Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2018, 12:12 
Party Animal

Berichten: 468
Woonplaats: Boom
Gespeeld in Essen. Serieuze topper! Echt steengoed.
Als je van Terra Mystica houdt, is daarvan een beetje gebaseerd. Dan is dit zeker wat voor je.

Opgelet, is een heavy spel! En nee inderdaad, ze doen geen groepsaankopen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2018, 16:20 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
bordspelkampion schreef:
Ze willen het spel 6 maanden voor het in de winkel ligt, exclusief en alleen aan de kickstarters pledgers bezorgen.Als een soort privélege. Wat op zich een nobel idee is. Maar ze vergeten dat er veel mensen zijn die geen visa hebben, of wat krapper bij kas zijn. (zoals ik).

Voor mij gaat bordspellen spelen over samenkomen met je vrienden en je amuseren. En niet over het genot dat jij al een bepaald spel kan spelen en de rest van de wereld niet.
Dat is volgens mij ook niet de bedoeling van kickstarter.

Voor Kickstarters geldt dat er iets van een verleiding moet zijn om meer mensen te trekken. Als het product in dezelfde vorm toch wel in de winkel komt, waarom dan het risico nemen om te backen? Een project kan altijd mislukken tenslotte. Dus ja, iets exclusiefs toevoegen is toch iets dat de meesten doen. Wat ik kan begrijpen. Uiteindelijk is het voor de maker ook een manier om voor dezelfde stuksprijs een mooier product af te leveren.

Krap bij kas is jammer, maar in hoeverre moet een maker daar rekening mee houden? Hetzelfde geldt voor credit cards. Dat Nederlanders hierin afwijken omdat we ons eigen PIN systeem prevaleren boven credit cards is vooral voor onszelf onhandig in het internationale betalingsverkeer.

Maar als je nou iemand in je vriendengroep overtuigt om de kickstarter te backen, dan zou je 'm toch ook kunnen spelen zonder 'm per se zelf te bezitten?

Op Spiel heb ik Barrage ook twee ronden gespeeld, en het voelt als een goed in elkaar stekend spel, waarbij wat je in een ronde kunt doen behoorlijk beperkt voelt. De druk op de worker placement plekken en de bouwplaatsen op de kaart is voelbaar. Ik houd van planningsspellen, maar weet na twee ronden nog niet goed hoe leuk ik deze vind. Het ziet er naar mijn smaak wel heel goed uit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2018, 16:31 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Omdat ik op Spiel minder uitgegeven heb dan verwacht, heb ik net mijn pledge verhoogd naar de KS Exclusive. Nou wil ik dat 3D bord hebben ook!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2018, 20:59 
Meeple

Berichten: 16
Woonplaats: Hoogland
Van tevoren hoge verwachtingen, maar na filmpje gezien te hebben, kan het mij niet echt boeien. Ook saai uitgevoerd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2019, 20:17 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik probeer mijn KS pledge (109€) te slijten (base + expansion + exclusive box) ...

Combinatie van het mindere verloop van de kickstarter campagne en andere dingen willen doen ...

Iemand interesse?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2019, 20:23 
8. The Gallerist (2015)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Gewoon een vraag: verwacht je ook die 109 euro investering er terug uit te halen? Ik heb op zich wel interesse, maar enkel voor de core box. Ik denk dat ik ga wachten op retail, tenzij je een mooie korting geeft.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2019, 21:05 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Gert12555 schreef:
Gewoon een vraag: verwacht je ook die 109 euro investering er terug uit te halen? Ik heb op zich wel interesse, maar enkel voor de core box. Ik denk dat ik ga wachten op retail, tenzij je een mooie korting geeft.


Volledige pledge idd...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: do 18 jul 2019, 10:59 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ze gaan nu ook replacements voorzien voor de schijven en ook houten waterdruppels ..

Dus misschien nu meer interesse? :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: zo 21 jul 2019, 02:10 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Ik heb (nog steeds) interesse in het spel. Maar niet in een blijkbaar buigend 3d bord dat niet eens in de doos past...

Wie weet kun je je pledge terugbrengen tot de 'gewone' editie met uitbreiding (Cranio is nog aan het bedenken hoe ze je zullen compenseren), die versie wil ik wel overnemen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: zo 21 jul 2019, 09:03 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
MikeBzonderpuntje schreef:
Ik heb (nog steeds) interesse in het spel. Maar niet in een blijkbaar buigend 3d bord dat niet eens in de doos past...

Wie weet kun je je pledge terugbrengen tot de 'gewone' editie met uitbreiding (Cranio is nog aan het bedenken hoe ze je zullen compenseren), die versie wil ik wel overnemen.


Geen idee wat ik dan met de exclusive box moet doen :D
Goh speltechnisch ben ik nog altijd overtuigd, dus zover ga ik ook niet gaan, blijft denk ik een super goed spel ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: zo 21 jul 2019, 10:11 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Speltechnisch lijkt het me zeker goed, zeker nadat ik op Essen wat proefrondjes zag. Ik stond op het punt te Kickstarteren, maar had al teveel andere spellen gebackt.

Maar na al het gedoe wat er nu aan de hand is ben ik misschien wel blij dat ik kan afwachten hoe het spel uiteindelijk geproduceerd wordt: afgezien van de problemen met het 3d bord lees ik teveel negatieve verhalen over de 'wielen' die niet goed zouden zijn, en die zijn behoorlijk essentieel om het spel te spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: zo 21 jul 2019, 13:05 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
MikeBzonderpuntje schreef:
Speltechnisch lijkt het me zeker goed, zeker nadat ik op Essen wat proefrondjes zag. Ik stond op het punt te Kickstarteren, maar had al teveel andere spellen gebackt.

Maar na al het gedoe wat er nu aan de hand is ben ik misschien wel blij dat ik kan afwachten hoe het spel uiteindelijk geproduceerd wordt: afgezien van de problemen met het 3d bord lees ik teveel negatieve verhalen over de 'wielen' die niet goed zouden zijn, en die zijn behoorlijk essentieel om het spel te spelen.


Absoluut, helemaal begrijpbaar ... de wielen krijgen wel een replacement ... maar dan nog is het afwachten of die ook goed genoeg zijn ... ik had liever dat ze een ander systeem bedachten dat 'veiliger' werkt ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: za 27 jul 2019, 12:48 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Mijn pledge is verkocht ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: za 27 jul 2019, 13:14 
War/Eurogamer

Berichten: 609
Woonplaats: Tegelen
ik ben benieuwd idd na alle negatieve reacties op Kickstarter, ze liggen momenteel in de haven van rotterdam dus hopelijk worden ze komende week of de week erna uit geleverd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: za 27 jul 2019, 15:44 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
erwinvreuls schreef:
ik ben benieuwd idd na alle negatieve reacties op Kickstarter, ze liggen momenteel in de haven van rotterdam dus hopelijk worden ze komende week of de week erna uit geleverd


Pas in Hamburg worden ze uitgeladen en naar Leipzig gebracht, dus het duurt nog wel even.
Ik reken op eind augustus. Op z’n vroegst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - barrage  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

barrage



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®