Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2019, 08:50 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
De Poolse uitgever Portal Games kondigt aan dat binnenkort drie nieuwe speluitbreidingen in de winkels liggen.




Detective: L.A. Crimes, wordt de eerste uitbreiding voor Detective: A Modern Crime Board Game, en zal beschikbaar zijn op 28 maart.
In deze uitbreiding krijgt je groep LAPD-detectives de opdracht om drie misdaden op te lossen. Decor van het verhaal is Los Angeles in de jaren 80. De drie misdaadzaken vormen samen een korte campagne. Detective: L.A. Crimes werd ontworpen door Ignacy Trzewiczek en Mateusz Zaród. Het basisspel won o.a. de Franse spellenprijs As d'Or-Jeu de l'année Expert 2018.



Robinson Crusoe: Mystery Tales is de tweede grote uitbreiding voor Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island.
Deze uitbreiding bevat de campagne The Lost City of Z met vijf missies. Hierbij stap je in de voetsporen ontdekkingsreiziger luitenant-kolonel Percy Fawcett. Daarnaast bevat de uitbreiding ook een set met regels en onderdelen die gebruikt kunnen worden in het basisspel en twee losstaande scenario's. Robinson Crusoe: Mystery Tales introduceert tien nieuwe karakters, een nieuw deck met gebeurteniskaarten, drie nieuwe stapels avonturenkaarten, beast-kaarten, mystery-kaarten en het nieuwe 'sanity'-mechanisme. Robinson Crusoe: Mystery Tales werd ontworpen door Ignacy Trzewiczek en Joanna Kijanka. Deze uitbreiding wordt op 25 april uitgebracht.



51st State: Allies is de tweede grote uitbreiding voor de 51st State Master Set, een kaartspel van Ignacy Trzewiczek.
In de nieuwe uitbreiding beschik je over nieuwe mogelijkheden om je facties te verenigen. Kaarten bevatten een nieuw alliantie-mechanisme, dat je nieuwe bonussen en mogelijkheden geeft. Drie nieuwe facties worden geïntroduceerd: Iron Gang, Uranopolis en Sharrash. 51st State: Allies komt uit op 23 mei.



meer informatie:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2019, 11:08 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Heel veel zin in Mystery Tales. Had gehoopt om hem op Zuiderspel mee te kunnen nemen, maar die kans is miniem.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2019, 14:55 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
In eerste instantie leek uitbreiding voor Robinson me leuk tot ik las dat het over madness en cultists ging.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2019, 15:16 
4. Comanchería: The Rise and Fall of the Comanche Empire (2016)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Robinson Crusoe vind ik top maar ik twijfel ook sterk over de uitbreiding. Ik ga in ieder geval (nog) geen pre-order doen :P Ik kan nog slecht beoordelen welke kant de uitbreiding thematisch op gaat en hoe goed dit werkt. Er is in ieder geval gezegd dat het geen "Lovecraft " wordt. Het madness (Sanity) mechanisme vind ik dan wel weer interessant.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2019, 15:40 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
In den beginne was Mystery Tales inderdaad een Cthulhu-uitbreiding, maar daar zijn ze gelukkig van afgestapt. Ik vind de tie-in met bestaande historische gebeurtenissen erg fascinerend. Het gaat dus om Percy Fawcett, op wiens verhaal The Lost Expedition ook gebaseerd is. (Mocht je je nog meer willen verdiepen, kijk dan ook zeker The Lost City of Z.)

Sanity vind ik een mechanisme dat thematisch gezien op papier naadloos binnen het huidige spel past. Morale, maar dan nog een tandje verder doorgevoerd.

Hoe de cultists gaan werken is nog maar de vraag, maar als fan van dit spel geef ik alles graag een kans.

Naast de campagne zie ik ook genoeg extra's om scenario's uit het basisspel nieuw leven mee in te kunnen blazen. Ik hoop dat ook de campagne-scenario's modulair genoeg zijn dat ze zich daarvoor lenen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 20:28 
2. Viticulture Essential Edition (2015)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Unboxing van Mystery Tales. Gaat erg snel maar is meer dan we tot nog toe gezien hebben :)



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 20:33 
7. "Black-out" (1939)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Is dit de eerste uitbreiding voor dat spel?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 21:09 
3. Goa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
KrisZeeland schreef:
Is dit de eerste uitbreiding voor dat spel?


Bart schreef:
Robinson Crusoe: Mystery Tales is de tweede grote uitbreiding voor Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island.


Nope


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 23:14 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Boardgame Heaven landde op Zuiderspel ook bij Portal Games. Willem geeft uitleg over de nieuwste spellen.



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 27 maart 2019, 00:54 
8. Targi (2012)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Nog wat info over Mystery Tales:



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Drie nieuwe uitbreidingen bij Portal Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Tags

51st State Master Set, 51st State: Allies, Detective: A Modern Crime Board Game, Detective: L.A. Crimes, Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka, Mateusz Zaród, Portal Games, Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island, Robinson Crusoe: Mystery Tales



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®