Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




51 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2018, 17:05 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Bored Gaymer schreef:
Ik verwacht zelf de rest van de LoH KS tussen april en augustus 2019.
Zelfde verhaal met Nemesis (waarbij ik wel voor 1-wave shipping heb gekozen).


Waarop is dit gebaseerd?
Volgens hun eigen communicatie: Q1 2019, en zo ook bevestigd op de beurs in Essen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2018, 17:11 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik zit al vanaf het begin ‘on the fence’ zoals dat zo mooi heet. Het lijkt me zeker een mooi spel met interessante verhaallijn, ook qua besluiten die doorwerken (a la Dragon Age). Wat me met name tegenhoudt is dat ik vrees dat dit voor mij hetzelfde euvel zal hebben als 7th Continent: dat het juist het leukst is om dit met een groepje (3-4 spelers) te verkennen, maar dat het daardoor langer gaat duren en het lastig wordt daarvoor met enige regelmaat bijeen te komen. Ik zit tenslotte ook al in twee parallelle Gloomhaven campaigns die nog wel even doorlopen. Dus ik neig naar niet, maar wie weet...

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 10:45 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 34
Ik heb eventueel wel interesse in de core box met 2 wave shipping, mochten er nog anderen zijn die dit willen combineren tot een groupbuy.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 13:50 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Ugur schreef:
Ik zit al vanaf het begin ‘on the fence’ zoals dat zo mooi heet. Het lijkt me zeker een mooi spel met interessante verhaallijn, ook qua besluiten die doorwerken (a la Dragon Age). Wat me met name tegenhoudt is dat ik vrees dat dit voor mij hetzelfde euvel zal hebben als 7th Continent: dat het juist het leukst is om dit met een groepje (3-4 spelers) te verkennen, maar dat het daardoor langer gaat duren en het lastig wordt daarvoor met enige regelmaat bijeen te komen. Ik zit tenslotte ook al in twee parallelle Gloomhaven campaigns die nog wel even doorlopen. Dus ik neig naar niet, maar wie weet...

O bij 7th Continent heb ik juist het gevoel dat meer dan solo niets toevoegt. En dat zegt wel iets want ik vind solo helemaal niet zo gezellig; vermijd dat het liefst. Maar 7th Continent heb ik nu zo’n 10 potjes gedaan, waarvan de helft solo en de helft met 2 spelers. Vanaf nu doe ik het alleen nog solo want meer spelers duurt zoals je zegt idd langer dan nodig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 15:28 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
maxitaxi777 schreef:
Ugur schreef:
Ik zit al vanaf het begin ‘on the fence’ zoals dat zo mooi heet. Het lijkt me zeker een mooi spel met interessante verhaallijn, ook qua besluiten die doorwerken (a la Dragon Age). Wat me met name tegenhoudt is dat ik vrees dat dit voor mij hetzelfde euvel zal hebben als 7th Continent: dat het juist het leukst is om dit met een groepje (3-4 spelers) te verkennen, maar dat het daardoor langer gaat duren en het lastig wordt daarvoor met enige regelmaat bijeen te komen. Ik zit tenslotte ook al in twee parallelle Gloomhaven campaigns die nog wel even doorlopen. Dus ik neig naar niet, maar wie weet...

O bij 7th Continent heb ik juist het gevoel dat meer dan solo niets toevoegt. En dat zegt wel iets want ik vind solo helemaal niet zo gezellig; vermijd dat het liefst. Maar 7th Continent heb ik nu zo’n 10 potjes gedaan, waarvan de helft solo en de helft met 2 spelers. Vanaf nu doe ik het alleen nog solo want meer spelers duurt zoals je zegt idd langer dan nodig.


Ah, blijkbaar is mijn solo-weerzin nog net wat groter dan die van jou :D Maar serieus: ik vind het heel leuk om met 7th Continent met mijn medespelers te bespreken waar we heen zouden moeten, wat een bepaalde aanwijzing betekent, elk een tegel ontdekken enzovoort. Maar het duurt dan o zo lang. En bij Tainted Grail vrees ik dat bijvoorbeeld de gevechten ook wel even kunnen gaan duren. Qua downtime (al kun je gewoon je medespelers aanmoedigen :) ) en qua algemene speeltijd.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 17:00 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik ben on the fence, met name omdat ik volgend jaar ook The 7th Continent plus expansion binnen ga krijgen. Maar aangezien ik meer wil gaan doen als reviewer heb ik Awaken Realms toch even een review request gestuurd. Vooralsnog doet het spel me aan als 'een duisterdere The 7th Continent met meer minis' maar ik heb me er dan ook nog niet goed in verdiept.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 22:45 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
En toen haakte ik af. weer een add-on, weer een euro of 40 er bij. En ik ben een completnist qua boordgames.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2018, 12:24 
Avatar gebruiker

