Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9973 berichten | Pagina 610 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 609, 610, 611 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2018, 16:06 
Meeple

Berichten: 14
Edwin84 schreef:
Heb je ook de bonustegels voor het spoor met de paarden?

Zelf Gugong nog niet gespeeld met de bonustegels maar ben benieuwd naar de variatie.


De eerste keer speelden we er wel mee, deze keer niet (al had ik dat wel graag gewild). Nu je het zegt had dat misschien wel de variatie opgeleverd die ik nu wat miste. Had ik niet eens bij stil gestaan.

Oftewel advies: speel met alles erbij, dat kan echt geen kwaad. De regels zijn simpel genoeg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2018, 18:22 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Regels zijn wel simpel maar met nieuwe spelers duurt het wel een potje voordat er klikt hoe je punten verdient.

Zal zelf eens met de bonustegels proberen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2018, 10:24 
Grote Dienaar

Berichten: 102
Gister Kingdom death monster gespeeld.

Met zijn 3en zijn we goed op weg. Heel sterk voor LY8 vanwege wat omstandigheden. Antilope level 2 vrij gemakkelijk verslagen. Veel grondstoffen gevonden. Helaas was iemand zo gek geworden dat die schreeuwend is vertrokken na het gevecht.

In de settlement kwam er een mysterieuze veer binnen waaien. Helaas weet niemand meer waar die is. Volgende week misschien een keer de Phoenix proberen.

Top spel


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2018, 12:11 
Locomotief

Berichten: 38
Gisteren One Deck Dungeon gespeeld.

Leuk spelletje om er zo nu en dan bij te pakken, niet veel diepgang maar leuk tijdverdrijf. :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2018, 12:16 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
arjen88 schreef:
Gister Kingdom death monster gespeeld.

Met zijn 3en zijn we goed op weg. Heel sterk voor LY8 vanwege wat omstandigheden. Antilope level 2 vrij gemakkelijk verslagen. Veel grondstoffen gevonden. Helaas was iemand zo gek geworden dat die schreeuwend is vertrokken na het gevecht.

In de settlement kwam er een mysterieuze veer binnen waaien. Helaas weet niemand meer waar die is. Volgende week misschien een keer de Phoenix proberen.

Top spel

Ik heb me weleens proberen te verdiepen in dit spel, mogelijk interessant. Maar kon er totaal geen beeld bij krijgen. Niet negatief bedoeld hoor, maar jouw recensie bevestigt dit nog eens voor mij :lol:. Wat is überhaupt het doel van of idee achter dit spel?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2018, 19:37 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wij speelden Alien Frontiers met de factions expansion. We hebben ons weer reuze vermaakt!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018, 01:54 
3. Kingdomino (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Splendor :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Sagrada :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Celestia :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018, 13:24 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Gentes.
Tergend lang, 3+ uur, voelt ongebalanceerd, lange setup/ opruim tijd, ondoordachte iconografie. Weinig controle. Misschien een 2e of 3e editie, maar voor nu: afrader.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018, 13:36 
Meeple

Berichten: 14
kosterix schreef:
Gentes.
Tergend lang, 3+ uur, voelt ongebalanceerd, lange setup/ opruim tijd, ondoordachte iconografie. Weinig controle. Misschien een 2e of 3e editie, maar voor nu: afrader.


Ok, bijzonder! Ik moet dit spel nog spelen, maar op basis van de beelden van Rahdo/Slickerdrips was ik wel heel erg enthousiast! Bedankt voor de informatie, mijn verwachtingen zijn nu wat lager, dan kan het alleen maar meevallen :wink:

Lorenzo il Magnifico :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
3 spelers
Of ik geef veel te snel hoge waarderingen of ik heb gewoon heel veel toffe spellen gespeeld dit jaar! Ook Lorenzo is een topper. Weliswaar werd ik op flinke achterstand laatste, maar dat nam niet weg dat ik behoorlijk onder de indruk was van dit spel. Voor mij heeft dit spel wel een flinke leercurve: het is eigenlijk noodzakelijk om Lorenzo zeer binnenkort weer op tafel te leggen. Ik denk dat ik het dan een stuk beter doe, want ik was nu behoorlijk aan het klooien en met alles en op elk spoor bezig. Dat werkt gewoon niet.

Kortom: een (lastige) topper!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018, 16:11 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Puringa schreef:
kosterix schreef:
Gentes.
Tergend lang, 3+ uur, voelt ongebalanceerd, lange setup/ opruim tijd, ondoordachte iconografie. Weinig controle. Misschien een 2e of 3e editie, maar voor nu: afrader.


