, mogelijk omdat wij ook hikers zijn. Niet gekocht, tegelleggen is leuk, maar niet te veel. Wel mooi gemaakt, enthousiaste uitlegger.
- Exit. Vlak voor we weg gingen. We hebben ze allemaal gespeeld, hier lag er 1 die we niet kenden. Snel doorheen geburnt, maar het blijft leuk.

Daarna lekker uit eten en dan naar Music City Antwerp voor optreden van Boris+Kitchenknife, Kollaps en Trepaneringsritualen. Geweldig tentje, heerlijke muziek. Kwam er achter, gelukkig vroeg klaar. Lange leuke dag.

Zondag voor Asmodee. keyforge, Nonsense en Kero (maar die was er toch niet).
keyforge had ik gezien. Even mee in de hype, maar na kijken van YT viel dat weg. Jammer. Is van Garfield (RoboRally en King of Tokyo (beiden geweldig) en Magic (totaal niks voro mij). GFX waren mijn ding niet, toch te veel MTG? Vandaag dus gaan demo'en. Spel heeft veel leuke dingen in zich. De huizen, je zit vast aan je deck, aankondigen van je mogelijkheid om je slot te penen enz. gedurende de dag vond ik het steeds leuker. Dit spel is ook de gehele dag gespped.

Wat ik niet on spelen door de drukte steeds ; Detective en Valda en Tikal
Detective heb ik thuis, maar ik wil eerst case 6 spelen, uitgedraaid ziet het er niet uit maar hele dag bezet. En Valda was ook de gehele dag bezet. Zelfde was Tikal.

Afgelopen jaren ginegen we 2 jaar naar een beurs. Zomerspel en Spel. Maar je ziet toch vaak hetzelfde en dus nu maar besloten om maar 1 maal te gaan.

Genoten, echt genoten

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 23:07 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
maartend schreef:
Wat ik niet on spelen door de drukte steeds ; Detective en Valda en Tikal
Detective heb ik thuis, maar ik wil eerst case 6 spelen, uitgedraaid ziet het er niet uit maar hele dag bezet. En Valda was ook de gehele dag bezet. Zelfde was Tikal.

Afgelopen jaren ginegen we 2 jaar naar een beurs. Zomerspel en Spel. Maar je ziet toch vaak hetzelfde en dus nu maar besloten om maar 1 maal te gaan.

Genoten, echt genoten


T was goed om je weer te zien! Vorig jaar hadden we 2 tafels, nu hadden we er 10, en nog steeds geen plek kunnen vinden? :cry:
Ach, op Zuiderspel weer een kans!

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 23:11 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
maartend schreef:
- Een valsemunterspel. ben de naam kwijt. Was leuk, geweldige onderdelen en een killerprijs. 13,50 euro en dat was ongelijk voor wat je kreeg. Echt bang for bucks.


Dat is Counterfeiters ;) van Quined! thanks! (engels voor valsemunters :D)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2018, 09:26 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Duiker schreef:
maartend schreef:
Wat ik niet on spelen door de drukte steeds ; Detective en Valda en Tikal
Detective heb ik thuis, maar ik wil eerst case 6 spelen, uitgedraaid ziet het er niet uit maar hele dag bezet. En Valda was ook de gehele dag bezet. Zelfde was Tikal.

Afgelopen jaren ginegen we 2 jaar naar een beurs. Zomerspel en Spel. Maar je ziet toch vaak hetzelfde en dus nu maar besloten om maar 1 maal te gaan.

Genoten, echt genoten


T was goed om je weer te zien! Vorig jaar hadden we 2 tafels, nu hadden we er 10, en nog steeds geen plek kunnen vinden? :cry:
Ach, op Zuiderspel weer een kans!


alle afels Tikal steeds bezet. Is niet erg, is juist heel goed. Ik krijg mijn kans nog wel. Dit spel bestaat al 130 jaar, zal nog wel 130 jaar bestaan. En ik ben dat ook van plan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2018, 10:14 
8. London (first edition) (2010)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
Spellenspektakel moesten we missen dit jaar, dus ik had thuis geregeld dat we dan wel naar Spel gaan ter compensatie. Dus twee dagen geweest met vrouw en kind en zeer genoten. Heel goed en vriendelijk georganiseerd met heel veel vrijwilligers inzet. Heel redelijk geprijsde toegang en consumpties en gratis wc en garderobe. Het Spellenspektakel is daarentegen echt een commerciële beurs. Er was ook meer gelegenheid om spellen te spelen die je wilt, het was vol, maar niet te vol op Spel. Volgend jaar weer naar Spel wat mij betreft!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2018, 21:29 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
Om en bij de 3.700 spelgezinden zakten op 24 en 25 november af naar de Waagnatie in Antwerpen. Daarmee lag het aantal bezoekers voor Spel 2018 helemaal in lijn met het record van vorig jaar. Ook deze editie verliep zonder grote problemen en de kleine verbeterpunten die er wel waren, nemen we uiteraard mee naar de feestelijke 20ste editie volgend jaar.

We bedanken graag alle aanwezige bezoekers om voor ons gekozen te hebben en de vele, enthousiaste speluitleggers en vrijwilligers voor hun immer enthousiaste inzet voor, tijdens en na de beurs.

Wij gaan nu even rusten en evaluaties maken en komen dan spoedig bij jullie terug met de data en de locatie voor volgend jaar. In de tussentijd wensen we iedereen nog veel spelplezier en prettige eindejaarsfeesten.

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2018, 22:21 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ik ben dan altijd benieuwd naar de verbeterpunten en naar de zaken waar jullie verschrikkelijk trots op zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2018 - Jullie ervaringen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spel 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®