Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




24 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012, 00:58 
9. Stenen Tijdperk (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 483
Woonplaats: Belsele, BE
KoT is sinds ik het kocht m'n lievelingsspel. Het is inmiddels dan ook het spel dat ik met de meest aantal verschillende mensen heb gespeeld en zal binnenkort ongetwijfeld eender welk ander spel uit m'n collectie overtreffen wat aantal gespeelde potjes betreft. Wat me wel al geregeld is overkomen, zijn verschillende mogelijke interpretaties bij tal van kaarten. Ik bezit de Engelstalige versie, dus ben zeer benieuwd hoe sommige kaarten in het Nederlands luiden.

Deze kaarten leverden alleszins al stof tot discussie op :

1] 4, fire breathing : Your neighbours take 1 extra damage when you deal damage
a) dode buren blijven je buren ?
b) gaat één van je buren dood, wordt de volgende in de kring je nieuwe buur ? (X)

2] 4, armor plating : Ignore damage of 1
a) bij elke aanval komt 1 minder schade door (dus bv. 3 schade wordt 2, 2 wordt 1) ? (X)
b) negeert elke aanval die exact 1 schade toebrengt (1 schade wordt 0, maar 2 blijft 2) ?

3] 5, drop from high altitude : +2* and take control of Tokyo (if you don't already control it)
a) 2 punten bij en je komt in Tokyo te staan ?
b) 2 punten bij en nog eens 1 omdat je in Tokyo komt te staan ? (X)

4] 3, rooting for the underdog : At the end of a turn, when you have the fewest *, gain 1*
a) deel je aan het eind van je beurt het laagst aantal punten met een ander, krijg je 1 punt bij ? (X)
b) enkel indien je als enige het laagst aantal punten hebt aan het eind van je beurt, krijg je er 1 bij ?

5] 3, friend of children : When you gain any energy, gain 1 extra energy
a) ook indien je energy krijgt van één of andere kaart (zoals monster batteries, zie onder) ?
b) of enkel indien je energy wint door dit symbool te dobbelen en te bewaren ? (X)

6] 2, monster batteries : ... At the start of each turn, take 2 energy off and add them to your reserve. ...
a) bij aanvang van ieders beurt ?
b) bij aanvang van jouw beurt ? (X)

Benieuwd naar jullie interpretaties. Een (X) duidt aan welke wij (al dan niet correct) kozen tijdens het spelen.

Tot slot nog : iemand een idee waar ik aan de promo cards kan geraken ? Uitsluitend via BGG store (waar ik nog geen ervaring mee heb) ? Al zijn er nog tal van kaarten nog steeds niet aan bod gekomen na al die potjes, toch kunnen een paar extra nooit kwaad. :P

En wat kijk ik alvast hiernaar uit ! :P


Laatst bijgewerkt door Father Vic op di 17 jul 2012, 18:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012, 01:48 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Father Vic schreef:
KoT is sinds ik het kocht m'n lievelingsspel. Het is inmiddels dan ook het spel dat ik met de meest aantal verschillende mensen heb gespeeld en zal binnenkort ongetwijfeld eender welk ander spel uit m'n collectie overtreffen wat aantal gespeelde potjes betreft. Wat me wel al geregeld is overkomen, zijn verschillende mogelijke interpretaties bij tal van kaarten. Ik bezit de Engelstalige versie, dus ben zeer benieuwd hoe sommige kaarten in het Nederlands luiden.

Deze kaarten leverden alleszins al stof tot discussie op :

1] 4, fire breathing : Your neighbours take 1 extra damage when you deal damage
a) dode duren blijven je buren ?
b) gaat één van je buren dood, wordt de volgende in de kring je nieuwe buur ? (X)

2] 4, armor plating : Ignore damage of 1
a) bij elke aanval komt 1 minder schade door (dus bv. 3 schade wordt 2, 2 wordt 1) ? (X)
b) negeert elke aanval die exact 1 schade toebrengt (1 schade wordt 0, maar 2 blijft 2) ?

3] 5, drop from high altitude : +2* and take control of Tokyo (if you don't already control it)
a) 2 punten bij en je komt in Tokyo te staan ?
b) 2 punten bij en nog eens 1 omdat je in Tokyo komt te staan ? (X)

4] 3, rooting for the underdog : At the end of a turn, when you have the fewest *, gain 1*
a) deel je aan het eind van je beurt het laagst aantal punten met een ander, krijg je 1 punt bij ? (X)
b) enkel indien je als enige het laagst aantal punten hebt aan het eind van je beurt, krijg je er 1 bij ?

