Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 17:28 
Joker

Berichten: 5
Beste mensen,


Graag stel ik mij eerst voor: mijn naam is Iris en ik woon sinds een aantal jaar in Wezep. Ik werk in Zwolle. Sinds een half jaar doe ik actief mee aan een leuke D&D groep. Helaas door verhuizingen kunnen we niet meer zo vaak samenkomen. Ik vind D&D echter zo leuk dat ik het graag meer zou willen spelen. Ik zou ook graag leren DM'en en ben bereid mij in te zetten hiervoor. Zowel spelen als DM'en lijkt mij fantastisch.

Zijn er mensen uit omgeving Zwolle (breed begrip, ik beschik over een auto en ov-kaart dus kan reizen) die wel interesse zouden hebben in het starten van een nieuwe groep? Of kan ik mij aansluiten bij een groep?


Vriendelijke groet,

Iris :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 maart 2019, 23:09 
Uno

Berichten: 1
Hai Iris,

Lijkt me super leuk! Ik ben echter pas beschikbaar vanaf augustus, want dan zal ik naar Dronten / Harderwijk / Nunspeet verhuizen (we zijn nog op zoek naar een huis, de baan is in Dronten. Woon nu nog in de Randstad). Momenteel heb ik een groepje van 3 man waar ik voor DM, maar we hebben letterlijk 2 bijeenkomsten verspreid over een jaar gehad dus het loopt niet echt lekker. Weet ook niet of ik genoeg ervaring heb om een goede DM te zijn, voorkeur gaat uit naar speler.
Om ook wat nieuwe kennissen op te doen in mijn nieuwe omgeving lijkt het me super leuk om D&D met een groepje te spelen. Hopelijk zijn er tegen die tijd genoeg spelers vergaard!
Oh ja, en: de naam is Esther, 31 jaar, leerkracht van beroep :)

Groetjes!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 maart 2019, 17:14 
Meeple

Berichten: 12
Er is een dnd groep in nunspeet ik organiseer het elkeweek spelen we er als jullie intresse heb stuur pb berichtje

Over het algrmeen werkt het zo

1 groepje speelt 1 keer in de 2 weken van 7 tot hoelaat
Jezelf wil het is bij de bin :eh: nenhof

Ik zoek nog een dm en spelers
We hebben op dit moment totaal van 3 groepjes
1 groepje op de ene week en de andere week 2 groepjes

Kan nog heel veel mer zeggen maar stuur me berichtje en meschien tot snel


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2019, 12:43 
Locomotief

Berichten: 38
Ik zelf kom uit Nunspeet en het lijkt me wel tof om het eens te spelen!
Nog nooit eerder gedaan maar ik weet van mezelf dat ik het voor 90% zekerheid wel leuk vind.

Ik ben zelf 20 jaar dus iets jonger en ook in het bezit van OV en eventueel wel een auto.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 15 mei 2019, 00:53 
Uno

Berichten: 1
Hee, ik ben Bas. Ik ga binnenkort studeren in Zwolle en ik vind d&d heel erg leuk om te doen. Ik ben net een jaar in de wereld van D&D. Ik dm af en toe maar spelen vind ik leuker. Ik ben bijna 18 ik hoop dat dit geen probleem is


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 jun 2019, 08:35 
Joker

Berichten: 5
Hey!

Is deze topic nog relevant? Ik ben nu een maand in Zwolle gaan werken, ga er nog lang niet weg en wil hier D&D weer gaan doen.
Ik heb t hier en daar gespeeld en ik ben (beginnend) DM voor een groepje in Amsterdam. Bijvoorkeur zou ik nu gewoon spelen. Voor helemaal nieuwe spelers zou ik een keer een oneshot kunnen organiseren, dan weet je gelijk of je t echt leuk vind.

Groeten

Lothar


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2019, 18:39 
Joker

Berichten: 7
Hallo, is dit nog een actief onderwerp? Woon zelf in de omgeving van Harderwijk maar ben redelijk vaak in Zwolle te vinden en zou graag eens DnD willen proberen maar nog nooit de kans gehad.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019, 12:01 
PIONier
Avatar gebruiker

Berichten: 4
Mochten jullie nog mensen zoeken. Mijn vriendin en ik wonen in Zwolle en zijn opzoek naar een leuke D&D groep. We hebben helaas geen ervaring en zijn dus nog echte lvl 1 noobs XD. Maar het lijkt ons juist leuk om met dit spel een vaste groep te vormen zodat we het spel zo snel mogelijk onder de knie krijgen en we veel adventures kunnen doorlopen. We kunnen vaak op vaste tijden afspreken en mogelijk ook hosten :). Mocht je interesse hebben laat het weten!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2019, 20:58 
Meeple

Berichten: 10
Hey Peyj, Thumbscrewer en alle anderen die nog op zoek zijn naar rollenspellen in Zwolle.

Hier een mannelijk rollenspelveteraan (Vampire, World of Darkness, Pathfinder, D&D, etc.) zonder groep in Zwolle.

Ik hou van GMen/DMen en ben ervaren in het 'groot brengen' van newbies tot ervaren spelers.
Mijn favoriete speelstijl heeft een focus op het coöperatieve verhaalvertellen en het zien groeien en ontwikkelen van de personages. Ik ben op zoek naar mensen die het liefst wekelijks ergens in de doordeweekse avonduren willen afspreken.

