Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





38 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019, 23:07 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Beerse (B)
Alvast bedankt voor de vele reacties! :clap:

Ikzelf ga voor de NL versie van het spel.

Gezien er buiten de extra kaarten en teamplay bij de Venus editie geen grote verschillen zijn, zie ik meer voordelen in het hebben van de Nederlandstalige versie van het spel. Het spel gaat dan sowieso makkelijker op tafel komen en daar draait het toch nog altijd om!

Ik kijk alvast uit naar mijn eerste potje! :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 mei 2019, 09:04 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
ErcuMaglor schreef:
Alvast bedankt voor de vele reacties! :clap:

Ikzelf ga voor de NL versie van het spel.

Gezien er buiten de extra kaarten en teamplay bij de Venus editie geen grote verschillen zijn, zie ik meer voordelen in het hebben van de Nederlandstalige versie van het spel. Het spel gaat dan sowieso makkelijker op tafel komen en daar draait het toch nog altijd om!

Ik kijk alvast uit naar mijn eerste potje! :D


Een prima besluit. Het Italië bord werkt op zich prima voor twee, en als je een krapper bord wil dan kan je Corsica of Creta erbij kopen. De spelregels daarvoor zijn dan in het Engels en Duits, maar er staat geen woord op het bord en er zitten geen kaarten bij.

Ik heb zelf de 999 editie, met de internationale Salsa en Egyptvs/Creta en daarmee zit de basisdoos vol. Bovendien gegarandeerd tientallen potjes spelplezier voor ik nog meer Concordia nodig heb.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 mei 2019, 20:20 
Regenmaker

Berichten: 293
even een aanvulling op de Venus editie. Deze biedt naast het teamspel ook een nieuwe kleur kaarten (groen), deze geven 2 punten per kaart voor elke provincie waarin je minimaal 2 steden hebt.

mvg Arjan


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2019, 14:19 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Ja klopt inderdaad, maar het is 2 pnt per provincie met twee huizen x aantal groene venus kaarten.

Wij hebben 'm gisteravond gespeeld en er is toch nog wel een minpuntje naar boven gekomen aan de SA Concordia Venus versie, namelijk het uit elkaar houden/sorteren van de kaarten, beetje slecht aangegeven wat nu teamplay, venus exp en standaard kaarten zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 jun 2019, 12:27 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Beerse (B)
Ik heb ondertussen mijn hand kunnen leggen op de NL editie van Concordia. Nu nog de tijd vinden om deze eens op tafel te leggen.

Voor geïnteresseerden in de NL versie:
Toen ik mijn aankoop deed was er nog 1 exemplaar beschikbaar in de winkel (Klavertje Vier in Hoogstraten - België)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 jun 2019, 12:46 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Noviomagum schreef:
Ja klopt inderdaad, maar het is 2 pnt per provincie met twee huizen x aantal groene venus kaarten.

Wij hebben 'm gisteravond gespeeld en er is toch nog wel een minpuntje naar boven gekomen aan de SA Concordia Venus versie, namelijk het uit elkaar houden/sorteren van de kaarten, beetje slecht aangegeven wat nu teamplay, venus exp en standaard kaarten zijn.
En de wijn tokens lijken met kleur teveel op de baksteen tokens.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 06 jun 2019, 13:28 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Edwin84 schreef:
En de wijn tokens lijken met kleur teveel op de baksteen tokens.


Zijn dat niet meer die vormpjes van een amfoor en baksteen dan?
Dat zou wel een devaluatie zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2019, 13:23 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Niet dat het iets toevoegt, qua advies, maar ik heb een prachtige versie van Concordia. De Duitse stok heb ik onderin de doos gedaan. Amforen zien er uit als amforen. Stukken zijn hout, zoals het hoort.

Venus lijkt me voor mensen die Concordia hebben stukgespeeld, wat vrijwel niemand overkomt omdat er zoveel kaarten voor Concordia zijn.
En waarom zou je de NL versie willen? Het is vooral iconen en de weinige tekst is vooral Latijn.

Als je die enge chick op de voorplaat teveel vindt lijken op die heks van een buurvrouw koop je Venus.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2019, 13:48 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Jerome schreef:
Edwin84 schreef:
En de wijn tokens lijken met kleur teveel op de baksteen tokens.


Zijn dat niet meer die vormpjes van een amfoor en baksteen dan?
Dat zou wel een devaluatie zijn.
Wel dezelfde vormpjes alleen de kleur is beiden bruinig. De amforen waren eerst rood.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 12:54 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2077
Woonplaats: Montezuma
Heeft iemand al ervaring met de teamvariant van Venus? Die lijkt me nl wel gaaf voor als je wilt spelen met minder ervaren spelers, of met kinderen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 13:27 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
1 keer gespeeld.

Speelt erg leuk maar is redelijk pittig. Je moet namelijk rekening houden niet alleen met je eigen situatie maar of jouw medestander ook wel iets heeft aan de actie die je kiest. Dat is lastiger dan het lijkt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 21:02 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2077
Woonplaats: Montezuma
Edwin84 schreef:
1 keer gespeeld.

Speelt erg leuk maar is redelijk pittig. Je moet namelijk rekening houden niet alleen met je eigen situatie maar of jouw medestander ook wel iets heeft aan de actie die je kiest. Dat is lastiger dan het lijkt.

Dank. Misschien nog meer ervaringen van anderen? Op basis van jouw beschrijving gaat Venus voorzichtig op mijn wensenlijstje. Ook al omdat de recensies over het basisspel zo goed zijn en dat dat twee tegen twee bij niet veel spellen voorkomt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 21:17 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ik heb de Venus versie waar de basis ook in zit.

Je kunt hem helemaal als basispel spelen.

Dan heb je wel extra handkaarten in het basisspel die je optioneel kunt kiezen en extra landkaarten.

Deze versie is denk ik niet veel duurder dan alleen de basisversie. Dus waarom niet deze versie? Ook mooiere doos ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 11 jun 2019, 09:23 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2077
Woonplaats: Montezuma
Edwin84 schreef:
Ook mooiere doos ;)

Dat is sowieso al een goed argument! Maar ga nog wel ff dubbelchecken of 999 niet misschien tóch plannen heeft deze in NL uit te brengen. Hoewel alles dus vooral symbolen bevat, zo lijkt. En spelregels in ENG zijn geen probleem.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 17 jun 2019, 16:11 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2077
Woonplaats: Montezuma
Check gedaan: 999 heeft Venus niet op de agenda staan. Ik ga dus voorzichtig richting de Engelse versie. Oude basisversie is toch niet meer te verkrijgen, het Engels is te overzien en Venus bevat nieuwe kaarten én een teamplay variant (met wisselende maar vooral goeie reacties op bgg), allemaal in een mooiere doos ook nog. Genoeg redenen dus...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
38 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Concordia vs Concordia Venus  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Concordia Venus



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®