Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




77 berichten | Pagina 5 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 16:22 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Ik begrijp de keuze van Asmodee volledig. Ze willen dergelijke beurzen vooral gebruiken om hun eenvoudige spellen ruim kenbaar te maken. Daarmee kunnen ze grotere omzetten draaien.

Dat ze dan minder tijd en ruimte vrijmaken voor de promotie van hun expertspellen, is een logisch gevolg.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 16:23 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Mooie nieuwe site die had ik nog niet gezien!

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 16:30 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Piet schreef:
Ik begrijp de keuze van Asmodee volledig. Ze willen dergelijke beurzen vooral gebruiken om hun eenvoudige spellen ruim kenbaar te maken. Daarmee kunnen ze grotere omzetten draaien.

Dat ze dan minder tijd en ruimte vrijmaken voor de promotie van hun expertspellen, is een logisch gevolg.


Dan begrijp ik niet dat Libertalia niet te spelen is. Dat is een simpeler spel en een stuk minder pittig dan Seasons, tenminste dat is wat ik heb begrepen.

Ik denk dat het te maken heeft met het assortiment van de Wir War, de verkopende partij op Noorderspel. deze heeft beide titels niet in hun assortiment.

Ik denk trouwens dat er helemaal niet veel families heen gaan. Op de vorige edities heb ik nauwelijks families gezien. Op 1 hand te tellen. En je kunt volgens mij best 2 tafels met Seasons en Libertalie neerzetten en toch de families het meest aanspreken.

Dit komt omdat de Wir War het organiseert. Ik had daar al mijn twijfels over. Ik ga heen omdat het de enige beurs in de buurt is, maar als ik de lijst met spellen bekijk valt het behoorlijk tegen. En ik weet dat er meer mensen zijn op dit forum die er zo over denken.

Maar goed ik kan het mis hebben. Misschien zit het zaterdag vol met families.

Nogmaals ik vind het gewoon jammer. En ik begrijp niet zo goed de beslissing om ze niet mee te nemen naar Noorderspel. Seasons is een hype en wordt als 1 van de titels van 2012 genoemd. Die wil je toch promoten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 17:28 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
grunnboy schreef:
En ik begrijp niet zo goed de beslissing om ze niet mee te nemen naar Noorderspel. Seasons is een hype en wordt als 1 van de titels van 2012 genoemd. Die wil je toch promoten.

Niet in het familie-segment he. Ik kan me best voorstellen dat ze denken met simpelere spellen als Kingdom Builder beter te scoren. Alleen laat die grapjas van marketing dat dan gewoon toegeven, daar is niks mis mee.

Marcel
*gaat weliswaar met zijn familie naar Noorderspel, maar zou ook liever Seasons daar gezien hebben*


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 17:04 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Net terug van Noorderspel. Ook wel eens leuk om met de fiets naar een beurs te kunnen.

Een deels geslaagde beurs. Qua bezoekersaantallen was het volgens mij positief. Meer als 500 mensen waren er om 2 uur al binnen of geweest. Dat heb ik afgeleid aan de lootjes bij de verloting. Toen kwamen er nog steeds mensen binnen.

Qua spellenaanbod viel het tegen. En dan heb ik het niet alleen over Seasons :lol: . White Goblin Games had wel een aantal mooie spellen mee. De stand van 999 games vond ik vooral erg karig.

2dehands viel er ook niet veel te scoren, echter Biblios voor 10 euro vind ik toch een mooie koop.

Ik heb alleen Eureka als nieuw spel gespeeld maar het was toch een hele gezellige dag. Hopelijk volgend jaar weer in de A-kerk. Is me 100% meegevallen als locatie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 18:24 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik sluit me aan bij grunnboy wat de beoordeling betreft. Goede locatie, gezellig, maar weinig dingen om de spellenliefhebber warm te maken.

Verder kan ik nog melden dat op basis van de tweede verloting het bezoekersaantal uiteindelijk boven de 900 lag.

