Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wingspan scores?
BerichtGeplaatst: do 22 aug 2019, 12:44 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Vraagje: wat zijn jullie normale winnende scores met Wingspan? Wij halen bij uitzondering 90. Meestal is het ergens tussen pakweg 75 en 90. Ik kom op sociale media regelmatig scores tegen van 100 of zelfs 120+. Doen wij iets verkeerd? Heeft de Engelse versie meer mogelijkheden tot scoren (ik weet dat sommige vogels zo zijn vertaald dat ze niet meer kunnen meetellen bij de bonuskaarten bijv)? Of kun je gewoon extreem geluk hebben met de kaarten (allemaal raven, meeuwen, gieren etc)? Of...?

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Pura Vida op ma 23 sep 2019, 12:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wingspan scores?
BerichtGeplaatst: do 22 aug 2019, 12:51 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
De average winning score in de spellen die ik gespeeld heb, is volgens de app die ik gebruik om te loggen 91,2 gebaseerd op 6 spellen (redelijk weinig) met 4 of 5 spelers. Topscore van 127 in een 3-spelerspel. Het aantal spelers doet ook veel denk ik omdat de roze kaarten bijv. vooral geactiveerd worden in meerspelerspellen.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wingspan scores?
BerichtGeplaatst: do 22 aug 2019, 13:29 
Avatar gebruiker

Berichten: 539
Woonplaats: Emmeloord
Volgens BGstats welke ik gebruik om mijn spellen te loggen ligt de average winning op 83,21 op basis van 32 potten. De hoogste score in onze groep welke ik zelf heb gehaald is 126.
Dat was uitzonderlijk en kwam met name doordat we met 4 spelers speelden waarbij de andere spelers vaak voedsel of kaarten weggaven waardoor ik minder van die acties hoefde te nemen.
Meestal liggen de scores overigens niet super veel uit elkaar vind ik.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Wingspan scores?
BerichtGeplaatst: do 29 aug 2019, 12:14 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Dank voor de reacties. De genoemde gemiddelden zijn realistischer dan ik weleens tegenkom hier en daar. En ja: het scheelt nogal of je het met 4 of 5 speelt of met 2 of 3. Scores worden hoger per speler meer, m.n. door de roze eigenschappen maar ook door sommige bruine. Het is hier nog even wachten op de 100+ uitschieter; alles moet dan wel lekker meezitten. Een paar raven, kopieerders, migreerders en vogels waarbij je een tweede vogel mag spelen allemaal in één spel krijgen bijvoorbeeld. Mij nog niet gebeurd. Maakt de lol er niet minder om trouwens.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wingspan scores?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Tags

Wingspan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®