Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2006, 16:43 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 48
Woonplaats: Schelle (Antwerpen)
Indien je in 1 beurt op 1 tegel 2 hutten wil bouwen, met hoeveel mannetjes moet je dan op die tegel staan ? Met 2 of met 4 ?
In de spelregels staat dat je met 2 ventjes en 1 houtblok op een tegel moet staan om er een hut te mogen bouwen. Als je er met 2 ventjes staat die elk 1 houtblok dragen zou je dus kunnen zeggen dat het mogelijk is om 2 hutten te bouwen.

Erwin


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2006, 16:51 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
ErwinC schreef:
Indien je in 1 beurt op 1 tegel 2 hutten wil bouwen, met hoeveel mannetjes moet je dan op die tegel staan ? Met 2 of met 4 ?
In de spelregels staat dat je met 2 ventjes en 1 houtblok op een tegel moet staan om er een hut te mogen bouwen. Als je er met 2 ventjes staat die elk 1 houtblok dragen zou je dus kunnen zeggen dat het mogelijk is om 2 hutten te bouwen.

Erwin


Wij doen het als volgt:

2 mannetje met elks 1 hout = 2 hutten bouwen (zolang er nog geen hutten staan natuurlijk).

Als ik me niet vergis staat er allen bij nakomelingen vermeld dat dit op verschillende plaatsen moet zijn; dus geen 2 nakomelingen in dezelfe hut (uitgezonderd kaart: tweeling)

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2006, 17:10 
Jakkiebak!

Berichten: 53
Woonplaats: Arnhem
Er staat in de spelregels: 'Als er meerdere vrije bouwlocaties zijn met elk 2 Arameeërs en een bundel hout, mag de speler deze actie (hutten bouwen) in zijn beurt meerdere malen uitvoeren (ook op 1 tegel)'.
Dat betekent dus dat als je 2 hutten wilt bouwen op 1 lege vlakte tegel je 4 eigen Arameeërs moet hebben staan met 2 stukken hout.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2006, 18:08 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Ponto schreef:
Er staat in de spelregels: 'Als er meerdere vrije bouwlocaties zijn met elk 2 Arameeërs en een bundel hout, mag de speler deze actie (hutten bouwen) in zijn beurt meerdere malen uitvoeren (ook op 1 tegel)'.
Dat betekent dus dat als je 2 hutten wilt bouwen op 1 lege vlakte tegel je 4 eigen Arameeërs moet hebben staan met 2 stukken hout.


Dat is ook mijn bescheiden mening en een mening die je volgens mij met de spelregels in de hand kunt verdedigen! :D
Hoewel het idee van Syriot niet onaardig is, zou dit volgens mij teveel voordeel opleveren voor bouwen op dezelfde vlakte?!

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Mesopotamie: hutten bouwen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Mesopotamië, Phalanx Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®