Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9973 berichten | Pagina 609 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 608, 609, 610 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 15:00 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
Puringa schreef:
skarnl schreef:
Massive Darkness :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:


Zo goed dat het zelfs 5,5 ster krijgt? :wink: maar fijn dat je er zo van hebt genoten, kandidaat voor beste spel van het jaar?

...


Heb de sterren meer gegeven op basis in hoe verre ik gister van het spel heb genoten. Het is niet een ranking in hoe het staat tov andere spellen. Al is dit zeker wel een spel die heel goed aansluit bij wat ik leuk vind.

Heb het gevoel dat er hier overwegend Euros gespeeld worden, dus dan kan ik me voorstellen dat een spel als MD beetje als minder boeiend gezien kan worden :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 15:16 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Het is meer dat 5,5 ster op een schaal van 1 - 5 best goed is ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 19:28 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
JeVo schreef:
Het is meer dat 5,5 ster op een schaal van 1 - 5 best goed is ...


Ah zo. Ik wist niet of/dat er een standaard schaal werd gehanteerd. Ben wel groot fan van de Dukes of Dice schaal van 1-6, waarbij je dus bewust een keuze moet maken tussen een 3 of 4 sterrenwaardering.

Heb dan wel beetje valsgespeeld door een halve ster te geven. Had dan afgerond naar 5/6... of op een 5-sterren-schaal dan een 4/5 sterren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 19:46 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
skarnl schreef:
JeVo schreef:
Het is meer dat 5,5 ster op een schaal van 1 - 5 best goed is ...


Ah zo. Ik wist niet of/dat er een standaard schaal werd gehanteerd.

Dat is helemaal niet :lol:
Hanteer gerust eender welke schaal je wilt :wink:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 14:41 
Meeple

Berichten: 14
Forum Trajanum
3 spelers

Gisteren voor het eerst Forum Trajanum geprobeerd. Helaas ben ik al een paar dagen aan het kwakkelen (net wel, net geen koorts), waardoor ik dit spel niet optimaal kon voorbereiden. Daardoor duurde de uitleg veel te lang.

Uiteindelijk hebben we 2/3 gespeeld, aangezien het al erg laat begon te worden. Op basis van dat deel moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk was! Ik ben nog wel benieuwd hoe het spel bevalt als we het hele spel achter de rug hebben, ik zal dan ook een uitgebreider verslag geven. Dan geef ik ook een score.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 19:58 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Puringa schreef:
Forum Trajanum
3 spelers

Gisteren voor het eerst Forum Trajanum geprobeerd. Helaas ben ik al een paar dagen aan het kwakkelen (net wel, net geen koorts), waardoor ik dit spel niet optimaal kon voorbereiden. Daardoor duurde de uitleg veel te lang.

Uiteindelijk hebben we 2/3 gespeeld, aangezien het al erg laat begon te worden. Op basis van dat deel moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk was! Ik ben nog wel benieuwd hoe het spel bevalt als we het hele spel achter de rug hebben, ik zal dan ook een uitgebreider verslag geven. Dan geef ik ook een score.


Volg. Ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
Alleen al om de naam/titel is dit een must have voor mij, maar ben 'm op spiel helaas misgelopen. Stond wel in de stand van Huch!, maar 't bleek dat ze m zelf niet verkochten en dit aan retailers overlieten, die ik dus niet meer heb gevonden...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2018, 10:11 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Ik zit momenteel met een aantal nieuwe spelers in de groep (lees nieuwelingen in de bordspelwereld).
Ik heb hen de voorbije weken geïntroduceerd met:
Medieval Academy,
Spring Meadow,
Kanagawa,
Century: De specerijenroute
Travelin'

Tussendoor met iemand anders ook nog
Solenia,
Orbis
Reef
Spirits Of The Forest gespeeld.

Solo heb ik Ganz Schön Clever een aantal keer gespeeld en gisteren heb ik me effe solo laten gaan op Spring Meadow.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2018, 12:36 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
Gisteravond voor het eerst Harry Potter - Hogwarts Battle gespeeld. Lekker simpele instap-deck-builder met een gaaf thema.

Vooral een mooie manier om m'n vrouw te introduceren bij het deck-builder-genre, aangezien we (en dan vooral zij) groot fan zijn van Harry Potter.

Speelde lekker, was nog niet zo complex. Redelijk gemakkelijk gewonnen. Hoop dat de volgende 'boeken' het iets lastiger maken. Heb er zin in om weer snel op te pakken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2018, 15:13 
9. Mage Knight Board Game (2011)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
ozymandias schreef:
Ik zit momenteel met een aantal nieuwe spelers in de groep (lees nieuwelingen in de bordspelwereld).


