Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2019, 14:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
AfbeeldingOp de spellenbeurs Spiel Doch!, die van 29 t/m 31 maart in Duisburg wordt gehouden, lanceert Hans im Glück het nieuwe bordspel Hadara. Dit is een ontwerp van Benjamin Schwer, die vorig jaar tekende voor Crown of Emara bij Pegasus. Hans im Glück hanteert en bewaakt ook deze keer zijn eigen communicatiestrategie. Men biedt nu nog niet veel meer dan een teaser met een promotietekst, halverwege de maand volgt meer spelinhoudelijke informatie, later gevolgd door videomateriaal. Als ik het goed begrijp, volgt na de Spielwarenmesse in Nürnberg ook bericht over releases in andere talen. Ik neem aan dat Nederland erbij zal zijn.

Afbeelding

In dit spel koloniseer je de speelwereld met personen uit verschillende culturen, continenten en tijdperken. Met hulp van deze personen voed jij jouw bevolking, vergroot jij jouw inkomen, sticht je kolonies, bouw je beelden en verdien je winstpunten. Je hebt voldoende goud nodig om de personen te betalen. Soms kan het handig zijn om er een de laan uit te sturen. Verder gaat jouw aandacht uit naar landbouw, cultuur en militaire macht. Een eerste blik op het spelmateriaal toont een centraal speelbord en een tableau voor iedere speler, met allerlei sporen en plaats voor personagekaarten.

Afbeelding

Afbeelding

Hadara is geschikt voor 2-5 spelers vanaf tien jaar en heeft een speelduur van 45-60 minuten.

Meer informatie:


Origineel bericht op: https://bordspeler.nl/2019/02/01/hadara ... -im-gluck/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2019, 14:41 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Het ziet er op het eerste gezicht wat droog en spreadsheet-achtig uit, maar Crown of Emara was voor mij een van de positieve verrassingen van de afgelopen Essen jaargang, dus ik zal deze zeker aan een nadere blik onderwerpen!

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2019, 14:44 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Droog? Ik zie een hoop water. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2019, 16:05 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ugur schreef:
Het ziet er op het eerste gezicht wat droog en spreadsheet-achtig uit, maar Crown of Emara was voor mij een van de positieve verrassingen van de afgelopen Essen jaargang, dus ik zal deze zeker aan een nadere blik onderwerpen!

Ik denk er hetzelfde over (met de kanttekening dat het feit dat Crown of Emara in positieve zin opviel tijdens Essen vooral veel zegt over de middelmatigheid van de concurrentie), in combinatie met de sterke reputatie van Hans im Glück is dit zeker een spel om eens uit te proberen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2019, 17:58 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Erwin schreef:
Droog? Ik zie een hoop water. :lol:


Off-topic: doet me denken aan een briljant commentaar bij een rating op BGG voor het spel Submarine: "Ironically for a game named Submarine, gameplay is dry and not very deep." :D

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2019, 18:00 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Ugur schreef:
Off-topic: doet me denken aan een briljant commentaar bij een rating op BGG voor het spel Submarine: "Ironically for a game named Submarine, gameplay is dry and not very deep." :D


Mooie tekst. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2019, 14:58 
4. Istanbul (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
999 Games kondigde hem vandaag ook aan op hun facebookpagina

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2019, 15:50 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Kevin schreef:
999 Games kondigde hem vandaag ook aan op hun facebookpagina


Klopt, stond gisteren ook al op hun website. Desgevraagd draaien ze mee met de eerste Duitse druk. Die moet klaar zijn voor de Spiel Doch! spellenbeurs in het laatste weekend van maart. Dit betekent dat de Nederlandse editie naar verwachting begin april zal opduiken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2019, 12:32 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik heb deze afgelopen weekend in Duisburg kunnen spelen, vanavond volgt de tweede pot. Eerste indruk is positief: het spel gaat vlot, ook met de maximale bezetting van 5 spelers, en bevat genoeg lastige keuzes en vooruit kijken. Voornaamste minpuntje vind ik het thema, of beter gezegd het gebrek daaraan; als er al een thema op is geplakt is dat met een post-it briefje, het spel is bijna abstract te noemen.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Hadara bij Hans im Glück  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: smakdeslak en 4 gasten


Tags

Benjamin Schwer, Bordspeler.nl, Hadara, Hans im Glück, Spiel Doch! 2019



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®