Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2019, 19:01 
.

Berichten: 229
Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met het spel Anachrony, zowel positief als negatief?

Mvg,


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019, 19:42 
Avatar gebruiker

Berichten: 898
Woonplaats: Lille - BE
Here you go : https://spinli.wordpress.com/2018/04/05/anachrony/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: di 16 apr 2019, 21:31 
.

Berichten: 229
arne schreef:


Dank je wel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: di 16 apr 2019, 21:34 
.

Berichten: 229
Ik had wat meer reacties verwacht. Ben zeker benieuwd naar waarom iemand het geen goed spel vond toen hij/zij het speelde. Verder ook benieuwd naar de ervaringen van spelers die het >10x gespeeld hebben. Is het dan nog steeds goed? Zeker nu een Kickstarter loopt waarin je alles aan kunt schaffen, ben ik benieuwd naar jullie verhalen en discussies :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: di 16 apr 2019, 22:02 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
El Rubinio schreef:
Ik had wat meer reacties verwacht. Ben zeker benieuwd naar waarom iemand het geen goed spel vond toen hij/zij het speelde. Verder ook benieuwd naar de ervaringen van spelers die het >10x gespeeld hebben. Is het dan nog steeds goed? Zeker nu een Kickstarter loopt waarin je alles aan kunt schaffen, ben ik benieuwd naar jullie verhalen en discussies :)

Ik zou je graag hebben geholpen als ik het al had gespeeld! Maar mijn ervaring staat nog op 0 helaas. Ik plan wel om all-in te gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: di 16 apr 2019, 22:26 
5. An Infamous Traffic (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Hetzelfde hier....nog niet gespeeld, heb besloten de hele box te kopen. Wil een nieuwe (niet te lichte) worker placement en het is deze geworden omdat het een worker placement is met 1. hetzelde niveau van lof als A Feast for Odin krijgt; 2. het thema / idee me meer aanspreekt dan AFFO en 3. het wat ‘dieper’ ipv ‘breed’ schijnt te zijn ivm AFFO - en aangezien ik hier iemand thuis heb die nogal wat last van AP kan hebben kan het limiteren van de hoeveelheid keuzes op elke gegeven moment geen kwaad.


Weet niet of je er iets aan hebt, maar meer heb ik niet ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2019, 10:49 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik kom waarschijnlijk nog niet aan de 10x, maar het zal er niet veel van af zitten. Mij bevalt het spel nog zeer goed. Zowel het thema, als hoe dat in de mechanismen geïntegreerd is. En zeker met de exosuits ziet het er ook geweldig uit! Ik heb het tot nu toe met 3 en 4 spelers gespeeld, en beide spelersaantallen werken goed. Bij 4 is er wat meer strijd om actievelden en superprojects, en werkt ook het ‘sturen vanuit de toekomst’ mechanisme net wat beter, maar daar staat dan wel tegenover dat de speeltijd wat langer is.

Ik verwacht zelf trouwens niet voor de uitbreiding te gaan. In het basisspel zit al heel veel (zowel qua componenten als spelinhoud) en er zitten ook al wat losse modules bij die je kunt gebruiken voor de variatie. Dus persoonlijk zou ik aanraden eerst gewoon het basisspel te proberen. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik sowieso behoorlijk kritisch ben t.o.v. uitbreidingen :wink:

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2019, 11:37 
9. Mage Knight Board Game (2011)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Saaur schreef:
Hetzelfde hier....nog niet gespeeld, heb besloten de hele box te kopen. Wil een nieuwe (niet te lichte) worker placement en het is deze geworden omdat het een worker placement is met 1. hetzelde niveau van lof als A Feast for Odin krijgt; 2. het thema / idee me meer aanspreekt dan AFFO en 3. het wat ‘dieper’ ipv ‘breed’ schijnt te zijn ivm AFFO - en aangezien ik hier iemand thuis heb die nogal wat last van AP kan hebben kan het limiteren van de hoeveelheid keuzes op elke gegeven moment geen kwaad.


Weet niet of je er iets aan hebt, maar meer heb ik niet ;-)


Als je een niet te lichte workerplacement met een extra twist (of 2) zoekt, morgen gaat de kickstarter van On Mars van start. Ik denk dat er veel Anachronysten vloeken op zoveel goeds op te korte tijd :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2019, 19:00 
.

Berichten: 229
Gert12555 schreef:
Als je een niet te lichte workerplacement met een extra twist (of 2) zoekt, morgen gaat de kickstarter van On Mars van start. Ik denk dat er veel Anachronysten vloeken op zoveel goeds op te korte tijd :D


Kijk dat is mijn probleem nu, in 1 week >300 euro aan spellen... dat moet ik thuis nog verkocht zien te krijgen :crazy:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2019, 19:01 
.

