Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 09:52 
Veenboer

Berichten: 153
Ik wil de organisatie zeker een pluim geven. Als je met vrouw en kinderen zonder zorgen een hele dag plezier hebt zit het gewoon goed in mekaar :).

Zoals aangehaald kunnen de locaties van de tweedehandsmarkt en de catering misschien wel eens herbekeken worden. Gewoon omwisselen zou al genoeg kunnen zijn: dan kun je in relatieve rust eten (zoals op de vorige locatie) en de tweedehandsmarkt is dan beter toegankelijk.

Enfin, het is maar een ideetje, natuurlijk - als gewone bezoeker heb je geen idee van hoe de organisatie in mekaar zit en ik weet zelf uit ervaring dat het niet altijd zo evident is als het lijkt :) .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 11:41 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Spel is altijd een van de weinige beurzen waar ik als bezoeker naar toe ga en dat is ook wel eens fijn.
Super leuke en gezellige dag met Xildur.
We hebben aardig wat spellen kunnen spelen en dat alles op een relaxte manier.
Leuk kunnen shoppen en wat kunnen verkopen.
Heel wat bekenden gezien en gesproken.
De hal is overzichtelijk en ik vond het dit jaar best meevallen met het geluidsniveau.
Ik heb me ook deze keer weer prima vermaakt.
Dank aan de organisatie. :thumbup:


gespeeld heb ik de volgende spellen;
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster: The River
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: De Kwakzalvers van Kakelenburg
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Gùgong
:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: Architectura
:ster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster: Claim Kingdoms

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 15:17 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Zeker en vast goed georganiseerd en mij kostelijk geamuseerd. Zeer vriendelijke en vooral enthousiaste vrijwilligers gezien, goede prijzen bij de verkoopstand, leuke tombola en lekker eten. Volgend jaar zeker opnieuw!

Enig minpuntje dat deels te begrijpen valt, is dat er steeds meer spellen als demo worden gegeven waardoor je maar enkele ronden kunt spelen. Dit was zo voor Teotihuacan en bij Everdell. Ik begrijp dat het commercieel interessanter is om demo's te geven, maar ik vind deze tendens een beetje jammer. Gelukkig waren er genoeg spellen die we wel volledig konden spelen.

Hoe dan ook, leuke editie!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 15:51 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
bionicman schreef:
Enig minpuntje dat deels te begrijpen valt, is dat er steeds meer spellen als demo worden gegeven waardoor je maar enkele ronden kunt spelen. Dit was zo voor Teotihuacan en bij Everdell. Ik begrijp dat het commercieel interessanter is om demo's te geven, maar ik vind deze tendens een beetje jammer.


Ik vind het zelf juist een pluspunt dat uitgevers bij langdurige spellen een limiet hanteren. Zo krijgen meer spelers de kans om van een nieuw spel te proeven. Wel zo sociaal.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 16:22 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Sluit me hier ook bij aan. Meestal is er ook op SpSp en Spel spellen uit een uitleen kast te pakken en op tafel te leggen.

Een dag bij een beurs duurt gemiddeld 8 uur. Als spellen van 2 uur worden uitgespeeld en dan ook nog eens uitleg vooraf, kunnen welgeteld 3 potjes op een dag worden gespeeld.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 17:07 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Erwin schreef:
bionicman schreef:
Enig minpuntje dat deels te begrijpen valt, is dat er steeds meer spellen als demo worden gegeven waardoor je maar enkele ronden kunt spelen. Dit was zo voor Teotihuacan en bij Everdell. Ik begrijp dat het commercieel interessanter is om demo's te geven, maar ik vind deze tendens een beetje jammer.


Ik vind het zelf juist een pluspunt dat uitgevers bij langdurige spellen een limiet hanteren. Zo krijgen meer spelers de kans om van een nieuw spel te proeven. Wel zo sociaal.


