Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2019, 10:44 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Zomerspel wil de kleine, beginnende auteur steunen. Daarom bieden wij aan de creatieve geesten onder ons de kans om hun prototypes in de kijker te zetten. Zo kunnen auteurs hun spellen op 15 en 16 juni tijdens het Zomerspel festival demonstreren.

Het is dan ook met groot plezier dat wij nu de eerste prototypes presenteren. Ben je zelf een beginnende auteur en heb je interesse om deel te nemen? Stuur dan een mail naar [url]bertrand@zomerspel.be[/url] en we helpen je graag verder.

We laten alvast de eerste ontwikkelaar zelf zijn verhaal vertellen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2019, 10:50 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Stel jezelf eens voor!

Ik ben Thomas, 34 jaar en afkomstig van Knokke-Heist. In het dagelijkse leven ben ik sinds een aantal jaren werkzaam als manager in Retail. Naast mijn gezin, sport, muziek en film is mijn grote hobby vooral board games. Sinds een goed jaar heb ik mij ook volop gestort op board game design. Dit begon met het aanpassen/upgraden van bestaande spellen maar inmiddels werk ik nu aan grotere projecten :)

Wat is de naam en het thema van jouw spel?

Bijlage:
De bijlage The warp 1.jpg is niet langer beschikbaar.


De naam van het spel is ‘The Warp’ en het thema is science fiction. Het spel situeert zich op een planeet die na een mysterieuze ramp aan zijn lot werd overgelaten. Na 5 jaar van beproeving en opstanden neem je de leiding van één van de overgebleven kolonies op de planeet Yortar. Je kiest welke 2 van de 16 unieke buitenaardse rassen na de recentste opstand aan de macht zijn gekomen en leidt jouw kolonie naar rijkdom, herstel of dominantie.

Hoe zou je jouw spel omschrijven? (doel, mechanismes, duurtijd...)

Het spel is speelbaar voor 2-6 spelers en heeft momenteel een standaard competitieve modus en een teammodus (2v2, 2v2v2 en 3v3). De komende periode wordt hier ook nog een asymmetrische co-op aan toegevoegd en misschien ook een solo mode. De gemiddelde speeltijd is na de eerste keer zo’n 120 tot 150min, afhankelijk van het aantal spelers. Het doel van het spel is het verzamelen van zoveel mogelijk overwinningspunten door het voltrekken van diverse missies (legitimatie van jouw bestuur bekomen)

Op welke manier onderscheidt jouw spel zich van andere bestaande spellen?

The Warp onderscheidt zich van andere spellen door:

- Het is een Full hybrid die veel elementen bevat (resource en card management, area control, bluf, etc) maar vooral ook alle speelstijlen toelaat, gaande van agressieve area control tot een full euro speelstijl. Het is ondanks wat velen een zwaarder thema beschouwen, een spel dat zeer toegankelijk is voor zeer veel speelgroepen.

- Een zeer grote replay value: elk spel andere asymmetrische rassen (16!), andere verbannen rassen, andere persoonlijke missies en een andere eindbaas.

- Hoge interactiviteit en een zeer lage down-time: in nagenoeg elke beurt kunnen ook andere spelers beïnvloeden en beslissingen nemen.

- Mooie artwork en een specifiek ontwikkeld multiversum (met uitgeschreven geschiedenis voor elk ras)

Bijlage:
De bijlage the warp 3.jpg is niet langer beschikbaar.


Wil je meer over The Warp te weten komen?

Dat kan via de volgende facebookpagina: https://www.facebook.com/TheWarpBoardGame/

Wil je The Warp op Zomerspel spelen?

Op zondag 16 juni zal Thomas jullie met veel plezier zijn spel demonstreren!

Bijlage:
De bijlage The warp 5.jpg is niet langer beschikbaar.


Koop nu al je ticket voor Zomerspel op onze website:

https://zomerspel.be/tickets

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2019, 11:00 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Woonplaats: Merelbeke
Vandaag stellen we ook nog Bipolar van Mike De Greef voor. Het gaat om een educatief spel waarbij de spelers leren over bipolariteit. Wat maakt dit prototype zo bijzonder? Mike heeft zelf bipolariteit en op basis van zijn eigen ervaring wil hij op een speelse manier het grote publiek over deze aandoening informeren. Wij steunen Mike alvast ten volle met zijn project!

