Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6188 berichten | Pagina 374 van 413 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 373, 374, 375 ... 413  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 jan 2019, 11:46 
10. Legends of Andor (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 176
ZENA1814 gewonnen met de speltombola van onze club. Ben benieuwd

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2019, 19:28 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Bij Koning Willem in Deventer naar binnen geweest. Er weer uit met:
Terraforming Mars: Colonies
Gùgōng

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2019, 23:17 
4. Woodcraft (2022)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Dale of merchants
Gravity Superstar
Teothioacan
Ruthless



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2019, 14:40 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Ik heb hem hoor, Wingspan van 999. :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2019, 17:17 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
roubosga schreef:
Ik heb hem hoor, Wingspan van 999. :thumbup:
waar gekocht?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2019, 18:00 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
mazinho schreef:
roubosga schreef:
Ik heb hem hoor, Wingspan van 999. :thumbup:
waar gekocht?

Speldorado in Delft heeft vandaag pre-orders uitgeleverd. Ik weet niet of ze nog voorraad hebben.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2019, 18:01 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
mazinho schreef:
roubosga schreef:
Ik heb hem hoor, Wingspan van 999. :thumbup:
waar gekocht?

Bij Spellenwinkel "De Betovering" in Doetinchem.
Zij waren berispt door 999 omdat ze op Facebook hadden gezet dat ze hem hadden, alleen door hun enthousiasme een dag te vroeg.
Maar niets aan de hand, vandaag 8 maart hebben ze hun eerste exemplaar verkocht aan mij.
Dus ik zie het meer als reclamemaken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 maart 2019, 17:46 
3. Ticket to Ride: Europe (2005)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Mijn aanwinsten sinds mijn laatste update (22-6). Streven is 1 nieuw spel per maand, maar toch iets meer gekocht dan gepland :lolno:

Maart 2019:
Wingspan (Dutch edition)
Nog niet ontvangen en nog niet kunnen spelen, maar verwacht hier veel van.

Dinosaur Island (English X-treme edition)
Heb de retailversie al, maar wilde graag upgraden naar de X-treme voor de verschillende dino's (wilde mijn zoontje heel graag) en de andere extra's. Retailversie mag op zoek naar een nieuw baasje.

Kamisado Pocket
Had deze al op de app en speel het regelmatig met mijn zoontje, dus toch maar een fysiek exemplaar aangeschaft.

Welcome To... (Dutch edition)
Een keer gespeeld en dat was erg leuk, dus ook maar aangeschaft.

Paco Ŝako
In Essen gespeeld en beviel beter dan ik had verwacht, dus deze ook aan de verzameling toegevoegd.

Februari 2019:
The Mind (Dutch edition)
Eerste potje was niet bepaald memorabel, maar toch maar een keer aan de bestelling toegevoegd zodat de bestelling gratis werd verzonden. Inmiddels een paar keer gespeeld met mijn zoontje en de buren en is toch wel goed bevallen.

Risk: Star Wars (2015)
Nog niet gespeeld, maar zou dit graag eens spelen met mijn zoontje. "Star Wars in a box", maar dan niet zo'n episch spel als Rebellion. Ben benieuwd.

Die Quacksalber von Quedlinburg
Eerste keer was een enorme anticlimax toen ik een zekere overwinning door mijn vingers zag glippen door de enige 2 kaarten (bleek achteraf) die daarvoor konden zorgen. Was toch wel geïntrigeerd en komt nu regelmatig op tafel. Nu alleen nog een keer mijn zoontje verslaan :roll:

Januari 2019:
Vrijdag (2012)
Ooit eens gekocht en geprobeerd, maar paar keer kansloos verloren en maar weer weggedaan. Nu opnieuw geprobeerd en 1 keer gespeeld en zowaar gewonnen (beetje geluk, maar toch).

Onirim (German first edition, second printing)
Ook deze speel ik regelmatig op de app en leek me wel leuk om deze ook fysiek te hebben. Pas 1 keer gespeeld sindsdien....

Raja's Van De Ganges
Na 1 keer spelen aangeschaft, thema, mechanieken en artwork spreekt me erg aan. Pas 1 keer gespeeld (ik zie een patroon ontstaan...), maar wil deze graag vaker spelen.

December 2018:
Clank!
Had deze nog nooit gespeeld, maar kwam op Marktplaats voorbij en kon me uiteraard niet inhouden. Sindsdien een aantal keer gespeeld met mijn zoontje en vriendjes van hem en is een grote hit hier. Mijn speelgroep was minder enthousiast, maar dit is echt wel een leuk spel en ik ben er erg blij mee.

Lords of Xidit (English edition)
Pas 1 keer gespeeld en dat was erg leuk. Deze komt regelmatig voor een prikkie voorbij (geen idee waarom), dus aangeschaft en heb goede hoop dat deze snel speeltijd krijgt (minimaal 3 spelers nodig, dus dan duurt het vaak iets langer).

Dice Forge (German edition)
Deze stond al een tijdje in mijn winkelmandje op Amazon, dus toen deze voordelig was maar gekocht. Inmiddels een keer of 5 gespeeld en bevalt ons erg goed.