5] 3, friend of children : When you gain any energy, gain 1 extra energy
a) ook indien je energy krijgt van één of andere kaart (zoals monster batteries, zie onder) ?
b) of enkel indien je energy wint door dit symbool te dobbelen en te bewaren ? (X)

6] 2, monster batteries : ... At the start of each turn, take 2 energy off and add them to your reserve. ...
a) bij aanvang van ieders beurt ?
b) bij aanvang van jouw beurt ? (X)

Benieuwd naar jullie interpretaties. Een (X) duidt aan welke wij (al dan niet correct) kozen tijdens het spelen.

Tot slot nog : iemand een idee waar ik aan de promo cards kan geraken ? Uitsluitend via BGG store (waar ik nog geen ervaring mee heb) ? Al zijn er nog tal van kaarten nog steeds niet aan bod gekomen na al die potjes, toch kunnen een paar extra nooit kwaad. :P

En wat kijk ik alvast hiernaar uit ! :P


Mijn interpretaties (grotendeels gelijk)

1b. Lijkt me logisch dat wanneer een monster dood gaat hetvolgende monster je neighbour wordt.

2a. Weet het niet zeker, maar geloof dat wij het zo spelen. Vraag me dan wel af waarom er niet staat 'ignore 1 damage'. De zinsnede lijkt het tweede te suggereren, maar het eerste lijkt me logischer.

3a. Mijn interpretatie ook. Normaal val je aan en krijg je 1 overwinningspunt. Nu val je aan van grote hoogte, dus krijg je een extra overwinningspunt. Maar kan ook zijn dat je die ene nog extra krijgt (al lijkt me dat minder logisch).

4a. Kan allebei. Ik zou voor a gaan. Anders moet er een kwalifactie bij staan.

5a. Lijkt me duidelijk omdat er staat 'any energy'.

6b. Anders is het wel erg veel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012, 08:39 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Father Vic schreef:
2] 4, armor plating : Ignore damage of 1
a) bij elke aanval komt 1 minder schade door (dus bv. 3 schade wordt 2, 2 wordt 1) ? (X)
b) negeert elke aanval die exact 1 schade toebrengt (1 schade wordt 0, maar 2 blijft 2) ?

Volgens mij moet het de tweede optie zijn. Wat roberto zegt, waarom staat er niet gewoon "ignore 1 damage"? Ik denk dat dat is omdat het dus niet zo simpel is als "ignore 1 damage".

Bij de anderen heb ik dezelfde interpretatie als jij, alleen over punt 5 twijfel ik een beetje, maar die situatie heeft zich bij mij nog nooit voorgedaan dus daar hebben we nog nooit discussie over gehad.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012, 13:34 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 358
Woonplaats: Utrecht
Interressant:
1] 4, fire breathing : Your neighbours take 1 extra damage when you deal damage
a) dode duren blijven je buren ?
b) gaat één van je buren dood, wordt de volgende in de kring je nieuwe buur ? (X)
>> Ja ik denk ook b

2] 4, armor plating : Ignore damage of 1
a) bij elke aanval komt 1 minder schade door (dus bv. 3 schade wordt 2, 2 wordt 1) ? (X)
b) negeert elke aanval die exact 1 schade toebrengt (1 schade wordt 0, maar 2 blijft 2) ?
>> Ja, a ook

3] 5, drop from high altitude : +2* and take control of Tokyo (if you don't already control it)
a) 2 punten bij en je komt in Tokyo te staan ?
b) 2 punten bij en nog eens 1 omdat je in Tokyo komt te staan ? (X)
>> Ook weer ook b ;-)

4] 3, rooting for the underdog : At the end of a turn, when you have the fewest *, gain 1*
a) deel je aan het eind van je beurt het laagst aantal punten met een ander, krijg je 1 punt bij ? (X)
b) enkel indien je als enige het laagst aantal punten hebt aan het eind van je beurt, krijg je er 1 bij ?
>>In het nederlands is deze "aan het eind van een speelbeurt waar jij de minste * hebt ontvang je 1 *.
Ik denk zowieso dat je als je (alleen of samen met een ander) de minste * hebt je er een bij krijgt. maar nu twijvel ik of dat "een" wel een "een" is of een "je".

