Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2012, 21:31 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
White Goblin Games schreef:
Revolver-helden, opgelet!Het afgelopen jaar heeft Revolver-bedenker Mark Chaplin uren en uren gespendeerd aan het bekijken van films over het Wilde Westen en het lezen van boeken hierover. Sinds zijn kaartspel Revolver is verschenen bij White Goblin Games in oktober 2011 (inmiddels hebben Stronghold Games en Rexhry de rechten gekocht voor een release in respectievelijk Noord-Amerika en Tsjechië, waar het spel inmiddels ook in de schappen te vinden is), vloeide de inspiratie voor nieuwe opties en mogelijkheden rijkelijk bij de ontwerper. Het resultaat? Een spel dat al een bijzonder hoge herspeelbaarheid had (mede door de flinke spanning), krijgt opeens een geweldige impuls aan nieuwe opties en mogelijkheden, terwijl toch dicht bij het originele spelidee wordt gebleven. Mark Chaplin’s Revolver wordt gezien als één van de beste kaartspellen die in 2011 het levenslicht zagen. Na de initiële release door White Goblin Games in oktober 2011, verschenen er enthousiaste recensies van over de hele wereld over het spel, waarin één speler zojuist de bank van Repentance Springs heeft overvallen en de andere speler als sheriff Ned McReady de klopjacht opent op de bandiet en zijn manschappen. Alle gebeurtenissen, evenals filmscènes uit ondermeer ‘For A Few Dollars More’, inspireerden Chaplin om nieuwe mogelijkheden aan het spel toe te voegen, middels meerdere uitbreidingen, die in de komende maanden zullen verschijnen. “We hebben heel veel verzoeken en nogal wat interesse voor nieuwe uitbreidingen ontvangen”, aldus Chaplin. “Sommige mensen hebben het spel inmiddels al meer dan 150 keer gespeeld!

Ik ben dan ook blij dat we deze mensen eindelijk van wat details kunnen voorzien over de uitbreidingen, want ik ben minstens zo opgewonden over de nieuwe mogelijkheden als de Revolver-fans zelf!” Elk van de uitbreidingen die zullen verschijnen bevat 2 modules om mee te spelen.

Allereerst verschijnt ‘Revolver 1.1: Hinderlaag langs Gunshot Trail’. Deze uitbreiding is inmiddels afgerond en zal rond augustus/september 2012 in de winkels liggen. Eén van de nieuwe zaken die deze uitbreiding toevoegt, zijn hinderlaagkaarten. De sheriff heeft nu de mogelijkheid om hinderlaagkaarten onder elk battlefield te leggen. Wanneer de spelers een nieuwe battlefield betreden, zal de hinderlaagkaart worden onthuld. Ondervindt Colty hierdoor meer weerstand… of betreft het een bliksemafleider van de sheriff? Naast hinderlaagkaarten – die een compleet nieuwe dimensie aan het spel toevoegen – biedt de uitbreiding ook nieuwe kaarten voor beide spelers, om aldus de spelers ook de mogelijkheid te bieden om hun eigen deck samen te stellen en zo hun eigen speelstijl te ontwikkelen, met nieuwe tactieken. Van 21 tot en met 28 mei zal elke dag op de Facebook-pagina van White Goblin Games een nieuwe kaart uit deze uitbreiding worden geüpload, bij wijze van ‘sneak preview’.

Maar achter de schermen wordt door Chaplin, zijn Wild-West-partner-in-crime Leigh Caple en het team van White Goblin Games nog hard gewerkt aan meer. ‘Revolver 1.2: De Jacht is geopend’ (release: 2012) voegt ondermeer een nieuwe manier toe om Jack Colty om te leggen, evenals een nieuw battlefield, waar andere regels gelden: de gevangenis van San Manzanillo. Het is aan de Colty-speler om te bepalen of er een vuurgevecht zal plaatsvinden bij de roemruchte gevangenis. Als Colty wint bij San Manzanillo, bevrijdt hij de bandiet Santiago die aan zijn crew wordt toegevoegd: een regelrechte ramp voor de sheriff! Deze uitbreiding zal tevens nieuwe kaarten bevatten voor beide decks, evenals een hinderlaagkaart, nieuwe fiches en meer.

