Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9972 berichten | Pagina 611 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 610, 611, 612 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 10:00 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
arjen88 schreef:
maxitaxi777 schreef:
arjen88 schreef:
Gister Kingdom death monster gespeeld.

Met zijn 3en zijn we goed op weg. Heel sterk voor LY8 vanwege wat omstandigheden. Antilope level 2 vrij gemakkelijk verslagen. Veel grondstoffen gevonden. Helaas was iemand zo gek geworden dat die schreeuwend is vertrokken na het gevecht.

In de settlement kwam er een mysterieuze veer binnen waaien. Helaas weet niemand meer waar die is. Volgende week misschien een keer de Phoenix proberen.

Top spel

Ik heb me weleens proberen te verdiepen in dit spel, mogelijk interessant. Maar kon er totaal geen beeld bij krijgen. Niet negatief bedoeld hoor, maar jouw recensie bevestigt dit nog eens voor mij :lol:. Wat is überhaupt het doel van of idee achter dit spel?


Het spel simuleert 4 "survivors" die wakker worden in een donker gebied. Rode ogen achtervolgen hen totdat zij worden aangevallen. Na dit korte intro verhaal begin je met een gevecht tegen het monster. De 4 "survivors" worden gespeeld door de spelers. Wij spelen momenteel met zijn 3en. Nadat het monster aan de beurt is geweest mogen de spelers proberen het monster te verwonden/ verslaan.

De wereld is vaak genadeloos voor de spelers. Het is niet ongebruikelijk om "survivors" te verliezen. Mocht je winnen van het monster dan krijg je resources. Bijvoorbeeld botten, vlees, organen, klauwen etc.

Na een gevecht volgt een settlement fase waarin je probeert een "dorp" te bouwen. Wapens, armor, innovaties etc. De "survivors" upgraden om vervolgens op een monster te jagen. Naast het jagen van monsters komen na enkele gevecht vijanden langs. Die proberen jouw settlement te slopen, uiteraard wil je dit voorkomen.

Al met al een mega hoeveelheid aan diversiteit, mogelijkheden en belangrijk speelplezier.

Als je het ooit wilt aanschaffen probeer dit dan eens tijdens Black friday te doen. Adam de designer heeft vaak kortingen op "donkere" dagen. Halloween of black friday. Er zijn vast ook andere dagen.

Het spel was afgelopen black friday $75 goedkoper. Ook de uitbreidingen waren in de aanbieding. Zelf heb ik Gorm, man hunter, dragon king en Slenderman gekocht.

1 van de gaafste spellen in mijn collectie

Dit geeft zeker wel een goed beeld :), dank voor je toelichting!

Ik houd op zich wel van zo’n heavy adventure game, je weet van te voren niet wat er vervolgens gaat gebeuren. Misschien is deze zo te horen wel wat te combat gericht voor mijn smaak.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 13:42 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 128
Woonplaats: Zoetermeer
Crypt :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Van het weekend een aantal keer Crypt gespeeld. Paar keer één op één met één van mijn dochters (9 en 10) en een keertje met de hele familie en ik moet zeggen dat hij me heel goed bevallen is.

Op de doos staat 14+, maar 8+ moet absoluut lukken. met andere woorden een niet al te ingewikkeld spel, maar wel met veel spelplezier. Je vind altijd wel een gaatje om dit even te spelen en elk spel lijkt weer anders te zijn. Ook de dynamiek van een spelletje met 2 of 4 spelers is volledig anders en dat vind ik erg leuk gedaan.

Het spel heeft mijns inziens boven verwachting gepresteerd en is voldoet zeker voor het doel waar ik hem voor heb aangeschaft. Ik wilde eens een nieuw spelletje MET diepgang om mee te kunnen nemen op vakanties... en deze gaat volgend jaar zeker mee :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 07:13 
Locomotief

Berichten: 33
Machiavelli Deluxe met zijn 2en.

Ik had dit spel nog nooit gespeeld en ik vind dat de nieuwe karakters het spel weer helemaal opfrissen. Heel leuk.

Ik had ook nog nooit Machiavelli gespeeld met zijn 2en; ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik hiervan vind.

