Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2011, 15:30 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Afbeelding

Aangezien sommige mensen naar een review vroegen heb ik even mijn ervaring uit 2007 opgesnuffeld op het ter ziele gegane bordspelforum.com:

Citaat:
Alweer van de afgelopen ducosimbeurs een prototype! (let wel dit was de beurs in maart 2007)

Santimer kennen we van het spelletje experiment wat ik persoonlijk al een leuk spel vond. Nu zijn ze bezig met een nieuw spel genaamd Aquarium.

Het doel van het spel is om zoveel mogenlijk vissen in je Aquarium te krijgen. Je hebt 5 verschillende types vissen van drie verschillende groote (waarde 1,2 of 3). Als je complete groepjes in je aquarium hebt of juist 5 verschillende levert dat bonuspunten op.

Hoe krijg je nu die vissen in je aquarium. De vissenkaarten liggen omgekeerd op een stapel. De bovenste wordt omgedraaid en je mag zeggen of je de vis wil proberen te kopen, of je past. Als je past krijg je twee muntjes en wordt weer de bovenste kaard omgedraaid (liggen nu dus twee vissen) en mag de volgende passen of proberen te kopen.

Als je besluit ik wil wel proberen te kopen mogen alle andere spelers een kaart uit fase één uitspelen. Dit zijn kaarten als nog een extra vis van de stapel er bij leggen zodat de te kopen groep groter wordt. Een vis uit je eigen Aquarium ruilen met een vis die midden op tafel ligt, de koper heeft nu ineens een andere vis om te kopen. En meer van zulk soorts.

Je weet dus eigenlijk niet of de vis die je wilt kopen ook de vis is die je uiteindelijk krijgt. De spelers kunnen ook zeggen ik doe niks en dan gebeurd er dus niks en mag je de vis proberen te kopen.

Vervolgens gaat Fase twee in van het koopproces en mogen de andere spelers weer een kaart uitspelen. Je kan dubbel laten betalen. Of juist de helft (het voordeel hiervan is dat de helft aan jouw wordt betaalt ipv aan de bank) En meer van zulk soort kaartjes.

Maar pas op als er in de stapel vissen bij het omdraaien een voederkaartje te voorschijn komt moet je je vissen voeren. Het voer kost één munt per punt, op zijn minst echter het lot bepaald het kan ook zijn dat het voer drie munten per per punt kost. Er zitten in de stapel met vissen ook kaarten met planten. Als je een plant in je Aquarium hebt hoef je een vis niet te voeren. Als je niet genoeg geld hebt om er een aantal te voeren gaan ze dood en komen op een aflegstapel.

Je kunt inkomsten vergaren door als je twee dezelfde vissen hebt een kweekbak op te zetten, je krijgt hier dan elke ronde geld voor, ze tellen echter niet mee voor je eindpunten.

Je kunt tussen twee voederrondes in je kaarten die invloed hebben op het koopproces maar één keer gebruiken. Als het voedertijd geweest is krijg je ze weer terug en mag je ze opnieuw gebruiken. Wees dus allert met het pesten of helpen van je medespeler het kan maar één keer. Als je hem te vroeg gebruikt kun je je grootse concurrent niet meer pesten. Als je te lang wacht is er al weer een voederronde geweest en zonde dat je hem niet gebruikt hebt.

Als de vierde voederfase is geweest is het spel afgelopen.

Moet zeggen dat ik het een erg leuk spelletje vindt, ondanks dat je niet echt invloed hebt op wat je koopt en afhankelijk bent van de gunst van anderen wat je zal kopen en wat de prijs er van wordt. Een erg leuk spel wat juist doordat je nooit weet waar je aan toe bent vaak hilarisch en erg grappig is. Als het uitkomt zullen wij er in ieder geval een hoop lol mee gaan beleven.


Afbeelding

Destijds veel plezier gehad met spelen, er zijn in de jaren nog wel wat kleine regelwijzigingen geweest maar het is nog steeds een erg leuk spel!

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2011, 17:57 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Stem ff op de Aquarium microbadge van de maand als je zin hebt!

http://boardgamegeek.com/geeklist/76935 ... tem1932721

Met de gekregen code fan BGG kan je hem nu ook gratis aanschaffen :thumbup:

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2011, 20:21 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
cab schreef:
Stem ff op de Aquarium microbadge van de maand als je zin hebt!

http://boardgamegeek.com/geeklist/76935 ... tem1932721

Met de gekregen code fan BGG kan je hem nu ook gratis aanschaffen :thumbup:

Mijn stem hebben ze.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011, 15:23 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Nog twee stemmen voor de tweede plek en nog 8 voor nummer één :D

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011, 18:46 
Sojaboon

Berichten: 23
Woonplaats: Zwolle
This poll is now closed. Dat was om twaalf uur!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Aquarium (Sandtimer 2011)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Aquarium, SandTimer



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®