Brikks (German first edition)
Tetris het bordspel, of beter, de roll & write. Vroeger heel wat uren vermaakt met Tetris, dus zeker ook een stukje nostalgie. Voor mij weer een hit van Wolfgang Warsch.

November 2018:
Ticket to Ride: New York (Dutch edition)
Ticket to Ride voor als je maar een kwartiertje hebt, of voor op reis. Prima variant, mijn zoontje vind deze te kort. Hij is zo voorbij, dus vooral niet te lang wachten met bouwen.

Oktober 2018 (lees: Essen):
Stone Age: Jubiläumsedition
Een van mijn favoriete spellen, dus deze moet ik hebben. Deze editie voegt best veel toe en heeft mooiere artwork/componenten. Wel jammer dat de uitbreiding er niet standaar bij zit, al ben ik zelf niet zo kapot van de uitbreiding, die verwacht je toch wel in een 10th Anniversary Edition.

Morgenland
Had goede verhalen hierover gehoord en lag voor een prikkie in Essen. Nu alleen nog op tafel krijgen....

Star Wars: X-Wing Miniatures Game (English edition)
Via de Math Trade in Essen verkregen. Pas 1 keer gespeeld en dat was best aardig. Zie me nog geen vloot aanschaffen, maar voor zo af en toe best vermakelijk.

Broom Service (German second edition with KdJ and Spiele-Hit badges)
Ooit eens gespeeld en nu voor een prikkie aangeschaft, ook deze staat me nog in de kast aan te kijken....

Mission: Red Planet (Second Edition) (English edition)
Ook via de Math Trade verkregen. 2 keer gespeeld en bevalt mij prima. Leuk voor een paar keer per jaar.

Ganz schön clever
Ben een tijdje verslaafd geweest aan de app-versie, maar lukt me maar niet om door de 300-punten barrière te komen. De dobbelversie krijgt aanmerkelijk minder speeltijd.

Azul: Stained Glass of Sintra (English-only edition)
Een van de toppers uit Essen. Speel deze net zo graag als grote broer Azul en zijn beide blijvertjes in de verzameling.

Reef (German edition)
Ook deze is heel goed bevallen en komt regelmatig op tafel.

Elysium (German third edition)
Lag in de -voormalige- Heidelberger stand op Essen, ofwel voor een prikkie. Lijkt me erg leuk, nu alleen nog spelen.

Railroad Ink: Blazing Red Edition (English edition)
Razendpopulair in Essen, maar daar niet kunnen spelen en toch maar meegenomen. Nu een paar keer gespeeld, wel aardig maar snap de hype niet zo.

Shadows over Normandie: Achtung! Cthulhu
Heroes of Normandy lijkt me erg leuk, ook deze lag bij Heidelberger. Geen idee of deze ooit op tafel komt, was een impulsaankoop...

Orbis (English edition)
Paar keer gespeeld, is best aardig. Een van de vele 7's van Essen. Misschien zijn we een beetje verwend geraakt de laatste jaren....

Rattle, Battle, Grab the Loot (English edition)
Deze leek me ondank de niet zulke goede reviews wel leuk. Deze werd iedere dag met meer korting aangeboden door de mannen van Portal dus toch maar meegenomen. Inmiddels uitgepakt en een play through gedaan, lijkt me nog steeds wel leuk.

Signorie (German edition)
Heidelberger & What's Your Game, need I say more. Ook deze nog niet op tafel gehad.

Hoftheater
Ziet er erg mooi uit met het theater, nog geen idee of het leuk is.

Escape: The Cure of the Temple
Escape: The Curse of the Temple – Queenie 1: The Pit
Ook deze via de Math Trade verkregen. Heb deze al eerder gehad en ik vind het wel leuk, maar kwam niet op tafel. Waarheid gebied me te zeggen dat dat de afgelopen maanden nog steeds niet is gelukt....

Airlines Europe (Multilingual first edition)
Wederom math trade. Sindsdien 2 keer gespeeld en ik vind het een leuk, toegangelijk spel en een mooi opstapje naar de wat zwaardere economische spellen.

Santa Maria (English first edition)
Een van de hits van Spiel 2017, dus stond al een tijdje op de wishlist.

Risk Legacy (English UK edition)
Vroeger heel veel Risk gespeeld en met veel plezier. Tegenwoordig (uiteraard) niet meer. Legacy vind ik wel interessant en Risk schijnt tegenwoordig wat gestroomlijnder te zijn, dus toen deze voor een leuk prijsje op Marktplaats voorbij kwam toch maar opgepikt. Plan was om deze afgelopen winter te spelen met mijn zwager, zijn dochtertje en mijn zoontje, maar dat is dus niet gelukt.

September 2018:
Tzolk'in: Der Maya-Kalender – Stämme und Prophezeiungen
Tzolk'in is een van mijn favorieten en hoewel ik bijna geen uitbreidingen heb, was ik toch wel benieuwd naar deze. 1 keer gespeeld en vond deze zeker wel wat toevoegen, dus hoop 'm snel nog eens te spelen.