Berichten: 229
Ugur schreef:
Ik kom waarschijnlijk nog niet aan de 10x, maar het zal er niet veel van af zitten. Mij bevalt het spel nog zeer goed. Zowel het thema, als hoe dat in de mechanismen geïntegreerd is. En zeker met de exosuits ziet het er ook geweldig uit! Ik heb het tot nu toe met 3 en 4 spelers gespeeld, en beide spelersaantallen werken goed. Bij 4 is er wat meer strijd om actievelden en superprojects, en werkt ook het ‘sturen vanuit de toekomst’ mechanisme net wat beter, maar daar staat dan wel tegenover dat de speeltijd wat langer is.

Ik verwacht zelf trouwens niet voor de uitbreiding te gaan. In het basisspel zit al heel veel (zowel qua componenten als spelinhoud) en er zitten ook al wat losse modules bij die je kunt gebruiken voor de variatie. Dus persoonlijk zou ik aanraden eerst gewoon het basisspel te proberen. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik sowieso behoorlijk kritisch ben t.o.v. uitbreidingen :wink:


Kun je mij vertellen wat je gemiddelde speelduur is met 3 en 4 personen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2019, 21:13 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
El Rubinio schreef:
Ugur schreef:
Ik kom waarschijnlijk nog niet aan de 10x, maar het zal er niet veel van af zitten. Mij bevalt het spel nog zeer goed. Zowel het thema, als hoe dat in de mechanismen geïntegreerd is. En zeker met de exosuits ziet het er ook geweldig uit! Ik heb het tot nu toe met 3 en 4 spelers gespeeld, en beide spelersaantallen werken goed. Bij 4 is er wat meer strijd om actievelden en superprojects, en werkt ook het ‘sturen vanuit de toekomst’ mechanisme net wat beter, maar daar staat dan wel tegenover dat de speeltijd wat langer is.

Ik verwacht zelf trouwens niet voor de uitbreiding te gaan. In het basisspel zit al heel veel (zowel qua componenten als spelinhoud) en er zitten ook al wat losse modules bij die je kunt gebruiken voor de variatie. Dus persoonlijk zou ik aanraden eerst gewoon het basisspel te proberen. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik sowieso behoorlijk kritisch ben t.o.v. uitbreidingen :wink:


Kun je mij vertellen wat je gemiddelde speelduur is met 3 en 4 personen?


Met 3 personen heb ik het vaker met dezelfde groep gespeeld. Zodra iedereen er bekend mee was is het spel dan in 90-100 minuten te spelen.

Met 4 personen duurt het wat langer, volgens mij ca. 2,5 uur, maar toen was het ook steeds voor minstens 1 speler de eerste keer. Met 4 geoefende spelers moet 2 uur te doen zijn.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: do 18 apr 2019, 13:19 
Sojaboon

Berichten: 27
Woonplaats: Putte
Heb het tot nu toe 1x gespeeld, en is mij heel goed bevallen. Ook de andere 2 in mijn groep vonden hem zeker OK, en hij zal zeker opnieuw op tafel komen. Als ik een negatief puntje moet noemen is het de opzettijd, die is toch wel stevig
Positief is ook de (naar het schijnt) zeer goede solo modus, die ga ik in 't kort proberen
Voor de nieuwe kickstarter ben ik voor de infinity upgrade pack gegaan, aangezien ik base + exosuit al heb.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2019, 22:51 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
na 3 x gespeeld te hebben (2 spelers) hebben wij het spel weggedaan.
Met 2 spelers is het vrijwel multiplayer solitaire.
Geen ervaringen met meerdere spelers maar wij spelen vnl met 2 dus als dat niet leuk speelt dan houdt het snel op.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019, 19:29 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Met 4 gespeeld en ons goed bevallen. Het is heeel belangrijk dat diegene die dit spel gaat uitleggen daar ook heel goed in is. ( In het spellen uitleggen.)
Wij vonden dit vere van een licht spel en de interactie is vrij weinig. Dat kan natuurlijk komen omdat iedereen zijn hersenen aan het smelten waren maar dan nog.
Als ze vragen om het nog eens mee te spelen zou ik zeker ja zeggen.
Zelf echter in de collectie is voor mij niet nodig. Daar zitten al wel wat stevige spellen in.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Anachrony ervaringen
BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019, 21:11 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Deze staat nu ondertussen al een tijdje op 1 voor mij persoonlijk. Ik speel vrij graag worker placement en Anachrony is voor mij stilaan dé referentie wat dat betreft.
Ik speel deze graag met zowel 2, 3 als 4 spelers hoewel ie met twee wel wat relaxter speelt, de worker spots zijn dan niet te zwaar bevochten en je kan bijna altijd je zin en je strategie volgen. Met drie en vier spelers zijn de plaatsjes duur en is startspeler zijn ook dikwijls zeer belangrijk (i.t.t. 2 spelers), je gaat dan ook meer je strategie hier en daar wat tactisch bij moeten schroeven omdat er altijd wel iemand is die zaken voor je neus wegkaapt.
Ik hou eigenlijk van beide speelstijlen, met twee is ie relax, met drie en vier zit je soms op het puntje van je stoel !!

Een absolute aanrader wat mij betreft !!!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Anachrony ervaringen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Anachrony



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®