Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006, 16:37 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1045
Woonplaats: Amersfoort
In 2003 heeft Kosmos het Reform doorgevoerd, waarbij sommige kaarten uit het Kolonisten kaartspel een iets andere werking of bouwkosten oid kregen. Voor degenen die de oude versies van het basisspel en de uitbreidingen hadden (zoals ik), zaten er bij de uitbreiding 'Barbaren & Handelsherren' stickertjes om de kaarten aan te kunnen passen. Ook werden de termen 'aanval' 'verdediging' en 'neutraal' voor de actiekaarten geïntroduceerd en werden er een paar kleine regelwijzigingen doorgevoerd.

Na de Reform verschenen er bijgewerkte versies van het basisspel en de uitbeidingen, zodat stickertjes niet meer nodig zijn.

Weet iemand of de Nederlandse versies van het basisspel en de uitbreidingen die nu in de winkel liggen, conform de Reform 2003 zijn?

Peter Hein


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006, 10:13 
Sojaboon

Berichten: 21
Woonplaats: Almere
Bij het basisspel is dacht ik niets veranderd, afgezien dan dat er bij de actiekaarten nu 'aanval', 'verdediging' en 'neutraal' vermeld staat.

Bij de uitbreidingen staat op de doos 'herziene uitgave'. Die zal dan dus wel conform de reform zijn.

Overigens heb ik zelf ook de 'oude' versies.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006, 16:53 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 61
Jonkvrouw Swaan schreef:
Bij het basisspel is dacht ik niets veranderd, afgezien dan dat er bij de actiekaarten nu 'aanval', 'verdediging' en 'neutraal' vermeld staat.

Bij het basisspel hebben ze zelfs helemaal niets veranderd. Omdat Reform 2003 alleen voor het uitgebreide basisspel en het toernooispel schijnt te gelden, moesten de kaarten van het basisspel hetzelfde blijven (Spion, Burgeroorlog). Ze hebben ook niet de moeite genomen om bij de nieuwe druk de classificaties op de kaarten erbij te zetten. Ik heb in oktober op het Spellenspektakel een 2e basisspel gekocht en daar was dus niets aan veranderd.

De herziene versies van de uitbreidingen liggen al wel een tijdje in de winkel, maar winkeliers laten vaak ook gewoon de oude, nog niet verkochte, versies liggen. Je moet dus goed op letten wat je précies koopt.

_________________
"Er is niets beter dan zoeken, als je iets wilt vinden. Gewoonlijk vind je wel iets als je zoekt, hoewel het niet altijd precies dátgene is wat je wilt hebben."


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Kolonisten Kaartspel - Reform 2003  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

999 Games, Kolonisten van Catan Kaartspel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®