Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




47 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2019, 16:15 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Tilburg
Een spel wat tot nog toe niet is genoemd is Anachrony. Een worker-placement met behoorlijk wat vlees aan de botten over time travel / time alteration terwijl je jouw
dystopische samenleving weer probeert op te bouwen. Eindeloos herspeelbaar en een prachtige table-presence.

Verder: In mijn opinie is Lords of Waterdeep inderdaad een instap niveau worker-placement. Zoals eerder in deze thread is aangegeven.

Manhattan project is een fantastisch spel en een zeer goede stevige worker-placement. Niet iedereen zit om de thematiek verlegen echter. Vraag je dus af of je een bordspel over de bouw van de autoombom wil spelen. Mij houdt het in ieder geval niet tegen.

Verder zijn Scythe en TM prachtige spellen en alle andere voorstellen ook. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat we allemaal een enorme collectie thuis hebben of langzaam aan het opbouwen zijn. :clap:

succes met de zoektocht!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2019, 23:07 
Meeple

Berichten: 14
Het wordt inderdaad niet makkelijker...

Ik ben nu Orleans, Gaia project, Concordia en Viticulture aan het overwegen.
Dat lijken uitgebreidere spellen te zijn welke mij wel aanspreken.

Maar met alle spellen kan het wel goed gaan.
Merk wel dat het goed is om regelmatig ergens aan te sluiten om verschillende spellen te proberen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019, 00:54 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Tilburg
Het is inderdaad zaak om goed te weten wat je wil en als je de kans hebt om het te spelen voor je het aanschaft zeker doen. Zeker als het een spel van 60 euro is.
Naast het spel mechaniek is ook thema belangrijk en hoe goed het werkt voor verschilllende spelers aantallen.

Je bent nu Orleans, Gaia project, Concordia en Viticulture aan het overwegen. Dat zijn toch echt vier totaal verschillende games. En allemaal erg goed in zijn soort.
Wellicht is dan de prijs een keuzemiddel of toch de lichtheid van het spel.

Van deze vier is Concordia het makkelijkst in te stappen in ieder geval.

Ik zou kijken of er in de buurt een spellenvereniging is waar je eventueel kunt spelen.
Of ga eens naar een beurs om daar wat spellen te testen.

Succes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019, 10:26 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Ik ben benieuwd welke titel het uiteindelijk gaat worden. Een vraag die ik eerder had kunnen stellen: wat bedoel jíj precies met “uitgebreider”?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019, 12:45 
Meeple

Berichten: 14
Ik ben zelf ook nog benieuwd. Ga eerst nog wat verder onderzoek op internet doen.

Met uitgebreider bedoel ik een wat diepgaander spel waar je iets langer mee bezig bent en waarin je meer opties hebt om te overwegen. En het interactie aspect vind ik toch wel belangrijk.
Dat je elkaar iets meer in de weg kunt zitten behalve alleen kaarten/goederen voor elkaars neus kan pakken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019, 12:55 
2. Endeavor (2009)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Mrtn schreef:
En het interactie aspect vind ik toch wel belangrijk.
Dat je elkaar iets meer in de weg kunt zitten behalve alleen kaarten/goederen voor elkaars neus kan pakken.

Kijk dan eens naar spellen als Bloodrage en Cyclades. Interactie gegarandeerd en zeker 2 uur op het puntje van je stoel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019, 14:07 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
EEMBC schreef:
Mrtn schreef:
En het interactie aspect vind ik toch wel belangrijk.
Dat je elkaar iets meer in de weg kunt zitten behalve alleen kaarten/goederen voor elkaars neus kan pakken.

Kijk dan eens naar spellen als Bloodrage en Cyclades. Interactie gegarandeerd en zeker 2 uur op het puntje van je stoel.

In functie van 'meer opties om te overwegen' zou ik in dit geval Kemet aanraden boven Bloodrage of Cyclades, alledrie spellen met een redelijk niveau van interactie. Bij Kemet heb je de verscheidenheid aan tegels, acties, gevechtskaarten spelen, welke gebieden binnen te vallen enz.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019, 14:21 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Mrtn schreef:
En het interactie aspect vind ik toch wel belangrijk.
Dat je elkaar iets meer in de weg kunt zitten behalve alleen kaarten/goederen voor elkaars neus kan pakken.