Verder weet ik nu hoe Dierik er in het echt uitziet en heb ik nog een leuk gesprekje gehad met Steffan Ros van Odynaut Games (en nog bedankt voor het spel van de prijsvraag!)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 19:44 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Het was wat mij betreft een zeer geslaagde beurs met inderdaad meer dan 900 bezoekers. Vorig jaar waren dat er maar 600 verdeeld over twee dagen dus dan mag je rustig van een groot succes spreken. :thumbup:

Inderdaad was de focus wat meer op de familiespeler al heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat er een paar Groningse forumleden in geslaagd zijn om Völuspá te spelen en dat is toch een leuke primeur dacht ik zo. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 21:25 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Dierik schreef:
Het was wat mij betreft een zeer geslaagde beurs met inderdaad meer dan 900 bezoekers. Vorig jaar waren dat er maar 600 verdeeld over twee dagen dus dan mag je rustig van een groot succes spreken. :thumbup:

Inderdaad was de focus wat meer op de familiespeler al heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat er een paar Groningse forumleden in geslaagd zijn om Völuspá te spelen en dat is toch een leuke primeur dacht ik zo. :wink:


Wie zouden dat toch geweest zijn ;)
Hint:
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012, 11:32 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Gisteren ben ik als demoër afgereist voor Asmodee naar Groningen samen met Bart Nijssen, die zo vriendelijk was mij op te halen, wat weer geregeld was door Niels. Super tof, allemaal! want het was een gezellige rit met vele gesprekken over spellen uiteraard.

Na 1,5 uur erover te hebben gedaan naar Groningen aangezien we een afslag gemist hadden en dus omgekeerd hebben rijdend richting Ommen ;-) en nog even langs WirWar moesten wat ook eindelijk niet echt nodig was, kwamen we om ongeveer 09:00 aan bij de AA-Kerk (midden in de stad).

Na enkele spellen al klaar te hebben gelegd, banner opgezet en grote Ticket to Ride uitgelegd kwamen Frank en Wilfred ook bij stand aan om mee te helpen.

Na de kennismaking kwamen er ondertussen al mensen aanschuiven bij de spellen die we uit hadden gestald en kon het uitleggen beginnen.

De beurs begon gemoedelijk druk te worden rond 11.30 en we konden alles prima bijhouden maar rond 13:30 nam het een enorme vlucht en hadden we echt de hulp van Wilfred nodig. Tot een uurtje of 16:00 bleef het dan ook druk met volle bezetting want we hebben zelfs King of Tokyo ook nog uitgelegd op een extra statafel. We hadden dus 6 spellen continue bezet in die tijd en het ging ook razendsnel voorbij.

Ik heb voornamelijk Takenoko, Schrimp, Dobble en King of Tokyo uitgelegd en daarnaast Lancaster eenmalig en Frank voornamelijk The Island en Ticket to Ride. Wilfred viel in waar hij kon als zowel Frank als ik nog aan het uitleggen waren. Ik kan wel zeggen dat ondanks dat we nog nooit samen gedemoed hebben, we aardig op elkaar ingespeeld waren zonder ook maar enige manier van verdeling of afspraken. Super bedankt voor de gezelligheid en de samenwerking.

Verder was het alleen jammer dat King of Tokyo niet compleet was en in het Frans en ook 7 Wonders Cities in het Frans. We hebben dit creatief opgelost met King of Tokyo door als mensen geen Frans konden ze 5 blokjes in konden leveren voor 2 punten.

Daarnaast heb ik weinig van de beurs gezien behalve de WC, even buurten bij WGG en het opbouwen en afbreken.

Wat denk ik voornamelijk heeft gezorgd voor de vele bezoekers is de 2 euro entree en kids gratis, de ambiance in de kerk en de locatie midden in een drukke straat in de stad met aandacht aan de buitenkant voor het evenement.

Als afsluiter wil ik melden dat het een groot plezier was om spellen als Takenoko, Schrimp en Dobble uit te leggen aan kinderen. Dat enthousiasme straalt ervan af en vind het heel goed voor mijn eigen uitleg om alles in simpele bewoordingen uit te leggen. Zo had ik een gezin bij Takenoko met kinderen van 6 en 9, dat heel goed in de gaten hadden hoe alles moest en ook nog een vader met zijn dochter van 8 die garnalen erg lekker vonden en de vader uiteindelijk nog meer plezier had in Schrimp dan zijn dochter.

Daarna samen met Bart weer terug gereden naar het Zuiden en natuurlijk weer de tijd vol gekletst over van alles en nog wat dat te maken had met spellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012, 12:10 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Misth schreef:
Zo had ik een gezin bij Takenoko met kinderen van 6 en 9, dat heel goed in de gaten hadden hoe alles moest

He, was dat toevallig mijn gezin?