Allemaal van Vorselaar en omgeving Gert? Zouden we eens geen spellenclub opstarten? Er is misschien wel draagkracht :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2018, 10:26 
Meeple

Berichten: 14
Gùgōng :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
3 spelers
Tijdens de clubavond waren er twee tafels met ieder 3 spelers om Gùgōng te doen. Ik speelde de deluxe versie (niet van mij) en de andere de reguliere versie (ook niet van mij, al had ik mijn exemplaar wel mee voor het geval dat). Wat een geweldig spel! Thematisch ijzersterk, aangezien het spelmechanisme gebaseerd is op wat daadwerkelijk ooit in China gebeurde. In de periode dat dit spel zich af speelt probeerde de keizer corruptie de kop in te drukken, maar handelaren wisten dit te omzeilen door goederen te ruilen waarbij het ene goed net wat beter is dan het andere goed.
Dit is dus ook precies wat je in deze workerplacement doet: je start met vier kaarten in je hand (met waarden van 1 t/m 9), waarvan je er één op een plek op het bord legt waar je wat van wilt hebben. De waarde van de kaart die je neer legt moet hoger zijn dan wat er lag, anders moet je er extra voor betalen. Op de kaarten staat vaak een actie die je kunt doen (die in veel gevallen hetzelfde zijn als op het bord). Je kiest eerst of je de actie op de neergelegde kaart wilt uitvoeren en daarna voer je eventueel de actie op het bord uit. De meeste acties kosten werkers, dus vandaar dat je af en toe bepaalde acties niet doet
De kaart die je van het bord pakt komt op de aflegstapel voor de volgende ronde.
Het gaat te ver om alles uit te leggen, maar dit spel speelt heerlijk intuïtief weg! Onze verwachting is dat met wat meer ervaring een potje in minder dan 1,5 uur te doen moet zijn. We hebben na de uitleg nooit meer in de regels hoeven kijken, aangezien op diverse plekken alles staat uitgelegd.
Dit is een spel dat nog heel vaak op tafel gaat komen, wat mij betreft één van de absolute toppers van het jaar!

Sagrada :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
3 spelers
We hadden na Gùgōng nog wat tijd over en gingen daarom als afzakkertje nog Sagrada doen. Dit spel viel me eerlijk gezegd wat tegen, zeker in vergelijking tot de ranking op Boardgamegeek. Het spel is net iets te serieus voor wat het is (ik schaar het in dezelfde categorie als King of Tokyo, Celestia, etc). Het is op zich een grappige puzzel om 'het mooiste glas in lood' te maken, maar geen moment was iemand echt onder de indruk van de puzzel. We hadden stomtoevallig allemaal een hele moeilijke kaart gepakt om het glas in lood te maken, maar vrij probleemloos waren we allemaal in staat om de puzzel op te lossen.
Lang verhaal kort: grappig voor een keer, maar ik zie dit spel niet snel weer op tafel verschijnen. Zeker na Gùgōng voelde dit als een flets einde van de avond aan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2018, 01:56 
Meeple

Berichten: 14
Noviomagum schreef:
Volg. Ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
Alleen al om de naam/titel is dit een must have voor mij, maar ben 'm op spiel helaas misgelopen. Stond wel in de stand van Huch!, maar 't bleek dat ze m zelf niet verkochten en dit aan retailers overlieten, die ik dus niet meer heb gevonden...


Bij deze:

Forum Trajanum :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
4 spelers
Deze keer gespeeld met een goede voorbereiding en met de juiste regels (sommige zaken bleken we vorige week verkeerd geïnterpreteerd te hebben). Dit is een echt Feld-spel, daar is geen twijfel over mogelijk. Het principe van het spel is vrij eenvoudig, maar het is een extreem moeilijke puzzel.

Elke ronde worden twee kaarten open gelegd met symbolen die corresponderen met wat op je spelersbord staat. Vervolgens pak je van elke rij/kolom waar de symbolen bij staan een tegeltje. Eentje houd je, de ander geef je tegen de klok door. Je krijgt dus zelf ook van je linker tegenstander een tegeltje, waarna je gaat kiezen welke tegel je gaat uitspelen. Vanaf dat punt ontploft het hele spel, want welk tegeltje moet je pakken: een tegeltje met werkers of een tegeltje met permanente bonussen, een tegeltje met geld, enzovoort.

Je kunt heel veel doen maar gaat nooit alles redden. Op drie momenten scoor je van alles en heb je bepaalde doelen die je dan behaald wilt hebben.