5] 3, friend of children : When you gain any energy, gain 1 extra energy
a) ook indien je energy krijgt van één of andere kaart (zoals monster batteries, zie onder) ?
b) of enkel indien je energy wint door dit symbool te dobbelen en te bewaren ? (X)
>> b lijkt me helder: "any"

6] 2, monster batteries : ... At the start of each turn, take 2 energy off and add them to your reserve. ...
a) bij aanvang van ieders beurt ?
b) bij aanvang van jouw beurt ? (X)
>> De nederlandse kaart is "...Aan het begin van je speelbeurt". Dat lijkt me vrij duidelijk.

Groet ;-)

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012, 13:39 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Mac-S schreef:
Father Vic schreef:
2] 4, armor plating : Ignore damage of 1
a) bij elke aanval komt 1 minder schade door (dus bv. 3 schade wordt 2, 2 wordt 1) ? (X)
b) negeert elke aanval die exact 1 schade toebrengt (1 schade wordt 0, maar 2 blijft 2) ?

Volgens mij moet het de tweede optie zijn. Wat roberto zegt, waarom staat er niet gewoon "ignore 1 damage"? Ik denk dat dat is omdat het dus niet zo simpel is als "ignore 1 damage".

Bij de anderen heb ik dezelfde interpretatie als jij, alleen over punt 5 twijfel ik een beetje, maar die situatie heeft zich bij mij nog nooit voorgedaan dus daar hebben we nog nooit discussie over gehad.


Ja klopt het is de 2e, op mijn kaart staat Negate damage of 1 dus dat betekend als je 1 dmg krijgt mag je deze negeren, als je 2 of meer dmg krijgt, is de kaart zinloos en krijg je dus gewoon 2 of meer dmg.

Stond nummer 4 niet uitgelegd in handleiding?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012, 18:32 
2. Tobago (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 483
Woonplaats: Belsele, BE
2] Ok, armor plating ga ik vanaf nu dus spelen zoals hier aangehaald. Ik vond hem anders ook behoorlijk overpowered voor slechts 4 energy. Al ben ik wel benieuwd hoe deze in het Nederlands luidt.

3] Aangezien deze toch 5 energy kost en een discard is, ga ik het houden bij 2 + extra punt indien je hiermee in Tokyo komt.

4] Ik denk nu niet dat je een punt bijkrijgt aan het eind van elke beurt van alle spelers, zolang je de minste punten hebt, want dan gaat het toch wat snel vooruit, niet ? Al kan je het inderdaad ook nog zo interpreteren.

1] en 5] zijn nu niet zo belangrijk.

en 6] is inmiddels opgehelderd door de Nederlandse vertaling "je speelbeurt"
(waardoor het bij 4] ook wel over je eigen beurt zal gaan)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012, 19:28 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 358
Woonplaats: Utrecht
Father Vic schreef:
2] Ok, armor plating ga ik vanaf nu dus spelen zoals hier aangehaald. Ik vond hem anders ook behoorlijk overpowered voor slechts 4 energy. Al ben ik wel benieuwd hoe deze in het Nederlands luidt.
....

4: Pantser platen
bijhouden
Negeer 1 schadepunt
-----------------------
Meer kan ik er ook niet van maken ;-)

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012, 00:52 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Knipoog schreef:
Father Vic schreef:
2] Ok, armor plating ga ik vanaf nu dus spelen zoals hier aangehaald. Ik vond hem anders ook behoorlijk overpowered voor slechts 4 energy. Al ben ik wel benieuwd hoe deze in het Nederlands luidt.
....

4: Pantser platen
bijhouden
Negeer 1 schadepunt
-----------------------
Meer kan ik er ook niet van maken ;-)


LOL dat lijkt wel een google translate vertaling ;) Pantster platen ? LOL ach ja. Anders mail richard garfield effe ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012, 00:53 
4. Heroscape Master Set: Rise of the Valkyrie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 483
Woonplaats: Belsele, BE
Knipoog schreef:
Father Vic schreef:
2] Ok, armor plating ga ik vanaf nu dus spelen zoals hier aangehaald. Ik vond hem anders ook behoorlijk overpowered voor slechts 4 energy. Al ben ik wel benieuwd hoe deze in het Nederlands luidt.
....