Stel jezelf eens voor!

Mijn naam is Mike De Greef, 44 jaar jong en ik woon aan onze Belgische kust te Bredene. Ik studeerde apotheek-assistent en werk momenteel in een zorghotel als receptionist.

Ik heb veel passies: tennis, padel, reizen, webdesign, uitgaan en natuurlijk ook een goed bordspel spelen met mijn beste vrienden en met mijn lieve vriendin. ;)

Wat is de naam en het thema van jouw spel?

Bijlage:
De bijlage Bipolar.jpg is niet langer beschikbaar.


De naam van het spel is Bipolar. In dit spel neem je de rol over van een persoon die bipolair is. Je zal enkele levensechte triggers krijgen die lijden tot bepaalde symptomen. Door het verzamelen van ervaring leer je omgaan met die symptomen en zo leer je bepaalde situaties te overwinnen.

Hoe zou je jouw spel omschrijven? (doel, mechanismes, duurtijd…)

Het doel is mensen te leren wat bipolariteit is. Met dit spel wil ik graag taboes doorbreken en mensen de mogelijkheid geven om erover te praten, en dit op een leuke manier.
Bipolar is een deckbuilder,kaartspel.
Duur: een tiental minuten uitleg en het is ongeveer een half uurtje spelen.

Op welke manier onderscheidt jouw spel zich van andere bestaande spellen?

Het thema is origineel en de ervaring die je beleeft is vernieuwend. Het is op zich al een tof spel, met daar aan gekoppeld een grote educatieve meerwaarde.

Wil je meer over Bipolar te weten komen?

Dat kan via de volgende facebookpagina: https://www.facebook.com/groups/123152948520594/ en via de website: http://www.mikevsnet.be

Wil je Bipolar op Zomerspel spelen?

Op zaterdag 15 juni zal Mike op het festival aanwezig zijn!


Koop nu al goedkoper je ticket voor Zomerspel op onze website: https://zomerspel.be/tickets

_________________
ZOMERSPEL Bovenal spellenfestival


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 mei 2019, 11:39 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Woonplaats: Merelbeke
Een paar weken geleden hebben we Bipolar van Mike De Greef voorgesteld (https://www.facebook.com/groups/123152948520594/ ).

Vandaag komt het spel “Transplanet” van Jonas De Meulenare aan bod. We laten de spelauteur zelf het woord voeren:

Stel jezelf eens voor!

Hallo, ik ben Jonas De Meulenaere, 36 jaar. Ik maak al bordspellen sinds ik in de lagere school zat, al waren het toen varianten op bekende spellen als Monopoly. Het is echter pas later, na de ontdekking van Catan en gelijkaardige spelen, dat ik mijn oude hobby "herontdekte".

Wat is de naam en het thema van jouw spel?

Bijlage:
De bijlage Transplanet.jpg is niet langer beschikbaar.


In "Transplanet" ben je een missieleider die een nieuwe planeet heeft ontdekt voor je volk. De planeet van je volk is immers een beetje "uitgeleefd", om het eufemistisch uit te drukken. Je moet planten verzamelen om je pas ontdekte planeet leven in te blazen, maar hiervoor moet je concurreren met de andere missieleiders. Er zal immers slechts 1 planeet worden gekoloniseerd, de andere missieleiders worden aan hun lot overgelaten...

Hoe zou je jouw spel omschrijven? (doel, mechanismes, duurtijd…)

Het spel is geschikt voor 2 tot 4 spelers en duurt 1 tot 2 uur. Het doel is om 10 planten te verzamelen op jouw planeet. Er zijn verschillende manieren om aan planten te geraken, en je kan verschillende types schepen inzetten (vrachtschepen, aanvalsschepen). Het is een pick-up-and-deliver spel, waarbij er zich in de eerste plaats een positioneel spel ontwikkelt op het spelbord.

Op welke manier onderscheidt jouw spel zich van andere bestaande spellen?

