Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: spellenprijs
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006, 20:04 
5. Azul: Summer Pavilion (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
De nominaties van de Duitse prijs 'Spiel des Jahres' zijn bekend. Maar waar ik ook erg benieuwd naar ben, zijn de nominaties voor de Nederlandse Spellenprijs 2006. Welke spellen die uitgegeven zijn tussen juni 2005 en deze week zullen de nominatielijst halen???

Caylus?
Mykerinos?
Heersers der woestijn?
Reef encounter?
Eufraat en Tigris het kaartspel?
Skyline of the world?
enz....

Welke spellen verwachten jullie dat op deze lijst zullen komen en/of zou je er graag op willen zien?

Ik ben benieuwd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006, 21:12 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Cylus natuurlijk.
Misschien Reef encounter..


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006, 21:47 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
Volgens mij worden de nominaties van de spellenprijs:
- Caylus (Quined/White Goblin)
- Amazone (999games)
- Manilla (999games)
- Paniek in de wei (999games)
- Skyline (Gamemaster)
- Ostia (PS-games)
- Mesopotamië (Phalanx)
- Pinguïn (Phalanx)
- Beestenveiling (University Games)
- Cleopatra (Days of wonder)

En wie gaat er winnen.... ik denk Skyline of Caylus....
Maar ja.... wie weet zit ik er wel helemaal naast.... en klopt bovenstaande lijst niet eens...
Ik ben benieuwd... mijn stem gaan naar [GEHEIM]. ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006, 22:27 
7. La Granja (2014)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Paniek in de wei is niet uitgegeven voor 31 mei volgens mij.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006, 22:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Enkele suggesties voldoen niet aan de voorwaarden:

- Mykerinos: is geen Nederlandstalige uitgave
- Cleopatra: de Nederlandstalige uitgave komt pas in juni uit
- Paniek in de Wei komt pas in juni uit

Verder ben ook ik benieuwd naar de nominatielijst (waaraan ik overigens geen bijdrage zal leveren, aangezien ik mijn activiteiten voor de Spellenprijs heb gestaakt).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006, 02:49 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Erwin schreef:
Verder ben ook ik benieuwd naar de nominatielijst (waaraan ik overigens geen bijdrage zal leveren, aangezien ik mijn activiteiten voor de Spellenprijs heb gestaakt).


Mag ik zo vrij zijn te vragen waarom je met die activiteiten gestopt bent?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006, 10:42 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Ik hoop vooral dat it jaar de NSP-verkiezing minder commotie gaat veroorzaken dan de NSP 2005. Bij een hoop mensen bestond de indruk dat niet het beste spel heeft gewonnen, maar het spel waarvoor de meeste reclame is gemaakt.

De NSP was hard op weg om een serieus te nemen prijs te worden, in tegenstelling tot de titel Speelgoed van het Jaar waarbij een barbiepop met een spel moet concurreren. Door alle fuzz van vorig jaar dreigt de NSP haar glans te verliezen. Ik hoop dan ook dat dit jaar door de jury nagedacht is over oplossingen om gedoe als dat van vorig jaar te voorkomen.

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006, 12:23 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Tamara_Bakker schreef:
Ik hoop vooral dat it jaar de NSP-verkiezing minder commotie gaat veroorzaken dan de NSP 2005. Bij een hoop mensen bestond de indruk dat niet het beste spel heeft gewonnen, maar het spel waarvoor de meeste reclame is gemaakt.

De NSP was hard op weg om een serieus te nemen prijs te worden, in tegenstelling tot de titel Speelgoed van het Jaar waarbij een barbiepop met een spel moet concurreren. Door alle fuzz van vorig jaar dreigt de NSP haar glans te verliezen. Ik hoop dan ook dat dit jaar door de jury nagedacht is over oplossingen om gedoe als dat van vorig jaar te voorkomen.
Ik vond de commotie in 2005 erg meevallen. Volgens mij was het maar een kleine groep die zich er druk om maakte dat niet het beste spelers-spel de prijs heeft gewonnen.

Aangezien er steeds meer mensen gaan stemmen op de prijs, zie je een verschuiving van echte spelers-spellen naar familiespellen, een verschuiving die je ook bij de Deutsche Spielepreis ziet. De spellenliefhebber weet toch wel welk spel uit de lijst het beste spelers-spel is. Voor mensen die minder frequent spellen spelen/kopen is de prijs in de winkel een goede richtlijn. Ik kan met een gerust hart de NSP winnaar van 2005 aanraden aan mensen die een spel willen kopen.

Volgens mij is de jury er de laatste jaren goed in geslaagd een heel afwisselende nominatielijst te maken en we zijn uiteraard van plan dat zo goed mogelijk te blijven doen. Dat sommige uitgevers minder gebruik maken van de nominaties dan andere, is geen taak van de jury.