_________________
Schrijver voor http://www.bordspeltheorie.nl: Strategieën voor je favoriete bordspellen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 09:56 
3. Kingdomino (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Splendor
Agricola

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 18:48 
10. Legends of Andor (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Dice Forge eerste potje
Lost Cities
Seasons
Taluva eerste spel
Vrijdag
Agricola eerste maal solo

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2018, 20:05 
Meeple

Berichten: 14
Na twee weken geen mogelijkheden te hebben gehad, gisteren weer eens los gegaan met bordspellen:

Roll for the Galaxy :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
3 spelers
Dit speelde ik nog voordat ik naar de spellenclub ging. We waren na 40 minuten al klaar! Ik heb dit spel al vele keren gedaan, maar de laatste paar keer lukte het maar niet om te winnen. Deze keer lukte het wel, zij het nipt. Ik ging in hoog tempo tegels bouwen, waarbij ik met name developments had die ervoor zorgden dat ik extra explorers/shipment acties had. Daarnaast richtte ik me, dankzij m'n starttegels, vol op blauwe planeten en ook dat gaf een enorme boost in het bouwen van m'n engine. Dit spel heeft bij mij ooit op de eerste plek gestaan en is langzaamaan gaan dalen, maar het blijft een solide top 5 spel voor mij! Ik ben ik heel erg benieuwd naar New Frontiers, de bordspelversie van Race for the Galaxy. Er is inmiddels een video van rahdo online gekomen en dat zag er tot dusver prima uit. Bij hem is dat spel direct de top 10 van 2018 in gekomen en aangezien zijn smaak redelijk overeen komt met die van mij, gaat dat spel er absoluut komen.

Underwater Cities :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
3 spelers
Bij de club speelden we eerst Underwater Cities. Voor mij was het de tweede keer dat ik dat spel speelde, voor de anderen was het de eerste keer. Waar ik de vorige keer liep te rommelen en niets lukte, daar lukte gisteren werkelijk àlles wat ik wilde doen. Dit is misschien wel het beste potje dat ik ooit bij een bordspel heb gehad.

Één kaart heb ik compleet uitgebuit, namelijk dat je één korting kreeg op het spelen van 'speciale' kaarten. Vanaf het moment dat ik die kaart had gespeeld ben ik voor een zeer groot deel op de speciale kaarten gaan zitten, die waren voor mij nu extreem goed speelbaar.

Na het tweede potje heb ik wel een flink nadeel gevonden, waar men op internet ook veel over praat: de spelduur. De eerste keer was ik met 3 man na de uitleg al drie uur kwijt en deze keer was het zelfs 3,5 uur. Het is gelukkig wel 3,5 uur boeiend en je hebt ook altijd wat te doen of te overwegen, maar het is helaas best een lange zit. Er is een hoop om over na te denken! Ik ben benieuwd hoe lang dit spel duurt met spelers die het spel al kennen, ik denk dat je zelfs dan nog op 2,5 uur zit.

Underwater Cities is voor (ondanks de lengte) mij nog beter geworden dan in het eerste potje, waardoor deze nu samen met Teotihuacan gaat strijden om de titel van het beste bordspel van 2018! Ik heb ook Pulsar 2849 van dezelfde maker, ik kan niet wachten om dat spel ook uit te proberen!

The Table is Lava :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
3 spelers
De tweede keer dat ik dit spel speelde, maar de eerste keer dat ik er hier iets over zeg. Ik vind dit één van de leukste luchtige spelletjes die er zijn. Iedereen heeft 10 kaarten op hand en een verzameling meeples. Eerst legt iedereen zijn startkaart neer en legt daar zijn meeple op. Je legt ook een meeple neer op de kaart van je rechter tegenstander. Vervolgens gaan we om de beurt een kaart die kant op gooien en proberen we de meeples van de tegenstander van alle kaarten af te rammen. Als de gegooide kaart aansluit op het eiland (gecreëerd door de startkaarten) dan mag je op die kaart net zoveel meeples zetten als de kaart aan geeft. Dat kan één meeple zijn of twee, waarbij op sommige kaarten ook nog staat dat één van je tegenstanders een meeple op die kaart mag plaatsen.

Op die manier ga je om de beurt net zo lang door tot iedereen zijn kaarten heeft weggespeeld en ga je kijken hoeveel meeples er uiteindelijk nog op de kaarten liggen. Meeples die rechtop staan leveren 2 punten op, anders één punt. Degene met de meeste punten wint het spel.