Hoe dan ook, Takenoko als familiespel is me best goed bevallen. Na een eerder potje met alleen ervaren spelers was ik er niet zo positief over, ik vond het te geluksafhankelijk. De geluksfactor is niet veranderd natuurlijk maar in een familiesetting niet storend. (Met ervaren spelers speel ik nog steeds liever iets pittigers)

Verder was ik erg verrast door het succes van de "Bring & Buy" stand. Ik had daar aan het begin van de middag negen spellen ingeleverd en ging uiteindelijk met drie onverkochte spellen en ruim dertig euro weer naar huis. Zo heb ik weer wat kastruimte beschikbaar en hebben de spellen ook weer een kans om gespeeld te worden, want dat gebeurde hier toch niet meer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012, 12:58 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 233
Woonplaats: Joure (Friesland)
Samen met mijn dochter de beurs bezocht. Lekker druk en toch ook voldoende plek om spellen te spelen. De locatie was erg geslaagd en heeft wat mij betreft absoluut de voorkeur boven de Euroborg. Zowel qua ligging als uitstraling. Hoop echt dat dit een optie is om een volgend jaar weer te organiseren. Zodat er een Noorderspel blijft bestaan.

Wij hebben 3 grotere spellen gespeeld
7 Wonders inderdaad in het Frans maar dat was geen probleem.
Coney Island.
Takenoko.

De aangegeven volgorde was ook onze voorkeurs lijst. 7Wonders staat nu met stip op de wensenlijst.
Bij deze onze dank aan de demoërs voor hun onmisbare uitleg.

_________________
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012, 13:17 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Noorderspel was weer ouderwets goed. Ik ben de dag begonnen met het hartelijk feliciteren van mevrouw WirWar met haar 20-jarig bestaan. Daarmee was ze zeer verguld.

Ik heb Heersers van de Nijl, Call to Glory, Noah en Flash Point gespeeld. Van geen van deze was ik onder de indruk. Verder veel rondgekeken en gekletst.

Mijn zoon en de buurjongen (14) hebben zich vooral vermaakt met de spellen van Odynaut en Raindropchess. Het aanbod was overal vooral familiespellen. De 'moeilijkste' die ik zag waren Coney Island, Stone Age, Fortuna, ...

Gelukkig is de traditie dat we elke verloting wat winnen niet doorbroken; we wonnen Quiz It! 50 toporaadsels. Het kleinste spel(?) dat er bij zat.
:lol:

Dit was een enorme verbetering ten opzichte van de versies in de Euroborg, en doet denken aan de gloriejaren die daar aan vooraf gingen, toen het daar ergens achter op dat industrieterrein in een personeelskantine was.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 22:15 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Mac-S schreef:
Misth schreef:
Zo had ik een gezin bij Takenoko met kinderen van 6 en 9, dat heel goed in de gaten hadden hoe alles moest

He, was dat toevallig mijn gezin?

Hoe dan ook, Takenoko als familiespel is me best goed bevallen. Na een eerder potje met alleen ervaren spelers was ik er niet zo positief over, ik vond het te geluksafhankelijk. De geluksfactor is niet veranderd natuurlijk maar in een familiesetting niet storend. (Met ervaren spelers speel ik nog steeds liever iets pittigers)

Verder was ik erg verrast door het succes van de "Bring & Buy" stand. Ik had daar aan het begin van de middag negen spellen ingeleverd en ging uiteindelijk met drie onverkochte spellen en ruim dertig euro weer naar huis. Zo heb ik weer wat kastruimte beschikbaar en hebben de spellen ook weer een kans om gespeeld te worden, want dat gebeurde hier toch niet meer.

Hoi, dat zou best eens kunnen! Ik had een shirt aan met Blauw! als tekst erop en ben groot gebouwd. Leuk je in ieder geval gezien te hebben.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 22:19 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Voor de liefhebber staan hier nog wat leuke foto's:

http://www.rode-egel.nl/noorderspel-2012/index.html

en

https://picasaweb.google.com/1172290113 ... tember2012


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 22:25 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Dierik schreef:

Kan ik eindelijk de beurs bekijken :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
77 berichten | Pagina 5 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 4, 5, 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Noorderspel  
 Feed - Onderwerp - Noorderspel 12  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Noorderspel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®