Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019, 22:49 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Net voor de eerste keer gespeeld.

Positieve ervaring op enkele punten na:

- De wreker heeft te veel invloed. Deze beslist wie er al zeker niet wint, volgens mij.
- op het spelerskaartje staat dat je maximaal 8 buit mag hebben. Dit blijkt 8 proviand te moeten zijn. Dit speelden we dus verkeerd.

Ik wil het zeker nog eens

Wat zijn jullie bevindingen?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019, 08:48 
7. Potion Explosion (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Mocht je het spel alleen willen spelen bestaat er een kaarten set voor de solo variant.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019, 09:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
ikspeelmetgroen schreef:
Mocht je het spel alleen willen spelen bestaat er een kaarten set voor de solo variant.


Volgens mij alleen nergens meer (voor een fatsoenlijke prijs) te krijgen. Als je via Garphill bestelt betaal je namelijk meer dan een euro per kaart. Dat vind ik aan de prijzige kant. Je zult het dus als extraatje bij een grote bestelling zien te plakken.

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019, 10:28 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
rvlieshout schreef:
ikspeelmetgroen schreef:
Mocht je het spel alleen willen spelen bestaat er een kaarten set voor de solo variant.


Volgens mij alleen nergens meer (voor een fatsoenlijke prijs) te krijgen. Als je via Garphill bestelt betaal je namelijk meer dan een euro per kaart. Dat vind ik aan de prijzige kant. Je zult het dus als extraatje bij een grote bestelling zien te plakken.


Plezier kent geen prijs ;)

Natuurlijk wel, maar vaak zijn mini-uitbreidingen relatief erg duur. Als ik een spel goed vind dan heb ik er toch niet zoveel moeite mee, omdat de €11 die ik spendeer aan bijvoorbeeld zes bonuskaarten voor Century Spice Road (mijn meest recente mini-aanschaf) in absolute zin geen onoverkomelijk bedrag is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019, 10:41 
10. Orléans (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Jerome schreef:
omdat de €11 die ik spendeer aan bijvoorbeeld zes bonuskaarten voor Century Spice Road (mijn meest recente mini-aanschaf) in absolute zin geen onoverkomelijk bedrag is.


In relatieve zin ook niet trouwens. Ik vergelijk dit soort uitgaven graag met andere uitgaven die plezier geven. Bioscoop, boek, biertjes, dierentuin, noem maar op: allemaal duurder dan wat spelletjes meestal kosten, zéker als je het aantal uren plezier meeweegt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019, 13:46 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Pura Vida schreef:
Jerome schreef:
omdat de €11 die ik spendeer aan bijvoorbeeld zes bonuskaarten voor Century Spice Road (mijn meest recente mini-aanschaf) in absolute zin geen onoverkomelijk bedrag is.


In relatieve zin ook niet trouwens. Ik vergelijk dit soort uitgaven graag met andere uitgaven die plezier geven. Bioscoop, boek, biertjes, dierentuin, noem maar op: allemaal duurder dan wat spelletjes meestal kosten, zéker als je het aantal uren plezier meeweegt.

+1

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019, 14:12 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Pura Vida schreef:
Jerome schreef:
omdat de €11 die ik spendeer aan bijvoorbeeld zes bonuskaarten voor Century Spice Road (mijn meest recente mini-aanschaf) in absolute zin geen onoverkomelijk bedrag is.


In relatieve zin ook niet trouwens. Ik vergelijk dit soort uitgaven graag met andere uitgaven die plezier geven. Bioscoop, boek, biertjes, dierentuin, noem maar op: allemaal duurder dan wat spelletjes meestal kosten, zéker als je het aantal uren plezier meeweegt.


Al is in dit specifieke geval natuurlijk de vraag of zes extra kaarten je een additionele hoeveelheid plezier geven die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld een bioscoopbezoek. Maar die vraag mag een ieder voor zichzelf beantwoorden. :)

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019, 14:24 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Ugur schreef:
Pura Vida schreef:
Jerome schreef:
omdat de €11 die ik spendeer aan bijvoorbeeld zes bonuskaarten voor Century Spice Road (mijn meest recente mini-aanschaf) in absolute zin geen onoverkomelijk bedrag is.


In relatieve zin ook niet trouwens. Ik vergelijk dit soort uitgaven graag met andere uitgaven die plezier geven. Bioscoop, boek, biertjes, dierentuin, noem maar op: allemaal duurder dan wat spelletjes meestal kosten, zéker als je het aantal uren plezier meeweegt.


Al is in dit specifieke geval natuurlijk de vraag of zes extra kaarten je een additionele hoeveelheid plezier geven die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld een bioscoopbezoek. Maar die vraag mag een ieder voor zichzelf beantwoorden. :)


Aangezien mijn specifieke geval aangehaald wordt zal ik als eerste antwoorden: voor mij hebben bioscoopbezoek en bordspellen niks met elkaar te maken. Ik maak die vergelijking dan ook niet. Voor €11 zou ik ook vier frikandel speciaal kunnen eten. Lekker, al is vier een beetje veel om in één keer op te eten. Of ik koop een treinkaartje naar Heeze om samen met mijn hond te gaan wandelen. Dat wordt vast fantastisch.

Maar het is niet het één of het ander. Niet voor elf euro, die mis je amper.
Hoeveel extra plezier ik uit die zes kaartjes ga halen weet ik nog niet. Het is in ieder geval een motivatie om Century Spice Road zo snel mogelijk weer op tafel te krijgen, en dat is een leuk vooruitzicht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jul 2019, 10:20 
10. Celestia (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
https://www.spelonk.be/raiders-north-se ... me=Raiders
Of iets te duur is lijkt mij voor een ieder een persoonlijke keuze.
Maar de solo uitbreiding is wel leuk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jul 2019, 19:26 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
ikspeelmetgroen schreef:
https://www.spelonk.be/raiders-north-se ... me=Raiders
Of iets te duur is lijkt mij voor een ieder een persoonlijke keuze.
Maar de solo uitbreiding is wel leuk.

Thanks. Gelijk besteld. :)

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Al plunderend de Noordzee bevaren  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Tags

Mihajlo Dimitrievski, Rovers van de Noordzee, Shem Phillips, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®