De reden dat ik nu slechts 3,5 ster geef heeft een aantal redenen:
Het grootste nadeel was dat het spel net even iets te lang duurde. Na de instructie waren we een goede 2,5 uur bezig en dat is voor dit spel gewoon te lang.
Als je als startspeler bent geweest, duurt het daarna heel lang voor je weer aan de beurt bent (eerst de andere mensen, dan schuift de startspeler op een dan begint het dus één beurt verder, dan ben jij de laatste speler van die fase). Daarbij kun je niets tegelijkertijd doen, waardoor je soms je strategie moet omgooien omdat iemand net iets voor je wegkaapt.

Al met al waren we wel erg tevreden over dit spel. De rest gaf het spel minimaal 4 sterren, maar dat vind ik net iets te hoog. Ik denk wel dat het spel, als het vaker wordt gespeeld, in waardering omhoog kan gaan. Hij mag best nog eens op tafel komen in ieder geval!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 12:17 
8. Furnace (2020)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
The Gallerist
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

Dit is voor mij een van Lacerda's beste spelen. 4 actieplaatsen - 8 Acties - Start...
Knap en leuk.

Rialto
:ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster:

Met twee viel dit spel serieus tegen. We hadden beide het gevoel dat we enkel kaartjes namen en acties deden. Ik wil het nog even spelen met meer spelers, maar ik vrees er voor dat dit spel de kast snel zal verlaten...

Clever
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Leuk, snel dobbelspel. Zit een stuk meer in dan in bijvoorbeeld Qwixx

Holmes
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Twee speler spel en zalig spel! Voor mij de ontdekking van Spel 2018.

Lewis and Clark
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Leuk spel. het ziet er op de koop toe ook nog eens GEWELDIG uit.

Delphi
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Ik ben geen fan van dit spel, maar hoe meer ik het speel, hoe meer ik het aanvoel.

The Game
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Leuk tussendoortje

Cacao
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Verbazingwekkend leuk. Zit meer in dan je op het eerste zicht denkt

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2018, 07:17 
Meeple

Berichten: 14
Gùgōng :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
3 spelers
Voor de tweede keer in twee weken Gùgōng gespeeld. Ook deze keer weer een topspel, maar is toch iets in waardering verminderd. Ik twijfel nu tussen 4,5 of slechts 4 sterren, maar geef het voordeel van de twijfel. Ik mis wat variatie die ik bij mijn andere topspellen wel heb.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2018, 10:42 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
Arkham Horror The Card Game
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Gister speelde ik dit levende kaartspel voor de eerste keer. Na eerst alle kaarten (234) te hebben gesleeved, werd ik toch wel even beetje overweldigd waar te beginnen met spelen. Maar dit werd heel goed uitgelegd, stapje voor stapje, in de spelregels. Langzaam werd alles uitgelegd en kon ik m'n eerste avontuur beginnen - solo.

In dit spel speel je met een eigen deck (iets meer dan 30) kaarten met daarop verschillende mogelijkheden. Je speelt een verhalende campagne door, waarbij je monsters tegenkomt uit het Loftcraft-universum en aanwijzingen probeert te vinden, zodat het verhaal zich verder ontwikkelt.

Elke beurt mag je 3 acties om te doen. Dit zijn acties als: naar een andere kamer bewegen, een kaart spelen (met daarop specifieke bonussen), een nieuwe kaart pakken, een aanwijzing zoeken in de kamer, monster bevechten of juist wegrennen van een monster.
Dus elke keer ben je beetje aan het puzzelen/denken wat je gaat doen. Wat is de optimale aanpak voor de situatie waar je je in bevindt? Hoe kan je je hand met kaarten gebruiken om verder te komen.

Tussen potjes/scenarios door kan je je deck kaarten steeds meer aanscherpen. Kaarten eruit halen die je niet zo handig vond en nieuwe kaarten erin stoppen. Dit werkt heel fijn.

Ik verloor de eerste 2 potjes en zou eigenlijk dan gewoon zelfs doormogen, aangezien het een campagne is, kan je dan doorgaan met wat health-schade. Maar ik had niet het gevoel dat ik het nog helemaal onder de knie had.

Dus m'n 3e potje een stuk rustiger gedaan, meer nadenken en rustiger door de kamers gaan. Dit werkte veel beter en uiteindelijk won ik ook het eerste scenario. Of tenminste, echt winnen is het niet, het is meer de positiefste uitkomt kreeg ik - ipv de negatievere.
En kan nu dus weer verder met het 2e scenario.

Had dit spel al enige tijd op m'n radar staan, maar nooit iets mee gedaan. En nu ik het heb, ben ik er helemaal weg van. De sfeer, artwork, gameplay - allemaal helemaal mijn ding. Heerlijk!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2018, 10:42 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Heb je ook de bonustegels voor het spoor met de paarden?

Zelf Gugong nog niet gespeeld met de bonustegels maar ben benieuwd naar de variatie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 609 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 608, 609, 610 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®