Er zijn zeker positieve punten, maar vaak smaakt het naar meer. Ik zal gewoon mijn verwachtingen moeten aanpassen :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 17:23 
2. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
bionicman schreef:
Enig minpuntje dat deels te begrijpen valt, is dat er steeds meer spellen als demo worden gegeven waardoor je maar enkele ronden kunt spelen. Dit was zo voor Teotihuacan en bij Everdell. Ik begrijp dat het commercieel interessanter is om demo's te geven, maar ik vind deze tendens een beetje jammer. Gelukkig waren er genoeg spellen die we wel volledig konden spelen.


Ik vind het juist wel fijn als daar van te voren over is nagedacht. Bij Theodinges begonnen we al een stukje verder in het spel zodat iedereen al wat hogere dobbelstenen had, en juist bij Pixie Queen speelde we maar 5 ronde i.p.v. 7 (?)

Voordeel: wij kunnen meer verschillende spellen proberen, en meer mensen kunnen op een dag dit spel proberen.
Na een paar rondes heb je vaak al wel een indruk van een spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 18:21 
9. Great Western Trail (2016)

Berichten: 35
Woonplaats: Kessel-Lo
Wij vinden het belangrijk dat we veel spellen testen om te zien wat leuk is en wat niet.
De beurzen zijn voor ons een middel om onze lijst met verzamelde interessante spellen uit te proberen voor we ze kopen. En achteraf hebben we tijd genoeg om ze nog te spelen.
We vinden t soms vervelend wanneer velen de spellen volledig spelen. Maar dat bepaald natuurlijk iedereen.
Het is tof dat de standhouders dit aanmoedigen omdat zo meer mensen hun spel kunnen spelen.

Wij hebben iets meer spellen gespeeld dan in eindhoven.

De nieuwe ingang was geweldig. Het was ook warmer in de zaal dan vorige editie me dunkt.
De catering stond perfect voor ons.
Tweede handsstand niet bekeken wegens te weinig tijd

Wat me wel weer opviel, net zoals vorig jaar, is dat ondanks de opdeling in blokken en themapleintjes je in Antwerpen nooit een duidelijk overzicht hebt. Alles lijkt een hoop tafels bij elkaar. Zelfs na een aantal rondjes lopen leek t nog altijd een hoop tafels tegen elkaar. Wanneer de themapleinen niet visueel onderbroken worden kun je geen onderscheid maken vind k.

De winnaar voor mij was GameBrewer. Die hun spellen spelen leuk en zagen er ook fris en fantastisch uit. De speluitleg was bij ons telkens glashelder.

De shop blijft op de goede plek.

Nig n opmerking om eventueel mee te nemen naar volgende edities voor de prijsuitreiking v d rally. Ik weet niet waar de luidspreker stond maar als m op de grond staat dempen de benen v t publiek het geluid teveel. In de hoogte stellen. Op n meter of drie. Dan horen de meeste mensen het duidelijk en ben je zelf niet doof. Dan staat t hoog genoeg.

Voor de rest was het weekend weer te snel voorbij


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 21:02 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Heb al een stuk geschreven, maar bedenk me nog eea.

WIj spelen spellen heel kort op een beurs. Pakt het in een beurt of 2 of al met de uitleg, dan zit het goed, zo niet, weg wezen en niet meer naar kijken.

2dehands was wat rottig. Ver weg, beste games in een hoek, en door het vele zie ik na 2 seconden de spellen al niet meer,

Catering, perfect.

Keyforge ; toch een leuk spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 17:33 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
In verband met het geven van demo's. Teo en everdell lagen op de themapleinen. Everdell zelfs op dat van ons.

Everdell duurt de eerste keer (met alle tekst op de kaarten) op zn minst 2u zonder uitleg. Ik denk dat we er een half uurtje afgepietst hebben door in de zomer geen nieuwe werker en in de herft slechts 1 nieuwe werker te geven.

Dit kwam overigens niet zomaar in ons op. We hebben hiervoor navraag gedaan bij de designer zelf op Spiel.

Zo hebben net iets meer mensen kunnen kennismaken met deze prachtige spellen. En kennis met een spel maken daar dient een beurs voor vinden we. Vond je het goed dan koop je het spel gewoon en kan je zelf total loss gaan thuis ;)

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2018 - Jullie ervaringen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spel 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®