Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Cable Clash prototype
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019, 16:18 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Dit spel wordt wrslk mijn volgende Kickstarter.
Morgen neem ik 1 of meer spelborden (landkaarten) mee naar de spellendag in Utrecht. Als je daar bij bent, kan je het dus uitproberen. 2-4 spelers, 30 minuten.

Bijlage:
De bijlage CC25H during 4p game and old game parts.jpg is niet langer beschikbaar.

In de foto zie je een spel ruim halverwege, met 4 spelerkleuren.

De spelregels zijn heel kort. Je probeert bepaalde steden met elkaar te verbinden binnen je netwerk(en). De afstand tussen deze 2 of 3 (of 1) steden, "hemelsbreed", bepaalt de scores. (Score-sheet niet in foto.)
Als eerste/tweede bepaalde verbinding maken geeft een bonus (de tegels in de foto met 2 en 1 vp).

De truc waardoor dit spel met meer dan 2 spelers interessant is, zit in de bouwregels. In elke zet verbind je 2 steden of netwerken met elkaar. Je moet dit altijd doen via de kortste weg, en zo recht mogelijk (dus zo min mogelijk bochten in je nieuwe kabels).

Er zit al gedurende 10 jaar werk in dit spel, spelregels geschrapt totdat er bijna niks over is. :)
Inspiratie kwam deels van het spel Blokus, waarin de plaatsing-regels ook zorgen dat je elkaar niet makkelijk blokt en je je latere opties moet inschatten.

Bijlage:
De bijlage CC25H 4p game end.jpg is niet langer beschikbaar.

Foto aan einde van partij.

Bijlage:
De bijlage Hongary smaller 25sticks 4pl end 42 37 46 48.jpg is niet langer beschikbaar.

Andere partij op computer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019, 17:11 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Ziet er interessant uit, ben er niet bij maar wil het zeker eens proberen. Veel speelplezier!

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019, 17:45 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1486
Woonplaats: Beverwijk
Ik wil die morgen wel proberen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019, 18:45 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Wel erg minimalistisch. Geef het een leuk thema met goede look&feel.

Doet me nu erg aan een Excel sheet denken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019, 21:59 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Als thema dacht ik aan glasfiber-bekabeling. Het spel is heel minimalistisch en elk "netwerk thema" kan er aan, zoals treinen maar dat is al erg vaak als thema gebruikt. Zoals Ticket to Ride, dat spel was ook een inspiratie, wilde tijdens dat spel dat de routes tussen steden niet vooraf vast staan. Misschien het thema vaag laten en het abstracter houden. Ik vergeleek al met Blokus, zou aan dat spel een thematische vormgeving moeten worden geplakt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2019, 21:45 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
3 partijen gespeeld zaterdag, 1 keer 3 en 2 keer 4 spelers. (Vergeten foto's te maken.) Even verslag voor de spelers daarvan (en voor anderen maar dan leest dit als abracadabra).

Deze versie werkte goed. Bij eerdere prototypes bleek er maar een kleine marge te zijn tussen te complexe en te eenvoudige versies en tussen te weinig en te veel interactie. Dat leek nu allemaal goed.
Leuke partijen. Half uurtje speelduur per partij. Verschillende tactieken gaven goede/winnende scores. Voor veel verbindingen gaan of voor de langste verbindingen gaan, een lange route met aftakkingen of een netwerk met meerdere verre richtingen.
Alle mogelijke verbindingen (gelijke kleur/letter steden) waren gemaakt bij de 4-spelers-partijen en geen verbinding door alle spelers. Bij de 3-spelers-partij werd 1 verbinding niet gemaakt en ook niets door alle spelers verbonden.
Spelers maakten gemiddeld ongeveer de helft van de mogelijke verbindingen.
De verdeling over 1- 2- en 3-steden om te verbinden leek goed. In eerdere versies waren bijvoorbeeld alleen '2-steden', daarmee gaf niet elke start-loting een interessante kaart.

Deze week zal ik vooral 2-spelers-partijen spelen om te zien hoe dat voelt na veel partijen.
Aantal kleine en misschien ook grote wijzigingen te proberen, maar misschien blijkt de huidige versie goed.

Qua spelborden vind ik het leuk om van verschillende landen een kaart met de 24 grootste steden of provincie-hoofdsteden of combi daarvan te maken. Met eventueel "hindernissen" (meer/berg/natuurgebied). Volgende bord wordt Tanzania. :)
(Ik heb spelborden van oa. Polen, Duitsland, Cambodja, Nederland van eerdere versies, maar die passen niet bij de huidige versie. Qua land-vorm zijn die wel goed voor bijv. 64x44cm spelborden.)

Qua thema veel ideeën gehoord zaterdag, van oliepijpleidingen tot mensensmokkelroutes. :)
Ik dacht aan glasvezelbekabeling, volgens sommige voorspellingen wordt dat de komende jaren heel veel aangelegd, maar dat wordt al 30 jaar gezegd ...
Misschien houd ik het thema alleen bij netwerken bouwen, maakt niet uit wat voor. :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Cable Clash prototype  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Cable Clash



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®