Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




231 berichten | Pagina 10 van 16 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 9, 10, 11 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2019, 19:05 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
999 Games schreef:
rvlieshout schreef:
Misschien is de vraag al gesteld, misschien ook niet. Ik dacht er aan tijdens het spelen van het spel.

Aangezien er in dit spel punten kaarten zitten voor vogelnamen met kleuren, lichaamsdelen, plaatsnamen (als ik het correct heb) was ik benieuwd hoe dit is gedaan in de Nederlandse editie?

Ik kan me zo voorstellen dat er na vertalen van de namen de kans dat aan een bepaalde voorwaarde voldoet is vergroot of juist kleiner is.

Weet iemand of hier aanpassingen zijn gedaan?


Hoi Rowdy,

We hebben inderdaad enkele zaken aangepast omdat namen inderdaad niet een op een overeenkomen met de Engelse versie. Uiteraard hebben we bij de benaming van de vogels zoveel mogelijk geprobeerd de oude percentages aan te houden, maar bij sommige wijken die dus iets af van de Engelse versie. Om de balans te bewaren zijn de bonuspunten die je voor deze vogels krijgt in de Nederlandstalige versie dan ook aangepast tov de Engelse versie.

Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag.
Veel speelplezier!


Dat betekend dus dat er tussen de Engelse en Nederlandse versie een verschil zit in de bonuspuntkaartjes? Ik ben benieuwd hoe dit zich dan uit in toekomstige uitbreidingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2019, 21:47 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Spanwijdte?

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2019, 21:54 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
finalstruggle schreef:
Dat betekend dus dat er tussen de Engelse en Nederlandse versie een verschil zit in de bonuspuntkaartjes? Ik ben benieuwd hoe dit zich dan uit in toekomstige uitbreidingen.


Ik krijg de indruk dat ze hier zorgvuldig mee omgaan, naar ik aanneem in goed overleg met de Amerikanen. Als ze deze aanpak continueren, kijk ik met vertrouwen uit naar toekomstige uitbreidingen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2019, 21:57 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Erwin schreef:
finalstruggle schreef:
Dat betekend dus dat er tussen de Engelse en Nederlandse versie een verschil zit in de bonuspuntkaartjes? Ik ben benieuwd hoe dit zich dan uit in toekomstige uitbreidingen.


Ik krijg de indruk dat ze hier zorgvuldig mee omgaan, naar ik aanneem in goed overleg met de Amerikanen. Als ze deze aanpak continueren, kijk ik met vertrouwen uit naar toekomstige uitbreidingen.


De tijd zal het leren...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2019, 00:07 
Rooster Booster

Berichten: 98
Woonplaats: Weert
Vandaag voor het eerst kunnen spelen; 76-70.
Wat een heerlijk spelletje zeg!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2019, 00:35 
7. Raja's Van De Ganges (2017)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Vandaag voor het eerst solo gespeeld, leuk! Door de Automa wisselen de kaarten erg snel en is er daardoor meer variatie dan verwacht. Het deck wordt regelmatig compleet vernieuwd. Ook het voedsel wordt vaak weggekaapt. Hierdoor is het regelmatig een lastige keuze of je voor het voer moet gaan of een vogelkaart moet pakken. Het lijkt lastig te zijn om veel van de Automa te winnen in de rondedoelen, hier scoort Automa dus regelmatig veel punten.

Uiteindelijk 75-71 gewonnen in de makkelijke variant (de Automa krijgt dan 3 punten per gedekte kaart ipv 4 of 5). Best lastig dus! :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2019, 08:06 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 853
Woonplaats: Bollenstreek
Zie dit artikel in de New York Times over Wingspan (https://www.nytimes.com/2019/03/11/scie ... grave.html) De auteur heeft de waarde van de vogels betekend met een spreadsheet. Als 999 met haar heeft samengewerkt voor de aanpassingen, dan zal het dus vast goed zijn gegaan (de spreadsheet aanpassen en zien wat er uitkomt).

Ik heb Wingspan gisteren voor het eerst gedaan en er veel plezier aan beleefd. Leuk spel in schitterende uitvoering.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2019, 10:10 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Erwin schreef:
Rahdo's SM-pakje


dude... :wtf:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2019, 10:52 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Erwin schreef:
finalstruggle schreef:
Dat betekend dus dat er tussen de Engelse en Nederlandse versie een verschil zit in de bonuspuntkaartjes? Ik ben benieuwd hoe dit zich dan uit in toekomstige uitbreidingen.


