Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




33 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2019, 13:08 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
JeVo schreef:
gijsboelen schreef:
Hou er bij Kingdomino wel rekening mee dat hij met 3 spelers minder goed is. Niet alle tegels komen dan in het spel, waardoor je veel pech kunt hebben als net de tegels die je nodig had nooit gekomen zijn. Bij 4 spelers komen ze allemaal, en bij 2 ook als je in 7x7 variant speelt.

Dat gezegd, is Kingdomino een betere optie als snelle filler. Skye duurt wat langer en komt meer tot zijn recht met 4 of 5 spelers.


Als je bij 3 spelers kingdominio pech hebt dat sommige tegels niet verschijnen, heb je m.i. gegokt en verloren. Blijkbaar ben aan een groot terrein gaan bouwen, zonder genoeg kronen.
Dat er tegels missen is een andere dynamiek met 3 spelers, waar je je op moet voorbereiden.
En m.i. moet je dat zowieso, want je moet ook voorbereid zijn op het feit dat andere spelers die voor jou belangrijke tegels voor je neus wegkapen.
Dus of ze er nu niet uitkomen of weggekaapt worden, maakt voor mij niet zoveel uit.

En als je er wel problemen mee hebt, kun je 2 dingen doen:
- bekend maken welke tegels eruit gaan.
- alle tegels open leggen vanaf het begin, zodat je weet welke er mee doen en wanneer ze komen (volgens mij ook een officiële optie)


Er is een officieuze variant die Kingdomino voor drie spelers een stuk interessanter maakt:
Leg per ronde 4 tegels uit, zoals je ook doet met twee of vier spelers.
Alledrie de spelers plaatsen hun koning zoals gewoonlijk. De tegel die niet gekozen wordt, verdwijnt uit het spel.
Zo komen toch alle tegels ooit tevoorschijn.

Overigens is mijn favoriete manier om Kingdomino te spelen met z’n tweeën als we een 7x7 koninkrijk bouwen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2019, 15:34 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Jerome schreef:
Leg per ronde 4 tegels uit, zoals je ook doet met twee of vier spelers.
Alledrie de spelers plaatsen hun koning zoals gewoonlijk. De tegel die niet gekozen wordt, verdwijnt uit het spel.
Zo komen toch alle tegels ooit tevoorschijn.

Overigens is mijn favoriete manier om Kingdomino te spelen met z’n tweeën als we een 7x7 koninkrijk bouwen.


Goeie tip voor 3 spelers! Gaan we doen!

7x7 ook hier inmiddels favoriet met 2. Net wat moeilijker, zeker met kasteel in midden voor extra punten.
Ook de hele tafel volleggen met open series is erg goed: maakt Kingdomino net wat tactischer.

Overigens dwalen we behoorlijk af van de oorspronkelijke vraag, want beide spellen zijn inmiddels in huis en worden behoorlijk gespeeld. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: za 20 apr 2019, 22:23 
3. Orléans (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Jerome schreef:
Er is een officieuze variant die Kingdomino voor drie spelers een stuk interessanter maakt:
Leg per ronde 4 tegels uit, zoals je ook doet met twee of vier spelers.
Alledrie de spelers plaatsen hun koning zoals gewoonlijk. De tegel die niet gekozen wordt, verdwijnt uit het spel.
Zo komen toch alle tegels ooit tevoorschijn.


Dat ik daar zelf niet op kwam :-D goeie tip!

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Skye of Kingdomino?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Kingdomino, Skye



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®