We zijn echter nog niet bij elkaar geweest voor de NSP 2006, dus wellicht zitten er toch nog andere oplossingen in het vak. Ik zie echter niet in waarom de NSP haar glans zou verliezen.

Voor wat betreft Speelgoed van het Jaar vind ik dat ze vorig jaar een goede stap in de richting van spellen hebben gezet. De nominaties in de 2 hoogste leeftijdscategorieën bestonden voor een groot deel uit (goede) spellen. Dat maar weinig spellen de uiteindelijke prijs winnen, komt ook weer door de manier van stemmen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006, 18:46 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Tamara_Bakker schreef:
Ik hoop vooral dat it jaar de NSP-verkiezing minder commotie gaat veroorzaken dan de NSP 2005. Bij een hoop mensen bestond de indruk dat niet het beste spel heeft gewonnen, maar het spel waarvoor de meeste reclame is gemaakt.

De NSP was hard op weg om een serieus te nemen prijs te worden, in tegenstelling tot de titel Speelgoed van het Jaar waarbij een barbiepop met een spel moet concurreren. Door alle fuzz van vorig jaar dreigt de NSP haar glans te verliezen. Ik hoop dan ook dat dit jaar door de jury nagedacht is over oplossingen om gedoe als dat van vorig jaar te voorkomen.


Hoezo door de jury? De meeste uitgevers leveren prutswerk op PR-gebied. Als zij zich professioneler opstellen, is de kans op "fuzz" minimaal.

De sneer naar Speelgoed v/h Jaar is ook onterecht. Die prijs heeft de spellen vorig jaar waardig en serieus behandeld!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006, 18:49 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Tsaar schreef:
Mag ik zo vrij zijn te vragen waarom je met die activiteiten gestopt bent?


De meeste activiteiten rond de Spellenprijs werden door mij opgezet en uitgevoerd. De Spellenprijs kostte mij op jaarbasis de nodige vrije dagen. Ik heb deze ?energie? met plezier in de Spellenprijs gestoken, omdat ik hiervoor ook ?energie? terugkreeg (promotie van het gezelschapsspel, de prettige samenwerking met de andere juryleden en vooral de gedachte dat we onervaren spelers met onze nominatielijst een waardevol handvat konden bieden).

Tussen de bedrijven door werd ook negatieve ?energie? gegenereerd. Dan heb ik het met name over de houding van sommige uitgevers (waarbij ik The Game Master nadrukkelijk wil uitzonderen). Ik houd het discreet en ga niet in op details, maar wil wel kwijt dat voor mij de balans tussen positieve en negatieve ?energie? naar de verkeerde kant is doorgeslagen. Ik heb dit zorgvuldig afgewogen en besloten ermee te stoppen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006, 19:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Jammer dat het zo gelopen is. Bedankt voor je open reactie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006, 21:03 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
[quote= Ik kan met een gerust hart de NSP winnaar van 2005 aanraden aan mensen die een spel willen kopen. [/quote]


Ik denk dat bovenstaande quote van Rubik de spijker op z'n kop slaat. Het kleine groepje dat 'klaagt' over de totstandkoming van de prijs drijft vaak door. Het is een open manier van kiezen. Wordt het voor jou beslist dan is het vaak ook niet goed, kijk naar bijv. Spiel des Jahr in Duitsland. The Game Master en haar spel hebben er voor gezorgd dat spellen op zich in de kijker kwam te staan. Voor mij hét grote winstpunt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 mei 2006, 09:55 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Voor 'veelspelers' - zoals de meesten hier toch wel zijn - zal er altijd wel iets te klagen zijn over bordspellen in het nieuws. Of het nu gaat over een artikel, een tv-programma of een spellenprijs, het kan nooit helemaal goed zijn in onze ogen. Maar voor de rest van Nederland - die minder of nooit spelen - is het meestal wel informatief, aantrekkelijk, interessant. En heb je meer aan Carcassonne ipv Caylus.

Wat betreft de NSP: ik vond het ook maar niks, De Ontembare Stad. Maar The Game Master neemt de NSP en zijn eigen product wel serieus. Bovendien lijkt het me achteraf geen verkeerde winnaar. Als promotie voor het bordspel kan een onervaren speler beter De Ontembare Stad meenemen en niet beginnen met Goa. Bovendien is het - gezien de reacties in de Spellendatabase - ook geen verkeerd spel voor de SpSp bezoeker.

Dit jaar? Geen idee. Pinguin? Manilla? Misschien Caylus?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006, 14:14 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 8
Woonplaats: Rotterdam
Of toch Skyline of the World..... (is genomineerd)

_________________
Meten is weten....


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - spellenprijs  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®