Noviomagum schreef:
Interessant!
Ik haal uit jouw beschrijving van het spel, dat het qua type mechanismen enerzijds in de hoek zit van Scythe - Terra Mystica/Gaia P. (area controle, euro elementen, verschillende rassen/facties), anderzijds doet t me ook denken aan type spel als Imperial Assault (missies, kaarten decks, combat)
Hoe zou jij jouw spel positioneren tov de genoemde speltypen qua mechanisme en daarnaast waarderen mbt moeilijkheidsgraad tov die spellen?
Hoewel ik geen uitgesproken fan ben van sci-fi, vind ik jouw factie kaarten er al wel heel tof uit zien. Tevens de geschiedenis/verhaallijn erbij is al een goed uitgewerkt element.
Ik moet zeggen als ik dan kijk naar het bord en de speelstukken, vallen deze nog in het niet bij de de kaarten en ogen nu nog vrij saai.
Staat de verfraaing hiervan nog wel op de planning qua doorontwikkeling?
Zijn er plannen/mogelijkheden voor het implementeren van mini's?
Al met al ben je al een heel eind en mijn interesse is gewekt, ik volg je nu ook via facebook en ben benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn.
Bedankt Noviomagum,
- Het spel heeft eigenlijk wel heel wat invloeden en enkele daaronder zijn zeker Scythe, small world, risk, twilight imperium maar ook heel wat engine builders. Ik heb me vooral vastgehouden aan het principe dat de speler zijn eigen ding kan doen en met elke strategie kan winnen. Het is vooral een spel van de juist opportuniteiten spotten en goed op de situaties in te spelen: welke missies moet je snel halen, met welke upgrades/builds kan je snel voordeel of bonussen opbouwen, etc.
- Qua moeilijkheidsgraad schat ik het spel op een 3.2/5 op de bgg schaal max. De principes en mechanismen zijn simpel en de beurten zijn kort. De variatie zit hem in de gebouwen, missies en actiekaarten. Ik heb het spel nu met een zeer grote diversiteit aan spelers getest, gaande van Twilight imperium fanaten tot mensen die vrijwel nooit boardgames spelen. Het leukste resultaat was dat de reacties verrassend positief waren van alle doelgroepen. Het spel duurt trouwens 1.5 tot 2.5 uur, afhankelijk van het aantal spelers en de kennis van het spel.
- Betreffende het uitzicht van het spel: de raskaarten staan zowat op punt nu, aan de missiekaarten ben ik zonet aan het werken (zie foto onderaan) en qua bord beschouw ik alles nog als puur prototype. Aan het bord werk ik wss pas verder met een uitgever want artwork is uiteraard duur
. Mini's zijn uiteraard ook een gewenste optie bij de verdere ontwikkeling.
- Ik heb vooral voor SciFi gekozen wegens de enorme mogelijkheden in de ontwikkelingen van de rassen en het verhaal