Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Everdell
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2018, 16:46 
PIONier

Berichten: 2
Woonplaats: amsterdam
Hi!


Enige dagen geleden heb ik Everdell in een spellenwinkel gekocht. Advies van de verkoper was dat dit echt een top spel was. Nou heb ik het spel inmiddels 2 keer gespeeld maar ik kan me tot op heden nog niet echt vinden in het gejubel dat ik op internet lees. Prima spel maar tot op heden zeker nog niet zo fantastisch. Het ziet er natuurlijk schitterend uit maar speelt niet echt handig en ik heb het idee totaal geen overzicht te hebben (met name door de kleine letters en symbolen die gebruikt zijn op de kaarten).
Ligt het aan mij? Moet ik het nog een (aantal) kans geven? Meer mensen die een beetje van een koude kermis thuiskomen na aanschaf van dit spel?
En kan ik het beter aan iemand anders aanbieden? De aanschafprijs was zeker niet gering, daar kun je toch veel ander moois voor halen!
Of is dit zo'n spel waar je even doorheen moet maar als het eenmaal gaat lopen, het je niet meer loslaat (Ik kan me Le Havre nog herinneren. Staat nu in mijn top 3 maar destijds snapte ik de ophef niet).

Bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Everdell
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2018, 18:18 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Spellen is nu eenmaal een kwestie van geuren en smaken. Het is niet omdat 80% van de spelers een spel goed vinden, dat jij dat ook goed gaat vinden en vice versa.
Als je spellen zomaar op aanbeveling aankoopt ga je dit zeker nog meer voor hebben. Beter lijkt me om je eerst wat voor te bereiden, dit kan gemakkelijk op BGG waar je fimpjes en runthroughs kan bekijken van bijna elk spel. Dit zal je een beter beeld geven van de pro's en contra's. Opgelet, dan kan je nog steeds wel eens miskopen doen maar gaat dit véél beperkter zijn !!

Wat Everdell trouwens betreft ben ik wel bij diegene die dit een fantastisch goed spel vinden maar wat mij persoonlijk betreft is het spel op z'n beste met 2 of 3 spelers !

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Everdell
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2018, 21:41 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Zoals Dirk al aanhaalde. Smaken verschillen.

Zo heeft iedereen wel een spel waar hij/zij helemaal niks aan vindt, maar over het algemeen zeer goed wordt onthaald.

Meer zou ik er niet achter zoeken. Want net zoals de meesten vind ik everdell ook fantastisch! ;)

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Everdell
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 01:43 
Jakkiebak!

Berichten: 74
Woonplaats: Haldenstein CH
Vanavond voor eerste keer gespeeld. Zowel mijn partner als ik waren niet erg onder de indruk. Niet ons type spel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Everdell
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 11:41 
tabletopfinder.eu
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Woonplaats: Belgie, West-Vlaanderen
Ik heb het spel enkele weken geleden gespeeld met m'n vriendin. Omdat het spel wat traag op gang kwam vonden we het in het begin niet echt dat. Maar naar het einde toe werd het wel leuk omdat je veel meer kon doen.

Het is een goed spel en ik zou het zeker nog een keer spelen, maar nu niet om te zeggen fantastisch.

_________________
https://www.anyfinder.eu/ - De beste prijs voor online producten


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Everdell
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 14:50 
PIONier

Berichten: 2
Woonplaats: amsterdam
Ahhh gelukkig. Ik sta dus niet alleen. Haha.

En thanks voor de bemoedigende woorden Dirk en Ouwezeeman maar ik had mijn vraag eigenlijk beter moeten formuleren: Is dit zo'n spel dat je gewoon een keer of 3, 4 gespeeld moet hebben voordat je het echt waardeert (zoals ik had bij Le Havre)? Of is het gewoon niet zo goed (voor mij) en kan ie op Marktplaats?
De meningen hier zijn zo verdeelt dat ik het vanavond direct nog een kans ga geven.

Ik hou jullie op de hoogte! :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Everdell
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 15:47 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Is lastig te beantwoorden want vond em van in het begin al goed.

Maar je leert wel door meer te spelen de kaarten beter kennen. Hierdoor wordt je beter in het begrijpen van het spel: wanneer speel je best welke kaarten, welke kaarten zie ik niet graag in handen van een bepaalde tegenstander (niet alleen om de doelkaarten te blokkeren maar ook om wat zand in zijn engine te strooien).

Wat het spel alvast gemeen heeft met Le Havre is het engine building aspect. In Le Havre draait alles rond dit mechanisme, in Everdell is het een beetje minder uitgesproken. In Le Havre weet je wat er nog allemaal komt (geen verassingen behalve die enkele speciale gebouwen), in Everdell ga je bepaalde kaarten gewoon niet vast krijgen. In dat opzicht heeft Everdell een betere herspeelbaarheid. Maar als je houdt van planmatige spellen ga je wellicht jezelf meer aangetrokken voelen door Le Havre.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! (ik vind Le Havre zelf ook een topspel ;) )

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Everdell
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 23:26 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Ik heb Everdell gespeeld en ik vond hem op zich wel aardig, maar ik snap de hype eigenlijk niet. Ik hou van worker placement en ik hou van 7 Wonders-achtige engine builders, dus ik zou Everdell helemaal te gek moeten vinden. Maar dat gevoel had ik dus niet echt. Ik had meer het gevoel het allemaal al eens eerder te hebben gezien. Verder vind ik die enorme boom vooral onhandig.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Everdell
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018, 18:04 
Uno

Berichten: 1
hoi, ik ben benieuwd waar je het spel gekocht hebt ? ik kan hem nergens online vinden..


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Everdell
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018, 23:32 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
bas_b schreef:
hoi, ik ben benieuwd waar je het spel gekocht hebt ? ik kan hem nergens online vinden..

Het lijkt er op dat Spelmagazijn 'm nog op voorraad heeft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Everdell  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Everdell



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®