Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 21:50 
.

Berichten: 233
Volgens BGG komt de uitbreiding Terra Mystica: Merchants of the seas ook naar Nederland. WGG zal deze ook gaan uitgeven, en hij zal hier Terra Mystica: Scheepvaart & Handel gaan heten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2019, 09:04 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
ik vind terra mystica een echte topper...

zo goed, dat het geen uitbreiding nodig heeft :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 27 jun 2019, 16:34 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
schemerzwerver schreef:
ik vind terra mystica een echte topper...

zo goed, dat het geen uitbreiding nodig heeft :)


Helemaal mee eens. Ik heb afgelopen week het basisspel weer gespeeld (5 spelers) en wat mij betreft werkt het prima zo. Ik heb dan wel de uitbreiding Vuur & IJs, maar dan vooral voor de extra volken.

De (Duitse) regels van de uitbreiding staan inmiddels trouwens op BGG. Het nieuwe mechanisme met de schepen en de handel klinkt interessant en ik wil hem zeker eens proberen. Maar onwaarschijnlijk dat hij in mijn kast gaat belanden.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2019, 17:12 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Hoop niet dat ze Gaia Project ook nog gaan uitbreiden, die heeft dat mijns inziens ook niet nodig. Net een insert voor GP gekocht :’)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 08:55 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Iemand hiermee al ervaring?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 09:50 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Aras schreef:
Iemand hiermee al ervaring?
Mijn plank in de kast wel. Krijg het niet meer op tafel met diegene waarmee ik speel helaas.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 10:01 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Mistharfare schreef:
Aras schreef:
Iemand hiermee al ervaring?
Mijn plank in de kast wel. Krijg het niet meer op tafel met diegene waarmee ik speel helaas.



Ja, hier staat ie ook mooi in de kast. Binnenkort moet ie maar eens uit de kast komen :D, gisteren weer eens na lange tijd basisspel gespeeld.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 10:06 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Aras schreef:
Mistharfare schreef:
Aras schreef:
Iemand hiermee al ervaring?
Mijn plank in de kast wel. Krijg het niet meer op tafel met diegene waarmee ik speel helaas.



Ja, hier staat ie ook mooi in de kast. Binnenkort moet ie maar eens uit de kast komen :D, gisteren weer eens na lange tijd basisspel gespeeld.


Toch maar eens een paar vrienden vinden die dit een paar keer willen spelen, zeker gezien voluit met alle uitbreidingen spelen vaak in etappes gaat.

Nu volhouden


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 13:21 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Aras schreef:
Mistharfare schreef:
Aras schreef:
Iemand hiermee al ervaring?
Mijn plank in de kast wel. Krijg het niet meer op tafel met diegene waarmee ik speel helaas.



Ja, hier staat ie ook mooi in de kast. Binnenkort moet ie maar eens uit de kast komen :D, gisteren weer eens na lange tijd basisspel gespeeld.

Mij viel deze uitbreiding zwaar tegen :thumbdown:, hoewel ik juist groot fan ben van Terra Mystica en de eerste uitbreiding wel apprecieer. Deze zeevaart en handel uitbreiding voegt naar mijn mening alleen maar meer gedoe toe. Het idee is begrijpelijk, om met zoveel rivieren op het bord nu ook te kunnen varen met bootjes. Alleen de extra tijd/grondstoffen die het kost in verhouding met wat het oplevert, was het wat mij betreft niet waard. Puur omdat ik met deze uitbreiding speelde, heb ik natuurlijk meermaals geprobeerd nuttig gebruik van de toevoegingen te maken. Maar zowel ik als mijn tegenspeler dachten achteraf “we waren beter af geweest het toegevoegde deel te negeren”. Vandaar ook dat ik dacht: tja, waarom dan nog met deze uitbreiding spelen :lol:?

Misschien lag het aan ons hoor, dus geef het zeker een kans als het toch al op de plank staat! Naar wat ik begreep, was deze uitbreiding ook niet van de hand van de oorspronkelijke auteurs, maar kwam die even tussendoor. De “echte” uitbreiding die Terra Mystica uitbreidt met eigenschappen van Gaia Project schijnt nog aan gewerkt te worden. High hopes daarvoor :D.

Edit: Ik heb het over Terra Mystica: Age of Innovation, begonnen als uitbreiding maar volgens een BGG thread wordt het nu een stand-alone die begin 2021 wordt verwacht: https://boardgamegeek.com/thread/199119 ... tio/page/1


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 14:05 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Hi Max,

Bedankt voor je reactie. Hij staat voor volgende week op de planning. Laten we hopen dat hij ons beter bevalt...

Dat er weer een nieuwe uitbreiding zit aan te komen wist ik nog niet, ik ben benieuwd.

Edit; Oh, zie nu wordt stand alone. Mmmm, Gaia was geen succes bij ons in de groep

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020, 07:30 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Ik heb m nu 2x gepseeld die uitbreiding. het is iets extra's bovenop terra mystica, het is prima te spelen, maar ben er niet wild enthousiast over. Ik ben tot de conclusie gekomen dat terra mystica met de eerste uitbreiding gekomen helemaal prima is, en deze uitbreiding niet per se nodig is om het leuker te maken.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020, 08:53 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Gisteravond voor de 1x gespeeld. Meningen in de groep waren verdeeld. Ik zelf vind het wel een leuke toevoeging die extra acties bied. Moet hem nog vaker spelen voor goed oordeel, maar denk dat het vaarspoor nu sneller ontwikkeld wordt en het handelen een leuke toevoeging is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Terra Mystica: Merchants of the seas  

Gebruikers die deze topic waarderen

Roeland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Terra Mystica: Scheepvaart & Handel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®