Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




77 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 09:49 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Noorderspel 2012 is dit jaar op zondag 25 maart.

Citaat:
We hebben er voor gekozen om deze keer het evenement op 1 dag te organiseren.
Het zal wederom plaatsvinden in het gebouw van het Noorderpoort in de Euroborg te Groningen.


Noorderspel 12

Noorderpoort Euroborg
Boumaboulevard 113
Groningen

http://www.noorderspel.nl/

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 09:56 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik hoop oprecht voor de organisatie op een groter succes dan vorig jaar. Toen was het aantal bezoekers veel te laag. In die zin valt het me nog mee dat de organisatoren het nog aandurven opnieuw een Noorderspel te organiseren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 11:13 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Staat in de agenda!

En ik heb meteen maar op de facebook-pagina van Noorderspel (van vorig jaar) gezet dat ik het in de agenda heb gezet.

Altijd een leuke dag gehad op Noorderspel.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 12:48 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Het relatief lage aantal bezoekers maakte het voor de individuele bezoeker natuurlijk wel een top-evenement: lekker rustig en je kunt vrijwel alles spelen wat je wilt zonder te wachten.

Maar uiteraard zullen de uitgevers afhaken bij te lage aantallen en dan blijft er niks over. Dus: komt allen!

Ik vraag me ook af of een eendaags event een voordeel of een nadeel is voor uitgevers om wel of niet te komen. Zeker uitgevers uit het zuiden des lands of uit het buitenland. Voor één dagje een heel eind gaan reizen... aan de andere kant, er zijn dan geen verblijfskosten meer, dat maakt het misschien wel aantrekkelijker.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 14:35 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Mac-S schreef:
Maar uiteraard zullen de uitgevers afhaken bij te lage aantallen en dan blijft er niks over. Dus: komt allen!

Dit is inderdaad een groot risico, afgelopen jaar was de huur behoorlijk hoog en als er dan erg weinig bezoekers zijn dan houd het op een gegeven moment op.

Mac-S schreef:
Ik vraag me ook af of een eendaags event een voordeel of een nadeel is voor uitgevers om wel of niet te komen. Zeker uitgevers uit het zuiden des lands of uit het buitenland. Voor één dagje een heel eind gaan reizen... aan de andere kant, er zijn dan geen verblijfskosten meer, dat maakt het misschien wel aantrekkelijker.

Bij het spellenspektakel was de overgang van 3 naar 2 dagen in het verleden geen gelukkige keuze voor de grotere uitgevers. Het opbouwen van de stand doe je immers maar 1x en de huur was toen voor 3 dagen evenveel als voor 2 dagen. Als dit bij het Noorderspel ook zo is, dan voorzie ik een negatief effect.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 19:37 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
denk overigens niet alleen voor standhouders dat een meerdaags evenement een voordeel is, denk ook voor de bezoekers

het is een behoorlijk eind reizen voor sommigen en als het 2 dagen (bijv de zaterdag en de zondag) is kan je gewoon een gezellig weekendje weg naar het noorden van maken :)
of dat als men de ene dag niet kan de andere dag wel

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 20:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Ik hoop oprecht voor de organisatie op een groter succes dan vorig jaar. Toen was het aantal bezoekers veel te laag. In die zin valt het me nog mee dat de organisatoren het nog aandurven opnieuw een Noorderspel te organiseren.


Misschien gaan ze volgend jaar voor een fatsoenlijke promotie van dit leuke evenement. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 20:52 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3027
Woonplaats: Nijmegen
k hoop dat het gewoon in die ene dag meer bezoekers trekt dan toen 2 dagen, zou leuk zijn als er in het noord-oosten ook een spellenevenement blijft!