Berichten: 13
Woonplaats: Rhoon
Tja, ik ben nu ook wel erg aan het dubben wat ik hiermee moet... Ik zou het jammer vinden als er nu al allerlei goeie ideeën en ondersteunende verhalen in een relatief kostbare uitbreiding worden gestopt (eh, hoezo uitbreiding eigenlijk: het spel komt pas tweede helft volgend jaar uit?!). De wetenschap dat je zonder uitbreiding wezenlijke onderdelen van het totale verhaal zult missen, voelt een beetje zuur. Aan de andere kant was ik er wel al van overtuigd dat de 3 basis campaigns met elk 4 karakters meer dan genoeg leuke en spannende avonturen en variatie zullen bieden. Dus die core box wordt hem sowieso wel :) .

Bij bijvoorbeeld This War of Mine waren de add ons echte op zichzelf staande aanvullingen die weliswaar verweven waren met het "hoofdverhaal" (de verschillende personages), maar geen ontknopingen bevatten. Dat lijkt hier bij TG iets anders te liggen.

Op dit moment twijfel ik alleen nog over Echoes of the Past. Die lijkt namelijk pas in wave 2 te zitten, en ik denk niet dat ik tegen die tijd nog eens The Fall of Avalon een paar keer met alle karakters ga spelen om hun Memories te ontdekken...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2018, 21:48 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 34
Zou het lukken om 6 mensen te vinden in Utrecht of omgeving (evt. Nijmegen) voor de core box? Met 6 exemplaren krijgen we 10% korting op het spel en shipping is de helft goedkoper ten opzichte van Shipping van 6 losse spellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2018, 22:20 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Ik moet me er nog in verdiepen. Vind het wel wat lang duren nog; wilde eigenlijk geen KS meer doen, ook omdat het bij zulke ambitieuze projecten vaak zo uitloopt. Als ik toch instap, is regio Utrecht combineren prima voor mij.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2018, 22:29 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Utrecht is voor mij heel goed mogelijk, maar dan moeten we wel allemaal hetzelfde nemen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2018, 23:49 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Waarom is er geen grouppledge optie voor de Grail pledge toegevoegd (de ultimate all-in)?

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 00:44 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
over hekjes gesproken, heb de obligatoire videos bekeken en me doodgeergerd aan het pusherige van bgg. Tot de conclusie gekomen dat dit al een commercieel succes is en net als gh een 2e en 3e editie zal krijgen waar de fouten van de 1e uit zijn.
Kortom, van het hekje af en hoef deze komend jaar niet. Qua verhaal heb ik al genoeg aan AEL en DW.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 03:10 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
kosterix schreef:
over hekjes gesproken, heb de obligatoire videos bekeken en me doodgeergerd aan het pusherige van bgg. Tot de conclusie gekomen dat dit al een commercieel succes is en net als gh een 2e en 3e editie zal krijgen waar de fouten van de 1e uit zijn.
Kortom, van het hekje af en hoef deze komend jaar niet. Qua verhaal heb ik al genoeg aan AEL en DW.


Goh, je ergert je ergens aan zonder dat het spelgerelateerd is en deelt dat luidruchtig mee zonder iets zinnigs toe te voegen aan de discussie. Dergelijke bijdragen lees ik regelmatig van je op dit forum. Ik geloof dat ik het meest positieve van je post vind dat je niet meer geinteresseerd bent. Wellicht stopt dat je bijdrage aan dit deel van het forum.


Laatst bijgewerkt door MikeBzonderpuntje op za 22 dec 2018, 04:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tainted Grail
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 03:19 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Terug on-topic: ik vermoed dat ik een 6x pledge ga organiseren, waar er waarschijnlijk al 3 van vergeven zijn. Zelf had ik gehoopt dat er een 6x Excalibur pledge zou komen. Ben persoonlijk voorlopig nog niet geinteresseerd in de Red Death uitbreiding, en twijfel of ik Echoes of the past erbij wil, dus op dit moment lijkt een core box group pledge met mogelijkheid tot add-ons logischer dan de 'gameplay all-in' pledge.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
51 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Tainted Grail  

Gebruikers die deze topic waarderen

brasem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®