Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





38 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Favoriete 2p spellen
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011, 14:46 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Robertopellizini schreef:
Relatief weinig? Flauwekul!

Je moet dan natuurlijk wel alle relevante zinnen citeren: ... relatief weinig spellen die met 2 echt leuk zijn... Maar dan heb je de crème de la crème van het geheel, afgezien van wat er verder in deze draad is genoemd, wel gehad. ... Van de spellen die jij noemde zijn er 5 reeds boven mijn eigen bijdrage genoemd; je noemt zelf een aantal standaardkandidaten die ik niet noemde, en daarna duik je redelijk snel de grauwe meute van 'wel aardig voor een keer maar niet bijzonder' in. :twisted:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Favoriete 2p spellen
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011, 15:31 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
cymric schreef:
Robertopellizini schreef:
Relatief weinig? Flauwekul!

Je moet dan natuurlijk wel alle relevante zinnen citeren: ... relatief weinig spellen die met 2 echt leuk zijn... Maar dan heb je de crème de la crème van het geheel, afgezien van wat er verder in deze draad is genoemd, wel gehad. ... Van de spellen die jij noemde zijn er 5 reeds boven mijn eigen bijdrage genoemd; je noemt zelf een aantal standaardkandidaten die ik niet noemde, en daarna duik je redelijk snel de grauwe meute van 'wel aardig voor een keer maar niet bijzonder' in. :twisted:


So? Dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat je zei 'relatief weinig spellen', om vervolgens te erkennen dat er zeker 30 spellen zijn die de moeite waard zijn :lol:

Ben overigens wel benieuwd naar wat jij de 'grauwe meute' vindt.
Claustrophobia en Battle Line zijn 2 van mijn favoriete spellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Favoriete 2p spellen
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011, 17:00 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Robertopellizini schreef:
Dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat je zei 'relatief weinig spellen', om vervolgens te erkennen dat er zeker 30 spellen zijn die de moeite waard zijn

Op een totaal van ongeveer 53.000 titels vind ik 30 erg weinig.

Citaat:
Ben overigens wel benieuwd naar wat jij de 'grauwe meute' vindt. Claustrophobia en Battle Line zijn 2 van mijn favoriete spellen.

Leef je uit. Schotten Totten heb ik geloof ik ergens in het verleden één keer gedaan, kan me er niet veel van herinneren; Claustrophobia is, als ik de recensies en commentaren even doorscan, 'niet mijn ding'. Spellen waar toeval zo'n grote rol opeist zijn voor mij niet interessant.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011, 19:29 

Berichten: 121
:shock: Lesje statistiek gehad van Lilian Helder?
Als je een steekproef doet, dan mag je het absolute resultaat niet zomaar vergelijken met de totale populatie...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011, 20:22 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Okeeokeeokee... Gegeven mijn ervaringen met ongeveer 500 spellen—ongeveer 50 meer als ik ook het 'van betrouwbare bron horen zeggen' erbij betrek—vind ik 30 op 500 titels 'weinig' in verhouding tot de hoeveelheid spellen binnen die groep waarvan ik van mening ben dat die met 3 of meer spelers leuk zijn. Zo goed?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011, 22:49 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Dan is het inderdaad wel weinig te noemen. Ik ben alleen wel benieuwd of je met andere spelersaantallen ook niet tot de conclusie 'weinig' zal komen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2011, 17:37 
kooiker

Berichten: 707
Onze favoriete spellen om met z'n tweeën te spelen zijn: Sint Petersburg, Stenen tijdperk, Haciënda, Goa, Mr. Jack Pocket, Terra Nova, Tikal (de oude), Pandemie, Rozenkoning, Kolonisten kaartspel, Hanze en Lucky Loop. De laatste kan tot 6 spelers maar vinden wij alleen met twee leuk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Favoriete 2p spellen
BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2011, 22:34 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Jorrit schreef:
Spelen jullie met aangepaste regels?


Ook in de 2p set-up spelen wij de Kathedraal met de gewone regels, maar op BGG wordt deze variant aanbevolen: http://boardgamegeek.com/thread/448297/2-player-fewer-mb-spots


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
38 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Favoriete 2-persoon spellen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

2 spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®