Ik krijg de indruk dat ze hier zorgvuldig mee omgaan, naar ik aanneem in goed overleg met de Amerikanen. Als ze deze aanpak continueren, kijk ik met vertrouwen uit naar toekomstige uitbreidingen.


Klopt, dit is uiteraard in goed overleg gegaan met Stonemaier Games. Sterker nog, dit is wat ze zelf aan al hun buitenlandse partners aanraden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2019, 15:16 
Avatar gebruiker

Berichten: 994
Woonplaats: Huis ter Heide
999 Games schreef:
rvlieshout schreef:
Misschien is de vraag al gesteld, misschien ook niet. Ik dacht er aan tijdens het spelen van het spel.

Aangezien er in dit spel punten kaarten zitten voor vogelnamen met kleuren, lichaamsdelen, plaatsnamen (als ik het correct heb) was ik benieuwd hoe dit is gedaan in de Nederlandse editie?

Ik kan me zo voorstellen dat er na vertalen van de namen de kans dat aan een bepaalde voorwaarde voldoet is vergroot of juist kleiner is.

Weet iemand of hier aanpassingen zijn gedaan?


Hoi Rowdy,

We hebben inderdaad enkele zaken aangepast omdat namen inderdaad niet een op een overeenkomen met de Engelse versie. Uiteraard hebben we bij de benaming van de vogels zoveel mogelijk geprobeerd de oude percentages aan te houden, maar bij sommige wijken die dus iets af van de Engelse versie. Om de balans te bewaren zijn de bonuspunten die je voor deze vogels krijgt in de Nederlandstalige versie dan ook aangepast tov de Engelse versie.

Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag.
Veel speelplezier!


Top! Bedankt voor het antwoord.

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2019, 16:36 
Matroos

Berichten: 48
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
RiderHat schreef:
StanTem schreef:
Het enige is dat sommige vogels de eigenschap hebben dat er andere vogels onder gestopt kunnen worden (roofvogels of het "overvleugelen") dit is met een vol bord al snel een gedoe. We leggen deze kaarten nu gewoon naast het bord, waarom niet...


Wat een goeie tip!

Weet iemand of de vogelkaarten onder de andere vogelkaarten meetellen bij de bonuskaarten? Wij hebben de regels geïnterpreteerd dat ze wel meetellen (er staat iets van 'kaarten op je spellentableau').
Daaropvolgende vraag: mag je ze tijdens het spel zelf bekijken of moet je onthouden wat er onder andere vogelkaarten ligt? Hier wordt niks over gezegd in de regels dus wij spelen dat je wel mag kijken.

Verder is het echt een geweldig spel. Het is echt een topper en hij zal wrs nog vaak op tafel komen.
Ik heb het nu 3 keer gespeeld (2 keer met 3 spelers, 1 keer met 2). Ik had het idee dat het met z'n 2en beduidend sneller ging dan met 3, maar dat is ook afhankelijk van het speeltempo van je medespelers.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 maart 2019, 09:18 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Volgens mij tellen deze niet mee met de bonuskaarten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 maart 2019, 09:27 
Avatar gebruiker

Berichten: 539
Woonplaats: Emmeloord
Die kaarten tellen niet mee voor je bonuskaarten. Het enige wat die kaarten opleveren zijn punten aan het einde van het spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 15 maart 2019, 11:34 
Matroos

Berichten: 48
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
okey, thx.

Ik maak het niet op uit de regels, maar als 2 spelers al zeggen dat ze niet meetellen.... :D :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 maart 2019, 12:11 
Avatar gebruiker

Berichten: 539
Woonplaats: Emmeloord
kluistertijd schreef:
okey, thx.

Ik maak het niet op uit de regels, maar als 2 spelers al zeggen dat ze niet meetellen.... :D :D


Pagina 4 van de appendix onder bonus kaarten.
Count the birds you have played. Een kaart onder een vogelkaart plaatsen is niet een vogel spelen. Dat doe je alleen met een actie en deze liggen op de verschillende velden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
231 berichten | Pagina 10 van 16 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 9, 10, 11 ... 16  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wingspan - Stonemaier Games --> 999 Games  

Gebruikers die deze topic waarderen

RMKBNK

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten


Tags

999 Games, Wingspan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®