Het is een strategisch spel waarin werkers op twee manieren kunnen worden ingezet: als "schaak"-stukken of als productie-units.

Alle spelers blijven tot op het einde kans maken om te winnen, mede door de "Ark" pion, die voor balans zorgt in het universum.

Dat je de schepen echt moet in- en uitladen om goederen te vervoeren, is iets dat ik zelf nog niet heb gezien bij een spel, tenzij in Levensweg misschien.

Het speelt zeer strategisch met 2 spelers, zonder speciale regels.

Bijlage:
De bijlage Transplanet 2.jpg is niet langer beschikbaar.


Wil je meer over Transplanet te weten komen?
Dat kan via: https://www.facebook.com/transplanet.game/

Wil je Transplanet op Zomerspel spelen?
Op zaterdag 15 juni zal Jonas op het festival aanwezig zijn!

Koop nu al aan een goedkoper tarief jouw ticket voor Zomerspel op onze website: https://zomerspel.be/tickets

Ben je zelf een beginnende auteur en heb je interesse om deel te nemen aan Zomerspel Festival? Stuur dan een mail naar bertrand@zomerspel.be en we helpen je graag verder.

_________________
ZOMERSPEL Bovenal spellenfestival


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019, 19:26 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Woonplaats: Merelbeke
Onlangs hebben jullie kennis kunnen maken met "Transplanet" van Jonas De Meulenaere (https://www.facebook.com/transplanet.game/ ). Vandaag is het de beurt aan Jimmy Praet om zijn prototype van "Chartalea" voor te stellen:

Stel jezelf eens voor!
Mijn naam is Jimmy Praet. Ik ben 34 jaar, afkomstig uit Denderleeuw en werkzaam als software ontwikkelaar. Sinds enkele jaren ben ik gebeten door de boardgame microbe. Eén van mijn favoriete spelmechanismen is deck-building. Vooral games die deck-building op een geslaagde manier combineren met andere elementen spreken me aan (denk aan Clank, Quest for El Dorado, ...).

Samen met mijn collega Pieter Mensalt, ook een boardgame fanaat, kwam ik op het idee om zelf een spel te ontwikkelen. We hebben de koppen bij elkaar gestoken om een leuk spelmechanisme te combineren met een deck-building game, en zo is het concept voor "Chartalea" tot stand gekomen.

Wat is de naam en het thema van jouw spel?

Afbeelding

De naam van het spel is "Chartalea", een samenvoeging van de Latijnse woorden voor kaart (charta) en dobbelsteen (alea). In deze deck-building en dice-rolling game, kruipen spelers in de huid van Goden uit de Griekse, Egyptische, Maya of Noorse mythologie. De Goden nemen het tegen elkaar op in een spannende strijd tot de ultieme winnaar bekend is.

Hoe zou je jouw spel omschrijven? (doel, mechanismes, duurtijd…)

Elke speler begint met 50 levenspunten en een basis deck van 10 kaarten (waarvan er 3 uniek zijn per gekozen God). In je beurt speel je kaarten uit je hand om resources te verzamelen of andere acties uit te voeren. Je deck kan bestaan uit volgeden kaarten:

• "Geld" om nieuwe kaarten aan te schaffen en toe te voegen aan je deck

• "Aanval" om je tegenstanders, hun Companions, of Monsters mee aan te vallen

• "Genezing" om je levenspunten terug omhoog te krikken

• "Verdediging" om je te verdedigen tegen de aanvallen van je tegenstanders

• "Macht" tokens die je kan spenderen om Goddelijke Krachten uit te voeren.

Winnen doe je ofwel door de levenspunten van je tegenstander(s) op 0 te krijgen, ofwel door genoeg Macht tokens te vergaren om je meester van de 4 Mythische Schriftrollen te maken.

De speelduur is ongeveer 45-60 minuten. Momenteel lijkt het ons best om 1vs1 te spelen, maar we werken ook aan een 3 en 4-speler modus.

Op welke manier onderscheidt jouw spel zich van andere bestaande spellen?

Chartalea ontleent een aantal herkenbare basis elementen aan andere spellen in het genre van competitieve deck-builders (denk aan Star/Hero Realms, Shards of Infinity, ...). Wie dit soort spellen ooit heeft gespeeld zal vlot aan de slag kunnen met Chartalea.

