Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Raveleijn
BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2011, 13:40 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
2 weken geleden cadeau gekregen en ik vond hem niet in jullie database... :shock: maar ook niet op BGG (Nu wel!! :D )
Dit spel wordt in de Efteling verkocht om hun attraktie te promoten.
Ik had er dus geen hoge hoed van op maar.....

Afbeelding

In dit spel speel je samen tegen de slechte Graaf Grafhart. Het spelbord heeft 2 zijden.
Op de eerste zijde speel je allen tesamen tegen de Graffers. Verschrikkelijke monsters die je de weg tot bij de graaf versperren.
Afbeelding
Vechten gebeurt met dobbelstenen (met raak /mis opgeschreven)
Elk speler speelt met een karakter en zoals stees heeft elk karakter een speciale eigenschap. Bvb je start met 7 levens of je krijgt een extra kaartke als je de graffer in de eerste gevechtronde raakt.
Op de gekleurde vlakken liggen kaartjes met bvb , +1 levenspunt voor de anderen, -1 levenspunt, ga direct naar een gevecht,...
Elke beurt mag je 3 stappen zetten. Kom je op een kaartje met een Graffer dan ga je vechten. Je dobbelt 2 dobbelstenen. De ene slaat de graffer, de andere slaat jou. Slaag je erin om de Graffer schade toe te brengen, dan krijg je een speelkaart (waarde 1-3). Diegene die de genadeslag kan geven krijgt nog een kaartje extra. Ja kan opteren om iemand te gaan helpen om de Graffer te veslaan ofwel eenandere Graffer kiezen. Max 3 spelers per Graffer. Als je maar 1 levenspunt meer hebt kan je niet meer vechten. Je kan levenspunten verdienen door op een gekleurd vakje te stoppen (+1) en daar dan een beurt te blijven staan (+1per beurt)

Als alle Graffers zijn overwonnen tellen de spelers hun levenspunten en de kaartpunten bij elkaar op. Dat ullen dan hun levenspunten worden in de volgende ronde; De persoon met de minste punten is "verloren" en hij zal in de 2de ronde de slechte graaf spelen
Afbeelding
In deze ronde gooien de spelers ook een gewone dobbelsteen om te zien hoever ze mogen stappen. Ze kunnen dus stappen, een slag toebrengen en eventueel een veilige afstand bewaren. Voor elke rake slag krijg je een fiche en wie de meeste fiches heeft en nog leeft wint het spel. Eerst doen alle spelers dit en dan is de Graaf aan de beurt. De Graaf heeft aan het begin van deze ronde maar 8 levens maar zijn slagen zijn afhankelijk van het moment en het aantal spelers. Als er 2 ruiters zijn, dan is zijn 1ste slag -3 levenspunten maar de 2de slag is dan weer -5.
Zijn slagen doen dus pijn!! :D
Als de graaf erin slaagt om alle spelers te overwinnen, dan wint hij alsnog het spel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze mening:
de kinderen (8 jaar) vinden dit een superleuk spel. Ik zelf vind het ook niet zo slecht. Er zijn vele dingen waar je best rekening mee kan houden. Ga ik mijn vriend helpen of wacht ik nog een beetje af zodat ik de genadeslag kan geven (en dus een kaartje meer heb?) Door het verzamelen van kaartjes dwing je de spelers er een beetje toe om te gaan vechten.
Het is ook aangenaam dat de "slechtse" speler de ronde daarna de graaf voor zijn rekening neemt! Vermits het spelbord daar zeer klein is, is het belangrijk van een slag toe te dienen en je zo veilig momgelijk te zetten.
Door het dobbelen is de geluksfaktor redelijk hoog maar dat stoort niet.
Qua materiaal is alles mooi afgewerkt.
Een mooie doos met uitsparingen waar alles (bijna) perfect in past.
Het spijtige zijn de superkleine fiches die je levenswaarde aanduiden. Het zal niet lang duren vooraleer er daar eentje van kwijt is!

Al bij al geen slecht cadeau!!

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Raveleijn
BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2011, 14:07 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Joverowa schreef:
2 weken geleden cadeau gekregen en ik vond hem niet in jullie database... :shock: maar ook niet op BGG (Nu wel!! :D )
Dit spel wordt in de Efteling verkocht om hun attraktie te promoten.

Ga je gang om dit spel ook in te voeren in de Bordspelmania Spellendatabase. Je doet dit met de zwarte knop 'Suggereer' 'Nieuw spel', links bovenaan.

**aangepast**

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Raveleijn
BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2011, 14:12 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Bart schreef:
Joverowa schreef:
2 weken geleden cadeau gekregen en ik vond hem niet in jullie database... :shock: maar ook niet op BGG (Nu wel!! :D )
Dit spel wordt in de Efteling verkocht om hun attraktie te promoten.

Ga je gang om dit spel ook in te voeren in de Bordspelmania Spellendatabase. Je doet dit met de zwarte knop 'Suggereer', links bovenaan.


Ok, ik ga op zoek naar de zwarte knop...

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Raveleijn  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®