Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





41 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2010, 21:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
Hoezo teveel wargames?


Ze bedoelt waarschijnlijk het tactische miniaturen wargame Warhammer. Had jij daar niet iets mee?

Jerome schreef:
DUtch COnflict SIMulation club.


Ik heb slecht nieuws voor je, die afkorting heeft Ducosim al in de jaren negentig overboord gekieperd. Ducosim is al meer dan tien jaar een naam, geen afkorting meer.


Laatst bijgewerkt door Erwin op ma 29 nov 2010, 21:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2010, 21:38 
Liefhebber
Avatar gebruiker

Berichten: 113
Jerome schreef:
siepie schreef:
En Ducosim slaan we over. :wave: Zoals door Carrie al werd opgemerkt, daar is alles duur en inderdaad te veel wargames. :thumbdown:


Hoezo teveel wargames? Op een tafeltje ASL en een enkele Columbia na, zag ik tijdens mijn bezoeken alleen maar heel veel eurogames en een zaal vol fantasiepoppetjes. De reden dat ik niet meer ga is dat er juist te weinig wargames zijn, en dat voor een middagje georganiseerd door de DUtch COnflict SIMulation club.
:cry:


Misschien weet ik dan niet wat de definitie van wargames zijn. Ik bedoel in elk geval teveel grote tafels met miniatuurtjes e.d. en te weinig ruimte voor de bordspellen. Dit is overigens al bij een onderwerp over Ducosim hier op het forum uitgebreid ter sprake gekomen. En ik weet waar DuCoSim voor staat en respecteer dan ook dat er ruimte vrij gemaakt wordt voor die tak. Alleen dat i.c.m. de te hoge prijzen voor alles houden mij in het vervolg weg.

Goed, nu gaat dit onderwerp teveel over andere beurzen en te weinig over het oorspronkelijke namelijk Spel 2010. Mijn excuses daarvoor. Ik heb Spel vergeleken met andere ervaringen dit jaar en daardoor dwalen we hier nu af.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2010, 21:47 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Erwin schreef:
Jerome schreef:
Hoezo teveel wargames?


Ze bedoelt waarschijnlijk het tactische miniaturen wargame Warhammer. Had jij daar niets iets mee?


Ik heb helemaal niets met fantasiepoppetjes op onbestaande werelden met belachelijke wapens. Qua spel stelt het allemaal weinig voor, en de rest is leuk voor op de knutsel- en schilderclub.

Erwin schreef:
Jerome schreef:
DUtch COnflict SIMulation club.


Ik heb slecht nieuws voor je, die afkorting heeft Ducosim al in de jaren negentig overboord gekieperd. Ducosim is al meer dan tien jaar een naam, geen afkorting meer.


Dat het geen afkorting meer is weet ik, maar de wortels van de club blijven duidelijk in de naam. Aangezien Ducosim nog maar weinig met wargames te maken heeft en te meer met eurogames en miniaturen zouden ze er verstandig aan doen die naam te wijzigen op iets wat meer adequaat is teneinde valse verwachtingen te voorkomen.


Laatst bijgewerkt door Jerome op ma 29 nov 2010, 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2010, 21:48 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
Dat het geen afkorting meer is weet ik, maar de wortels van de club blijven duidelijk in de naam. Aangezien Ducosim nog maar weinig met wargames te maken heeft en te meer met eurogames en miniaturen zouden ze er verstandig aan doen die naam te wijzigen op iets wat meer adequaat is.


Meeplemania?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 30 nov 2010, 14:51 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ook nog off topic. Ik vind Ducosim ook de minst leuke beurs. Ik ga er enkel heen met een groepje of bekende. Anders sla ik hem over. Terwijl ik bij andere beurzen gerust alleen ga.
Het is deels de weinige spellen die worden gedemonstreerd en deels dat er weinig verkoopstands zijn met leuke koopjes. En ik mis een stukje sfeer. En het klopt inderdaad dat de helft van de zaal door warhammer/miniaturen en dergelijke gevuld is.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 nov 2010, 22:27 
X-Wing: imperial !
Avatar gebruiker

Berichten: 152
Woonplaats: Wellen - BE
Erwin schreef:


Leuk verslag, alleen staat er bij 1 foto de foute uitleg: waar staat dat er veel volk aan de verkoopstand was (wat ook klopte) moet echter staan dat er veel volk aande uitleenstand was ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 nov 2010, 22:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
fatum schreef:
Erwin schreef:


Leuk verslag, alleen staat er bij 1 foto de foute uitleg: waar staat dat er veel volk aan de verkoopstand was (wat ook klopte) moet echter staan dat er veel volk aande uitleenstand was ;)


Bedoel je deze foto?

Afbeelding

Zo ja, dan adviseer ik jou een bezoekje aan de opticien. :wink:
Dit is namelijk een foto van de winkelstand.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 30 nov 2010, 23:10 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Erwin schreef:
Dit is namelijk een foto van de winkelstand.

Klopt.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010, 01:12 
X-Wing: imperial !
Avatar gebruiker

Berichten: 152
Woonplaats: Wellen - BE
Erwin schreef:
fatum schreef:
Leuk verslag, alleen staat er bij 1 foto de foute uitleg: waar staat dat er veel volk aan de verkoopstand was (wat ook klopte) moet echter staan dat er veel volk aande uitleenstand was ;)

Bedoel je deze foto?
Afbeelding
Zo ja, dan adviseer ik jou een bezoekje aan de opticien. :wink:
Dit is namelijk een foto van de winkelstand.


Eek, bij deze afspraak gemaakt :oops:
Dat is inderdaad de stand van Adriaensen. Nu, ter mijner verdediging, het was op beide plaatsen best wel druk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010, 20:26 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
ik denk dat je de achterkant van mijn hoofd zit met de krullende haar, schuinboven de meneer met het grijze haar, enigzins in het midden van de foto :)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 11 dec 2010, 16:45 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Nog een verlate reactie op het uitstekend bevallen Spel 2010.

Inderdaad wederom zeer goed georganiseerd.
Goede prijzen (gratis parkeren, een entree van 5 euro voor een heel gezin en zeer acceptabele prijzen voor voedsel en drank), een gezellige sfeer en een groot aanbod laten de familie nu alweer uitkijken naar de volgende editie.
Onze complimenten. :thumbup:
Alle ontmoette vrijwilligers ware zeer enthousiast en vriendelijk.

De groei was duidelijk zichtbaar, het eerste parkeer-terrein was al zeer vroeg volbezet.
De verkoopstand had zeer lange wachttijden en de tweedehands-verkoop was zeer druk.

De volgende spellen op de Zaterdag uitgeprobeerd:
-Forbidden Island (Duidelijke aanschaf voor de Nederlandstalige versie)
-Dixit (Aanschaf)
-Identik (Aanschaf)
-Lino (Waarschijnlijke aanschaf)
-Koehandel Master (Geen meerwaarde met oude versie)
-Chicken Chase
-Bumbesi
-Tricky Safari

In verband met drukte en (jongere) kinderen zijn we niet aan spellen als Imperial, Loyang, London of Tobago toegekomen. Deze staan op de radar voor een volgende beurs.

Tweedehands markt bracht nog wel de volgende aankopen op:
-Stronghold en War of the Ring (16 euros slechts...)
Met beiden zeer content!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
41 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2010 - Broechem (B)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®