Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019, 15:19 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Leiden
Over een paar weken komt Tapestry uit. Maar is deze ook in het Nederlands te krijgen?
Ik las ergens dat de NL versie pas in het voorjaar van 2020 zal worden uitgebracht.

Iemand enig idee?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019, 15:38 
7. Power Grid (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Enschede
Volgens de facebookpagina van 999 games hebben ze het zelf over "Het najaar".
Het lijkt me sterk als dat niet in het Nederlands zou worden uitgegeven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019, 15:54 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Direct na Spiel verkrijgbaar bij 999 games. Check ook https://www.bordspelmania.eu/nieuws-en-geruchten/topic25936-75.html

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019, 16:10 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Leiden
Dank jullie wel voor de snelle reactie. Ik ga eens op zoek waar ik hem kan voorbestellen....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019, 18:28 
Uno

Berichten: 1
999 games heeft nog niet bevestigd dat ze ook evt uitbreidingen gaan uitgeven. Mocht je daar ook voor willen gaan, is de Engelse versie misschien een betere optie

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019, 18:58 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
rpaauwe schreef:
999 games heeft nog niet bevestigd dat ze ook evt uitbreidingen gaan uitgeven. Mocht je daar ook voor willen gaan, is de Engelse versie misschien een betere optie

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk


Wow heb je je daar helemaal voor aangemeld :), welkom op het forum!

999 games komt meestal ook wel met de uitbreidingen van spellen (alleen wat later vaak), zou dit zelf niet meewegen in mijn keuze .

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019, 19:23 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
larsje86 schreef:
rpaauwe schreef:
999 games heeft nog niet bevestigd dat ze ook evt uitbreidingen gaan uitgeven. Mocht je daar ook voor willen gaan, is de Engelse versie misschien een betere optie

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk


Wow heb je je daar helemaal voor aangemeld :), welkom op het forum!

999 games komt meestal ook wel met de uitbreidingen van spellen (alleen wat later vaak), zou dit zelf niet meewegen in mijn keuze .

Deze persoon heeft zich 2 jaar geleden al aangemeld op dit forum, maar dit is zo te zien zijn/haar eerste bericht.

Dat bericht bevat toch gewoon een overweging. Ik zou het zelf wel meenemen als ik in Tapestry geïnteresseerd zou zijn. Als ik een spel leuk vind, heb ik namelijk graag evt. uitbreidingen in dezelfde taal. Ieder zijn/haar eigen afweging toch :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019, 20:27 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Leiden
Over uitbreidingen voor Tapestry heb ik nog niets gelezen...?

Bij boardgameshop is ie nu vooruit te bestellen. Denk dat ik toch maar voor de NL versie ga.
Lijkt me een geweldig spel. En zeer mooi vormgegeven....

Dank allemaal.

PS: Ben m'n spellen verzameling een beetje aan het opschonen en uitbreiden, dus ben weer een beetje opzoek naar leuke nieuwe uitdagingen. Spellen die ik ook thuis met gezin kan spelen (dwz makkelijk te leren gameplay en niet uren duren) :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019, 22:07 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
larsje86 schreef:
999 games komt meestal ook wel met de uitbreidingen van spellen (alleen wat later vaak), zou dit zelf niet meewegen in mijn keuze .


(kuch, kuch)
Concordia, De Friesche Velden, Russian Railroads...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019, 01:41 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Jerome schreef:
larsje86 schreef:
999 games komt meestal ook wel met de uitbreidingen van spellen (alleen wat later vaak), zou dit zelf niet meewegen in mijn keuze .


(kuch, kuch)
Concordia, De Friesche Velden, Russian Railroads...

Great Western Trail ook. Dus je kan er inderdaad niet van uitgaan dat ze de uitbreidingen ook uit zullen geven, helaas.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019, 08:04 
6. Fresh Fish (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Forgotten Folk voor Caverna had ik ondertussen ook wel verwacht....talen mengen is toch een dingetje (hoe stom dat ook klinkt). Hoe graag ik onze NLse uitgevers ook steun, voor taal afhankelijke (niet kinder) spellen is Engels toch waar ik vaak voor kies.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019, 10:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
StanTem schreef:
Jerome schreef:
larsje86 schreef:
999 games komt meestal ook wel met de uitbreidingen van spellen (alleen wat later vaak), zou dit zelf niet meewegen in mijn keuze .


(kuch, kuch)
Concordia, De Friesche Velden, Russian Railroads...

