Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2018, 12:39 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Hoe zit het juist met dit spel. Kan je dit doorverkopen als je het uitgespeeld hebt? Als ik het goed begrijp kan je de code voor de app om het spel in het Nederlands te spelen slechts voor één persoon gebruiken (tenzij je je online account gegevens meegeeft) ?

Klopt dit en zo ja is het dan wel 100% correct/legaal van 999 games?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2018, 14:33 
Garnaal

Berichten: 323
Woonplaats: Kortrijk
De code van de app is inderdaad slechts 1x inscanbaar en dus enkel bruikbaar op één soort account.

Wat doorverkopen niet gemakkelijk maakt, tenzij de kopers bereid zijn om het in het engels te spelen.

Ik begrijp dat 999games het op deze manier aanpakt om te vermijden dat men het goedkoper in het buitenland aanschaft en dan gratis via de app de vertaling binnenhaalt.
Maar echt ideaal is het natuurlijk niet.

Waarom zou het niet legaal zijn?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2018, 14:45 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Met legaal bedoel ik dat de maker een beperking in het product stopt waardoor doorverkopen moeilijker wordt. Stel dat ik een gsm koop die enkel ik in het Nederlands kan gebruiken en de volgende niet meer? Misschien is dat perfect legaal maar ik weet het niet. Ik vraag het me gewoon af.

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2018, 16:04 
1. Terra Mystica (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Dit wist ik ook niet.

Stel dat wij deze aankomen voor op onze spellenclub, moeten de spelers dan altijd met bijvoorbeeld mijn GSM werken? Of kunnen zij zich dan met de gegevens van de spellenclub aanmelden op hun GSM?

Belangrijk om te weten met het oog op een eventuele aanschaf :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2018, 16:16 
Jakkiebak!

Berichten: 55
Woonplaats: Tielt (BE)
Ik denk dat het wel lukt als je een google account aanmaakt waarmee je inlogt in de app. Andere spelers loggen dan in via dezelfde google account op hun eigen GSM.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2018, 20:22 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Kire schreef:
Met legaal bedoel ik dat de maker een beperking in het product stopt waardoor doorverkopen moeilijker wordt. Stel dat ik een gsm koop die enkel ik in het Nederlands kan gebruiken en de volgende niet meer? Misschien is dat perfect legaal maar ik weet het niet. Ik vraag het me gewoon af.
Er is wel een verschil.

Een GSM is een apparaat en meer hardware.

Een bordspel is net als een boek, film of videogame meer software. Zeker de NL vertaling in dit geval.

Een betere vergelijking is: ik koop in de app store voor mijn gsm een videogame. Deze kan ik niet doorverkopen want hij is aan mijn Apple/Google account gekoppeld.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2018, 20:58 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Edwin84 schreef:
Kire schreef:
Met legaal bedoel ik dat de maker een beperking in het product stopt waardoor doorverkopen moeilijker wordt. Stel dat ik een gsm koop die enkel ik in het Nederlands kan gebruiken en de volgende niet meer? Misschien is dat perfect legaal maar ik weet het niet. Ik vraag het me gewoon af.
Er is wel een verschil.

Een GSM is een apparaat en meer hardware.

Een bordspel is net als een boek, film of videogame meer software. Zeker de NL vertaling in dit geval.

Een betere vergelijking is: ik koop in de app store voor mijn gsm een videogame. Deze kan ik niet doorverkopen want hij is aan mijn Apple/Google account gekoppeld.


Niet helemaal akkoord. Een bordspel is 'hardware' net als een boek en dat kan je doorverkopen. Van een App weet je dat je die niet kan doorverkopen. Bij mijn weten is dit de eerste combinatie van een spel (dat je kan doorverkopen) en een app (die je niet kan door verkopen). Er waren nog eerder spellen met een app, maar hier was, voor zover ik weet, nooit een beperking op. Je kan de app steeds gebruiken. De hamvraag is waarschijnlijk: kun je weten op het moment dat je dit het spel koopt dat het je het niet volledig kan doorverkopen?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2018, 21:15 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
En een E-Book dan?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 jan 2019, 00:09 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Edwin84 schreef:
En een E-Book dan?


Dat zie ik meer als software. Ik ben er niet echt in thuis maar ik denk dat er daar misschien ook wel van zijn die copyright protected zijn en je niet mag doorverkopen?

Goede vraag eigenlijk. Een gewoon boek kan je zo weer doorverkopen, maar hoe zit dat met een e-book? Geen idee. Dit wordt nog en hele filosofische discussie en dat op oudejaarsavond :-)

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 01 jan 2019, 10:45 
Grote Dienaar

Berichten: 102
Zelf hebben wij het spel deze week aangeschaft. Vind het toch wel erg karig. Alle andere talen zijn gewoon beschikbaar. Nu moet er altijd met mijn telefoon/ account gespeeld worden.

Op zijn minst hadden ze het bruikbaar moeten maken voor het aantal spelers waar het spel voor is bedoeld. Maar helaas het is wat het is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 jan 2019, 12:44 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Ik snap het niet zo goed? Is het nu de vraag of je een spel kunt aanschaffen om het uiteindelijk door te verkopen? Dat lijkt me niet de eerste vereiste bij aankoop? Een kleurboek kan ik ook niet doorverkopen na gebruik...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 01 jan 2019, 13:20 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
BaSL schreef:
Ik snap het niet zo goed? Is het nu de vraag of je een spel kunt aanschaffen om het uiteindelijk door te verkopen? Dat lijkt me niet de eerste vereiste bij aankoop? Een kleurboek kan ik ook niet doorverkopen na gebruik...


Ik stelde me de vraag omdat iemand hier het spel te koop aanbood. Er worden hier trouwens heel wat spellen te koop aangeboden, dus zo vreemd vind ik het niet dat mensen spellen willen doorverkopen, zeker niet als het om spellen gaat die je maar een keer kan spelen. De vergelijking met een kleurboek begrijp ik dan ook niet echt. Die koop je toch niet met het idee dat je hem ooit kan doorverkopen.

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 01 jan 2019, 21:22 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Ah, zo. Ik las het zo snel alsof voor de aankoop van een nieuw spel al werd gevraagd naar de doorverkoop mogelijkheden. Vandaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020, 19:15 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Waar vind ik trouwens de code? Ik kan geen code in de doos vinden.

999 games maakt hier bij mij een hele slechte beurt.

Een bordspel moet je gelijk kunnen spelen. Een code slaat nergens op. En dan zit de code ook niet in de doos. Dubbel slecht. Wat is 999games toch een treurig bedrijf.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020, 19:22 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
grunnboy schreef:
Waar vind ik trouwens de code? Ik kan geen code in de doos vinden.

999 games maakt hier bij mij een hele slechte beurt.

Een bordspel moet je gelijk kunnen spelen. Een code slaat nergens op. En dan zit de code ook niet in de doos. Dubbel slecht. Wat is 999games toch een treurig bedrijf.


Dat belooft niet veel goeds voor dit spel als je de code al niet kunt vinden :mrgreen: :wink:

Balen! Hopelijk vind je hem snel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Chronicles of Crime - vraag mbt doorverkopen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Tags

Chronicles of Crime



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®