Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 12:12 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2950
Woonplaats: Deerlijk
Op 23 en 24 maart was er de 11e editie van Zuiderspel in Veldhoven.

Welke spellen waren top? Welke flop?
Speelde je een verborgen parel?
Heb je de vrouw/man (m/v) van jouw leven ontmoet?
Straalde het team van Bordspelmania?

Aarzel niet om hier jouw ervaringen te delen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 12:46 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2950
Woonplaats: Deerlijk
Een eerste reeks foto's:


Hartelijk onthaal mét goodiebag


Oei, criminaliteit in Nederland?


Nieuw bij Portal: Imperial Settlers Roll & Write. Staat die ook op de planning bij WGG?


Azul, ramen van Sintra - Asmodee


Clever en nog veel meer Clever - 999 Games


Wingspan - 999 Games


Carnavalo - 999 Games


Oh, Fox! (prototype) - Cinnamon Games


Een ontsnapte crimineel bij Jumping Turtle Games.


Speluitleg bij Worldboardgames

_________________
Afbeelding


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 12:52 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Leuke foto’s! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 13:36 
Avatar gebruiker

Berichten: 13
Woonplaats: Rhoon
Ziet er leuk uit!
Veel plezier nog daar vandaag, wij gaan morgen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 21:15 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
Wie is toch die man die de spelregels pakt bij Azul Sintra? :wave:

Eerste dag demoen bij Asmode zit erop.
Met name de twee tafels van Azul Sintra waren bijna de dag wel bezet. Bunny Kingdom deed het ook goed. Kids vonden SOS Dino leuk. De compleet nieuwe titels Flora en Corinth waren ook te spelen. Morgen weer dagje.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2019, 14:43 
Addicted to the game

Berichten: 44
Woonplaats: Tegelen
Imperial Settlers - Roll & Write gespeeld. Mwah, dat was het niet voor mij. Er zat niet veel fun in, weinig interactie.
Met name het aantal acties dat je hebt en al hebt gedaan is onoverzichtelijk naar mijn mening.
Dan beleef ik toch veel meer fun aan de normale Imperial Settlers.

Bij Game Brewer Architectura gespeeld. Erg leuk! Vrij eenvoudig qua regels maar goed tactisch onderlegd. Nu ook in eigen bezit :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2019, 23:55 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Hasselt(BE)
Plezant dagje zuiderspel gehad vandaag, voor mij de tweede beurs van het jaar na Hasselt.

En neen ik heb niet de liefde van mijn leven tegengekomen. Ik had mijn vrouw mee, dat valt anders teveel op.

Gespeelde spellen in volgorde van spelen

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Bärenpark

Ok, ik kende het spel al(mijn broer heeft zelfs een exemplaar thuis), maar het was mijn vrouwse eerste kennismaking met het spel. Blijft een superleeuk tegellegspel in een dierentuin (euhm berenpark) setting wat moet een mens meer hebben.

:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: The River

Eerste kennismaking, ik had al een boel negatieve recensies gehoord dat het spel te licht is.
Het is inderdaad te licht. Een goed introspelletje is het wel, maar er zijn betere.
De kalkoenmeeples zijn wel zeer leuk.

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Copenhagen

Verrassing dat dit spel te spelen was, was wel de Duitse versie, maar dit geld enkel voor de spelregels. Ik had al de playthrough van Rhado gezien en was al gecharmeerd. Superleuk tegellegspel, waar je moet proberen rijen en/of kolommmen te scoren. Ondertussen kan je nog jokers verzamelen(speel hier zeker op). Is hij beter dan Bärenpark, ik zou het niet durven zeggen. Toch een van de betere tetris-style tegenlegspellen die de markt overspoelen. Tip voor de liefhebbers,kijk ook eens naar Arraial (das echt tetris het bordspel)

:ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster: Pechvogel

Spelletje in het genre van regenwormen en soortgelijke. Leuk om eens gespeeld te hebbenn maar niet meer dan dat. Geef mij maar regenwormen

:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Carpe Diem

Een van de twee Feld-spellen van spiel vorig jaar(was al wat eerder uit). Had die vorig jaar al gespeeld op Spellenfestival in Genk. Een goed (tegelleg)spel, maar het is wat teveel. Ook de vormgeving is wat minder(mooi is het niet en de kleuren gelijken teveel op elkaar). Ik zou deze nog spelen, maar kopen neen bedankt.

:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: Railroad inc rode versie

Op de beurs werd enkel de basisversie gespeeld. Er is dus geen verschil tussen deze basisversie en de blauwe variant. Terug een roll and write. (zoals er zoveel zijn). Vond het basisspel niet zo super, ik vermoed dat de expansies veel beter zijn. Komt er basisspel niet uit.

:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: Spring Meadow

Weer een tetrisstyle tegenlegspel. Wel de minste van vandaag. Zogezegd het beste spel uit de rosenberg triologie na indian summer en cottage garden. Was te saai en duurde ook te lang voor wat het was. Geef mij maar patchwork


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 10:36 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik heb me uitstekende geamuseerd zondag. Ook zondag was het erg rustig, zeker vergeleken met Spel, de enige andere Benelux beurs waar ik vaste klant ben. Altijd wel een tafeltje te vinden. Ik vond desondanks toch vreemd dat er zoveel onbenutte lege ruimte was. Van sommige spellen lag er maar één demo-exemplaar op tafel terwijl er nog erg veel ruimte was in de zaal voor extra tafeltjes. En ik miste toch wel wat nieuwe uitgaves van Quined bijv was er geen Raiatea, carson city tcg of Halloween te vinden. Portal Games had geen Alien Artifacts liggen enz. Is dat omdat het toch echt wel een familiebeurs moet blijven?

Ik heb alleszins enkel leuke spellen gespeeld :)
We begonnen met Carpe Diem. :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Ik vond dit een erg leuke. Veel mogelijkheden en zaken om rekening mee te houden en punten mee te scoren. Elk spel gaat ook anders spelen door de doelkaarten, spelersborden en tegels die openliggen in het begin van het spel. Je kan wel onbewust 'gesjareld' worden door medespelers doordat zij net een tegel wegnemen die jij erg goed kon gebruiken, als dat een bewuste keuze is vind ik dat niet erg, maar doordat je vaak verplicht wordt om uit een bepaalde selectie tegels te kiezen vond ik dat hier wat minder.
De grafische vormgeving kon alleszins wel véél mooier, dat is toch echt een pijnpunt bij Alea/Ravensburger. Als het spel er mooier had uitgezien, had ik zeker overwogen om het aan te schaffen.

Adventures in Neverland (prototype)
Dit was een storytelling game in een Peter Pan setting waar al meerdere jaren aan gefinetuned wordt. Ik heb het volgens mij al 4 jaar op Spel zien staan, maar nu pas voor het eerst geprobeerd. En blij dat ik dat gedaan heb! Het spel werkt een beetje zoals Above & Below waarbij je een stukje van een verhaal krijgt en dan een keuze moet maken uit 2 of 3 reacties van je personage. Afhankelijk van welke keuzes je maakt verandert het verhaal. Bij above and below levert dat volgens mij vooral andere grondstoffen op, maar hier heeft dat echt een invloed op hoe jouw verhaal loopt. Terwijl je de verhaallijn van je karakter volgt, kan je ook persoonlijke sidequests vervullen en (moesten nog ontwikkeld worden) neutrale quests die iedereen kan vervullen. Volgens de auteur zou dit dit jaar nog op Kickstarter verschijnen en dan hebben ze mij alvast als backer. Het spel was nog niet af, maar ik zag erg veel potentieel. Heel 'immersive', prachtig vormgegeven, erg thematisch, de verhaaltjes waren erg goed en orgineel. Aan de echte spelmechanismen moet misschien nog wat gesleuteld worden, maar het geraamte zag er al erg goed uit.

Overbooked :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Eenvoudig puzzelspel dat me erg kon bekoren, ik heb er uiteindelijk ook een exemplaar van mee naar huis genomen. Het thema is leuk en origineel en het puzzelaspect uitdagend. Leuke filler.

Take the Galaxy :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Een soort van Race for the galaxy light. Universum uitbouwen door planeten te koloniseren en daar gebouwen op te bouwen. Het bouwen doe je als in Puerto Rico het kaartspel of Race door kaarten af te leggen gelijk aan de waarde van het gebouw. Een engine builder met enkel symbolen. Zeker een leuk spel en ik zou het zonder twijfelen nog eens spelen, maar het was ook net iets te simpel en te weinig variatie in acties van de gebouwen. We speelden met twee wat minder keuze geeft in de te koloniseren planeten, mogelijk is dat met 4 interessanter. Mijn vriend heeft het wel gekocht dus die was meer onder de indruk. Belgische designer en zelf ook illustrator. Erg mooie illustraties vond ik.

Fuji Koro :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Dit is toch echt meer dungeoncrawler dan eurogame. De complexiteit van de regels was niet in verhouding tot diepgang in het spel. Leuk spel, met een cool thema en leuke mechanismen, maar niet zoveel diepgang. De keuzes die je moet maken zijn niet zo moeilijk en uitgebreid en je wordt vaak gedwongen door de positie waar je staat. Het vechten tegen de draken is leuk gedaan met de zelf gecrafte wapens, maar nog steeds wel erg geluksafhankelijk. Ik zou het zeker nog eens spelen, maar ga de kickstarter niet backen, zeker niet aan de prijs die er volgens mij gaat aan vasthangen. Als je wat dobbelgeweld en interactie met je medespelers wel leuk vindt, kan het zeker wel aanslaan. En het is wel een prachtig spel!

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 11:21 
4. Woodcraft (2022)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Welke spellen waren top? Welke flop?

In het jaar van de Roll and Writes lag het op de beurs vol met blaadjes en potloodjes en dobbelstenen... Veel dobbelstenen.
Ik speelde het spel Corinth. Dit was een leuk spel.Zit niet meteen iets vernieuwend in, maar wel een leuke filler.
Het spel Ralroad ink was ook zo eentje. Niet extreem vernieuwend, maar wel zeer tof!

