Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



36 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 dec 2018, 12:38 
9. Dominion (2004)

Berichten: 33
Woonplaats: Brugge
Na op Zomerspel de smaak te pakken gekregen te hebben, in het najaar zowel Spellenspektakel als Spel bezocht. Beide met mijn elfjarige zoon, en Spellenspektakel ook met een vriend en zijn zoon.

Altijd leuk om de vele spellen te zien en te proberen, maar Spellenspektakel was ons wel iets te druk. Uiteindelijk leek het kwestie om aan iedere willekeurige lege tafel te zitten om speelkans te hebben. Toch goed geamuseerd, en beide zonen hebben enthousiast meegegaan met de uitgeversrally. Ruthless is ons het meest in de smaak gevallen.

Spel was voor ons een leukere ervaring: op het gemak rond kunnen kijken en spelen, meer ademruimte en al bij al meer ontspannen ervaring. We wonnen ook een kaartspelletje in de uitgeversrally, leuk! Uitbreiding voor Legendary gekocht, en Atlantis in tweedehandsmarkt. (Die tweedehandsmarkt leek me trouwens veel realistischer geprijsd dan op Spellenspektakel.)

Al bij al twee leuke ervaringen, al zullen we volgend jaar wellicht Spellenspektakel aan ons laten voorbijgaan (ook vanwege de afstand vanuit Brugge). Bedankt aan de organisatoren en vele vrijwilligers, ook van Bordspelmania !

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2018, 18:10 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
We hebben leuke verslagjes en fijne gebeurtenissen gelezen. Bedankt aan alle schrijvers die ons iets lieten weten over hun ervaringen op Spiel, Spellenspektakel en Spel.

Bart telde 21 reacties op dit draadje. De schrijvers gingen allemaal door zijn randomizer en volgende winnaars werden uitgeloot:

    Skarnl - Majesty
    Aircirtap - Castellum
    jopla - Best Treehouse

De winnaars mogen alvast hun adres doorsturen naar info@bordspelmania.eu. De prijzen worden later verzonden.

Proficiat aan de winnaars en hartelijk dank aan alle inzenders.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 12:10 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
proficiat aan de winnaars!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 20:36 
7. Memoir '44 (2004)

Berichten: 33
Woonplaats: Brugge
Inderdaad proficiat aan de gelukkigen, en bedankt Bordspelmania voor de wedstrijd!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jul 2019, 09:15 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
Bedankt voor deze gave actie, BSM!
Het spel (Majesty) was voor ons nog onbekend, maar is heel goed ontvangen. Speel het regelmatig met m'n zoon (8). Leuk spel om tussendoor eventjes een potje te doen.

Dus nogmaals heel erg bedankt!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jul 2019, 20:32 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
OK, wedstrijd is afgelopen, maar toch wil ik mijn anekdote nog met jullie delen.

Het was Spiel 2006 en onze oudste zoon Christophe was net 3 maanden oud. Ik gaf nog volledig borstvoeding. Dan zit je dus met een dilemma: Neem ik de kleine mee? Nee, want veel te druk. Blijf ik zelf thuis? Nee, want de jaarlijkse hadj naar Essen wil ik niet missen.

Oplossing: de kleine een dagje bij oma, de twee weken ervoor extra melk kolven zodat hij een voorraadje voor de hele dag heeft en zelf lekker op pad met kolfapparaat mee.

Voor degenen die geen ervaring hebben met borstvoeding: als je een baby volledig borstvoeding geeft, dan moet je om de 2 a 3 uur ofwel de baby voeden, ofwel kolven. Doe je dat niet, dan eindig je met twee lekkende, strak staande bloemkolen die onwijs pijn doen :-(

Probleem 1: ik had zowel een handkolf als een elektrische kolf. Handkolf ging op de heenweg halverwege een kolfsessie op een parkeerplaats kapot. Dus de rest van de dag was ik aangewezen op de elektrische kolf.

Probleem 2: vind elektriciteit op Spiel en een plek waar je discreet kunt kolven. Dat was dus niet simpel. Wc? Liever niet (hygiene) maar ook onmogelijk (geen stopcontact). Bij een stand? Uiteindelijk na veel gedoe gelukt bij één van de grotere stands die een afgesloten ruimte had.

Probeer overigens maar eens uit te leggen wat kolven in het Duits is. Blijkt erg voor de hand te liggen: Pumpen.....

Diezelfde stand heb ik tijdens Spiel een aantal keren bezocht en vlak voor we vertrokken ook nog maar een keer. Het was tenslotte nog drie uur rijden naar Leiden.

Toen we thuiskwamen lag Christophe te slapen als een roos. Hij had een half uur eerder zijn laatste flesje afgekolfde moedermelk gehad. Ik kon na de zoveelste kolfsessie die dag even later ook mijn bed in duiken. Om er vervolgens twee uur later weer uit te mogen: Christophe moest weer worden gevoed.....

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
36 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Wedstrijd: de speelse najaarsbeurzen  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Spel 2018, Spellenspektakel, Spiel 2018, prijsvraag, wedstrijd, win



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®