Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 13:42 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
StanTem schreef:
Er zitten zoals hier reeds gezegd wel degelijk 5 scenario's in.

Edwin84 schreef:
Alleen het rondkijken is lastig met meer dan 1 speler. Dus kijken we allebei een keer rond ook al kost dit tijd.


Ik cast het beeld van de gsm naar mijn televisiescherm, dan kan iedereen tegelijk meekijken.
Daarnaast doet de tijd die je erover doet weinig aan de score die je krijgt. Je kan er enkel bonuspunten mee verdienen. Als je alle vragen juist beantwoordt, heb je 100/100 voor de case, ongeacht hoelang je erover hebt gedaan.
Goede tip. Leuk bedacht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 13:46 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Bruno schreef:
zeegeit schreef:
Heb dit spel dit weekend gekocht owv de goede reviews en opdat we dit soort spellen graag spelen. Het ziet er geweldig uit, maar ben niet zo gelukkig met het feit dat je voor twee van de vijf scenario’s in de app moet bijbetalen: maar liefst 5,5 euro per scenario.

Dat je met dit soort spel een aantal ‘start’-scenario’s hebt en er dan kan bijkopen, besef ik en daar hou je rekening mee.

Het is wel problematisch dat er op de doos ‘vijf scenario’s en nog veel meer eschinbaar in de app’ staat. Ik interpreteer dat als vijf scenario’s speelbaar zonder extra aankoop, wat dus niet zo is.
Er staat ook dat elk scenario slechts eenmaal speelbaar is en dat de app gratis is, dus ik mis echt wel info overdag je precies koopt.

Iets als ‘drie gratis scenario’s in de app en nog veel meer extra aan te kopen’ was correcter geweest.

Ben ik de enige die dat een beetje misleidend vindt?

Het basisspel ligt voor zo'n €30,- in de winkel met 5 scenario's. De volledige versie via Kickstarter kostte zo'n €80 euro voor 9 extra scenario's. Dat is €80 - €30 = €50 voor 9 scenario's. Die €5,50 per los scenario klinkt dus wat prijs betreft niet zo raar.

Of de informatie op de basisdoos misleidend is kan ik nu niet inschatten aangezien ik die niet voor me heb.


Bij de all-in van KS heb je wel nog extra's, waaronder een groot aantal nieuwe personages enzo.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2018, 18:07 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik heb het net voor de eerste keer gespeeld. 1 keer de tutorial en dan 1 keer het eerste scenario van de 1ste verhaal lijn.

Ondanks het feit dat we de beelden op onze Tv lieten verschijnen hadden we toch ook het gedacht dat het vooral de persoon met de telefoon was die het voor het zeggen had. Ikzelf vind het een leuk spel en alles zit goed in elkaar maar mijn vrouw vind het maar niets. Bij Unlock en escape spellen is iedereen (volgens haar) meer bezig. Nu is het er vooral bij zitten. Ik heb ook de indruk dat het solo dus zeker ook leuk zal zijn. Ik kijk alvast uit naar het volgende potje (wat dus met andere spelers zal zijn)

Maar er is toch 1 ding wat me niet duidelijk is: De VR bril.
Op menig onlineshops van spellen staat er in de tekst :

Players simply put the VR glasses provided inside the game onto their mobile device, and put the VR glasses on their nose, holding their mobile device in front of their eyes, to immerse themselves in the game’s universe and search for clues in a virtual world.

Maar dat zit er dus niet in en op sommige shops is dan die module voor 15 euro te koop. Dat lijkt me dus totaal verkeerde en misleidende informatie!

Maar zelf als je de bril zou hebben, is dat iets elektronisch? Want ik kan mijn GSM niet selecteren om dienst te doen als de viewer. Ik kan dus niet met mijn GSM ronddraaien maar moet dus swipen. Werken jullie ook op deze manier? Of kunnen jullie wel op de Tv kijken door de Tf rond te draaien en te kantelen? Want ik ben van mening dat mijn GSM dit wel moet aankunnen (ik gebruik af en toe een waterpas app dus de GSM weet perfect hoe mijn toestel staat of hangt)

Ik vond het alleszins ne leuke en ik had ook het gevoel dat je iets aan het oplossen was. Al denk ik wel dat er eens een moment gaat komen dat je het niet echt meer weet en dat je dan maar gaat scannen om te scannen. Laat ons hopen dat ik het bij het verkeerde eind heb!

