Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 19:57 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Na de hausse aan roll-and-write spellen de laatste tijd volgt nu de eerste roll & build van de ontwerper Matt Leacock, die binnenkort bij Eggert Spiele verschijnt.


In het spel vertegenwoordigen de dobbelstenen de verschillende klassen van de middeleeuwse maatschappij. Met behulp van deze dobbelstenen tracht je een welvarende maatschappij op te bouwen en wel in letterlijke zin. Je gebruikt hiervoor driedimensionale spelcomponenten zoals muren, torens, boerderijen en andere gebouwen. Zo ontstaat ieder spel weer een unieke stad.
Er is interactie met andere spelers door middel van afpersing, verschroeide aarde, handel en ziektes.


Het spel is de eerste in een serie van roll & build spellen. Er staat ons dus nog meer bouwplezier te wachten.

  • Spelers: 1 tot 4 personen
  • Leeftijd: vanaf 8 jaar
  • Speelduur: 45 minuten

Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 11:41 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Beverwijk
Het ziet op het eerste gezicht interessant uit, maar bij dit soort releases vind ik de prijs over het algemeen te hoog voor de geboden gameplay. Een retailprijs van 90 dollar (https://boardgamegeek.com/thread/2149451/era-medieval-age-8999-us-msrp) vind ik persoonlijk erg hoog. Ik snap dat de (vele) plastic onderdelen de prijs omhoog drijven en het oog wil natuurlijk ook wat, maar het zou fijn zijn als uitgevers hier vaker rekening mee zouden houden. Voor mij moet een spel wel HEEL erg goed zijn om zo'n hoge prijs te kunnen verantwoorden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 15:01 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Het is van Matt Leacock (vooral bekend van Pandemie), dus velen zullen het wel "blind" kopen (ongeacht de prijs).

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 15:13 
Avatar gebruiker

Berichten: 994
Woonplaats: Huis ter Heide
smuey schreef:
Het ziet op het eerste gezicht interessant uit, maar bij dit soort releases vind ik de prijs over het algemeen te hoog voor de geboden gameplay. Een retailprijs van 90 dollar (https://boardgamegeek.com/thread/2149451/era-medieval-age-8999-us-msrp) vind ik persoonlijk erg hoog. Ik snap dat de (vele) plastic onderdelen de prijs omhoog drijven en het oog wil natuurlijk ook wat, maar het zou fijn zijn als uitgevers hier vaker rekening mee zouden houden. Voor mij moet een spel wel HEEL erg goed zijn om zo'n hoge prijs te kunnen verantwoorden.


Dit zit wel een beetje tegen het bizarre aan (voor een roll through the ages/roll and write/build and write/hoe-je-het-ook-noemen-write-achtig iets).

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 16:58 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
smuey schreef:
.....maar het zou fijn zijn als uitgevers hier vaker rekening mee zouden houden. ........


Nog vaker? Bij de in onze streken verkrijgbare gezelschapsspellen is zo'n prijsniveau toch zeer ongebruikelijk?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 23:20 
schaakleraar
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Als het er prachtig uitziet, vind ik een dergelijke prijs best kunnen. Een avondje uit met 2 is ook snel 100 euro.....


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019, 10:56 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Beverwijk
Erwin schreef:
smuey schreef:
.....maar het zou fijn zijn als uitgevers hier vaker rekening mee zouden houden. ........


Nog vaker? Bij de in onze streken verkrijgbare gezelschapsspellen is zo'n prijsniveau toch zeer ongebruikelijk?


Dat was het wel, inderdaad. En wanneer je je spellen alleen bij de uitgevers in de Benelux koopt is dat ook nog steeds (grotendeels) het geval, maar dan beperk je jezelf wel behoorlijk. Wat je (in mijn ogen) helaas steeds meer ziet is die Kickstarter-achtige gekte, waarbij je 300 euro+ betaalt voor een spel. Alles lijkt dan geoorloofd te zijn, zolang er maar minstens twee kilo plastic in de doos zit. Persoonlijk ben ik geen fan van die praktijken. Ik heb Era nog niet gespeeld (obviously), maar voor een roll'n write vind ik 9 tientjes best veel geld. Om het even in perspectief te plaatsen: voor dat geld kun je ook Scythe met één of twee uitbreidingen kopen en dat speel heeft echt wel meer diepgang (jaja, aanname, ik weet het).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Middeleeuwse roll & build  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

era



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®