Het spel Flora van Rebel, leek leuk, maar voelde vrij snel enorm repetitief aan. Net zoals Montana (een iets ouder spel van White Goblin)

Het spel Copenhagen van Queen games was leuk. Echt leuk zelfs, je bent er snel met weg, Speelt zeer vlot en snel. Kortom alles wat je van een leuke "filler" verwacht. Tot ik de prijs zag... was even slikken... 45 EUR...

Voor mij een toppertje: Overbooked van Jumbo. Leuk puzzelspel waarbij je als personeelslid van een luchtvaartmaatschappij gaat proberen zo veel mogelijk passagiers een plaatsje te geven op het vliegtuig. Elke passagier heeft zijn eigen eisen en wil natuurlijk niet overbooked worden...

Speelde je een verborgen parel?

Niet echt één spel sprong er uit. Wat mij wel opviel was het plezier bij sommige uitgevers. Voorbeeld was voor mij: Jumping turtle games! Een kleine uitgeverij uit België. Hun spelen zijn gewoon fun! Heel die baby reeks is lachen, ook het "worstenspel" is geniaal. Neem hun spelen niet te serieus, maar mispak je niet. Er zitten achter sommige wel wat strategie.

Heb je de vrouw/man (m/v) van jouw leven ontmoet?

Mijn partner verbiedt me om deze vraag te beantwoorden...

Straalde het team van Bordspelmania?


Wanneer niet? Jullie zijn een top team! Wordt waarschijnlijk veel te weinig gezegd!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 15:55 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Citaat:
:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: Spring Meadow

Weer een tetrisstyle tegenlegspel. Wel de minste van vandaag. Zogezegd het beste spel uit de rosenberg triologie na indian summer en cottage garden. Was te saai en duurde ook te lang voor wat het was. Geef mij maar patchwork


Het beste spel in een trilogie na de 2 andere delen? Haha dat is een andere manier om te zeggen de slechtste van de 3.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 16:06 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Edwin84 schreef:
Citaat:
:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: Spring Meadow

Weer een tetrisstyle tegenlegspel. Wel de minste van vandaag. Zogezegd het beste spel uit de rosenberg triologie na indian summer en cottage garden. Was te saai en duurde ook te lang voor wat het was. Geef mij maar patchwork


Het beste spel in een trilogie na de 2 andere delen? Haha dat is een andere manier om te zeggen de slechtste van de 3.



Dat.
En ‘te lang’ is subjectief.
Spring Meadow spelen wij met twee sneller dan Patchwork.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 16:10 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Piet schreef:
Op 23 en 24 maart was er de 11e editie van Zuiderspel in Veldhoven.

Welke spellen waren top? Welke flop?
Speelde je een verborgen parel?
Heb je de vrouw/man (m/v) van jouw leven ontmoet?
Straalde het team van Bordspelmania?

Aarzel niet om hier jouw ervaringen te delen.


1. Top waren natuurlijk Gùgōng en Gentes, die ik aan meerdere enthousiaste spelers heb mogen uitleggen. Flop was Wingspan, omdat het mij niet gelukt is om dat in mijn vrije uurtjes te kunnen spelen, het was continu bezet. Kijkend naar de spelers merkte ik wel dat er geen interactie plaats vond, dus heb ik om beide redenen afgezien van aankoop.

2. Nee, maar ik heb wek geld gegooid naar uitbreidingen voor Feudum in de hoop dat het een pareltje is.

3. Nee, die zat thuis met de hond.

4. Vooral jij, Piet! Gezellig even met je gesproken te hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 00:13 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Hasselt(BE)
Jerome schreef:
Edwin84 schreef:
Citaat:
:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: Spring Meadow

Weer een tetrisstyle tegenlegspel. Wel de minste van vandaag. Zogezegd het beste spel uit de rosenberg triologie na indian summer en cottage garden. Was te saai en duurde ook te lang voor wat het was. Geef mij maar patchwork


Het beste spel in een trilogie na de 2 andere delen? Haha dat is een andere manier om te zeggen de slechtste van de 3.



Dat.
En ‘te lang’ is subjectief.
Spring Meadow spelen wij met twee sneller dan Patchwork.


Natuurlijk is het subjectief. Het is niet omdat ik een spel goed of slecht vind, dat iemand anders dat ook moet vinden. Uiteindelijk doet mijn mening er niet toe. Ik en mijn vrouw hebben een leuke dag gehad en ik hoop dat andere mensen dit ook gehad hebben. En mochten er door deze beurs nieuwe mensen in de hobby komen en een kijkje nemen op deze site: welkom en veel spelplezier!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 00:56 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Véél meer foto's vind je op onze FB-pagina (net nog aantal toegevoegd).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 01:25 
1. Santorini (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Mocht je een nieuw spel zoeken als bijvoorbeeld wingspan maar ook de Essen toppers ga dan eens kijken bij de stand van Roll the Dice.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zuiderspel  
 Feed - Onderwerp - Zuiderspel 2019: ervaringen, topmomenten, foto's,...  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

zuiderspel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®