Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006, 20:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Tom schreef:
Wat het spel zelf betreft: ook dat viel voor mij toch wat tegen. Ik heb het spel alleen nog maar met z'n tweetjes gespeeld en misschien ligt dat er ook wel aan!? Weinig interactie en na verloop van tijd een eerder saaie voortzetting van datgene wat je de beurt daarvoor reeds gedaan hebt. Ik bedoel daar mee dat het spel op het eerste zicht veel mogelijkheden biedt maar dat dat eigenlijk vrij snel achterhaalt is. Je bent er vooraf ook van overtuigd dat je constant met een dierentekort zal te kampen hebben maar in een spel met twee is daar hoegenaamd geen sprake van en zat ik zelf soms met een aantal dieren die ik niet op mijn voorraad kon bijhouden (gaat maar tot 15 stuks). Misschien biedt het spel met 3 of 4 toch wel meer...


Ik heb het zelf nog niet met twee spelers gespeeld. Met drie spelers was er volop strijd en waren de grondstoffen schaars (in ieder geval voor mijn medespelers.... :-) ). Ik heb me geen minuut verveeld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006, 23:46 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
Zojuist mijn eerste potje gespeeld met vier spelers.
Het spel is zeer interessant en komt zeker snel weer op tafel.

Even een paar korte reacties:
- tellingen zijn enigszins apart, maar wanneer je door hebt hoe ze werken, kun je een ander goed pesten... :-)
- voldoende taktische mogelijkheden... meer keuzes dan mogelijkheden. Zeker dan een duidelijke voor de hand liggende keuze!
- van kromme tegels had ik geen last... wel van kromme tenen, wanneer iemand met hele zet verstierde... ;-)

@edwin: de rivierhoekjes zijn die bedoeld voor een mooier geheel of tellen ze ook op indianen/kano's op te plaatsen? Wij zagen ze als (overbodige) esthetische uitbreiding en telde ze niet als veld (dus ook niet bij reizen)....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006, 06:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
jeroenh schreef:
@edwin: de rivierhoekjes zijn die bedoeld voor een mooier geheel of tellen ze ook op indianen/kano's op te plaatsen? Wij zagen ze als (overbodige) esthetische uitbreiding en telde ze niet als veld (dus ook niet bij reizen)....


Zie pagina 7: "Let op: De kleine rivierstipjes in de hoeken van de landtegels zijn geen vlakken. Jagers kunnen daar niet naartoe gaan."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006, 11:07 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 48
Woonplaats: Schelle (Antwerpen)
cab schreef:
cab schreef:
Jammer van de kwalitiet, ...


Freudiaanse tikfout :?:

In tegenstelling tot een kwal-i-tiet lijkt dit spel wel leuk. De tegels van Mesopotamië vind ik een geweldige uitvinding, na jaren lang met verschuivende Catan tegels gesukkeld te hebben vond ik het een hele verademing. Deze zullen vanwege hun holle/bolle zijden ook wel wat beter blijven liggen veronderstel ik.

Erwin C


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006, 12:13 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Haha mooie tikfout, maargoed, zondag ben ik jarig en heb het spel toch maar gewoon op mijn verlanglijstje gezet, dus wie weet heb ik het komend weekend toch gewoon in mijn bezit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2006, 20:52 
8. De Taveernen van de Oude Stad (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Heeft iemand een idee of ik de Nederlandse spelregels ergens kan downloaden? op de website van Phalanx kom ik niet verder.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006, 10:30 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Veenendaal
Johanna schreef:
Heeft iemand een idee of ik de Nederlandse spelregels ergens kan downloaden?

Nee, wel de Engelse op http://www.boardgamegeek.com/fileinfo.php?fileid=17799, maar daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten (of je hebt ze al).


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006, 14:22 
9. Clever hoch Drei: Challenge I (2021)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Ik heb de Duitse. Ik wordt er echter niet genoeg wijs uit. Ik denk dat ik met Engels niet veel verder kom.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006, 19:15 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Johanna schreef:
Ik heb de Duitse. Ik wordt er echter niet genoeg wijs uit. Ik denk dat ik met Engels niet veel verder kom.


Waarom heb je niet meteen een Nederlandstalige versie gekocht?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006, 07:17 
7. La Granja (2014)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Tja, waarom?
Deze kon ik heel goedkoop krijgen. Daarbij was ik zo stom er blindelings vanuit te gaan dat ik de Nederlandse spelregels wel zo van internet zou kunnen plukken. :oops:
Ik had dat al vaker gedaan bij spellen van andere uitgevers en dat was altijd zo gepiept. Maar nu dus niet. :?
Stom natuurlijk, maar gedane zaken nemen geen keer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006, 00:03 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Johanna schreef:
Heeft iemand een idee of ik de Nederlandse spelregels ergens kan downloaden? op de website van Phalanx kom ik niet verder.


Is er al iemand die de nederlandse spelregels op internet heeft gezien??????


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006, 08:36 
2. Orléans (2014)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
ik dus nog steeds niet. Het enige dat ik kan vinden is een samenvatting van de spelregels op bordspel.com.
Die samenvatting is trouwens wel een goede hulp bij het vertalen van de spelregels moet ik zeggen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006, 14:45 
5. Agricola (0)

Berichten: 244
Woonplaats: Ranst
Boes schreef:
Johanna schreef:
Heeft iemand een idee of ik de Nederlandse spelregels ergens kan downloaden? op de website van Phalanx kom ik niet verder.


Is er al iemand die de nederlandse spelregels op internet heeft gezien??????


Ik heb ook wat opzoekingswerk verricht op het web maar helaas zonder resultaat. Wel staat er een ruime recensie van het spel op www.gamepack.nl waarin de grote lijnen van de spelregels worden vermeld! Misschien kan je hier ook iets mee?? Ik geef het maar door voor wat het waard is!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Bizon en NoNo komen er aan!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten


Tags

Bizon, Nono, Phalanx Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®