Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 09:24 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
missiloon schreef:
Hier hebben we vandaag een hele discussie over gehad, mijn tegenspeler vind dat de kaart zegt dat pas als iemand anders een kaart vernietigd, dan pakken de andere spelers een copy van die kaart. Ik vond echter dat het verwijderen optioneel was en dat ze ook bij alleen laten zien al de kaart moeten pakken.

hoe spelen jullie deze?


Reveil is bij mijn idee bij het laten zien van de kaart.(het daadwerkelijke uitspelen)

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 11:00 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
Ten eerste je vernietigd ze niet, je legt ze terug op de betreffende stapel.

En er staat "up to 2 copies" dat betekend 0, 1 of 2. Dus bij nu krijgt je tegenstander er ook gewoon 1.

In de Kingdom card description uit de regels:
Citaat:
First you choose and reveal a card from your hand. You may place up to 2 copies of that card from your hand back in the Supply. You may choose not to put any of them back in the Supply. Then the other players each gain a copy.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 11:04 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
spellenclubapeldoorn schreef:
missiloon schreef:
Hier hebben we vandaag een hele discussie over gehad, mijn tegenspeler vind dat de kaart zegt dat pas als iemand anders een kaart vernietigd, dan pakken de andere spelers een copy van die kaart. Ik vond echter dat het verwijderen optioneel was en dat ze ook bij alleen laten zien al de kaart moeten pakken.

hoe spelen jullie deze?


Reveil is bij mijn idee bij het laten zien van de kaart.(het daadwerkelijke uitspelen)


Bij Dominion is Reveal een belangrijk woord, het betekend dat je de kaart laat zien, bijvoorbeeld uit je hand of vanaf je deck. Als er alleen reveal staat betekend dat altijd dat de kaart terug gaat naar waar deze vandaan kwam, dus weer in je hand of op je deck. Vaak staat er ook een een optie bij, vaak discard, in dit geval terugleggen in de Supply, maar staat dat er niet, dan is reveal alleen maar laten zien, verder niets.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 11:23 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Suzan schreef:
spellenclubapeldoorn schreef:
missiloon schreef:
Hier hebben we vandaag een hele discussie over gehad, mijn tegenspeler vind dat de kaart zegt dat pas als iemand anders een kaart vernietigd, dan pakken de andere spelers een copy van die kaart. Ik vond echter dat het verwijderen optioneel was en dat ze ook bij alleen laten zien al de kaart moeten pakken.

hoe spelen jullie deze?


Reveil is bij mijn idee bij het laten zien van de kaart.(het daadwerkelijke uitspelen)


Bij Dominion is Reveal een belangrijk woord, het betekend dat je de kaart laat zien, bijvoorbeeld uit je hand of vanaf je deck. Als er alleen reveal staat betekend dat altijd dat de kaart terug gaat naar waar deze vandaan kwam, dus weer in je hand of op je deck. Vaak staat er ook een een optie bij, vaak discard, in dit geval terugleggen in de Supply, maar staat dat er niet, dan is reveal alleen maar laten zien, verder niets.


Klinkt logisch!! is het met deze beredenering eens ;-)

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 12:24 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
yay dan heb ik de discussie gewonnen ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dominion - Hijs De Zeilen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Dominion: Hijs de Zeilen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®