Ik woon zelf in Nieuwleusen dus Peyj, als jouw bod nog steeds geldt en jullie het zien zitten om te spelen zou ik daar graag op in gaan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2019, 01:01 
Joker

Berichten: 5
Hallo allemaal,

Al een tijdje hou ik deze post in de gaten om te zien of er nog een beetje beweging in zit. Het lijkt me namelijk leuk om in Zwolle te spellen. Ik heb geen auto dus reizen naar Nunspeet zit er niet in. De laatste tijd zie ik hier op het forum best veel mensen reageren. Dus wie weet, misschien genoeg voor een nieuwe groep.

Ik kan een keer per twee weken. Elke week is misschien iets te veel qua plannen enz. Maar dat wil ik best wel proberen. Minder dan 1 keer per maand lijkt me niet echt leuk. Ik kan hosten.

Het idee van rollenspellen begrijp ik. Het samen een verhaal doorlopen lijkt me tof. Alleen heb ik dit nog nooit zelf gedaan als speler. Ik zal dus wel wat hulp nodig hebben om de specifieke regels onder de knie te krijgen.

Ik hoop dat we een groep van de grond kunnen krijgen hier in Zwolle en omgeving.

Groeten Chrisss


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2019, 05:04 
Meeple

Berichten: 10
Hey Chris,

Als zowel jij als Peyj en zijn vriendin meedoen dan hebben we op zich al genoeg om te spelen. Er zijn regels waarmee ook een kleinere groep dan vier PCs (player characters) zeer leuk is (bijvoorbeeld Gestalt-regels). Als er andere mensen aanhaken dan is dat alleen maar bonus.

Voor wat betreft je ervaringsniveau, mocht ik gaan DMen dan is dat helemaal geen probleem. En misschien zelfs eerder een voordeel dan een nadeel, eigenlijk, zodat je mee kan liften op het leerproces van de rest. Om te spelen hoeft technisch gezien ook maar één speler de regels te kennen (de DM).

Spelenderwijs leer ik jullie dan ook de regels over de loop van een aantal sessies. Sommige spelers vinden regels leren heel leuk, en die leer ik dan alle regels. Andere spelers vinden regels leren helemaal niet leuk, en die leren dan alleen de basisregels. Dat maakt voor het spelen verder weinig uit zolang je een d20 (twintigzijdige dobbelsteen) kan rollen komen we er wel. :wink:

Qua speelfrequentie zullen we sowieso moeten kijken wat iedereen wil en kan en van daaruit vertrekken, denk ik.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 01:15 
Uno

Berichten: 1
hey BBQLord, Chrisss, en Peyj

Ik ben net als de meeste van jullie een beginner, heb een 3tal sessies gedaan een aantal jaar terug waarbij de groep niet lekker ging, maar in de tussentijd wel veel gelezen/geluisterd.

Ik ben wonende in kampen en heb vervoer om naar zwolle te komen, zou ik mij ook bij jullie aan te kunnen sluiten.
het enige is dat ik op het moment druk bezig ben een nieuwe baan te zoeken, dus niet kan zeggen of ik oneindig hier in de buurt blijf wonen. Maar ik ben wil als afleiding van het drukke colicitatie werk graag deze hobby oppakken.

groeten, matthieu

ps. ik ben open voor gameplay in zowel nederlands als engels


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 14:19 
PIONier

Berichten: 2
Hey Allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen het berichten verkeer op het forum even gevolgd, want ik heb ook interesse om jullie eventuele groep te joinen.

Ik heb zelf al wat meer ervaringen (circa een Jaar). Het lijkt me tof om met jullie een nieuw avontuur aan te gaan aangezien ik nog maar met 1 soort groep gespeeld heb.

Wekelijks is voor mij geen probleem, en ik heb Ov dus het reizen moet ook goed komen. Ik woon in Dedemsvaart dus zeker met Nieuwleusen erbij is dat ideaal voor mij.

Groetjes Noa


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 21:20 
Joker

Berichten: 5
Nou, meer dan genoeg mogelijke spelers. Hoe nu verder?

Is het een idee om binnenkort een keer kort af te spreken in een café ergens in Zwolle om elkaar beter te leren kennen en wat afspraken te maken? Welke avond, hoe vaak en waar en dat soort dingen. Wie weet kunnen we dan ook vast nadenken over de soort verhalen die we willen spelen en de personages.

Of is het handiger om even alle telefoonnummers te verzamelen en een Whatsappgroep te maken? En dan in die groep een moment en plek afspreken voor een eerste bijeenkomst.
Als jullie dit een goed idee vinden dan kun je je nummer wel naar mij sturen via PM en dan maak ik een groep aan.

Laat maar weten wat je denkt.

Groeten Chrisss


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 22:23 
Uno

Berichten: 1
Hoi allemaal! Ik ben (zoals meer mensen hier :)) ook aan het meelezen!

Ik ben Thomas (41) woon in Raalte en heb ook interesse om in een rpg club mee te spelen! Ik heb zo'n 20 jaar geleden tunnels & trolls gespeeld, en een jaar of 8 terug ad&d (1e). Het lijkt me leuk dit weer eens op te pakken! Vanwege kleine kinderen is ontvangen lastig, maar verplaatsen geen probleem.

Ik las al wat ideeën over frequentie en dagen, ik zal maar meteen vertellen dat ik door roosters en werkzaamheden eigenlijk alleen de vrijdag avond beschikbaar ben... :(

Groeten!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Rollenspellen - spelers gezocht  
 Feed - Onderwerp - Deelnemers gezocht voor een Dnd groep (omgeving Zwolle)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Dungeons & Dragons



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®