Ok, bijzonder! Ik moet dit spel nog spelen, maar op basis van de beelden van Rahdo/Slickerdrips was ik wel heel erg enthousiast! Bedankt voor de informatie, mijn verwachtingen zijn nu wat lager, dan kan het alleen maar meevallen :wink:

Kosterix' commentaren neem je best met een korrel zout, de eerste positieve commentaar van hem (haar?) over eender welk onderwerp of spel moet ik nog tegenkomen. :wink: :lol:
Een vriend van mij - die van zware eurogames houdt - vond het alleszins een topspel. Maar met lage verwachtingen aan een spel beginnen is altijd een goed idee :roll:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018, 17:48 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wij hadden 7 Wonders op tafel, met Leaders en Cities.... Van dit spel wordt gezegd dat het niet best speelt met twee, maar wij vermaken ons er toch steeds weer enorm mee.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018, 21:16 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Zelf 1 keer met 2 gespeeld maar he om de beurt kiezen voor een fictieve tegenstander vonden we gewoon niet leuk en een hoop gedoe.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018, 21:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Puringa schreef:
Ok, bijzonder! Ik moet dit spel nog spelen, maar op basis van de beelden van Rahdo/Slickerdrips was ik wel heel erg enthousiast! Bedankt voor de informatie, mijn verwachtingen zijn nu wat lager, dan kan het alleen maar meevallen :wink:


Ik heb een verhaal voor je dat is gebaseerd op +/- tien potten ervaring: https://bordspeler.nl/2018/01/21/gentes/

Briljant spel. Warm aanbevolen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018, 21:45 
10. El Capitán (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Erwin schreef:
Ik heb een verhaal voor je dat is gebaseerd op +/- tien potten ervaring: https://bordspeler.nl/2018/01/21/gentes/

Briljant spel. Warm aanbevolen.
Dit verhaal is de reden dat we de Deluxe versie van het spel met liefst 4 personen van onze spellenclub gebackd hebben op KS destijds. Nu maar wachten tot hij eindelijk eens wordt opgestuurd ... Onze verwachtingen van het spel zijn nog steeds onverminderd hoog.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2018, 21:02 
Grote Dienaar

Berichten: 102
maxitaxi777 schreef:
arjen88 schreef:
Gister Kingdom death monster gespeeld.

Met zijn 3en zijn we goed op weg. Heel sterk voor LY8 vanwege wat omstandigheden. Antilope level 2 vrij gemakkelijk verslagen. Veel grondstoffen gevonden. Helaas was iemand zo gek geworden dat die schreeuwend is vertrokken na het gevecht.

In de settlement kwam er een mysterieuze veer binnen waaien. Helaas weet niemand meer waar die is. Volgende week misschien een keer de Phoenix proberen.

Top spel

Ik heb me weleens proberen te verdiepen in dit spel, mogelijk interessant. Maar kon er totaal geen beeld bij krijgen. Niet negatief bedoeld hoor, maar jouw recensie bevestigt dit nog eens voor mij :lol:. Wat is überhaupt het doel van of idee achter dit spel?


Het spel simuleert 4 "survivors" die wakker worden in een donker gebied. Rode ogen achtervolgen hen totdat zij worden aangevallen. Na dit korte intro verhaal begin je met een gevecht tegen het monster. De 4 "survivors" worden gespeeld door de spelers. Wij spelen momenteel met zijn 3en. Nadat het monster aan de beurt is geweest mogen de spelers proberen het monster te verwonden/ verslaan.

De wereld is vaak genadeloos voor de spelers. Het is niet ongebruikelijk om "survivors" te verliezen. Mocht je winnen van het monster dan krijg je resources. Bijvoorbeeld botten, vlees, organen, klauwen etc.

Na een gevecht volgt een settlement fase waarin je probeert een "dorp" te bouwen. Wapens, armor, innovaties etc. De "survivors" upgraden om vervolgens op een monster te jagen. Naast het jagen van monsters komen na enkele gevecht vijanden langs. Die proberen jouw settlement te slopen, uiteraard wil je dit voorkomen.

Al met al een mega hoeveelheid aan diversiteit, mogelijkheden en belangrijk speelplezier.

Als je het ooit wilt aanschaffen probeer dit dan eens tijdens Black friday te doen. Adam de designer heeft vaak kortingen op "donkere" dagen. Halloween of black friday. Er zijn vast ook andere dagen.

Het spel was afgelopen black friday $75 goedkoper. Ook de uitbreidingen waren in de aanbieding. Zelf heb ik Gorm, man hunter, dragon king en Slenderman gekocht.

1 van de gaafste spellen in mijn collectie


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 610 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 609, 610, 611 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: siepie en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®