Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorstelling The Warp
BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2018, 00:22 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Knokke-Heist
Beste spelliefhebbers,

Ik stond afgelopen weekend op Spel 2018 waar ik met een prototype van mijn spel-in-ontwikkeling The Warp een demo gaf (solo nu zo'n 10 maand aan bezig). Eén van de vriendelijke mensen van bordspelmania sprak mij aan en gaf mij de tip het spel hier zeker eens te delen. Bij deze volg ik dus dit goed advies op om een te horen wat jullie ervan vinden.

The Warp is een Sci-fi tactische area control game voor 2-6 spelers met veel euro elementen (bouwen, upgraden,bonussen verzamelen) waar het doel het vervullen van missies (60 verschillende) en het verzamelen van missiepunten is. Het spel is gekenmerkt door veel interactie, weinig downtime, een bluf en bribe mechanisme tijdens de gevechten en het is ook speelbaar in team (2v2, 2v2v2 en 3v3)

Het spel bevat in totaal unieke 16 rassen die zowel kunnen optreden als actieve spelers rassen, verbannen tegenstanders en ook als optionele end boss. Elk ras beschikt reeds over eigen eigenschappen, artwork en ook een eigen voorgeschiedenis.

Nu, meer laat ik jullie zelf ontdekken via de facebook pagina: http://www.facebook.com/thewarpboardgame. Laat gerust jullie mening, vragen en feedback weten, ik hoor het allemaal graag!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2018, 18:40 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Spijt dat ik deze gemist heb op Spel !!!!!!
Hoewel ik daar twee dagen heb rondgedwaald :oops:

Zeer benieuwd naar, het prototype ziet er alleszins al veelbelovend uit.
Gingen jullie voor deze trouwens niet samenwerken met Mindclash games ?

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2018, 22:06 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Knokke-Heist
dirk schreef:
Spijt dat ik deze gemist heb op Spel !!!!!!
Hoewel ik daar twee dagen heb rondgedwaald :oops:

Zeer benieuwd naar, het prototype ziet er alleszins al veelbelovend uit.
Gingen jullie voor deze trouwens niet samenwerken met Mindclash games ?


Ah spijtig, ik was er enkel op zondag en mijn stand zat nogal in een hoekje. Als je wil kan je wel de nodige foto's, regels en print-en-play vinden op de facebook pagina. Ik ben ook van plan in de toekomst ook de nodige events te doen :). Ik ben momenteel ook met heel wat spellenclubs aan het praten rond playtests.

Momenteel is er interesse van enkele uitgevers maar alles is nog lopende en hieromtrent dus nog geen beslissing. Met Mindclash games nog geen contact gehad hoor.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 08 dec 2018, 12:57 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Interessant!

Ik haal uit jouw beschrijving van het spel, dat het qua type mechanismen enerzijds in de hoek zit van Scythe - Terra Mystica/Gaia P. (area controle, euro elementen, verschillende rassen/facties), anderzijds doet t me ook denken aan type spel als Imperial Assault (missies, kaarten decks, combat)
Hoe zou jij jouw spel positioneren tov de genoemde speltypen qua mechanisme en daarnaast waarderen mbt moeilijkheidsgraad tov die spellen?

Hoewel ik geen uitgesproken fan ben van sci-fi, vind ik jouw factie kaarten er al wel heel tof uit zien. Tevens de geschiedenis/verhaallijn erbij is al een goed uitgewerkt element.

Ik moet zeggen als ik dan kijk naar het bord en de speelstukken, vallen deze nog in het niet bij de de kaarten en ogen nu nog vrij saai.
Staat de verfraaing hiervan nog wel op de planning qua doorontwikkeling?
Zijn er plannen/mogelijkheden voor het implementeren van mini's?

Al met al ben je al een heel eind en mijn interesse is gewekt, ik volg je nu ook via facebook en ben benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018, 12:46 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 128
Woonplaats: Zoetermeer
Hoi,

Bedankt voor het delen. Ik ben erg benieuwd naar je spel en van wat ik er zo van zie (wat niet veel is, want ik heb geen smoelenboek) ziet het er leuk uit. Het ziet er sowieso erg mooi uit... goede art!

Wat ik me afvraag alleen is wat het voor nieuws brengt en hoe het zich verhoud tot andere spellen zoals bijvoorbeeld Small Star Empires (waar het visueel erg op lijkt).

Small Star Empires op Kickstarter

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2018, 23:20 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Knokke-Heist
Noviomagum schreef:
Interessant!

Ik haal uit jouw beschrijving van het spel, dat het qua type mechanismen enerzijds in de hoek zit van Scythe - Terra Mystica/Gaia P. (area controle, euro elementen, verschillende rassen/facties), anderzijds doet t me ook denken aan type spel als Imperial Assault (missies, kaarten decks, combat)
Hoe zou jij jouw spel positioneren tov de genoemde speltypen qua mechanisme en daarnaast waarderen mbt moeilijkheidsgraad tov die spellen?

Hoewel ik geen uitgesproken fan ben van sci-fi, vind ik jouw factie kaarten er al wel heel tof uit zien. Tevens de geschiedenis/verhaallijn erbij is al een goed uitgewerkt element.