We hebben uiteindelijk drie potjes gespeeld, waarbij (stomtoevallig) alle drie de spelers een keer hadden gewonnen. Het is een perfecte afsluiter voor een (zware) spellenavond en ook een prima spel bij wat meer casual bordspelgroepen. Aanrader!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2018, 20:19 
Veenboer

Berichten: 164
Woonplaats: Essen (Belgie)
Firenze :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Architects :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
El dorado :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Alle drie nog nooit gespeeld tot gisteren, maar alle drie in hun leuke spellen.

_________________
Er is geen leukere en gezondere verslaving dan verslaafd zijn aan spelletjes spelen.
Kortom ik ben leuk en gezond. :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2019, 01:27 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
We hebben vandaag het nieuwe jaar ingeluid met een middagje Garphill Games:

Gestart met Architects of the WestKingdom , 3 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Heerlijk spel. Leuke mechanieken met het gevangen nemen van tegestanders en daar weer geld voor krijgen door ze in het cachot te gooien. Anderzijds het kiezen aan welke kant van de maatschappij je staat door het virtue track. Ben je malafide, dan betaal je uiteraard geen of minder belasting, maar mag je dus ook niet meedoen aan het prestigieuze bouwproject vd kathedraal. Ben je daarentegen een vroom burger en voldoe je netjes aan al je plichten, blijft de zwarte markt gesloten. Dit klopt thematisch perfect met het spelsysteem. Briljant!
Ik had m al gespeeld met 2, maar met 3 nog beter en mijn vermoeden is met 4 het best.

Gevolgd door Raiders of the North Sea + HoH + FoF, 3 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Raiders staat in mijn top 3 op t moment en die heb ik hier al eens 5 sterren gegeven, echter met beide uitbreidingen voelde het toch een beetje to much en met beide uitbreidingen krijgt ie van mij (voorlopig) een ster minder. Voor mijzelf waren de uitbreidingen sowieso nieuw en mijn medespelers hadden ook nog nooit beide gecombineerd. De speelduur word beduidend langer en hoewel ik het principe van beide exp. best wel kan appreciëren, miste ik de flow compleet. Wellicht bij vaker spelen beter. Ga de volgende potjes maar eerst eens met elke uitbreiding afzonderlijk spelen om het beter te kunnen duiden.

Afgesloten met Explorers of the North Sea, 2 spelers :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Speelde we allebei voor het eerst. Leuk principe en ik zie de potentie met meer spelers, maar dit is duidelijk geen 2 speler spel. Hij speelt wel lekker vlot in ca drie kwartier, maar de interactie is met zn tweeën te gering. Ieder pakt zn kansen op zn eigen aangelegde tegeltjes en word het lot dus ook mede bepaald door wat je trekt. Met meer spelers word de tactiek anders om dat je letterlijk en figuurlijk meer in elkaars vaarwater zit. Potentieel stijging qua sterren met meer spelers.

Resume:Ik ben sowieso Shem Phillips fan

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2019, 17:42 
3. Orléans (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Noviomagum schreef:
Gestart met Architects of the WestKingdom , 3 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Gevolgd door Raiders of the North Sea + HoH + FoF, 3 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:


Deze twee zijn mijn eerste aankopen van 2019. Samen met Wingspan. Ze worden allemaal geleverd zodra Wingspan uit is. Dat worden boeiende dagen :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2019, 17:47 
7. Five Tribes (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Wij zijn met een deel van onze club op spellenweekend gespeeld.
Doel: amuseren, spelen en meer specifiek: nog eens wat 'oudere' titels spelen die al een tijdje stof lagen te pakken zodat ze weer wat verser in het geheugen zitten om uit te leggen op de clubavonden. Cult-of-the-known of zoiets?
Ik speelde o.a. Thurn&Taxis, Sint Petersburg, Pergamon, Smallworld, Yspahan, Karuba, El Grande en Egizia. Een voor een spellen die -zeker voor veelspelers- qua regels niet al te veel betekenen (m.u.v. Egizia misschien), maar die toch veel amusement meebrengen. Leuk om zo nog eens in de oude doos te rommelen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2019, 18:03 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Kevin schreef:
Noviomagum schreef:
Gestart met Architects of the WestKingdom , 3 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Gevolgd door Raiders of the North Sea + HoH + FoF, 3 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:


Deze twee zijn mijn eerste aankopen van 2019. Samen met Wingspan. Ze worden allemaal geleverd zodra Wingspan uit is. Dat worden boeiende dagen :D