Maar Chartalea onderscheidt zich uiteraard van deze bestaande spellen, en wel door de volgende aspecten:

Afbeelding

• Dobbelstenen: sommige kaarten (Items) leveren een vast aantal resources op, terwijl andere kaarten (Acties) een variabel aantal resources opleveren. Het spel bevat 20 custom dobbelstenen. Maar wees gerust, er zitten ook voldoende manieren in het spel om deze extra geluksfactor te kunnen bedwingen.

• Goddelijke Krachten: tijdens het spel zullen spelers Macht tokens vergaren. Deze kunnen gespendeerd worden om "Goddelijke Krachten" uit te voeren.
• Variable Player Powers: elke God heeft zijn eigen set van unieke starter kaarten, en een aantal unieke Goddelijke Krachten.

• Mythische Schriftrollen: je tegenstanders vernietigen is niet de enige manier om Chartalea te winnen. Je kan Mythische Schriftrollen bekomen in ruil voor Macht tokens. Deze Schriftrollen hebben elk een uniek effect dat je elke beurt kan activeren. Wie erin slaagt alle 4 de Schriftrollen te bemachtigen en te activeren, wint onmiddellijk het spel.

• Monsters: sommige kaarten worden bewaakt door vervaarljke Monsters, die een grote impact kunnen hebben op het spelverloop. Wie het Monster verslaat, verkrijgt deze bewaakte kaart en daar bovenop een éénmalig te gebruiken willekeurige Schatkist fiche.

• Vervloekte kaarten: deze hebben een negatief effect en komen daarom niet in jouw deck terecht, maar gaan naar de hand van je tegenstander.

• Uitdagingen: volbreng een uitdaging en je krijgt een éénmalig bonus effect.

• Locaties: elke locatie heeft een andere impact op de standaard regels van het spel.

• Gebeurtenissen: speciale gebeurtenissen die het spelverloop beïnvloeden.

• Unieke en thematische kaarten: er is veel aandacht besteed aan de thematische setting (Griekse, Egyptische, Maya en Noorse mythologie) van alle kaarten in het spel. Bovendien is elke kaart in het Market Deck uniek.

Wil je meer over Chartalea te weten komen?
Dat kan via: https://www.facebook.com/Chartalea/

Wil je Chartalea op Zomerspel spelen?
Op zaterdag 15 juni zal Jimmy op het festival aanwezig zijn!

Foto’s:
https://www.facebook.com/pg/Chartalea/p ... 8730310536

Voorlopige versie van de spelregels:
http://www.chartalea.com/rulebook.pdf

_________________
ZOMERSPEL Bovenal spellenfestival


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019, 11:20 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Woonplaats: Merelbeke
Deze week hebben we "Chartalea", het prototype van Jimmy Praet, voorgesteld (https://www.facebook.com/Chartalea/). Op naar het volgende spel! We laten Cinnamon Games aan het woord over hun allereerste project:

Stel jezelf eens voor!

Wij zijn Cinnamon Games, een nieuwe uitgever van Nederlandse bodem. Onze focus ligt op het creëren van elegante spellen met veel spanning en spelerinteractie.

Wat is de naam en het thema van jouw spel?

Afbeelding

In Oh, Fox! kruipen spelers heimelijk in de rol van dieren uit het bos. Prooidieren zijn op zoek naar voedsel, terwijl zij opgejaagd worden door het roofdier.

Hoe zou je jouw spel omschrijven? (doel, mechanismes, duurtijd…)

Prooidieren proberen zoveel mogelijk voedsel te verzamelen en het roofdier te vermijden, terwijl het roofdier probeert de prooidieren te pakken te krijgen. Gedurende 8 rondes bewegen spelers door het bos middels gelijktijdig gespeelde bewegingskaarten die voor iedereen zichtbaar zijn. Echter, de spelerfiguren blijven stilstaan tot het einde van het spel! Spelers proberen hun eigen identiteit zoveel mogelijk verborgen te houden terwijl zij proberen te achterhalen wie de anderen zijn, voordat het te laat is... Oh, Fox! is een spannend deductiespel voor 2-4 spelers met een speeltijd van 20 minuten.

