AlliantieAJ schreef:
Ik heb me afgelopen twee weken op verlof in de spelregels verdiept. Echt heel goed geschreven zijn die regels naar mijn bescheiden mening niet, gelukkig ben ik ondertussen al goed geholpen door instructievideo's.
De regels zijn gortdroog maar kraakhelder. Ik vind dat wel prettig, maar het is wel wennen.
AlliantieAJ schreef:
In de regels worden er een paar turns beschreven van op een tornooi. Het valt op dat er heel veel kaarten worden gespeeld om influence bij te plaatsen op de kaart; is dit in het totale spel hetgeen er meestal gebeurd of wat zijn jullie ervaringen hierbij?
Wij doen niet zo gek veel influence plaatsen. Vooral coups.
AlliantieAJ schreef:
Wordt er met regelmaat gekozen voor een eigen event ipv operation points?
Nee, eigen events laat ik graag aan de ander over, later in het spel. Maar daar ben ik wel eens lelijk mee op de koffie gekomen. Er is een kaart dat Japan naar de USA gaat. Die verdween steeds in de space race, waardoor USSR lekker in Japan bleef zitten.
AlliantieAJ schreef:
Verder, worden realigment rolls vaak gebruikt of eerder sporadisch? En zo ja, doe je dit dan als je zelf ook influence hebt in dat land; ga je dat risico lopen tenzij je veel modifiers hebt?
Sporadisch realignment rolls. Je moet echt wel het één en ander in de buurt hebben liggen om dat gunstig uit te laten pakken. Ik neem me elk potje voor om meer realignment rolls te doen, maar het komt er vaak niet van.
AlliantieAJ schreef:
Als je een kaart speelt zoals Red Scare die voor de rest van de turn een -1 ops geeft voor de tegenstander, de kaart moet ik de discard pile dus je moet gewoon onthouden dat alles -1 ops is? Voor deze kaart is er geen marker om dat effect aan te geven ...
Voor degene die Red Scare heeft gespeeld is het nogal belangrijk om dat te onthouden, dus dat lukt meestal wel.