Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Onze columnisten geven in deze rubriek hun persoonlijke kijk op de spellenwereld.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.



33 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Intertoys
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2019, 10:01 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Afgelopen zaterdag was ik in de Intertoys hier in Coevorden en daar lag 1 big-box Machiavelli en 1 big-box Carcassonne en verder helemaal niks van 999-Games. Nog geen Boonanza. Wel Monopoly, Stratego, etc, ... Ze waren een beetje aan het herinrichten hier en daar, en ik had geen tijd om navraag te doen, dus het kan toeval zijn.

Zal er van de week nog eens naar binnen gaan.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Intertoys
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2019, 12:25 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Verkopen is ook een vak, maar mensen overtuigen van een aanschaf betekent in de praktijk vaak een harde sale, persoonlijk ben ik nooit gecharmeerd van verkopers die voor dit type van overtuigen gaan, aangezien je als koper dan vaak thuis toch met een gemengd gevoel zit.
Ik zou veel liever de verkoper de aankoop gunnen om andere reden, goede service, speelruimte, vriendelijke omgang etc.

Over de mensen die speciaalzaken gebruiken voor informatie en vervolgens op de goedkoopste webshop bestellen:
Als winkelier heb je die mensen ook wel snel door, als ze iedere week je een uur uithoren over spellen maar nooit iets kopen dan weet je het wel en kan je beter je tijd in andere klanten steken die je winkel wel willen ondersteunen.

En waarom het een probleem zou zijn wanneer alle fysieke spellenwinkels zijn verdwenen?
De hobby verhuist volledig naar keukentafels en beursen worden druk bezocht. Iedereen koopt online and met de nieuwe service van leverdiensten kun je soms nog dezelfde middag je spel geleverd krijgen. Maar die plek waar je meer mensen zou hebben ontmoet met dezelfde hobby, de ontmoetingsplek, de plek waar mensen werken die ook hart voor de hobby hebben, de community? Die is weg. Als je daar geen gebruik van maakt, prima voor jou veranderd er niets.
Ik heb het dan niet alleen over bordspel spelers, maar communities vind je natuurlijk meer met Magic, Warhammer, D&D etc. Waarschijnlijk de groep ongewassen tieners waar menig bordspel speler met een grote boog omheen gaan, maar wel de groep dit typisch over 10-20 jaar omschakeld naar bordspellen. Tenminste, zo ging het, wie weet wat men speelt in 2040.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Intertoys
BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2019, 11:47 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
hermanroozen schreef:
Afgelopen zaterdag was ik in de Intertoys hier in Coevorden en daar lag 1 big-box Machiavelli en 1 big-box Carcassonne en verder helemaal niks van 999-Games. Nog geen Boonanza. Wel Monopoly, Stratego, etc, ... Ze waren een beetje aan het herinrichten hier en daar, en ik had geen tijd om navraag te doen, dus het kan toeval zijn.

Zal er van de week nog eens naar binnen gaan.

Even nagevraagd. Na het faillissement zijn ze opnieuw aan het onderhandelen geslagen met de leveranciers, waaronder dus 999-Games. Daarom nu veel minder spellen in de winkel.

On topic: Bij Koning Willem ga ik nooit zonder aankoop naar buiten. Die gun ik dat. Bij andere spellenwinkels ligt het er maar net aan wat ze hebben. Ach, een pak speelkaarten kun je altijd gebruiken. Of alvast een Regenwormen of Boonanza voor als je nog eens naar een verjaardag moet.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - De kolomnisten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - Intertoys  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

De kolomnisten van de Lage Landen, column



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®