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2018, 21:00 
Jakkiebak!

Berichten: 55
Woonplaats: Tielt (BE)
StanTem schreef:
Er zitten zoals hier reeds gezegd wel degelijk 5 scenario's in.

Edwin84 schreef:
Alleen het rondkijken is lastig met meer dan 1 speler. Dus kijken we allebei een keer rond ook al kost dit tijd.


Ik cast het beeld van de gsm naar mijn televisiescherm, dan kan iedereen tegelijk meekijken.
Daarnaast doet de tijd die je erover doet weinig aan de score die je krijgt. Je kan er enkel bonuspunten mee verdienen. Als je alle vragen juist beantwoordt, heb je 100/100 voor de case, ongeacht hoelang je erover hebt gedaan.


Welke app gebruik je hiervoor? We hebben dit ook geprobeerd, maar het was erg haperend...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2018, 21:27 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
animal82 schreef:
StanTem schreef:
Er zitten zoals hier reeds gezegd wel degelijk 5 scenario's in.

Edwin84 schreef:
Alleen het rondkijken is lastig met meer dan 1 speler. Dus kijken we allebei een keer rond ook al kost dit tijd.


Ik cast het beeld van de gsm naar mijn televisiescherm, dan kan iedereen tegelijk meekijken.
Daarnaast doet de tijd die je erover doet weinig aan de score die je krijgt. Je kan er enkel bonuspunten mee verdienen. Als je alle vragen juist beantwoordt, heb je 100/100 voor de case, ongeacht hoelang je erover hebt gedaan.


Welke app gebruik je hiervoor? We hebben dit ook geprobeerd, maar het was erg haperend...
Gaat standaard via mijn Nokia 7.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2018, 22:39 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Zonder te willen spoileren merk ik wel dat we soms vast komen.

Je hebt dan hard bewijs tegen iemand die je wilt laten praten. Deze reageert dan heel koel op het bewijs of zegt je kunt me niks maken. Je kunt de persoon ook niet arresteren.

Dit maakt het lastig omdat naar ons inzien een bekentenis van deze persoon je weer richting een medeplichtige zou kunnen leiden.

Anderzijds zou je iemand willen arresteren om zijn DNA te vergelijken met sporen gevonden op een plaats delict.


Herkennen mensen dit? Graag algemeen reageren zonder spoilers en zonder specifieke scenarios te benoemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 jan 2019, 13:04 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Edwin84 schreef:
Anderzijds zou je iemand willen arresteren om zijn DNA te vergelijken met sporen gevonden op een plaats delict.

Dit mag, gelukkig, in het echte leven ook niet zomaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 01 jan 2019, 13:36 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Als je een lijk hebt. DNA, meerdere verklaringen en indirect bewijs. Dan mag je in het echt zeker wel een DNA test doen met een moordwapen of bloedsporen bijvoorbeeld.

Hoe kunnen ze anders DNA vergelijken?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 jan 2019, 17:03 
Rooster Booster

Berichten: 77
Woonplaats: Hoogeveen
Dat vast zitten herken ik wel. We zijn een redelijk ervaren groepje spelers, maar het Gaat nog niet heel voorspoedig. Bij het eerste scenario gingen we veel te lang door, terwijl we al wisten wie de dader was. Bij het 2e scenario stopten we dan weer juist te vroeg en hadden we een heel deel van het plot gemist. Dat sommige karakters niks zeggen zorgt er een beetje voor dat je dan maar wat gaat proberen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 jan 2019, 18:05 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Je weet ook niet van tevoren welke vragen de inspecteur gaat stellen.

Dan heb je mogelijk wel de dader maar niet alle antwoorden inzake personen die niet een misdaad hebben gepleegd maar waar wel naar wordt gevraagd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Chronicles of Crime bij 999 Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games, Bordspeler.nl, Chronicles of Crime, David Cicurel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®