Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




291 berichten | Pagina 17 van 20 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 11:54 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
bordspellenstore schreef:
Wanneer het allemaal binnen is. Dan ga ik het bestellen.
Maak dit a.u.b wel z.s.m in orde. De Kickstarter stopt al over een dag of 10 ;)

P.S. Je kan het ook ophalen in Groningen, of meerdere exemplaren laten verzenden naar hetzelfde adres als jullie bij elkaar in de buurt wonen. Laat mij dit gerust even weten.

Geld is overgemaakt. Als mede-Groninger kom ik het graag ophalen. Dat scheelt weer één doos inpakken. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 14:48 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Afgelopen vrijdag kreeg ik Feudum cadeau en ik begin er achter te komen dat het een flinke kluif wordt om dat aan mijn medespelers uit te leggen; ik snap het zelf amper na het doornemen van de regels.
Is het aan te raden om de solo variant te spelen teneinde de spelsystemen in de vingers te krijgen?

Zo ja, kan ik van iemand The Queens’s Army overnemen, bij voorkeur op Zuiderspel?
Zal en kan ik nog instappen voor de nieuwste uitbreiding?
Mis ik dan nog iets of is het spel zonder uitbreidingen ook compleet?

Terzijde: wat een fantastisch artwork!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 14:53 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik zou eerst het basisspel two-handed spelen om de regels onder de knie te krijgen. Als je solo speelt verandert het spel nogal en krijg je bovenop de bestaande regels ook nog eens de solo-regels erbij. Als je two-handed speelt leer je geen regels die je met je vrienden niet zult gebruiken in hun eerste spel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 15:07 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Stijnhoofd schreef:
Ik zou eerst het basisspel two-handed spelen om de regels onder de knie te krijgen. Als je solo speelt verandert het spel nogal en krijg je bovenop de bestaande regels ook nog eens de solo-regels erbij. Als je two-handed speelt leer je geen regels die je met je vrienden niet zult gebruiken in hun eerste spel.


Dankjewel, nuttige info! Ik neb sowieso geen interesse om het spel solo te spelen, anders dan als voorbereiding.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 17:44 
Rooster Booster

Berichten: 98
Woonplaats: Alblasserdam
Geld overgemaakt voor mikebzonderpuntje jurr_on en mezelf


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 18:19 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Jerome schreef:
Afgelopen vrijdag kreeg ik Feudum cadeau en ik begin er achter te komen dat het een flinke kluif wordt om dat aan mijn medespelers uit te leggen; ik snap het zelf amper na het doornemen van de regels.
Is het aan te raden om de solo variant te spelen teneinde de spelsystemen in de vingers te krijgen?

Dit is tot nu toe het spel waar het doornemen van de regels me het meeste tijd kostte. Dat heeft enerzijds te maken met toch behoorlijk wat losse sub-regeltjes, maar de opzet van het regelboek helpt ook niet echt. Alles staat er wel in, maar in een soort verhalende structuur. Het werkt niet zo goed als naslagwerk. Ook de spelershulp die erbij zit had beter gekund.

En toch zit er enorm veel samenhang in alle acties die je kunt doen en zodra je twee ronden hebt gespeeld, valt het meeste op z'n plek. Een overzicht waar de zes guilds voor staan en waar de 5 grondstoffen voor staan zou al enorm helpen (6+5 zijn ook de 11 acties die je in het spel hebt).

Één van de dingen waarvan ik me afvraag of het niet simpeler had gekund, zijn de drie vervoersmiddelen. Had dat nou niet gewoon eentje kunnen zijn? En een middel om de guild status bij te houden, die had ook verplicht bij het spel geleverd mogen worden. En dat is schijnbaar ook één van de add-ons geworden. Tja, wil ik die er nu óók bij hebben? :think:

Hier staat een stappenplan voor als je het spel een eerste keer wilt spelen met nieuwe spelers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 18:33 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Bruno schreef:
En een middel om de guild status bij te houden, die had ook verplicht bij het spel geleverd mogen worden. En dat is schijnbaar ook één van de add-ons geworden. Tja, wil ik die er nu óók bij hebben? :think:

Hier staat een stappenplan voor als je het spel een eerste keer wilt spelen met nieuwe spelers.


Ten eerste:dank! Ik heb de pdf opgeslagen en zal ‘m doornemen als net zover is.