Nice!
Wingspan ben ik ook wel benieuwd naar ja. Ik denk dat ik die ga kopen voor een goede vriend van me die 20 jaar geleden altijd fanatiek Catan speelde en tevens vogelspotter is. De laatste 15 jaar speelt ie eigelijk nooit meer mee, maar wellicht dat ik 'm hiermee wel weer de spellen hobby in kan 'trekken' :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2019, 18:23 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Kevin schreef:
Wij zijn met een deel van onze club op spellenweekend gespeeld.
Doel: amuseren, spelen en meer specifiek: nog eens wat 'oudere' titels spelen die al een tijdje stof lagen te pakken zodat ze weer wat verser in het geheugen zitten om uit te leggen op de clubavonden. Cult-of-the-known of zoiets?
Ik speelde o.a. Thurn&Taxis, Sint Petersburg, Pergamon, Smallworld, Yspahan, Karuba, El Grande en Egizia. Een voor een spellen die -zeker voor veelspelers- qua regels niet al te veel betekenen (m.u.v. Egizia misschien), maar die toch veel amusement meebrengen. Leuk om zo nog eens in de oude doos te rommelen!
Leuk is dat altijd zo'n weekend!
Wij hadden toevallig vorig weekend met onze groep ook een huis gehuurd in Zeeland. Ook heel wat 'oudjes' meegesleept en uiteraard veel te veel spellen meegenomen, haha. Van de ca 40 beschikbaar uiteindelijk 13 gespeeld Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2019, 20:18 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Escape tales ; The Awakening :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

En escaperoom/choose your own path spel ala unlock. Meer op verhaal, zo af en toe een keuze te maken die het verhaal beinvloed. Zeer logische puzzels, niet al te makkelijk, soms weer wel. Maar je weet het niet. Spannend te puzzelen. 3 avonden gespeeld en verloren. Dus opnieuw en met de opgedane kennis andere keuzes gaan maken.

We spelen de hele bende ; escape room, exit, exit pocket, Unlock e TIME Stories. Tot nu vonden we Unlock TIME Stories er echt met kop en schouders bovenuit steken. Nu staat er een gelijke contender bij. Heerlijk spel. En dus minstens 1 maal herspeelbaar. Zal max 2 zijn, dan ken je het wel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2019, 21:27 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Noviomagum schreef:
Kevin schreef:
Noviomagum schreef:
Gestart met Architects of the WestKingdom , 3 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Gevolgd door Raiders of the North Sea + HoH + FoF, 3 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:


Deze twee zijn mijn eerste aankopen van 2019. Samen met Wingspan. Ze worden allemaal geleverd zodra Wingspan uit is. Dat worden boeiende dagen :D


Nice!
Wingspan ben ik ook wel benieuwd naar ja. Ik denk dat ik die ga kopen voor een goede vriend van me die 20 jaar geleden altijd fanatiek Catan speelde en tevens vogelspotter is. De laatste 15 jaar speelt ie eigelijk nooit meer mee, maar wellicht dat ik 'm hiermee wel weer de spellen hobby in kan 'trekken' :thumbup:

Ik ga ook proberen om Wingspan mijn eerste aankoop van dit jaar te laten zijn, enkele Kickstarter pledge managers daargelaten. Verder komt ook rond die tijd Mystery Tales uit, de uitbreiding van Robinson Crusoe, die neem ik dan ook gelijk mee. En als ik me niet in kan houden ook nog de Tuscany-uitbreiding voor Viticulture :’) maar aangezien dit topic niet ‘wat is het eerstvolgende spel dat je gaat kopen’ heet houd ik weer m’n mond


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2019, 23:15 
Grote Dienaar

Berichten: 102
Afgelopen week.

Standaard vrijdagavondspel kingdom death. Phoenix verslagen. Niet veel grondstoffen verkregen. Volgende keer kings man!

Zaterdag
Begonnen met Kings guild 2 spelers. Leuk snel spel. Waar je elkaar in de gaten moet houden, helpen om je jezelf te helpen. 1 actie per keer. Al met al een leuk spel.

Daarna city of kings gespeeld.
Lastig de eerste keer. Wat regeltjes en uitdagend. 2 of gespeeld en helaas 2x verloren. Volgende keer beter.

Laatste spel was vikings gone wild. Helaas kansloos verloren omdat ik te laat door had dat je flink veel punten pakt door de tegenstander aan te vallen. Wel een leuk spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9972 berichten | Pagina 611 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 610, 611, 612 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®