Op welke manier onderscheidt jouw spel zich van andere bestaande spellen?

Afbeelding

Op elegante wijze combineert Oh, Fox! de deductie van een geheim rollenspel met beweging over een bord. Spelers kunnen elkaars bewegingskaarten rechtstreeks zien, waarmee zij de ander kunnen uitvogelen, of juist op het verkeerde been gezet kunnen worden... De simpele regels maken Oh, Fox! een toegankelijk spel, terwijl het analyseren en voor de gek houden van de ander de mogelijkheid tot veel tactische diepgang biedt.

Wil je meer over "Oh, Fox!" te weten komen?
Dat kan via: http://cinnamongames.com/

Wil je "Oh, Fox!" eens spelen?
Op zaterdag 15 juni en zondag 16 juni kan je het prototype op Zomerspel festival komen uitproberen.

_________________
ZOMERSPEL Bovenal spellenfestival


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jun 2019, 11:19 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Woonplaats: Merelbeke
Na het spel "Oh Fox" van Cinnamon Games (http://cinnamongames.com/), gaan we over naar "Holy Trinity" van Maarten:

Stel jezelf eens voor!

Mijn naam is Maarten, ik kom van het verre Limburg en zolang ik mij al kan herinneren speel en maak ik spellen. Het is echter nooit zozeer op het voorplan getreden als momenteel. Het bedenken van nieuwe spellen is helaas sterker dan mijzelf. Ik zeg “helaas” omdat de ideeën komen op de zotste momenten en er is helaas niet de tijd om ze allen uit te werken. Maar voor dit spel maak ik graag een uitzondering…

Wat is de naam en het thema van jouw spel?

Afbeelding

Holy Trinity is de naam van het spel dat ik op Zomerspel meeneem oftewel Heilige Drievuldigheid. Maar het klinkt natuurlijk veel beter in het Engels! Spelers voeren een strijd om als rijkste en bijgevolg machtigste koninkrijk dit spel te winnen. Iedere ronde sturen ze daarom 3 inwoners naar het strijdtoneel.

Hoe zou je jouw spel omschrijven? (doel, mechanismes, duurtijd…)

Het is een vlot spelend, eenvoudig, tactisch, interactief kaartspel met oneindig veel herspeelbaarheid (onbeperkt uit te breiden). Een goede balans vinden tussen geluk en tactiek, tussen een partyspel en een expertspel was geen sinecure maar ik ben overtuigd dat in zijn huidige vorm het beide werelden zal samenbrengen voor een half uurtje entertainment.
Het is geen spel dat je té serieus mag nemen. Je kan tactisch redeneren, inschatten wat anderen van plan zijn maar je zal nooit perfecte informatie hebben en dit zal soms tot onvoorspelbare combo’s leiden, zeker met meer dan 4 spelers.

Op welke manier onderscheidt jouw spel zich van andere bestaande spellen?


Iedereen start met dezelfde 10 kaarten. In slechts 3 ronden wordt de winnaar bepaald. Iedere kaart heeft zijn sterkte maar dan moet die op het juiste moment worden gespeeld. Maar wat gaan de andere doen? Ik zie wat Jef gaat doen, maar welke kaart speelt Clio deze beurt? Wat is haar plan? En wat wordt het resultaat in een gevecht tussen een ridder, een heks, een draak en een kikker??

Dit kaartspel heeft verrassend veel diepgang en suspense voor de weinige componenten die het bevat. Het is superkort & superkrachtig!

P.S.: Het spel onderscheidt zich ook door het ontbrekende artwork: Artists met een unieke tekenstijl mogen zich melden.

Wil je "Holy Trinity" eens testen?
Op zondag 16 juni kan je het prototype op Zomerspel festival komen spelen.

Wil je meer te weten komen over de ontwikkeling van Holy Trinity?
Dat kan op de volgende facebookpagina: https://www.facebook.com/LuckyBastardSpel/

Koop nu al jouw ticket aan een goedkoper tarief in voorverkoop:
https://zomerspel.be/tickets

_________________
ZOMERSPEL Bovenal spellenfestival


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jun 2019, 11:26 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Woonplaats: Merelbeke
Vandaag kunnen jullie ook kennis maken met het allereerste prototype van Twisted Stranger.