Er zijn al best wat, in mijn ogen, goede suggesties langsgekomen, maar veel van de wat minder euro-achtige spellen die veel interactie hebben (zoals de net genoemde Blood Rage en Cyclades of, de naar mijn smaak betere, Kemet en Inis) is dat ze pas lekker spelen vanaf vier of vijf spelers. En niet met drie, zoals je zelf aangaf. Ook een minder combat geörienteerde interactieve euro als Endeavor heeft graag vier of vijf spelers.

Als je van een kleurrijke interactieve puzzel houdt waarbij spelers het bord behoorlijk beïnvloeden is misschien Five Tribes heel aardig. Die doet het juist prima met drie spelers. Al met veel verschillende spelers gespeeld, waarbij eigenlijk als enige nadeel wordt genoemd dat vooruit denken lastig is vanwege het veranderende bord.

Maar de beste tip die ik zag is: Speel een spel voordat je 't aanschaft en: wees kritisch. Voordat je het weet heb je kasten vol met dozen die niet meer aan bod komen omdat ze het voor jou nét niet zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019, 14:37 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Mrtn schreef:
Ik ben zelf ook nog benieuwd. Ga eerst nog wat verder onderzoek op internet doen.

Met uitgebreider bedoel ik een wat diepgaander spel waar je iets langer mee bezig bent en waarin je meer opties hebt om te overwegen. En het interactie aspect vind ik toch wel belangrijk.
Dat je elkaar iets meer in de weg kunt zitten behalve alleen kaarten/goederen voor elkaars neus kan pakken.


Maar dan nog is voor ons als raadgevers wel goed om te weten: uitgebreider/diepgaander dan wat? Het maakt nogal wat uit of je tot nu toe alleen Ganzenbord gespeeld hebt of elke week Puerto Rico speelt.
Een deel van de veel genoemde spellen is zeker wel leuk, maar misschien niet diepgaander dan wat je al kent (Lords of Waterdeep en Concordia bv.)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019, 20:14 
Meeple

Berichten: 14
Weer dank voor alle reacties.

Ik heb gekeken naar oa Blood rage en Kemet gekeken maar dat trekt me niet helemaal.
Goed om dat soort spellen in de toekomst wel eens te proberen.

Goede vraag over wat ik nu speel.
De laatste periode hebben we Wingspan, first class, the networks, Dinosaur Island, pandemic rising tide en dominion gespeeld.

Stenen tijdperk en Agricola hebben we ook maar dat we die gespeeld hebben is alweer een hele tijd geleden.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019, 20:48 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Five Tribes is een hele goede suggestie en ook nog een waanzinnig “mooi” spel met fantastische “Table presence”. Gegarandeerd elkaar in de weg zitten. Hele goede suggestie. En als je je bon volledig wil besteden, zijn er twee uitbreidingen die je kan overwegen plus een mini uitbreiding.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019, 21:30 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Five Tribes vind ik een topspel maar je vergeet dat hij een uitgebreider zo wil. Dat is Five Tribes niet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2019, 16:27 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
mazinho schreef:
Five Tribes is een hele goede suggestie en ook nog een waanzinnig “mooi” spel met fantastische “Table presence”. Gegarandeerd elkaar in de weg zitten. Hele goede suggestie. En als je je bon volledig wil besteden, zijn er twee uitbreidingen die je kan overwegen plus een mini uitbreiding.
Five Tribes nu heel voordelig!

https://www.ibood.com/home-living-nl/nl ... apspellen/

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 17 sep 2019, 14:17 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Mrtn schreef:
Ik ben op zoek naar een iets uitgebreider spel met wat meer inhoud, duur en interactie.
Workerplacement en engine building vind ik leuk.


Ik zou eens kijken naar The Rise of Queensdale.
Een legacy. Worker placement. Engine building (in zeker mate) veel inhoud en verhaal en duurt over de hele campaign minsten 10-20 spellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 sep 2019, 18:58 
2. Viticulture Essential Edition (2015)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
mazinho schreef:
mazinho schreef:
Five Tribes is een hele goede suggestie en ook nog een waanzinnig “mooi” spel met fantastische “Table presence”. Gegarandeerd elkaar in de weg zitten. Hele goede suggestie. En als je je bon volledig wil besteden, zijn er twee uitbreidingen die je kan overwegen plus een mini uitbreiding.
Five Tribes nu heel voordelig!

https://www.ibood.com/home-living-nl/nl ... apspellen/

Dan zou ik gelijk First Martians mee bestellen. Wordt m.i. vaak onterecht verguist en is deze prijs absoluut waard.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
47 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Uitgebreider spel gezocht  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®