Great Western Trail ook. Dus je kan er inderdaad niet van uitgaan dat ze de uitbreidingen ook uit zullen geven, helaas.


GWT lijkt me eigenlijk geen keuze van 999 Games zelf. Sinds de overname door Plan B is de aanvoerlijn vanuit eggertspiele opgedroogd.

De komst van uitbreidingen hangt af van het commerciële succes van het basisspel. Niet genoeg verkocht? Jammer dan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019, 10:48 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Erwin schreef:
StanTem schreef:
Jerome schreef:
larsje86 schreef:
999 games komt meestal ook wel met de uitbreidingen van spellen (alleen wat later vaak), zou dit zelf niet meewegen in mijn keuze .


(kuch, kuch)
Concordia, De Friesche Velden, Russian Railroads...

Great Western Trail ook. Dus je kan er inderdaad niet van uitgaan dat ze de uitbreidingen ook uit zullen geven, helaas.


GWT lijkt me eigenlijk geen keuze van 999 Games zelf. Sinds de overname door Plan B is de aanvoerlijn vanuit eggertspiele opgedroogd.

De komst van uitbreidingen hangt af van het commerciële succes van het basisspel. Niet genoeg verkocht? Jammer dan.


Jammer inderdaad. Maar het is vreemd dat een succesvol spel als Concordia de ene na de andere uitbreiding krijgt, terwijl 999 het spel na de basis links heeft laten liggen. Ik denk dan dat de PR afdeling niet genoeg haar best gedaan heeft.

Vaak maakt het niet veel uit omdat alle spelmateriaal zonder teksten uitgevoerd is (GWT, Russian Railroads), en soms gaat het alleen om namen van gebouwen (Friesche Velden, O Mijn Goederen). Het wordt pas écht storend als er instructies op kaarten staan, zoals bij Concordia (en dan vooral de Salsa uitbreiding die 999 niet uitgegeven heeft) en Wingspan.

Wingspan?
Stel je nou eens voor dat 999 besluit om de komende uitbreiding niet meer uit te geven, of die daarna (ik reken er op dat die koe helemaal uitgemolken gaat worden door Stonemaier). Zit je dan met een leuke mix van Nederlandse en Engelse kaarten door elkaar.

Als een spel geen commercieel succes is, of niet het succes waarop gehoopt werd, dan nog vind ik dat 999 een verantwoordelijkheid heeft naar haar klanten. Misschien kunnen ze naar GMT’s P500 model laten intekenen voor een uitbreiding, en als het dan nog niet lukt binnen een redelijke tijd genoeg volk op te trommelen kan niemand ze nog verwijten dat het niet eens geprobeerd is.

Ik weet nog niet of ik Tapestry ga kopen (Charterstone vond ik niks, Viticulture fantastisch). Het liefst ga ik dan voor de Nederlandstalige versie, en zou me genaaid voelen als de onvermijdelijke uitbreidingen niet meer door 999 uitgebracht worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019, 11:18 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
“Als een spel geen commercieel succes is, of niet het succes waarop gehoopt werd, dan nog vind ik dat 999 een verantwoordelijkheid heeft naar haar klanten.”

999 is een commercieel bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. Resources zijn (altijd) beperkt en dan moet je keuzes maken. Als het basisspel niet loopt zoals verwacht, dan ga je, lijkt mij, niet het risico nemen als bedrijf met het uitbrengen van een uitbreiding. Behalve als je denkt dat door het uitbrengen van de uitbreiding het basisspel ineens weer goed verkocht gaat worden (lijkt me onwaarschijnlijk).

Het GMT model is wellicht een goed idee. Daar zullen ook plussen en minnen zijn.

Als ik Tapestry leuk genoeg vindt, dan ga ik voor de NLse versie. De ervaring leert dat ik spellen te weinig speel om uitbreidingen te verantwoorden. Dus dat versie (UK/NL) probleem heb ik niet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tapestry NL
BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019, 11:32 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
Wingspan?
Stel je nou eens voor dat 999 besluit om de komende uitbreiding niet meer uit te geven, of die daarna (ik reken er op dat die koe helemaal uitgemolken gaat worden door Stonemaier). Zit je dan met een leuke mix van Nederlandse en Engelse kaarten door elkaar.


Als reactie op mijn opmerking over de relatie tussen succes en het verschijnen van uitbreidingen, lijkt dit mij een onzinnig voorbeeld. Wingspan is immers ook in het Nederlandse taalgebied een groot succes. Reken maar dat er wordt uitgebreid.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Tapestry NL  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

Tapestry



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®