(en misschien ben ik er wel weer als demonstrateur bij)

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 22:05 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Noorderspel mikt op bezoekers uit Friesland, Groningen en Drenthe. En dat moeten ze vooral zo houden. Je kunt je evenement niet gaan inrichten op potentiële bezoekers uit andere provincies. Die hebben weer hun eigen regionale evenementen. Mij zul je niet zien op Zuiderspel of de BSM.CON. Bordspellen zijn leuk, maar om daar nou het halve of hele land voor af te reizen...

Misschien vinden standhouders één dag wel net zo handig. Ben je tenminste niet je hele weekend kwijt. En op Noorderspel is toch geen uitgebreide standbouw. Tafels staan er al. Je neemt een paar banieren mee en een flinke stapel spellen en klaar ben je.

Dus volgens mij heeft een eendaags Noorderspel voor zowel bezoekers als standhouders als organisatie zo z'n voordelen. Maar we zullen zien.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 22:22 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Kom inmiddels al een paar jaar op Noorderspel, combineer dit vaak met een bezoekje aan familie. Echter sinds het naar de huidige locatie is verhuist vind ik het niet meer zo leuk als voorheen. Die oude bedrijfskantine was echt leuk. De huidige locatie is teveel onderverdeeld in kleine hokjes voor mijn gevoel.

Verder prima beurs veel speelruimte en gezellige mensen, dus zo ie zo de moeite waard.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 23:10 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
hermanroozen schreef:
Noorderspel mikt op bezoekers uit Friesland, Groningen en Drenthe. En dat moeten ze vooral zo houden. Je kunt je evenement niet gaan inrichten op potentiële bezoekers uit andere provincies. Die hebben weer hun eigen regionale evenementen. Mij zul je niet zien op Zuiderspel of de BSM.CON. Bordspellen zijn leuk, maar om daar nou het halve of hele land voor af te reizen...


Gezien de belabberde bezoekersaantallen zal dit evenement blij zijn met bezoekers uit alle hoeken en gaten. Ik moet zelf vanaf het midden van het land (op fietsafstand van de Ducobeurzen) ruim 90 minuten treinen voor Noorderspel, maar dit heb ik er graag voor over.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 10 nov 2011, 22:12 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Nou je het zegt: Noorderspel heeft altijd veel nieuw/nieuwer/nieuwste spellen. Voor mij hoeft dat niet. Maar blijkbaar komt daar dan toch volk van heinde en verre op af. Negentig minuten treinen voor een spellenbeurs ga ik niet doen. Het zijn maar spelletjes.
:wink:

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 10 nov 2011, 23:11 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
hermanroozen schreef:
Negentig minuten treinen voor een spellenbeurs ga ik niet doen. :


Noorderspel sla ik dit jaar waarschijnlijk over. Echter Eindhoven en Essen blijven bij mij goed te doen vanuit Zwolle.

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 10 nov 2011, 23:23 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
hermanroozen schreef:
Nou je het zegt: Noorderspel heeft altijd veel nieuw/nieuwer/nieuwste spellen. Voor mij hoeft dat niet. Maar blijkbaar komt daar dan toch volk van heinde en verre op af. Negentig minuten treinen voor een spellenbeurs ga ik niet doen. Het zijn maar spelletjes.
:wink:


Kleur het voor jezelf in zoals jij het hebben wilt, maar begrijp s.v.p. wel dat dit verhaaltje over nieuw/nieuwer/nieuwste niks met mijn redenen voor een beursbezoek heeft te maken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: za 12 nov 2011, 10:46 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Erwin schreef:
Kleur het voor jezelf in zoals jij het hebben wilt, maar begrijp s.v.p. wel dat dit verhaaltje over nieuw/nieuwer/nieuwste niks met mijn redenen voor een beursbezoek heeft te maken.

O.
Zoals jij zullen er niet veel zijn.
Of zou het gros van de bezoekers van grote afstand komen? Een paar jaar geleden hebben ze nog eens een enquete gehouden. De marketing en reclame is altijd sterk regionaal gericht.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
77 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Noorderspel  
 Feed - Onderwerp - Noorderspel 12  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Noorderspel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®