Stel jezelf eens voor

Wij zijn Twisted Stranger. Met ons kleine team kunnen we bergen verzetten. Wij zijn een fabriek, waar beeld, kleur en visuele communicatie op de loopband voorbijkomen en regenboogrook met glitters uit de fabriekspijpen rookt.

Naast onze vaste groep aan fans waar wij gave concepten voor mogen neerzetten, hebben wij onze stoute schoenen aangedaan en komen wij met ons allereerste selfmade product: 13 Monsters!
Dit spel is geboren uit de filosofie dat creativiteit bestaat uit het combineren van bestaande en herkenbare elementen om zo tot een geheel nieuw concept te komen. Zo mixen wij spellen uit voorbij gevlogen tijden met hedendaagse uitdagingen in een modern ‘gruesome’ jasje.

Wat is de naam en het thema van jouw spel?

Afbeelding

13 Monsters! Het spel is gebaseerd op spellen uit onze eigen jeugd. Neem het spel waar je begint met het tekenen van een hoofd, waarna je medespeler (die niets gezien heeft) het lichaam tekent om zo uiteindelijk tot een gek poppetje te komen. Vervolgens is hier het bekende spel waarbij je kaartjes omdraait en je geheugen een belangrijke rol speelt, aan toegevoegd. Dit hebben wij verder gecombineerd met meer hedendaagse elementen zoals ‘Attack power’ en ‘Health points’, met gave ‘Manga-esque’ monsters als illustratiestijl.

Hoe zou je jouw spel omschrijven? (doel, mechanismes, duurtijd…)


13 Monsters kan in vier woorden worden uitgelegd: Verzamel, Creëer, Val aan, Verover! Je begint met het verzamelen van monsteronderdelen. Met deze monsteronderdelen creëer je een monster. Het monster wat je creëert wordt door de verschillende onderdelen te combineren een Mormel (laagste klasse – 10HP), een Gedrocht (middenklasse – 20 HP), een Meester Monster (hoogste klasse – 40 HP) of het 13e Monster (supreme klasse – 60 HP).

Met deze monsters kun je onder andere je tegenstander aanvallen, om zo gewilde monsteronderdelen te stelen. Hebben jouw monsters bij elkaar opgeteld de hoogste HP dan verover jij de rest van de tafel en ben je de overwinnaar!

Op welke manier onderscheidt jouw spel zich van andere bestaande spellen?

De balans tussen geluk, expertise en strategie is goed uitgedacht waardoor het spelverloop uitdagend en spannend is. De euforie van het vinden en creëren van jouw ultieme monster gaat hand in hand met de lust om te overwinnen of jouw monster te verdedigen. Een leuk spel dat door jong (8+) en oud gespeeld kan worden en zeker tot gejubel en enthousiast geschreeuw leidt!

Willen jullie meer te weten komen over Twisted Stranger?
Dat kan via de volgende link: https://www.twistedstranger.com/
Op zaterdag 16 juni kunnen jullie 13 monsters op het spellenfestival uitproberen!

Koop nu al jouw ticket aan een goedkoper tarief in voorverkoop: https://zomerspel.be/tickets

_________________
ZOMERSPEL Bovenal spellenfestival


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 06 jun 2019, 10:52 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Woonplaats: Merelbeke
Onlangs hebben we jullie 13 monsters van Twisted Strangers voorgesteld. Nu komt Sam met zijn "Wizards of Roygbiv" aan bod:

Stel jezelf eens voor

Overdag werk ik in de informatica. 's avonds hou ik ervan om hobby-projecten te doen, en neem deze altijd iets té serieus. Ik heb een lieve vrouw en een tweeling; waar ik ook nog tijd voor maak. Slapen doe ik de laatste paar maanden niet meer!

Wat is de naam en het thema van jouw spel?