Ik moet zeggen als ik dan kijk naar het bord en de speelstukken, vallen deze nog in het niet bij de de kaarten en ogen nu nog vrij saai.
Staat de verfraaing hiervan nog wel op de planning qua doorontwikkeling?
Zijn er plannen/mogelijkheden voor het implementeren van mini's?

Al met al ben je al een heel eind en mijn interesse is gewekt, ik volg je nu ook via facebook en ben benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn.


Bedankt Noviomagum,

- Het spel heeft eigenlijk wel heel wat invloeden en enkele daaronder zijn zeker Scythe, small world, risk, twilight imperium maar ook heel wat engine builders. Ik heb me vooral vastgehouden aan het principe dat de speler zijn eigen ding kan doen en met elke strategie kan winnen. Het is vooral een spel van de juist opportuniteiten spotten en goed op de situaties in te spelen: welke missies moet je snel halen, met welke upgrades/builds kan je snel voordeel of bonussen opbouwen, etc.

- Qua moeilijkheidsgraad schat ik het spel op een 3.2/5 op de bgg schaal max. De principes en mechanismen zijn simpel en de beurten zijn kort. De variatie zit hem in de gebouwen, missies en actiekaarten. Ik heb het spel nu met een zeer grote diversiteit aan spelers getest, gaande van Twilight imperium fanaten tot mensen die vrijwel nooit boardgames spelen. Het leukste resultaat was dat de reacties verrassend positief waren van alle doelgroepen. Het spel duurt trouwens 1.5 tot 2.5 uur, afhankelijk van het aantal spelers en de kennis van het spel.

- Betreffende het uitzicht van het spel: de raskaarten staan zowat op punt nu, aan de missiekaarten ben ik zonet aan het werken (zie foto onderaan) en qua bord beschouw ik alles nog als puur prototype. Aan het bord werk ik wss pas verder met een uitgever want artwork is uiteraard duur ;). Mini's zijn uiteraard ook een gewenste optie bij de verdere ontwikkeling.

- Ik heb vooral voor SciFi gekozen wegens de enorme mogelijkheden in de ontwikkelingen van de rassen en het verhaal

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2018, 00:58 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Knokke-Heist
Sinedia schreef:
Hoi,

Bedankt voor het delen. Ik ben erg benieuwd naar je spel en van wat ik er zo van zie (wat niet veel is, want ik heb geen smoelenboek) ziet het er leuk uit. Het ziet er sowieso erg mooi uit... goede art!

Wat ik me afvraag alleen is wat het voor nieuws brengt en hoe het zich verhoud tot andere spellen zoals bijvoorbeeld Small Star Empires (waar het visueel erg op lijkt).

Small Star Empires op Kickstarter


Graag gedaan hoor Sinedia :).

Ik heb Small Star Empires zelf nog niet gespeeld dus het is wat moeilijk vergelijken maar dit zijn volgens mij de grootste verschillen:

- In the Warp zijn er 16 rassen en elk spel draft elke speler 2 rassen. Niet gekozen rassen functioneren ook als exiled rassen die ook bepaalde gebieden verdedigen. Er is telkens ook 1 andere optionele end boss die ook punten oplevert. Het concept is dus elke game een andere speelstijl en andere tegenstand/opportuniteiten.

- In mijn spel is alles ook missie-driven, je probeert dus zoveel mogelijk openbare of persoonlijke missies te behalen. Er zijn maar enkele algemene missies, alle andere zijn elk spel verschillend

- Combat in The Warp bevat een belangrijk bluf en bribe element. Hierdoor kunnen andere spelers zich mengen in elk gevecht, ook al is er geen directe medespeler betrokken.

- Het spel beschikt ook in een teammode waarin je in teams de strijd met elkaar aangaat en je ook support kan bieden in gevechten

ps: er is nu ook een instagram @thewarpboardgame en ik ben ook bezig met het samenstellen van een mailing list. Geef me dus gerust een seintje als je in de mailing list wil.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2018, 02:36 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Bedankt voor de uitgebreide info, ik stuur je n pb met mijn email tbv de mailinglist.

Ben benieuwd hoe ' t spel speelt, sta je ook op zuiderspel aankomend jaar?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2018, 02:51 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Knokke-Heist
Noviomagum schreef:
Bedankt voor de uitgebreide info, ik stuur je n pb met mijn email tbv de mailinglist.

Ben benieuwd hoe ' t spel speelt, sta je ook op zuiderspel aankomend jaar?


Geen probleem hoor, stuur de pb maar :) Ik ben alvast van plan om deze week de eerste mailinglist mail te versturen.

Ik moet de planning nog wat bekijken voor het komende jaar en wat er combineerbaar is met de dagjob ;). Ik ben zelf nog niet op Zuiderspel geweest maar ik zou er wel graag staan met mijn spel natuurlijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2018, 09:58 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 128
Woonplaats: Zoetermeer
Thomas_S schreef:
Geen probleem hoor, stuur de pb maar :) Ik ben alvast van plan om deze week de eerste mailinglist mail te versturen.


Done :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Voorstelling The Warp  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®