Het middel voor de Guild Status, is dat de gouden dobbelsteen? Ik kwam wat dingen (hologram kaarten, miniaturen van een zittende kerel en bomen!!) in de doos tegen die niet in de contents vermeld stonden. Sommige zaken kon ik via BGG traceren en verder dacht ik al aan Kickstarter fluff ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 18:47 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Jerome schreef:
Bruno schreef:
En een middel om de guild status bij te houden, die had ook verplicht bij het spel geleverd mogen worden. En dat is schijnbaar ook één van de add-ons geworden. Tja, wil ik die er nu óók bij hebben? :think:

Hier staat een stappenplan voor als je het spel een eerste keer wilt spelen met nieuwe spelers.


Ten eerste:dank! Ik heb de pdf opgeslagen en zal ‘m doornemen als net zover is.

Het middel voor de Guild Status, is dat de gouden dobbelsteen? Ik kwam wat dingen (hologram kaarten, miniaturen van een zittende kerel en bomen!!) in de doos tegen die niet in de contents vermeld stonden. Sommige zaken kon ik via BGG traceren en verder dacht ik al aan Kickstarter fluff ;)

Je aanwezigheid op het bord bepaalt hoeveel invloed je hebt op welk guild. Mocht je guild master willen worden in één van de guilds dan moet je telkens bij elkaar optellen hoe iedere speler er voor staat.

Veel makkelijker is het om iedere keer dat er iets verandert in de guild status, dat bij het guild zelf bij te houden. Dan zie je in één oogopslag de machtsverhoudingen. En dat bijhouden kun je doen met één dobbelsteen per speler, per guild.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 20:49 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Geld overgemaakt voor 2 exemplaren!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2019, 13:06 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
bordspellenstore schreef:
Beste,

Ontzettend excuses voor dat bericht, ik zie dat het inderdaad de Kickstarter betreft. Wat raar..Ben ik dan zo in de war geweest?

Maar goed! Dan kunnen we overgaan tot bestellen wat mij betreft!

Jullie kunnen 25 euro voor het spel + 6,50 euro(NL)/9.80 euro (BE) voor het verzenden overmaken naar:

Naam: kvhretailers
Rekening: NL06KNAB0255857861

Zet in de omschrijving even dat het voor Feudum is en je naam van het forum en je adres :)

Wanneer het allemaal binnen is. Dan ga ik het bestellen.
Maak dit a.u.b wel z.s.m in orde. De Kickstarter stopt al over een dag of 10 ;)

P.S. Je kan het ook ophalen in Groningen, of meerdere exemplaren laten verzenden naar hetzelfde adres als jullie bij elkaar in de buurt wonen. Laat mij dit gerust even weten.


Wat is op dit moment de stand van zaken?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2019, 15:39 
Joker

Berichten: 7
Woonplaats: Amsterdam
Is er nog plek? Ik heb een pm gestuurd naar bordspellenstore voor deelname. Hoor het graag of het nog kan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2019, 18:43 
24-7 Bordspelfanaat!
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Woonplaats: Groningen
He allemaal!

Alle overschrijvingen zijn inmiddels ontvangen. Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk op alle reacties te reageren, maar dit gebeurt allemaal even tussen de dagelijkse werkzaamheden door, dus mijn excuses als ik nog niet gereageerd heb.

Aangezien in ieder geval 6 spellen zijn afgenomen, plaats ik de bestelling morgen definitief!
De verwachtte levertijd is december dit jaar. Wanneer ik meer hoor, dan breng ik jullie op de hoogte.

Dan weten jullie er even van af dat alles nog gaat zoals afgesproken is:)

re-IM en ik hebben al contact gehad.

Voor andere lezers met interesse die belang hebben bij het laatste exemplaar (nummer 7 is reeds gereserveerd). Neem gerust contact op via een PM.

Fijn weekend allen!

_________________
Bordspelfanaat en eigenaar van Bordspellenstore.nl


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 09:51 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
PB gestuurd.
Toch leuk die bootjes ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 17:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Kan je vragen of de Alter Ego replacement cards meegestuurd worden?

Volgens mij kan dat in de pledgemanager, gratis maar niet de verzendkosten, dus ik hoop dat het gewoon in de doos past.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Feudum
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 17:56 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Jerome schreef:
Kan je vragen of de Alter Ego replacement cards meegestuurd worden?

Volgens mij kan dat in de pledgemanager, gratis maar niet de verzendkosten, dus ik hoop dat het gewoon in de doos past.


+1

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
291 berichten | Pagina 17 van 20 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 16, 17, 18 ... 20  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Feudum  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Feudum



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®