In ‘Revolver 1.3’ (Engelse benaming: ‘Where the River bends’ en verwacht in 2013) vindt er een interessante strijd plaats, waarmee de spelers figuren aan hun zijde kunnen krijgen. De spelers starten het spel met 6 zilveren Dollars en kunnen hiermee kaarten ‘omkopen’ uit een neutraal, 22-kaarten tellend ‘Frontier’-deck. Deze kaarten, evenals de andere kaarten uit deze uitbreiding, dragen verder bij aan de strategische mogelijkheden van de eerste twee uitbreidingen, met kaarten die zowel de San Manzanillo gevangenis als de hinderlaagkaarten kunnen beïnvloeden. Eén van de meest interessante nieuwe kaarten, is ‘Old Three Toes’, een niets ontziende grizzly beer die beide spelers aan kan vallen!Alle uitbreidingen kunnen naar hartenlust worden gecombineerd met elkaar. De lengte van het spel blijft onveranderd op 30 tot 45 minuten en het spel wordt er zeer zeker niet complexer door. Daarnaast kunnen spelers met de uitbreidingen zoals reeds werd vermeld zelf hun decks samen stellen, inclusief hun favoriete kaarten. Spelen met de samengestelde decks behoort uiteraard ook gewoon tot de mogelijkheden en biedt dezelfde spanning. Tot slot zullen later dit jaar speciale Revolver-sleeves het levenslicht zien. Revolver-fans kunnen hun kaarten voortaan beschermen met officiële Revolver-sleeves, die beeldmateriaal bevatten van zowel Colty als McReady. Met deze nieuwe releases, wordt het succesvolle Revolver-merk verder versterkt, en het biedt liefhebbers zelfs nog meer mogelijkheden om te genieten van hun dagelijkse vuurgevecht in het Wilde Westen.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2012, 10:03 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Afbeelding

Revolver: Hinderlaag langs Gunshot Trail

Wat zit er in de doos:

2 Bandieten kaarten: Sister Sara & ezel, Cooter & Bobby Joe
6 Ambush kaarten
11 Ned McReady kaarten
11 Jack Colty kaarten
6 Fiches

De kaarten hebben een ratelslang teken, opdat ze onderscheiden kunnen worden als uitbreidingskaarten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2012, 11:20 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 215
Woonplaats: Zulte
Sweet !!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2012, 13:33 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
het begint er naar uit te zien dat ik toch echt opzoek moet naar een tegenspeler om dit spel eens serieus te gaan spelen. Tot nu toe vonden mijn tegenspelers het spel toch niet echt super...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012, 10:59 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 78
Tjoek schreef:
het begint er naar uit te zien dat ik toch echt opzoek moet naar een tegenspeler om dit spel eens serieus te gaan spelen. Tot nu toe vonden mijn tegenspelers het spel toch niet echt super...

Bekend probleem. Ik laat het je weten als ik in de buurt ben :mrgreen:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2012, 22:46 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
snoek09 schreef:
Tjoek schreef:
het begint er naar uit te zien dat ik toch echt opzoek moet naar een tegenspeler om dit spel eens serieus te gaan spelen. Tot nu toe vonden mijn tegenspelers het spel toch niet echt super...

Bekend probleem. Ik laat het je weten als ik in de buurt ben :mrgreen:


Doe dat gerust!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2012, 23:40 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Ben erg benieuwd wat deze uitbreiding toevoegt aan het basisspel....

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 24 mei 2012, 08:35 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Inmiddels zijn de previews te zien op facebook: https://www.facebook.com/media/set/?set ... tif_t=like

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Revolver: drie uitbreidingen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Revolver, Revolver: De jacht is geopend, Revolver: Hinderlaag langs Gunshot Trail, Revolver: The Wild West Gunfighting Game, Revolver: Where the river bends, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®