Afbeelding

In Wizards of Roygbiv ben je een bende tovenaars in een taverne aan het einde van de regenboog. Je geraakt het niet eens, en zoals het tovenaars betaamd, is dat enkel op te lossen in een magisch gevecht tot de dood! Het is een strategisch spell waarbij je een deck met spreuken moet samenstellen en uitbouwen om je tegenstanders te verslaan. Je vecht als 2 tot 6 tovernaars tot er ééntje sterft. Je bouwt je deck op uit spreuken uit de 7 kleuren van de regenboog; waarbij elke kleur een eigen persoonlijkheid heeft. Het spel is dus zeer assymetrisch. Verder duurt het 30-60 minuten. Je moet engels kunnen lezen, en graag een beetje nadenken bij wat je doet om ervan te kunnen genieten :)

Op welke manier onderscheidt jouw spel zich van andere bestaande spellen?

Afbeelding

Het spel combineert een kleurig thema met een enorme diepgang. Je kan het in meerdere teams spelen, en het is (standaard) gedaan wanneer één iemand uit is. De manier waarop we mana, health, en corruptie bijhouden (3 resources die samen één maximum delen) is uniek, alsook de manier waarop we deck drafting en deck building met elkaar gemixt hebben. Het is niet duidelijk te vergelijken met een bestaand spel.

Willen jullie meer foto's zien van het prototype zien? Dat kan via de volgende link:
https://www.instagram.com/wizardsofroygbiv/

Op zaterdag 15 en zondag 16 juni kunnen jullie Wizards of Roygbiv op het spellenfestival uitproberen!

Koop nu al jouw ticket aan een goedkoper tarief in voorverkoop:
https://zomerspel.be/tickets

_________________
ZOMERSPEL Bovenal spellenfestival


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 06 jun 2019, 12:52 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
de looks zijn goed!
ik ben erg benieuwd.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 11 jun 2019, 08:20 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Woonplaats: Merelbeke
Vandaag stellen we jullie Reincarnation voor:

Stel jezelf eens voor
Ik ben Pierre Knockaert, een gepassioneerde spelontwikkelaar uit Gent met al een aantal jaren ervaring. Ik ben steeds op zoek naar de grenzen van de niet-digitale (bord)spelwereld en mijn doel is het uitwerken van aparte, vlotte spellen mét diepgang en snedige tactische beslissingen.

Wat is de naam en het thema van jouw spel?

Afbeelding

Reincarnation, gaat dus over reïncarnatie - jawel! In dit spel voor 2 tot 5 spelers in het 19de eeuwse India, wordt er geracet om de eeuwig durende cirkel van wedergeboorte te doorbreken en zo Moksha (bevrijding) te bekomen. Denk aan alles wat je weet over Hindoeïsme en het zit in het spel verweven: yoga, karma, goeroe's, goden, kaste-systeem, aura...

Hoe zou je jouw spel omschrijven? (doel, mechanismes, duurtijd…)
Zoals gezegd is het een race, waarbij de winnaar degene is die als eerste genoeg aura heeft om de cyclus van wedergeboorte te doorbreken. Deze sacrale race duurt gemiddeld 75 minuten. In het spel wordt dit bekomen na het doorlopen van 3 tot 4 levens, afhankelijk van het aantal spelers. Het spelmechanisme is vrij uniek, daar er niet echt een type op kan geplakt worden. Kort gezegd is het een worker placement met maar één worker (jijzelf), die aan area movement doet als reiziger in India op zoek naar harmonie, volgelingen en goden, met de nodige portie push your luck om zo hopelijk sneller te zijn dan de andere spelers.

Op welke manier onderscheidt jouw spel zich van andere bestaande spellen?
Het hele thema van een sacrale race is ongezien naar mijn gevoel. Ook zit een er mechanisme in het spel waarbij de ontwikkeling van de spelers afhangt van hun plaatsing op een hexagonale grid die de drie pijlers van het Hindu-bestaan voorstellen: vreugde, weelde en moraliteit. En door het goede te willen doen, kan je soms het pad van een ander dwarsbomen..

Op zaterdag 15 juni kan je Reincarnation komen uitproberen!

_________________
ZOMERSPEL Bovenal spellenfestival


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zomerspel  
 Feed - Onderwerp - Zomerspel 2019 presenteert prototypes  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Zomerspel 2019



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®