4: Pantser platen
bijhouden
Negeer 1 schadepunt
-----------------------
Meer kan ik er ook niet van maken ;-)

Tja, dat suggereert dan weer zoals ik hem tot nu had gespeeld. Al mag ie dan wat mij betreft wel wat meer kosten dan 4 energieblokjes. Is dit de tekst zoals op de Nederlandstalige versie of jouw vertaling ? :?:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012, 10:08 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
hee, heb nog een vraag over King of Tokyo.

Ik speelde laatst met mensen die de volgende regel hanteerden:
- Als Tokyo leeg is, en je rolt een klauw, dan moet je gelijk Tokyo in, ook als je nog verder mag roller.
Dus voor dat je al je rerolls heb opgemaakt, wordt ook al gecheckt of je niet een klauw gooit. Dit leek hen logisch omdat het spel pas echt begint zodra er iemand in Tokyo springt, dus ze dit zo snel mogelijk wilden laten gebeuren.
Leek mij niet logisch - zou denken dat die regel voor Tokyo binnenvallen het hele spel hetzelfde blijft.

Hoe spelen jullie het?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012, 10:28 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Wij spelen het zo dat de symbolen pas telen op het moment dat je klaar bent met dobbelen.

Vind het een beetje raar om zo te spelen.
Je pakt toch ook niet de energieblokjes of levenspunten direct als ze verschijnen.
Lijkt mij dat je de keuze moet hebben om gedobbelde klauwen in je eerste twee worpen bewust weg te kunnen dobbelen (of houden).

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012, 10:33 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
rober schreef:
Wij spelen het zo dat de symbolen pas telen op het moment dat je klaar bent met dobbelen.

Vind het een beetje raar om zo te spelen.
Je pakt toch ook niet de energieblokjes of levenspunten direct als ze verschijnen.
Lijkt mij dat je de keuze moet hebben om gedobbelde klauwen in je eerste twee worpen bewust weg te kunnen dobbelen (of houden).


Precies mijn gevoel, maar in de regels schijnt iets te staan als "The first to roll [claw] enters Tokyo". Volgens mij alleen ter verduidelijking van hoe er iemand als eerste Tokyo binnenkomt, maar volgens hen dus ook anders te interpreteren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012, 11:15 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Toch maar even BGG geraadpleegd en dit gevonden:

Citaat:
[q="IelloGames"][q="SPBTooL"]Is it only for resolved claws? To me, the rules read as if it is the first rolled claw puts you in Tokyo. Even if you choose to re-roll that die, you still go into Tokyo.[/q]

That is incorrect: only a [CLAW] after your LAST roll (ie. phase of resolution of the dice) will force you to move into Tokyo.

This is why it is sometime wise to forfeit your third roll in your first move in a 5-6 player game if you didn't roll any [CLAW] yet. [/q]


http://boardgamegeek.com/thread/695467/first-attack-must-move-to-tokyo

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012, 11:46 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Geweldig - dank je wel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012, 13:41 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Wyckyd schreef:
rober schreef:
Wij spelen het zo dat de symbolen pas telen op het moment dat je klaar bent met dobbelen.

Vind het een beetje raar om zo te spelen.
Je pakt toch ook niet de energieblokjes of levenspunten direct als ze verschijnen.
Lijkt mij dat je de keuze moet hebben om gedobbelde klauwen in je eerste twee worpen bewust weg te kunnen dobbelen (of houden).


Precies mijn gevoel, maar in de regels schijnt iets te staan als "The first to roll [claw] enters Tokyo". Volgens mij alleen ter verduidelijking van hoe er iemand als eerste Tokyo binnenkomt, maar volgens hen dus ook anders te interpreteren.


Er staat ook in de regels dat als je na 3 keer of minder rollen je dice resolved en dat betekend uitvoert anders kun je gewoon met iedere rol ales cashen dan zou je iedere rol alles opnieuw rollen.

Btw heeft deze discussie mij gisteren weer doen besluiten om KOT mee te nemen naar Phoenix en het daar weer gespeeld, had het al een tijdje niet gespeeld, maar het was weer dolle pret!? hahah blijft een lekker spelletje. Voor verduidelijking over de kaarten is er ook genoeg te vinden op bgg.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
24 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - King of Tokyo interpretaties  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten


Tags

King of Tokyo, iello



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®