Augustus 2018:
Monopoly (Parker French/Dutch edition 2001)
Deze zat in een groot paket spellen (zie hieronder). Weinig behoefte om deze te spelen, maar als mijn zoontje toch een keer wil, dan wil ik het best nog een kans geven.

Alhambra (Queen Dutch edition 2003)
Deze had ik al, dus kon direct door naar de buren, die spelen het regelmatig.

Watson & Holmes (English second edition)
Had ik 1 keer gespeeld en beviel erg goed. Nu nog hier in huis op tafel krijgen....

Harvest Dice (English edition)
Grappige roll & write. Lekker luchtig.

Garden Dice (First edition)
Ook deze zag er leuk uit. 2 keer gespeeld en dat was best vermakelijk.

Dice City
2 keer gespeeld en prima bevallen. Had niet weggehoeven, maar inmiddels weer verkocht om wat ruimte te maken.

18Lilliput (English/German edition)
Mijn eerste 18xx, dit leek mij wel een goede introductie. 1 keer gespeeld en dat was erg leuk, maar lastig om deze op tafel te krijgen, dus voorlopig komt er geen "echte" 18xx.....denk ik :P

Juli 2018:
Altiplano (Dutch edition)
Had deze nog niet gespeeld, maar Orleans vind ik erg leuk en deze zag er leuk uit. 1 keer gespeeld en duurde mij een uur te lang. Wil deze toch nog wel eens spelen en zal dan besluiten of deze blijft.

Gaia Project (Dutch edition)
Terra Mystica heb ik ook en vind ik erg gaaf. Opvolger van TM in een ruimte-thema, count me in! Twee keer gespeeld met onze groep (nu mijn exemplaar nog....). Misschien toch maar eens solo proberen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 19:21 
2. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Afgelopen donderdag Robinson Crusoe gekocht in Bergen op Zoom, nadat we hem een paar maanden geleden op spel hebben kunnen proberen.
Wat een geweldig spel, ff door de regels ploeteren, maar dan heb je ook wat. We zijn nu al verslaafd. We hebben nu scenario 1, 4x gespeeld, en gaan vanavond op voor scenario 2.

Wel jammer dat er qua voedseltokens alleen bananen bij zitten, terwijl er papegaaien en vissen worden afgebeeld.
Vanmiddag even aan de slag geweest met fimo klei en vissen en (papegaaien)biefstuk gemaakt .

Op naar scenario 2 Cursed Island!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 19:39 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ze maken inderdaad alleen onderscheid tussen houdbaar en bederfelijke voedsel.

In de 1e editie waren de grondstoffen zoals eten en hout gewoon blokjes.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 20:05 
3. Alchemist (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Edwin84 schreef:
Ze maken inderdaad alleen onderscheid tussen houdbaar en bederfelijke voedsel.

In de 1e editie waren de grondstoffen zoals eten en hout gewoon blokjes.


O dan zij. De bananen in onze versie al een verbetering


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 27 maart 2019, 22:58 
3. The Gallerist (2015)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Me even laten gaan :p

- First Class
- Wingspan
- Brikks
- Regenwormen Deluxe
- Burano
- Saboteur Duel
- Baby Clues
- Baby Blues uitbreiding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2019, 14:29 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Zuiderspel aanwinsten:

Shipwrights of the Northsea incl. Townsfolk exp, hiermee maak ik de trilogie compleet. Alleen de Runesaga nog :D
Santa Maria
Paul Koenigs Market Garden: Nijmegen Bridge
Patchwork Doodle
Clever

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2019, 14:37 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Noviomagum schreef:
Zuiderspel aanwinsten:

Shipwrights of the Northsea incl. Townsfolk exp, hiermee maak ik de trilogie compleet. Alleen de Runesaga nog :D
Santa Maria
Paul Koenigs Market Garden: Nijmegen Bridge
Patchwork Doodle
Clever

Hoe bevalt Patchwork Doodle je? Ik was na het zien van een video nog niet overtuigd dus heb hem laten liggen zondag.

Mijn Zuiderspel-aanwinsten:
Dobbel zo Clever
Wingspan
Elder Sign + Gates of Arkham
(Uit de BGG Math Trade.)
Heroes of Terrinoth

Ook nog wat verkocht en een paar leuke spellen gespeeld, gezien, en leuke gesprekken gehad. Weer een topdag!

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2019, 14:38 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
DeKerstman schreef:
Mijn aanwinsten sinds mijn laatste update (22-6). Streven is 1 nieuw spel per maand, maar toch iets meer gekocht dan gepland :lolno:

:lol: :lol: :lol:

dan kan je stellen dat je niet echt in je opzet bent geslaagd

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6188 berichten | Pagina 374 van 413 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 373, 374, 375 ... 413  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Laatste/nieuwste aanwinsten  

Gebruikers die deze topic waarderen

alejandro, BaSL, dirk, isa, Kire, Lanssan2994, mafela, Mel25, Pura Vida, Rabuto, sameline, skof, svethryth, Willy the Kid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

spelcollectie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®